• 0

Drie redenen om te netwerken

Veel ondernemers horen dat netwerken dé manier is om nieuwe klanten te krijgen. Ze schrijven zich snel in bij netwerkbijeenkomsten. Na verloop van tijd komen ze erachter dat de moeite en inspanningen die zij zich getroost hebben, nog geen nieuwe klanten heeft opgeleverd.

 

Netwerken is wél de manier om je omzet te verhogen. Het kan best een tijdje duren, voordat er resultaten geboekt worden. En dat is weer afhankelijk van de doelstelling waarmee je naar netwerkbijeenkomsten zult gaan.

 

Een van de doelstellingen van netwerkbijeenkomsten is: nieuwe mensen ontmoeten. De mensen die je zult ontmoeten kun je in drie groepen indelen:

 

De allerkleinste groep: Nieuwe klanten. De kans dat je daadwerkelijk nieuwe klanten maakt op een netwerk bijeenkomst is bijzonder klein. Het gebeurt! Heel sporadisch!

 

Een ietsje grotere groep: Mensen die nooit jouw klant zullen worden, maar wél jouw toekomstige klant kennen. En wel op een dusdanige manier kennen, dat als zij zeggen dat jij een fantastische dienst levert, jouw toekomstige klant volledig “om”is en hen op hun woord gelooft. Zij kunnen jouw Referral-bron worden.

 

De derde groep is weer wat groter: De mensen aan wie jij jouw referral-partners kunt introduceren. De mensen die mogelijkerwijs klant kunnen worden van de groep mensen uit jouw referral-netwerk.

 

En met netwerken op die manier, kun je het behoorlijk druk hebben!

 

Adverteren gaat over uw product. Netwerken gaat over u zelf!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk stuk, legt ook goed uit, waar de meest gehoorde klacht over netwerken vandaan komt. Vaak hoor je mensen zeggen:"Ik ben al een paar keer naar een netwerkmeeting geweest", of "Ik probeer zo veel mogelijk te netwerken, maar ik kom de juiste mensen niet tegen, en krijg maar geen nieuwe klanten."

Terwijl juist wanneer jouw naam genoemd wordt door iemand van wie je het niet verwacht wel de grootste klant kan opleveren.

Klanten die vanzelf komen zijn nu eenmaal schaars en zijn vaak ook de klanten die blijven shoppen naar de goedkoopste.

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn een referral-bron, referral-partners en referral-netwerk?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt gewoon ambassadeurs?

 

Maar dan weet ik (en een heleboel andere lezers alhier) nog steeds niet wat een referral-bron is...

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt gewoon ambassadeurs?

 

Maar dan weet ik (en een heleboel andere lezers alhier) nog steeds niet wat een referral-bron is...

 

De referral-bron is de aanbeveler. Mensen die jouw referral-bron worden bevelen jou an bij andere relaties in hun netwerk, op zodanig enthousiaste wijze dat het netwerk van die persoon bij jou gaat kopen.

(ofwel: de referral-bron is de ambassadeur van jouw bedrijf)

 

De referral-partner is een relatie uit jouw netwerk waarvan jij de ambassadeur/referral-bron bent.

 

Het referral-netwerk zijn al die bedrijven in je netwerk waarvoor jij de ambassadeur wilt zijn/bent

 

Tenminste, dat is zoals het in deze column wordt omschreven.

Op het internet wordt het, als je de originele engelse termen referral-source, -partner, en -network gebruikt vaak net weer even anders uitgelegd.

 

Dat maakt echter de essentie van de column niet anders.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik met opzet de engelse term Referral en niet het nederlandse woord aanbeveling omdat ik wil aangeven dat het best een heel bijzonder proces is om iemand anders aan te bevelen. Frans geeft dat heel goed weer! Ik zal in mijn volgende stukje wat verder op deze materie ingaan. Hoe goed vertrouw je iemand die je gaat aanbevelen bij jouw allerbeste klant. En jouw allerbeste klant is wél de persoon die er voor zorgt dat jouw rekeningen betaald worden. Best wel een lastige situatie. Volgende keer, meer.. ! Beloofd!

Jos

Adverteren gaat over uw product. Netwerken gaat over u zelf!

Link naar reactie
  • 0

Overigens Karen, je hebt best wel gelijk met je vraagstelling. In ieder geval met de achterliggende gedachte waarom moet dat allemaal in het Engels en kan dat niet in het Nederlands. Een aanbeveling is het nèt niet. Ambassadeur druk took niet voldoende de het wederzijdse aspect er van uit. Heb je wellicht andere suggesties. Je hebt al blijk gegeven van grote creativiteit met je boeken

Ik hou me aanbevolen :-)

Groet

Jos

 

Adverteren gaat over uw product. Netwerken gaat over u zelf!

Link naar reactie
  • 0

 

...

Een aanbeveling is het nèt niet.

...

 

Ik wil je toch voorstellen aanbevelen in ere te herstellen. Voor mij geldt bijv dat ik alleen aanbeveel als ik er echt achtersta. Ik neem het risico dat de ander het niks vindt. Voor mij geen loze kreet, dus.

 

Mocht mijn aanbeveling van 'aanbevelen' je niet overtuigen, dan hoop ik toch dat je vooral naar een Nederlands woord blijft zoeken. We already have enough strange words in our beautfiful English Dutch. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Klopt Fred, en helemaal mee eens. Maar soms vraagt mijn vrouw wel eens om uitleg van bepaalde Engelse woorden of uitdrukkingen, probeer ik het uit te leggen, maar dat dekt dan nét niet de lading.....

 

Sommige Engelse worden hebben gewoon die "klik".

 

Maar ook ik heb goede hoop op Karen, met haar krachtige uitdrukkingen in de Nederlandse taal !

 

Voor zover mijn twee centen !

(met een glimlach gejat van Karen)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jos en anderen,

 

Altijd bijzonder als mensen de reden van je vraag even voor je verklaren. Dan blijkt hun verklaring soms heel anders dan je eigen intentie.

Want hoewel ik in mijn boeken bewust zoveel mogelijk Nederlandse woorden gebruik, heb ik helemaal niet zoveel tegen op Engelse woorden. Sommige vind ik zelfs erg fraai. De reden dat ik zo veel mogelijk voor Nederlandse woorden kies is dat ik schrijf om mijn visie, kennis en ervaring over te dragen. En dan is het wel handig als mensen van allerlei niveau's je woorden kennen en begrijpen..

 

Wat ik dus vervelend vind aan jouw column is dat je drie (Engels-Nederlandse) woordcombinaties gebruikt waarvan ik vermoed dat de meeste lezers van Higherlevel de betekenis niet kennen. Dan moeten de lezers alhier gissen naar de betekenis en wordt het erg moeilijk om de boodschap die jij wilt overbrengen te begrijpen. Ik neem aan dat als jij de moeite neemt om een artikel te schrijven, je het ook prettig vindt als veel lezers die begrijpen.

Vandaar dat ik je vroeg of je de woorden, die jij blijkbaar heel goed gekozen vindt, even wilt uitleggen.

 

Tot zover mijn drie centen

Groeten Karen (Tja UP FKA Down, die inflatie he?)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.