• 0

webwinkel met biologische producten voor baby en kind

Yes! De webwinkel is online op http://www.greenjump.nl

 

Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!

 

Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?

 

Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).

 

We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.

 

Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)

 

 

Doelstelling:

•   De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.



•   Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.

•   Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.

•   Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.

•   Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.

•   Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.

•   Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.

•   Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.

 

 

 

To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):

1.   Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.

2.   Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.

4.   Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.

5.   Cadeauservice automatiseren

6.   Kraammanden en starterspakketten aanbieden

7.   Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen

8.   Guest log out maken

9.   Keurmerk toevoegen

10.   Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)

11.   In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen

12.   Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google

13.   Toevoegen extra producten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

3. Het scheelt volgens mij frustraties om de voorraad te vermelden, compleet met aantal erbij. Ik heb net 151 ballenstoven in mijn winkelmandje gelegd (aantal klopt niet in het overzicht, maar dat was al vermeld) en ben net naar de checkout gegaan, waar ik netjes doorheen kan lopen. 'k Heb de bestelling nét niet afgerond (nog één stapje), maar vermoed dat dit aantal niet voorradig is. Hoe sneller ik dat als klant te weten kom, hoe beter.

Overigens heb ik voor 2565 euro in mijn winkelmandje liggen, maar er worden wel nog verzendkosten aangerekend tot aan de voorlaatste stap, zelfs voor een levering op mijn testadres in Nederland. Zelfs wanneer de verzendkosten in de allerlaatste stap dan toch wegvallen, is dit verwarrend.

 

 

Hai Liesbeth, heb geprobeerd jouw voorraad en verzendkosten te reproduceren. Je kunt nu maximaal 25 stuks bestellen.

 

De verzendkosten kan ik niet helemaal volgen. Als je aan het winkelen bent, dan zie je de verzendkosten er niet bijstaan in het winkelmandje rechts. Dat gaan we oplossen.

 

Zodra je iets in je winkelwagen doet of klikt op winkelwagen bekijken, staat er in tekst (links) "Verzendkosten binnen NL € 6,75 Boven de 100 euro geen verzendkosten ". Dit is nog niet dynamisch en als je hier een order van meer dan 100 euro hebt dan staat die zin er (helaas) nog. Wordt aangepast.

 

Als je dan op 'bestelling afronden' klikt, dan ga je je adres invoeren en als je dat adres toevoegt dan staat er meteen vermeld hoeveel de verzendkosten echt zijn. Dit komt ook weer terug in de afronding.

 

Klopt dit met jouw verhaal of zie ik iets over het hoofd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Manon,

Als ik "biologische producten" lees krijg ik normaal spontaan al kriebels van de geitenwollen sokken die ik al voel bij de gedachten daaraan.

 

Geluukig is de uitstraling van je shop daar absoluut niet naar en is het juist een heel frisse en vriendelijke site.

Zijn al veel opmerkingen geplaatst die ik niet zal gaan herhalen, maar over het algemeen ben ik erg positief over de site.

 

Naar wat ik zo gezien heb heb je een goede indeling van de shop en productpagina's en heb je ook de call to action button uitstraling goed begrepen.

 

Wat je nog wel zou moeten doen is het plaatsen van je adres en bedrijfs gegevens op elke pagina (is wettelijk verplicht op straffe van hoge boetes) en bij voorkeur je telefoonnummer in de header (als je tenminste goed bereikbaar bent).

 

Ik weet niet of je de site www.twinklemagazine al kent maar daarop kan je ook nog veel info vinden over de opbouw van webshops, hebben ook een maandblad waarin veel interesante info staat voor webwinkeliers.

 

In elkgeval gefeliciteerd met het live gaan van de shop en succes met de verdere ontwikkeling.

Link naar reactie
  • 0

Wat je nog wel zou moeten doen is het plaatsen van je adres en bedrijfs gegevens op elke pagina (is wettelijk verplicht op straffe van hoge boetes) en bij voorkeur je telefoonnummer in de header (als je tenminste goed bereikbaar bent).

 

Hoe kom je er bij dat dat op elke pagina moet? Ik heb daar nog nooit van gehoord (wel op je website uiteraard, maar niet op iedere pagina).

 

Hoge boetes valt trouwens wel mee, zover ik weet heeft nog nooit iemand daar een boete voor gekregen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan het even niet zo snel vinden, misschien dat iemand anders de link naar die info heeft en anders zoek ik het later nog even op.

 

Wat ik destijds gevonden heb is het verplicht op elke pagina de bedrijfsgegevens (zoals adres en kvk nummer) te plaatsen en kunnen de boetes op het niet doen hiervan oplopen tot duizenden euro's.

 

Ik kom er in elkgeval nog even op terug als niemand anders de link naar die info zo heeft.

