• 0

Netwerken, op welke manieren doe jij er wat aan.

Het lijkt me leuk en leerzaam om eens te kijken wat de verschillende higherlevel leden doen aan netwerken.

 

Dus laat eens weten op welke manier jij aan netwerken doet, waarom je het doet en vooral ook wat het je tot nu toe heeft opgeleverd.

 

Let wel op er is een verschil tussen actief netwerken en gewoonweg reclame maken voor je zelf.

 

Reclame maken voor jezelf is simpelweg vertellen wat je doet en wat je kan en in met mensen praten en de persoon in kwestie te overtuigen dat met jouw product de oplossing is gevonden. Dit zie ik niet als netwerken.

 

Netwerken is actief meedoen met discussie's, vraagstukken, maar ook verhalen en je mening en kennis te delen met andere, om zo het verhaal aan te vullen en problemen op te lossen of juist aan te dragen.

 

(aanvulling zijn welkom, dit soort dingen uitleggen in een paar regels op een forum is niet mijn sterkste kant.)

 

Mocht dit topic al ergens bestaan, dan kan deze dicht en hoor ik graag waar hij staat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Netwerken is een essentieel onderdeel van mijn bedrijfsvoering.

Ten eerste is het leuk, ten tweede ben ik regiomanager van een netwerkorganisatie waar ik wat mee verdien en ten derde haal ik al mijn business uit mijn netwerk.

Netwerken doe ik zowel on- als offline, waarbij ik streef naar het integreren van beide. Een online contact is de opstap naar een offline treffen, 1 op 1, of in een groter gezelschap waarbij je elkaar in de ogen kunt zien en bepaalt of het contact de moeite waard is. Dat dan niet direct gericht op het zaken doen, maar of het klikt.

Als de klik er is, komt de rest vanzelf, is het niet vandaag dan morgen. Ik ken mensen uit mijn ontbijt netwerk meer dan 3 jaar die opeens een afspraak willen maken om toch maar eens te zien of ik wat voor ze kan doen ;)

Verder blijft het leuk om met andere ondernemers te praten over hun drive en te zien wat er allemaal gebeurt in ondernemend Nederland. Alleen al de contacten, al of niet icm een borrel .............., zijn de moeite waard om te netwerken.

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal dan zelf als eerste wat posten.

 

Ik doe al jaren mee met diverse fora op internet, de ervaringen hiervan zijn nogal wisselend, door de anonimiteit, krijg je soms er emotionele reacties en discussie's. Ook hebben een hoop beheerders van fora een soort god syndroom en vinden het leuk om te laten merken welke macht ze hebben. (Macht doet nu eenmaal rare dingen met mensen.)

Klanten heb ik er bijna niet aan overgehouden en kennisen zijn op 2 handen te tellen. Wel was het op diverse manieren heel leerzaam.

 

Verder doe ik graag mee aan discussie's en vraagstukken op internet, van het ene onderwerp weet ik meer af dan van het andere onderwerp. En soms maken mijn vragen de onderwerpen moeilijker dan ze al waren. Maar over het algemeen zijn ze erg leerzaam. Ook hier heb ik nooit klanten aan overgehouden en ook geen mensen met wie ik buiten het internet contact heb.

 

Tot slot ben ik heel veel op diverse beursen aanwezig, (zijn wij niet verantwoordelijk voor de techniek, dan is het wel gewoon als bezoeker). Als bezoeker probeer ik zoveel mogelijk te praten met leveranciers die niet regelrecht in mijn branche zitten, voorbeelden hiervan zijn kabelleveranciers, autoverkopers en metaalleveranciers. Door samen met hun te zoeken naar oplossingen binnen mijn branche, bouw je een band op , die later via via je weer klanten kan opleveren. (deze leveranciers zullen ons zelf niet snel inhuren, hooguit voor het jaarlijkse medewerkersfeestje)

Als wij verantwoordelijk zijn voor de techniek, dan zorg ik dat er altijd extra mensen rondlopen die de standhouders helpen met hun problemen, dit is redelijk uniek, aangezien de standhouders en standbouwers, vaak zelf alles moeten oplossen, met de middelen die van te voren zijn opgegeven en met de spullen die ze bij zich hebben.

Dit heeft als gevolg, dat een evenement voor de organisator iets duurder wordt, maar de organisator kan zijn product nu zoveel beter verkopen, dat hij/zij dat er makkelijk uithaalt. Daarnaast bereik je een hele groep mensen die actief met marketing bezig is, zo bereik ik niet alleen dat ik extra klanten binnen krijg, maar ook dat ik dingen leer over marketing.

Het is een mes dat aan beide zijden snijdt. Een belangrijk punt hierbij is wel, dat alle ervaringen binnen mijn bedijrf uitvoering besproken moeten worden, anders blijft de kennis overdracht maar beperkt over de persoon die aanwezig was.

