• 0

Geld storten niet meer mogelijk bij SNS bank

Beste mensen,

 

Onlangs een brief gekregen van de SNS Bank dat zakelijk geen geld gestort meer kan worden. Kan enkel nog opgehaald worden door bv. Brinks. Zit zelf in de horeca en vindt het wel prettig om op zaterdagavond geld te kunnen storten in de safe, maar ook dat kan niet meer.

 

Ook voor particulieren is het vanaf 15 juni 2009 niet meer mogelijk. Enkel via TNT post a € 12,00 per storting.

 

De banken maken het nu wel echt mooi! Dit is toch geen service meer.

Dit ter info voor als je een zakelijke rekening moet openen en als je met contante betalingen werkt.

 

Bron:

http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/geld-storten-aan-de-balie-kan-niet-meer.-wat-zijn-de-alternatieven.html

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

De reden zal wel kostenbesparing zijn, maar erg klantvriendelijk kan ik de SNS niet noemen hiermee. Kat in het nauw? Of 'gewoon' zich niet verplaatst in de behoeftes van sommige klanten die met veel cash werken?

 

Misschien de SNS bank uitnodigen om op dit topic te reageren? ;)

 

Als meer banken dit gaan doen ga ik eens sterk nadenken over een dienstverlening op dit gebied. kasstorting.nl of zo. :)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Veel banken gaan nu eenmaal heel erg ver.

Neem de ING bank, toch niet 1 van de kleinste, maar in een stad als nijmegen (ook niet bepaald een kleine stad) zit al tijden geen enkel filliaal meer van de ING, enkel nog maar een paar pinautomaten.

 

In de brief waarin dat werd aangekondigd was het excuus dat ze het kantoor naar Arnhem verplaatst hadden vanwege betere bereikbaarheid (voor ondernemers in nijmegen kost langsgaan bij de ING bank nu 1 a 2 uur aan reistijd).

 

En zo brengen vrijwel alle banken hun service nivo langzaam aan terug naar een 0 punt.

Link naar reactie
  • 0

De Rabobank is ook al raar bezig in hypothekenland want het leuke is namelijk dat als je bij de Rabobank Amerstreek een hypotheekgesprek aan gaat en vervolgens naar de Rabobank Langstraat dat je een lagere hypotheek rente krijgt! En het is nog geen kwartier rijden vanaf elkaar?

 

Is dat dan wel klantvriendelijk?

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Heb hier een blogberichtje van gemaakt, dat ik HL niet zal onthouden,

Henk

 

 

Ja tijden veranderen. De bank, die ik niet bij naam zal noemen, schrijft haar klanten aan dat u niet meer welkom bent met een handvol contant geld.

 

"De bank biedt diverse alternatieven. En bedenk: vaak is een contante storting niet eens echt nodig en is een overboeking via Internet Bankieren net zo makkelijk en veilig.” prijkt op hun website.

 

Het lijkt zo onschuldig, want wat is er mis mee om geen contanten meer in de bank te willen hebben? Het is een volgende stap naar een ander bankbedrijf. Was de bank al meer een administratiekantoor, dan iemand die geld beheert, het wordt nog meer zo. Geld is al lang niet meer een zaak “aan toonder”. Het wordt volledig virtueel en hoofdzakelijk uitgedrukt in getallen op papier of in de computer.

 

Dat administratieve geld is veel makkelijker. Hiervoor hoef je geen kluizen te beheren en kogelvrij glas te plaatsen. De wens van banken om geen contanten meer in huis te hebben en halen wordt daardoor wel begrijpelijk. Maar wie moet het dan beheren? Bovendien zou de bank de plaats bij uitstek moeten zijn om je geld te kunnen storten, maar daar gaat het kennelijk niet om.

 

Dit idee is waarschijnlijk bedacht vanuit logistieke (lees winstmaximalisatie) overwegingen. Er wordt veel verdiend aan het elektronische betalingsverkeer en aan de andere zijde worden er veel kosten gemaakt voor bedienend personeel. Een beetje meer van het eerste en een beetje minder van het laatste levert per saldo winst op, zou je kunnen denken. Daarbij zijn de “financiële producten” vele malen lucratiever dan de kashandelingen, waardoor de aandacht verschuift.