Link naar reactie
  • 1

Even een update:

 

2. Punt door meerdere mensen genoemd: waarom hebben we gekozen voor een product. We gaan dit inderdaad in een tweede tabblaadje doen en ook werken met logo's.[/i]

 

Ik heb nu op meerdere pagina's uitleg gegeven over of alles biologisch is. http://www.greenjump.nl/Informatie-Index/28/Biologisch-of-niet?

Ik ga dit nog optimaliseren, even op me in laten werken en bedenken hoe ik dit het beste kan doen. We hebben namelijk bij alle producten gekozen voor de absoluut meest veilige, verantwoorde variant. Alleen voor sommige dingen zijn gewoon geen biologische producten beschikbaar.

 

Ik ben ook aan het nadenken over het enigzins aanpassen van de slogan bovenaan Home. Ik kom er nog op terug.

3. Voorraad die niet meeverandert in winkelwagen wordt aangepast. We stellen de maximale bestelling in op 25 stuks. Veel producten kan ik nl heel snel leveren, ook als ze niet volledig op voorraad zijn. 151 ballenstoven zou ik bijvoorbeeld in 3 dagen kunnen bezorgen bij een klant.

 

Nu maximaal 25 stuks en ik hou het goed in de gaten. We hebben overigens ook behoorlijk wat op voorraad en het staat netjes aangegeven als iets beperkt op voorraad is.

 

5. H1 is inmiddels aangepast, H2 vergt wat inhoudelijke inspanning van mij (kopjes maken in de productomschrijvingen) dus dat ga ik steeds aanpassen zodra er tijd is.

 

Working on it ;D

 

7. @Frans tekst sportdop zal ik even anders doen. Done

 

11. @Seb opmerking over Wonderworld en meer lezen. Thanks! De bedoeling was dat de merkinformatie er ook al op zou staan en daarom staat die zin er in. Ga ik aanpassen en pas er weer inzetten als de merk informatie er staat

 

Nu zin weggehaald en ga zeer snel de merkenpagina's maken want daarin motiveer ik ook weer onze keuze (en schrijf ik relevante tekst voor gebruikers en google)

 

13. Over ons en productinformatie foto verwijst inderdaad nog nr test, pas ik aan. DONE

 

Nieuwe punten:

15. @Fred wit op groen wordt opgelost, dit stond nog op het lijstje (had ik hierboven niet gezet). Over de bovenste donkergrijze ;D letters op groen ben ik wel verbaasd. We hebben namelijk met veel kleuren geexperimenteerd en dachten dat dit ok was. Niet dus want jij kunt het niet goed lezen en dus velen met jou. We gaan ermee aan de slag.

 

@ Fred: Uw is nu Jouw, thanks!

@Fred, we hebben lang nagedacht over een schaalbare lay out. Uiteindelijk besloten het niet te doen om er zeker van te zijn dat we weten hoe de pagina er uitziet bij iedere gebruiker.

@Fred: blog en winkel meer integreren komt eraan

 

16. Tekst in Spotlight niet goed leesbaar: mee eens, gaan we verbeteren. PS< vind je mijn dochtertje niet schattig 8)

 

17. Navigatieknoppen weghalen als er maar 1 pagina is: gaan we doen.

 

18. @Ron Thanks voor de levertijd opmerking, wordt aangepast (en wij irriteren ons ook al weken aan die witte achtergrond van de sterren :))

 

@Ron, moet Goran trots zijn dat het op Magento lijkt ;) We hebben de Magento shop nog niet bekeken, jij vindt t niks blijkbaar ;)

 

@Ron: twee maal winkelwagen is omdat mensen intuitief rechts omhoog kijken om hun winkelwagen te zien maar ik wil ook de volledige inhoud laten zien en dat kan boven niet. Gewoon extra dus en die ruimte boven gebruik ik verder nergens voor.

 

@Ron: Spenen voor RVS flessen komen er wel aan.

 

@Maarten: de antwoorden aan jou laat ik aan Goran over ;D

 

@Joost: deels thanks to you!

 

19. Bedrijfsgegevens op elke pagina

 

@ Vossie: los van of het wettelijk verplicht is, vind ik het voor gebruikers ook wel handig.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap wel waarom je het hebt gebruikt, maar het hoeft niet. Je producten zitten een nivo dieper, je kunt het eerste nivo gebruiken voor alle categoriën. Het is een gepuzzel met Apache, maar het kan wel :).