 

Sinds Higherlevel ben ik ook van plan wat meer van de netwerkmeetings te gaan volgen. Ik heb hier tot nu toe totaal geen ervaring mee en ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren en of ik ook in gesprek ga komen met andere mensen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn "beunbaantje" van regiomanager houdt in dat ik namens de netwerkorganisatie optreed als gastheer van de ontbijtsessies op locatie. In mijn geval Alkmaar en Hoorn.

Daarbij ben ik dan aanjager, coördinator, vang ik nieuwe mensen op etc.

 

Kost wel wat nachtrust (ontbijt van 7.30 tot 9.00) maar ik krijg er energie van!

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

We ontbijten elke 2 weken, daardoor heb je intensief contact en kun je als groep snel "de diepte" waardoor niet alles oppervlakkig blijft. Als ondernemer kun je echt sparren met collega's, ook over problemen waar je tegen aan loopt en die anderen aan tafel misschien al eens opgelost hebben. Door de mix van kennis en kunde aan tafel kun je aardige feedback ontvangen als je dat wilt.

 

Stuur me evt een pm; ik vrees anders te spammerig te worden.

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...Of zijn de methodes bedrijfsgeheimen geworden ;)

'Tegen een sympathiek vriendenprijsje verkoop ik je AL mijn SUCCESVOLLE netwerkmethodes! GEGARANDEERD resultaat!!!! Stort 500 EUR op giro 1234567890 en binnen 3 weken heeft u mijn SUCCESPAKKET in huis en gaat OOK U succesvolle business binnenslepen!!!! Stort NU!!!!'

 

En voor de rest doe ik zo'n beetje wat Joost doet. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik praat nogal veel, dus vooral als ik de hond uitlaat ben ik aan het netwerken of in de speeltuin met de andere ouders of nanny's. Ik praat graag met mensen.

 

In Deventer ben ik, tijdens het uitlaten van de hond, eens aan een interessante stage gekomen en heb ik nu contacten daar opgebouwd.

 

Laatst was ik weer de hond aan het uitlaten en heb ik mijn eerste "klant" nu binnen. Ze doet nu wel gewoon eerst mee in de pilot. Ik raak graag in gesprek en bekijk de opties.

 

Verder op verschillende fora en via vrienden, familie en Hyves.

 

Eigenlijk kan elke dag en elk gesprek een kans zijn om te netwerken.

Link naar reactie
  • 0

niemand die veder aan netwerken doet?

Of zijn de methodes bedrijfsgeheimen geworden ;)

 

Nee eerder staatsgeheim {;-D

 

Online maak ik gebruik van mijn LinkedIn en Xing netwerk.

Offline maak ik gebruik van branche verenigingen, Netwerk verenigingen, en mijn persoonlijke netwerk.

In beide gevallen (online en offline) gooi ik altijd een lijntje uit. Via via (via) komt er soms een opdracht uit, maar vaak een uitbreiding van je huidige netwerk. Higherlevel.nl is een vorm van netwerken, Zibb kan je bij aanmelden. Als je ZZPer bent kan je aanmelden bij VZZP....

 

Zo zijn er verschillende mogelijkheden om als netwerk te gebruiken.

 

Ik hoop dat ik je meer info heb kunnen verstrekken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga wel eens naar beurzen en dan val ik als jong ventje meestal wel op en raak zodoende makkelijk in gesprek met mensen, maar verder doe ik weinig aan netwerken.

 

Ik heb een xing en linkedin maar daar doe ik weinig mee. Verder ben ik online op een paar communities zoals HL. Dat was het wel zo'n beetje.

Link naar reactie
  • -1

je hebt naast de grote online netwerken als Linkedin tegenwoordig ook kleinere netwerken voor ondernemers, vaak juist interessant voor startende ondernemers omdat je er allerlei ondernemers ontmoet die op zoek zijn naar nieuwe contacten..

...

MOD EDIT: dit zien wij als een vorm van SPAM en dit is hier niet toegestaan. Lees de huisregels svp.

Link naar reactie
  • 0

Wat online netwerken betreft zit ik op HL, op KvK Hallo! en op LinkedIn.

 

Ik ben een paar weken geleden op een Open Coffee bijeenkomst geweest (ver weg van huis, in Almere) en daar zo enthousiast door geworden dat ik dit nu ook lokaal heb opgezet (voor het eerst in september). Ik zal geen reclame maken ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is best spammerig daar, en inhoudelijk niet zo'n hoog niveau avelache. Het is jammer dat de KvK zelf iets wilde doen, zoals je onderaan deze pagina ziet staan wij hier op HL érg open voor samenwerking, dat is beter dan iets nieuws beginnen zonder goed doordacht plan en zonder échte passie - namelijk voor het bieden van een écht nuttig ondernemersplatform.

Link naar reactie
  • 0

En toch komen ook daar regelmatig leuke onderwerpen voorbij ...

 

Klopt, en is ook logisch omdat ook daar ondernemers zitten die posten. het is niet alleen maar bagger of zo.

Probleem is alleen dat je dus op twee plekken twee discussies over hetzelfde onderwerp hebt, waarbij 1 geïntegreerde discussie met nog meer deelnemers voor iedereen alleen maar interessanter was geweest.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.