 

En dat is nu precies waar ik het over wilde hebben; Aandacht voor de klant. We weten allemaal dat er met aandacht geven ook aandacht te verdienen is. Eerst begrijpen en dan pas proberen begrepen te worden, zou de coach zeggen. Hier echter, zie ik een verplaatsing van de aandacht naar meer geld verdienen, daar is niets mis mee, maar dan moet u ook niet klagen, als u geen aandacht meer krijgt van uw klant.

 

Url staat in mijn handtekening.

Henk

Link naar reactie
  • 0

En dan beweert ING in reclames dat ze terug willen naar de klant....Ja, die dichtbij de open kantoren wonen zeker.

 

Nog zo'n staaltje ING beleid: direct contact met een zakelijke adviseur is afgeschaft! Nu mag je het doen met een algemeen emailadres. Bijvoorbeeld bedrijvenadvies.rotterdam(at)ING.com. Bij wie het uitkomt ???

 

ABN had laatst de hoofdprijs:

 

abnamro.advies.westfriesland.zaken(at)nl.abnamro.com

 

Welke randdebiel verzint dit soort mailadressen? Waarom überhaupt beginnen met abnamro? Dat volgt wel uit nl.abnamro.com. Geukkig kent abn nog wel persoonlijke email....

 

 

 

Veel banken gaan nu eenmaal heel erg ver.

Neem de ING bank, toch niet 1 van de kleinste, maar in een stad als nijmegen (ook niet bepaald een kleine stad) zit al tijden geen enkel filliaal meer van de ING, enkel nog maar een paar pinautomaten.

 

In de brief waarin dat werd aangekondigd was het excuus dat ze het kantoor naar Arnhem verplaatst hadden vanwege betere bereikbaarheid (voor ondernemers in nijmegen kost langsgaan bij de ING bank nu 1 a 2 uur aan reistijd).

 

En zo brengen vrijwel alle banken hun service nivo langzaam aan terug naar een 0 punt.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

...

Nog zo'n staaltje ING beleid: direct contact met een zakelijke adviseur is afgeschaft! Nu mag je het doen met een algemeen emailadres. Bijvoorbeeld bedrijvenadvies.rotterdam(at)ING.com. Bij wie het uitkomt ???

 

...

 

Dit is toch wel een interessante. Hoe komen ze op zo'n idee? De bedoeling is niet: de klant pesten. Echt niet, ook al lijkt het zo. De klant pesten is het onbedoelde gevolg.

 

Wat zou de bedoeling kunnen zijn van een centraal emailadres?

 

Voordelen:

- bij afwezigheid van collega's wordt elke mail in ieder geval toch gelezen en in behandeling genomen

- er is meer inzicht op de werkstroom; een manager kan emails toewijzen aan de collega die het gaat behandelen.

- een centraal email adres is makkelijker dan dat bij vertrek van een collega nog jaren mailtjes te ontvangen van klanten op het 'verkeerde' adres. Vooral onhandig voor die collega als hij gepromoveerd is en een heel andere functie heeft. Moet hij toch steeds handmatig zijn email gaan doorsluizen. Kost tijd en frustratie. Zowel bij de bank als bij de klant.

 

Nadelen zijn er ook uiteraard:

- de klant ervaart minder persoonlijk contact.

- de klant weet niet of de juiste persoon zijn email gaat behandelen - onzekerheid wordt vergroot

- er kan vertraging optreden bij enig heen-en-weer verkeer tussen klant en 1 adviseur: elke keer moet toch weer gecheckt naar welke bankzitter ;) deze reactie moet.

 

Uit het feit dat gekozen is voor een centraal mailadres oplossing blijkt dat de voordelen als (veel) groter worden gezien dan de nadelen. Terecht of niet, dat zal in de praktijk blijken. Wij zien als klant vooral de nadelen, en de voordelen hebben we nog niet gemerkt.