Het is wel wat ingewikkelder, als alleen naar het niveau kijken,

de winkel kan een onbeperkt aantal subcategorieen aan.

dus ik kan hebben

/Kleding/

/Kleding/Broeken/

/Kleding/Broeken/Zomer-Broeken

 

elke (sub)categorie kan producten hebben.

dus ik kan de volgende links hebben naar producten

/Kleding/Broek1/

/Kleding/Broeken/Broek1

/Kleding/Broeken/Zomer-Broeken/Broek1

 

Ik kan dus puur op url geen onderscheid maken tussen

category: /Kleding/Broeken/ en product: Kleding/Broek1/

of tussen

category /Kleding/Broeken/Zomer-Broeken en product /Kleding/Broeken/Broek1

 

Ik zou dan moeten gokken of het een category of product is en beide opties langs moeten gaan.

En wat moet ik doen als er een product en categorie per ongeluk dezelfde naam hebben?

 

Veel gedoe dus.

 

Ik vind http://www.greenjump.nl/Pagina/1/Over-ons ook lelijk, ik ga dan ook gelijk de 1 wijzigen in 2 en verder. Ik zou geen cijfers als Id gebruiken, maar gewoon de tekst. Veel mooier. /Pagina/1/ kun je bijvoofbeeld wijzigen in /Help/, ziet er ook beter uit.

 

Als je Pagina/1/Over-ons aanpast naar Pagina/2/Over-ons, krijg je de contact pagina te zien. Zolang dit niet tot security issues leidt kan ik ermee leven, het had mooier gekund hoor, dat zeker, dus het gaat op de TODO onder nice to have.

 

Het kan wel leiden tot duplicate content, maar ook weer tot voordelen als ik de titel van over-ons aanpas in over-greenjump, blijft de url met id wel werken.

 

Gebruik ook validator.w3.org regelmatig. Het ziet er allemaal goed uit, op steeds een paar kleine foutjes na. Met Firefox is de HTML Validator met Tidy erg handig. Een validerende website is voor Google heel belangrijk.

 

Als het meezit is de enige fout (geen garantie) die je tegenkomt het dubbel gebruiken van id's,

Dit heeft geen invloed op de doorzoekbaarheid door google

Ik wil het zeker goed doen, blijkt ook wel als je valideert, maar 100% purisme moet soms wijken voor tijd,geld,moeite

 

Goede reactie van iemand die het ook snapt, thanks.

Link naar reactie
  • 0

Die kon ik ook nog vinden, maar heb eerder ergens een stuk glezen waaruit bleek dat het op elke pagina moet staan.

Heb daarover al eens een bericht geplaatst op een forum met links erbij en ook naar de boete bedragen die op het niet doen staan.

kan dat enkel niet meer terugvinden:s

Link naar reactie
  • 0

om kleuren uit te proberen is dit een geweldige site http://colorschemedesigner.com/ voordeel is dat je ook kan instellen hoe het er uit komt te zien voor iemand die kleurenblind is.

 

Het probleem van de kleuren van Over Ons en Contact is inmiddels op de testversie opgelost dus komt eraan. Super bedankt voor deze link, geweldig!!!

Link naar reactie
  • 0

Het is wel wat ingewikkelder, als alleen naar het niveau kijken,

de winkel kan een onbeperkt aantal subcategorieen aan.

...

Ik kan dus puur op url geen onderscheid maken tussen

category: /Kleding/Broeken/ en product: Kleding/Broek1/

of tussen

category /Kleding/Broeken/Zomer-Broeken en product /Kleding/Broeken/Broek1

 

Ik zou dan moeten gokken of het een category of product is en beide opties langs moeten gaan.

En wat moet ik doen als er een product en categorie per ongeluk dezelfde naam hebben?

 

Zie de categorie als een map, en het product als een bestand. Op het moment dat je je URL dus afsluit met een '/' gaat het om een categorie, en op het moment dat het gaat om een product staat er geen '/' achter.

/Kleding/Broeken/ voor een categorie

/Kleding/Broeken/Broek1 voor een product

 

Het is maar een tip hoor, als je er tevreden mee bent moet je het vooral zo laten.

 

Je description tags hebben "&" in plaats van "&", de title heeft lege regels.

 

Voor Google zou ik nog even een sitemap.xml toevoegen...

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

Het probleem van de kleuren van Over Ons en Contact is inmiddels op de testversie opgelost dus komt eraan. Super bedankt voor deze link, geweldig!!!

 

Pas dan meteen aan op 'Contact' pfd bestand -> pdf bestand. ;)

 

Dat kan ik dan wel weer live ;D At your service en bedankt!

Link naar reactie
  • 1

 

 

Hai Liesbeth, heb geprobeerd jouw voorraad en verzendkosten te reproduceren. Je kunt nu maximaal 25 stuks bestellen.

