• 0

webwinkel met biologische producten voor baby en kind

Yes! De webwinkel is online op http://www.greenjump.nl

 

Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!

 

Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?

 

Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).

 

We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.

 

Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)

 

 

Doelstelling:

•   De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.



•   Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.

•   Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.

•   Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.

•   Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.

•   Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.

•   Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.

•   Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.

 

 

 

To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):

1.   Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.

2.   Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.

4.   Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.

5.   Cadeauservice automatiseren

6.   Kraammanden en starterspakketten aanbieden

7.   Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen

8.   Guest log out maken

9.   Keurmerk toevoegen

10.   Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)

11.   In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen

12.   Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google

13.   Toevoegen extra producten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Die kon ik ook nog vinden, maar heb eerder ergens een stuk glezen waaruit bleek dat het op elke pagina moet staan.

Heb daarover al eens een bericht geplaatst op een forum met links erbij en ook naar de boete bedragen die op het niet doen staan.

kan dat enkel niet meer terugvinden:s

 

Het adres (geen postadres) moet duidelijk vermeld staan op de website, niet persé op elke pagina.

Lees artikel 46a t/m 46j van boek 7 Burgerlijk Wetboek maar eens door.

Link naar reactie
  • 0

18. @Ron Thanks voor de levertijd opmerking, wordt aangepast (en wij irriteren ons ook al weken aan die witte achtergrond van de sterren :))

PNG van maken met transparante achtergrond, dat werkt toch wel?

 

@Ron, moet Goran trots zijn dat het op Magento lijkt ;) We hebben de Magento shop nog niet bekeken, jij vindt t niks blijkbaar ;)

Niet persé maar qua look and feel komt doet hij mij aan Magento denken, is zeker geen slechte zaak.

 

 

@Ron: twee maal winkelwagen is omdat mensen intuitief rechts omhoog kijken om hun winkelwagen te zien maar ik wil ook de volledige inhoud laten zien en dat kan boven niet. Gewoon extra dus en die ruimte boven gebruik ik verder nergens voor.

Ik heb daar diverse (men name amerikaanse) onderzoeken over gelezen toen wij begonnen met onze webshop. Beide winkelwagen staan daar waar mensen ze het meeste verwachten. Één kan echt komen te vervallen. De onderste staat op de beste plek. Maarja als je toch ruimte over hebt...

 

@Ron: Spenen voor RVS flessen komen er wel aan.

 

Heel goed, je weet welke er op passen neem ik aan?

 

@ Vossie: los van of het wettelijk verplicht is, vind ik het voor gebruikers ook wel handig.

Zover ik weet is het niet verplicht, zie eerdere post. Het is echter zeker geen verkeerde zaak om het wel te doen.

Link naar reactie
  • 1

Hoi Manon,

 

Eindelijk online! Ziet er op het eerste gezicht erg goed en clean uit. Het werkt snel en intuitief.

 

Wel wat punten die ik tegenkom (IE 6)

 

Bij wisselen van topics op het centrale plaatje verschuift hij wel eens wat laat/springt over op een volgend plaatje terwijl de andere er nog stond.

 

Het gedeelte waar home staat, staat boven een bijna leeg gedeelte. Mij valt het wel op. Ik had het zelf in de grote balk geplaatst.

 

Ik las dat sommige mensen last hadden met weergave in verschillende browsers. Via http://browsershots.org/

kun je ongeveer alle browsers op je website laten kijken. Wellicht handig.

 

Persoonlijk vind ik het wel lastig om te moeten registeren als je iets wilt bestellen. Het is inderdaad maar 30 seconden werk, maar het zou een barriere kunnen zijn. Aan de andere kant heb je wel meer inzicht in je klanten.

 

Veel succes verder met je site

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik het wel lastig om te moeten registeren als je iets wilt bestellen. Het is inderdaad maar 30 seconden werk, maar het zou een barriere kunnen zijn.

 

Dit is een opmerking die ik hier op het forum wel vaker ben tegengekomen en die ik eerlijk gezegd niet heel goed begrijp. Om een bestelling goed af te ronden heb je toch een aantal gegevens nodig (naam en voornaam, contactinformatie voor mocht er wat foutgaan bij de levering, facturatie- en leveringsadres). Ik heb me als testklant geregistreerd op Greenjump en het lijkt me dat er niet meer gevraagd werd dan het hoogst noodzakelijke.

