• 0

betalen inkoopfacturen aan dreigend failliete leverancier?

Hallo,

 

Ik heb wat facturen die betaald zouden moeten worden, maar nu hoorde ik dat mijn leverancier failliet dreigt te gaan, het faillisement word aangevraagd. Moet ik gewoon mijn inkoopfacturen betalen of is het slimmer om hiermee te wachten?

Graag advies.

 

mvg,

Chris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Ik heb wat facturen die betaald zouden moeten worden, maar nu hoorde ik dat mijn leverancier failliet dreigt te gaan, het faillisement word aangevraagd. Moet ik gewoon mijn inkoopfacturen betalen of is het slimmer om hiermee te wachten?

Graag advies.

 

mvg,

Chris

Als er al geleverd is, dan zeker betalen. Als er nog geleverd moet worden, dan is het beter eerst zekerheid over de levering te krijgen, bijvoorbeeld door verpanding van de te leveren goederen.

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er idd vanaf of je goederen al hebt - is dat het geval kun je nu gewoon betalen, doe je dat niet dan moet het later alsnog aan de curator.

 

Mocht het iets zijn dat nog niet geleverd is uiteraard goed oppassen, dan bestaat de kans dat je betaalt maar niets geleverd krijgt, en vervolgens 1 van de schuldeisers word die in rij kan gaan staan om zn geld (terug) te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

als je je goederen of diensten geleverd hebt gekregen lijkt het me logisch dat je betaalt. en niet omdat je dan een curator achter je aan krijgt, maar (laat ik maar even de moraalridder zijn) omdat dat zo hoort!

gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst het geleverde nog maar even goed kontroleren voordat je betaalt. Als er iets niet in orde is meteen een brief maken met wat eraan mankeert en dat je daarvoor niet het volledige bedrag gaat betalen. Daarbij ook netjes vermelden dat je van de leverancier een passend voorstel verwacht om tot een deal te komen, waarbij voor jou natuurlijk altijd de mogelijkheid openblijft om de goederen te retourneren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.