 

Nee hoor, ik slaag er nog steeds in om meer dan 25 stuks in mijn winkelwagentje te leggen :)

Wanneer je vanuit je winkelwagentje terug gaat naar de artikelen (gebeurt nog vrij vaak) en dan weer hetzelfde artikel toevoegt, dan loopt het totaal aantal in je winkelwagentje nog op. Nu heb je niet zo gek veel dingen waarvan mensen er meteen veel ineens zouden bestellen en ik kan me voorstellen dat het niet zo vaak een probleem zal vormen, maar het kan dus nog wel.

 

Het verzendverhaal dat je in je achterhoofd hebt klopte inderdaad met hetgeen ik opgemerkt had, maar ik zie dat het inmiddels is opgelost. Er kan veel gebeuren terwijl een mens zit te vergaderen ;)

 

Nog iets waar ik daarnet aan dacht voor wat betreft de volledigheid van je assortiment. Ik kocht nog wel eens borstvoedingsspullen online. Dat is typisch iets wat ik zou verwachten in een winkel als die van jullie, biologischer kan haast niet ;D

Katoenen compressen, borstvoedingsthee, een kussen met boekweit erin, dat soort dingen. Is eerder voor mama dan voor baby natuurlijk, maar toch denk ik dat het prima past bij de doelgroep die jullie willen aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Hai Liesbeth, heb geprobeerd jouw voorraad en verzendkosten te reproduceren. Je kunt nu maximaal 25 stuks bestellen.

 

Nee hoor, ik slaag er nog steeds in om meer dan 25 stuks in mijn winkelwagentje te leggen :)

Katoenen compressen, borstvoedingsthee, een kussen met boekweit erin, dat soort dingen. Is eerder voor mama dan voor baby natuurlijk, maar toch denk ik dat het prima past bij de doelgroep die jullie willen aanspreken.

 

Nou ja......Goran vraagt zich af of je niet in een andere winkel zit ;D. Natuurlijk moeten we dat oplossen. Dit kan toch onmogelijk een browser issue zijn (IE en Firefox hier)

 

Kon je in 1 x meer dan 25 bestellen of alleen door bij te leggen? Thanks voor de moeite trouwens!!

 

En de borstvoedingsdingen komen er!

Link naar reactie
  • 0

Maarten, die reus was van mij, klikte te snel.

Reus omdat je Goran scherp houdt!

 

Je hebt geen reus gegeven, want dat mag maar eens per 24 uur :)

 

Oh is dat het probleem! Nou dan krijg je m morgen!!

Link naar reactie
  • 0

Ik moet alles nog even goed bekijken maar als eerste opmerking heb ik dat ik bij: "over ons" kruisjes zie met de titel van de foto maar de foto's niet.

Werk hier met vista.

 

Gefeliciteerd nog met de officiele opening van de shop, spannend.

 

René, jij als 'bio-boeit-me-niet-type'

 

Wat roept de site bij jou op?

Link naar reactie
  • 1
Kon je in 1 x meer dan 25 bestellen of alleen door bij te leggen?

 

Ik kies 25 stuks, ga dan naar het winkelwagentje, keer terug en kies doodleuk nog een keer 25 stuks. koppig hè ;D

Ik werk in Firefox (en heb nog een oude versie van IE op m'n PC staan die enkel en alleen voor testwerk gebruikt wordt, maar voor het voorraadscenario heb ik dus enkel in Firefox getest)

 

En de borstvoedingsdingen komen er!

Fijn! Niet meer voor mij, maar ik vind het echt wel passen bij jullie assortiment.

 

Nog een tip voor wat naambekendheid betreft: Flavourites.nl

Die kende je waarschijnlijk al, maar toch...

Link naar reactie
  • 0

Kon je in 1 x meer dan 25 bestellen of alleen door bij te leggen?

 

Ik kies 25 stuks, ga dan naar het winkelwagentje, keer terug en kies doodleuk nog een keer 25 stuks. koppig hè ;D

Ik werk in Firefox (en heb nog een oude versie van IE op m'n PC staan die enkel en alleen voor testwerk gebruikt wordt, maar voor het voorraadscenario heb ik dus enkel in Firefox getest)

 

 

 

Zo'n volhardende klant krijgt een vriendelijk mailtje van mij :). We gaan dit ook fixen.

Link naar reactie
  • 0

 

Zie de categorie als een map, en het product als een bestand. Op het moment dat je je URL dus afsluit met een '/' gaat het om een categorie, en op het moment dat het gaat om een product staat er geen '/' achter.

/Kleding/Broeken/ voor een categorie

/Kleding/Broeken/Broek1 voor een product

 

 

Volgens mij maakt IIS en mijn ontwikkel framework geen onderscheid tussen wel of geen trailing slash.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.