Het invullen van deze informatie heet bij ons registreren, maar de informatie wordt dan ook enkel gebruikt voor het afronden van de bestelling. Een klant kan er op eender welk moment voor kiezen zijn of haar gegevens volledig te laten verwijderen en de keuze voor het al dan niet ontvangen van de nieuwsbrief is ook vrij. Waar zit dan het verschil met het plaatsen van een bestelling zonder registratie? Zit het hem in het feit dat je de gegevens blijft bewaren na het afronden van de bestelling? Ik bestel regelmatig online en heb nog nergens de mogelijkheid gehad dat te doen zonder me te registreren, dus kan ook niet meteen een voorbeeld bedenken, maar ben er wel benieuwd naar inmiddels...

Link naar reactie
  • 0
Waar zit dan het verschil met het plaatsen van een bestelling zonder registratie? Zit het hem in het feit dat je de gegevens blijft bewaren na het afronden van de bestelling? Ik bestel regelmatig online en heb nog nergens de mogelijkheid gehad dat te doen zonder me te registreren, dus kan ook niet meteen een voorbeeld bedenken, maar ben er wel benieuwd naar inmiddels...

 

Er is inderdaad niet veel verschil, maar je hebt een nieuwe username/password combinatie nodig voor heel veel sites en dan is dat er weer een van. Ik vind het persoonlijk niet erg om bij bol.com te registeren omdat ik daar vaak bestel. Dus het is voor terugkerende klanten denk ik geen issue.

Maar als je als eenmalige klant moet registeren kan het wel een barriere zijn. Daarnaast zijn veel mensen sceptisch over privacy etc. ook al staat dat vaak goed beschreven.

Link naar reactie
  • 2

Dag Manon,

 

Ik vind het echt een geweldige site! Ik heb de link gelijk doorgestuurd naar verschillende (aankomende) ouders die bij ons in de vriendengroep zitten.

 

Wellicht dat ik later nog wat kritische puntjes kan vinden, maar ik vind het een supersite! Echt toppie!

 

 

Groeten en veel ondernemingsplezier met deze site!

 

Ronnie

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Er is inderdaad niet veel verschil, maar je hebt een nieuwe username/password combinatie nodig voor heel veel sites en dan is dat er weer een van. Ik vind het persoonlijk niet erg om bij bol.com te registeren omdat ik daar vaak bestel. Dus het is voor terugkerende klanten denk ik geen issue. .

 

Je moet ook niet overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, maar voor elke website een verschillende. Met een tooltje als passwordmaker is dat heel simpel. Je onthoud een enkel wachtwoord en samen met de domeinnaam van de website die je bezoekt wordt dat omgezet tot een unieke hash, waar je wachtwoord nooit meer uit te halen valt. Ik begrijp niet dat zoiets niet standaard in een browser zit.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vet offtopic maar moest even reageren.

 

Je moet ook niet overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, maar voor elke website een verschillende. Met een tooltje als passwordmaker is dat heel simpel. Je onthoud een enkel wachtwoord en samen met de domeinnaam van de website die je bezoekt wordt dat omgezet tot een unieke hash, waar je wachtwoord nooit meer uit te halen valt. Ik begrijp niet dat zoiets niet standaard in een browser zit.

 

 

Het idee is goed en veilig, de uitvoering niet:

There's even an on-line version for times when you are at a public computer and can't install any software.

 

Als er één plek is waar ik mijn master password niet in wil tikken dan is dat wel op een html pagina van een public computer.

Maar als je dit niet gebruikt zit je safe.

 

een andere optie is http://keepass.info/

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er super uit! Werkt allemaal top en ziet er verzorgd en strak uit. Zal mijn moeder er even op wijzen, kan altijd van pas komen met een kinderdagverblijf.

 

Wellicht nog een toevoeging aan je assortiment: een ding om je kind in te bakeren. Dit is tegenwoordig erg populair omdat veel kinderen onrustig slapen, op deze manier hebben ouders daar geen last meer van. Zou in mijn ogen wel een goede toevoeging zijn.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil jullie beiden complimenteren met hoe jullie omgaan met de reactie's, de input, en hoe jullie dit per direct verwerken. Punt voor punt wordt serieus op gereageerd of per direct verwerkt.

 

Wat een dag moeten jullie gehad hebben, eerst de euforie van het on-line gaan, dan daarna de reactie's, aanpassingen en weer reactie's ..... Echt TOP ondernemers ! Grote klasse !

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Het idee is goed en veilig, de uitvoering niet:

There's even an on-line version for times when you are at a public computer and can't install any software.

 

Overigens is die online versie er voor om op je eigen website te installeren. Ik heb hem zelf ook ergens staan op een afgeschermde website. Je moet hem natuurlijk niet gebruiken in een internetcafé of een andere plek waar je keyloggers tegen komt, maar daar moet je sowieso niet gaan inloggen. KeePass is trouwens een ander soort programma, KeePass is meer een database, terwijl passwordmaker echt een unieke hash aanmaakt. De wachtwoorden worden niet bewaard. Zoals elk tooltje moet je het wel op de juiste manier gebruiken. Ik zal binnenkort eens een column er over schrijven, want we zijn inderdaad aardig offtopic :).

