• 0

notulen AvA ivm uitstel opmaak jaarrekening

Ik moet notulen AvA maken i.v.m. uitstel opmaak jaarrekening en zit te worstelen met de tekst.

Het gaat om een B.V. met 6 aandeelhouders (B.V.'s), en een stichting Administratiekantoor. Er zijn certificaten uitgegeven die worden beheerd door de stichting administratiekantoor.

 

Moet iedereen aanwezig zijn bij de AvA, of voldoet een meerderheid aan stemmen?

Moet ik de namen van de B.V.'s vermelden of alleen de namen van de natuurlijke personen?

Moet er nog iets speciaals vermeld worden over de Stichting Administratiekantoor?

 

Bedankt vast voor je reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De directie heeft zelf een meerderheidsbelang.

 

Indien de door de wet of deze statuten gegeven voorschriften * voor het oproepen

en houden van algemene vergaderingen van aandeelhouders niet in acht zijn

genomen, kunnen ter vergadering alleen geldige besluiten van de algemene

vergadering worden genomen, indien het gehele geplaatste kapitaal van de

vennootschap is vertegenwoordigd en met algemene stemmen.

30.5 Bij de vaststelling in hoeverre aandeelhouders stemmen, aanwezig of

vertegenwoordigd zijn, of in hoeverre het geplaatste kapitaal van de

vennootschap vertegenwoordigd is, wordt geen rekening gehouden met aandelen

waarvan de wet of deze statuten bepalen dat daarvoor geen stem kan worden

uitgebracht.

 

* voorschriften staan beschreven in het artikel over oproepen van aandeelhouders. Alle aandeelhouders dienen te worden opgeroepen, alleen als er besluiten worden genomen buiten de vestigingsplaats moet het gehele geplaatste kapitaal aanwezig zijn.

 

Als nu alle aandeelhouders zijn opgeroepen en niet iedereen aanwezig is, wat vermeld je dan?

 

Overigens staat ook in de statuten dat er geen medewerking is verleend voor de uitgifte van certificaten.

Als ik het goed heb begrepen hebben de certificaathouders daardoor o.a. geen stemrecht.

 

Bedankt maar weer voor je reactie. Je ziet veel vragen, beetje onduidelijk voor me!

Link naar reactie
  • 0

Je maakt een presentielijst van de aandeelhouders en vermeldt daarachter hoeveel aandelen zij in het bezit hebben.

 

Certificaten uitgereikt zonder toestemming van de AVA? Lijkt mij niet echt rechtsgeldig. Of zijn de aandelen gecertificeerd? Waarom neem je een bepaling op in de statuten dat er geen medewerking is verleend voor de uitgifte van certificaten?

 

Ik vind het een beetje vreemd allemaal..

 

Grt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Tekst: De vennootschap verleent geen medewerking aan de uitgifte van certificaten van

aandelen.

 

Dit is door de notaris opgenomen en heeft te maken met het uitsluiten van bepaalde rechten van certificaathouders in de stichting administratiekantoor. Heeft nu niet direct met mijn vraag over de notulen te maken volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

Heeft nu niet direct met mijn vraag over de notulen te maken volgens mij.

Daarom beslaat het ongeveer 50% van mijn antwoord want een presentielijst met aandelenbezit lijkt me het antwoord waar je naar zoekt. Daar mag je ook gerust op reageren.

 

Maar als je een stichting opricht voor certificaten die niet het stemrecht van de aandelen ontneemt, waarom zou je dan die stichting oprichten?

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij juist dat, als de BV geen medewerking verleent aan certificering, de stemrechten dus ook niet mee kunnen met de certificaten. Oftewel, er wordt geen stemrecht aan de aandelen ontnomen, maar juist aan de certificaten komen geen stemrechten toe.

 

Dat zou betekenen dat voor de AVA alleen de aandeelhouder (= stichting) uitgenodigd wordt, want de certificaathouders (de BV's) hebben alleen rechten ten opzichte van de stichting, niet ten opzichte van de BV. Vandaar ook de vraag van Joost over de vertegenwoordiging bij aandeelhoudersbesluiten: wie mag wat.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.