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Nog een paar opmerkingen...

Ik zie dat je ook gebruik maakt van "past bij" en "gerelateerde producten" en "alternatieven"

 

Voor de alternatieven zou ik geen producten neerzetten die goedkoper zijn als het huidige product. dit is namelijk met uitstek een functie om mensen over te halen juist een duurder product te kopen (upsell functie).

 

De "past bij" functie zou ik onderaan weghalen en in de rechter kollom plaatsen. Dit zijn namelijk producten die passen bij het huidige product en eenvoudig meebesteld moeten kunnen worden en dus gelijk duidelijk in beeld moeten staan.

Zet dit dus direct in de rechter kollom in beeld en maak het zo dat je ze enkel maar hoeft aan te vinken om mee te bestellen.

Op die manier haal je de klant op zo eenvoudig mogelijke manier over het product ook te bestellen zonder dat diue klant daarvoor aparte pagina's moet bezoeken.

Link naar reactie
  • 0

meld je site aan voor google image labeler

 

kan via google.com/webmasters

 

Krijg sinds ik dat gedaan heb meer bezoekers via de google/afbeeldingen dan voorheen

 

Frans

 

Ik heb trouwens vrijwel al onze foto's een eigen naam (bijna niks is dubbel) met gegeven met daarin zoekmachine nuttige woorden (die natuurlijk wel over het product gaan).

Link naar reactie
  • 0

 

Voor de alternatieven zou ik geen producten neerzetten die goedkoper zijn als het huidige product. dit is namelijk met uitstek een functie om mensen over te halen juist een duurder product te kopen (upsell functie).

 

De "past bij" functie zou ik onderaan weghalen en in de rechter kollom plaatsen. Dit zijn namelijk producten die passen bij het huidige product en eenvoudig meebesteld moeten kunnen worden en dus gelijk duidelijk in beeld moeten staan.

Zet dit dus direct in de rechter kollom in beeld en maak het zo dat je ze enkel maar hoeft aan te vinken om mee te bestellen.

Op die manier haal je de klant op zo eenvoudig mogelijke manier over het product ook te bestellen zonder dat diue klant daarvoor aparte pagina's moet bezoeken.

 

Alternatieven alleen duurder laten zien staat inderdaad op mijn to do lijst. Ik wil daar misschien in uitzonderingsgevallen een product neerzetten wat ik wil promoten ook al is het goedkoper. Overigens doe ik het niet alleen op prijs maar ook op absolute marge.

 

Past bij vind ik een goed idee, moet even kijken hoe we dit kunnen realiseren omdat je rechts minder foto's kwijt kunt. Thanks!

Link naar reactie
  • 0

Update:

 

Redirect URL's : we hebben besloten het zo te laten.

 

Opmerking over levertijd/voorraad verwerkt.

 

Footer aangepast, letters staan nu op wit boven groene balk.

 

Aantal aanpassen in cart: je kunt nu in de cart de aantallen aanpassen en er staat ook in de cart hoeveel je er in hebt gedaan.

 

tabs die niet meekleuren bij selectie (Seb) opgelost

 

h1 wel in product pagina's ( schaam, schaam zegt Goran).

 

pager weg bij één page

 

metatag description & bug opgelost

 

Het gedeelte waar home staat, staat boven een bijna leeg gedeelte. Mij valt het wel op. Ik had het zelf in de grote balk geplaatst.

 

 

Heb hier gekeken in IE 6 maar zie niet wat je bedoelt, wil je nog een poging doen om me het uit te leggen?

 

 

Openstaand:

 

[*]item 1 Tekst in Spotlight niet goed leesbaar en evt inhoud aanpassen. Aanwijshandje bij Spotlight

[*]item 2 Achtergrond sterretjes levertijd transparant maken

[*]item 3 Verzendkosten verduidelijken

[*]item 1 Jouw voordelen klikbaar maken

[*]item 2 Alternatieven: alleen die producten laten zien die meer opleveren.

[*]item 3 Evt past bij rechts zetten

 

En dan nog een lijst die we zelf hebben geconstateerd tijdens twee testjes met gebruikers ;D

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Manon,

 

Heb hier gekeken in IE 6 maar zie niet wat je bedoelt, wil je nog een poging doen om me het uit te leggen?

 

Wat ik bedoel is dat er twee balken zijn in de header. Zie bijgevoegd plaatje. Is dit gedaan omdat het naast elkaar niet mooi uitkomt?

 

113355287.jpg

 

Dank je wel voor de uitleg. Dit is een bewuste keuze. In de onderste balk staan alleen productgroepen. In de bovenste balk staan meer de informatie dingen. Misschien komen er nog productgroepen bij.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Manon,

 

gefeliciteerd met het online brengen van je/jullie webshop! Los van bovengenoemde opmerkingen zou ik de tabs verdeeld over twee regels in twee kleuren aanbieden. De bovenste rij bijvoorbeeld in blauw (algemeen info, deze kleur wekt vertrouwen).

 

Daarnaast zou ik de productcategorieën nogmaals links als verticaal menu aanbieden net als de blokken 'jouw voordelen' en blog. Dit is bijna de enige info die naar mijn mening dubbel voor mag komen in een webshop.

 

Tenslotte: maak productinformatie voor elke categorie aan, dat is nu niet compleet of onlogisch (houd dezelfde productstructuur aan als in het menu). Lekker intuitief die roll-over en zoom in functie. Een blauw 'meer info'-icon triggert beter dan een groene en geeft een steunkleur aan de site, zie opmerking over rijen tabs. Verder helemaal top, zeg!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Voor de alternatieven zou ik geen producten neerzetten die goedkoper zijn als het huidige product. dit is namelijk met uitstek een functie om mensen over te halen juist een duurder product te kopen (upsell functie).

 

 

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want op een goedkoper product kan uiteraard een betere marge zitten dan een dure. Dus ik zou bij voorbaat niet zeggen van geen goedkopere producten als alternatief, maar in plaats daarvan geen producten met een kleinere marge.

 

een marge 15% van €10 levert immers meer op dan 1% van €100.

Link naar reactie
  • 0

Beste Manon,

Je website ziet er goed uit! Succes ermee. Ik heb nog een opmerking:

 

Ik wil 30 x het volgende produkt bestellen:

http://www.greenjump.nl/Product/Kleding/Truien-en-vesten/Fair-Trade-Capuchon-vest-tweezijdig-draagbaar

Kies een maat --> 2-3 jaar

Kies aantal --> 30 keer

 

Oke, error kan maximaal 25 stuks bestellen.

 

Kies aantal --> 25 stuks

 

Oke, error kan maximaal 3 stuks bestellen

 

Kies aantal --> 3 stuks

 

In winkel wagen --> Zie overzicht produkten in winkelwagen + totaalprijs.

 

Op deze overzichtspagina, kan ik het aantal wel weer wijzigen naar 25. Probeer dit te veranderen naar het aantal dat je maximaal op voorraad hebt.

 

Tevens zou ik de links naar je blog openen een een nieuwe venster. Als ik op je bloglink klik in het bestelproces, ben ik weg, de kans dat ik dan opnieuw ga bestellen is klein.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet alles nog even goed bekijken maar als eerste opmerking heb ik dat ik bij: "over ons" kruisjes zie met de titel van de foto maar de foto's niet.

Werk hier met vista.

 

Gefeliciteerd nog met de officiele opening van de shop, spannend.

 

René, jij als 'bio-boeit-me-niet-type'

 

Wat roept de site bij jou op?

 

Berichtje helemaal over het hoofd gezien en zag dat er al genoeg input is van de echte experts dus dacht dat mijn mening niet meer zo van belang was.

 

Site ziet er mooi en professioneel uit, de site komt op mij over als dat er een professionele organisatie achter zit.

 

Dat bio niet belangrijk voor mij is komt meestal door de extra kosten maar volgens mijn vrouw zijn jouw prijzen zeer acceptabel zoniet laag zelfs.

(ik heb toevallig nu wel een polo aan met bio keurmerk ;D )

 

Zoals ik al aangaf ben ik totaal geen expert maar bekijk de site vanuit de klant en ben daar zéér tevreden over.

Link naar reactie
  • 0

Nog paar puntjes:

Registratieformulier mooi uitlijnen (alle invulformulieren onder elkaar)

 

Je kan meer dan 25 stuks van hetzelfde artikel bestellen. Eerst 25 artikelen in je winkelmand doen, dan op de winkelwagen pagina rechts op het artikel klikken, en dan nogmaals 25 artikelen in de winkelwagen stoppen. Krijg je weer de winkelwagen pagina, staat er onder aantal "1" rechtsboven staat "50 artikelen" en rechts staat ook "50 artikelen". Pas het dropdownbox even aan, of zorg dat er echt niet meer dan 25 dezelfde (maat en kleur) artikelen te bestellen zijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.