 

Een eenvoudige oplossing die een aantal nadelen ondervangt: maak mailadressen die een functie of product en niet de naam aanduiden.

 

Bijv:

hypotheek.particulier@plaats.bank.nl

zakelijke.kredieten@plaats.bank.nl

klacht.over.hypotheken@plaats.bank.nl

 

etc

 

De klant krijgt meer vertrouwen dat zijn email snel op de juiste plaats is dan bij een algemeen anoniem overkomend adres, en de interne verhuisproblemen binnen een bank (nieuwe mensen in een functie) kun je vrij simpel oplossen.

 

Ik ga dit denk ik op mijn 'hoe los ik problemen op en vookom ik negatieve effecten' blog plaatsen. ;)

 

@Joost, kun je je 'eigen' adviseur ook niet meer bellen? Gaat alles via email?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Op de Hollandse manier zaken doen, met een vaste contactpersoon noemen ze dat bij ING. Doet me sterk denken aan AD, het nieuws dichterbij zonder lokale verslaggevers, met een gebrek aan regionaal nieuws en actuele foto's. De campagnes zijn wel lekker, maar de invulling van de beloften die daarin gedaan worden...

 

Overigens, een winnaar voor de ING startersactie 'Mijn Idee is Top' is nog niet bekend gemaakt (dat zou 25 mei gebeuren). Bij navraag hierover meldt ING dat de winnaar nog niet bekend is, maar de manier waarop ik te woord werd gestaan, valt niet anders te omschrijven als schofferend. Diverse kosten en commissies stemmen mij nog minder vrolijk als je die in de tijd bekijkt...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Geniaal dat telefoonlijnen worden geschrapt en meer richting de e-mail gaat. Zelf heb ik een jaar lang gewerkt op een hypotheken afdeling van een grote bank en je werd er continue gebeld door tussenpersonen, notarissen en medewerkers van de bank op een lokale vestiging.

 

Weten jullie nog hoe slecht het ging met de huizenmarkt anderhalf jaar geleden? Toen kregen we per persoon 6 telefoontjes per dag van mensen om te vragen of een fax was binnen gekomen. Mensen hadden geen werk meer en gingen voor ons werk verschaffen. Mensen werden ook lui. In de plaats dat adviseurs zelf gingen puzzelen met een hypotheekaanvraag werden wij om de haverklap gebeld, de casus werd ons voorgelegd en wij mochten het meteen ter plekke voor ze oplossen. Waarom belde die mensen? Ze hadden toch tijd teveel dus waarom zouden ze niet bellen.

 

Het gros van de mensen die het telefoonnummer weet te vinden, belt inzake onderwerpen en problemen die eenvoudig zijn op te lossen maar omdat ze toch een telefoonnummer hebben besloten ze om toch maar even te bellen. Mensen maken misbruik van een telefoonnummer ten behoeve van hun eigen wens.

 

Die mensen aan de andere kant moeten ook werken! Dus de werkzaamheden die normaal 1 uur duren werden makkelijk opgerekt naar 5 uur. Puur omdat je iedere keer de telefoon moet opnemen, uit je concentratie wordt gehaald en een vraag moet beantwoorden die op je frustratie werkt schiet het niet op.

 

Wat is het resultaat? Je neemt onkundige mensen aan die betaalbaar zijn die non-stop de telefoon opneemt zodat de reguliere werknemers kunnen doorwerken. Wat krijg je dan? Mensen die over de zeik zijn dat ze door onkundig personeel worden geholpen en dat zij geen volwaardig/complex antwoord krijgen wanneer het hun uitkomt. Dus stuur allemaal e-mailtje met daarin je vraag een kundig personeel kan jou helpen wanneer het hun uitkomt zodat ze in de tussentijd kunnen doorwerken. Zet er desnoods je eigen nummer bij en jij wordt teruggebeld.

 

Ik ben voor algemene mail-boxen!

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Ben het helemaal met je eens Ryan.. Maar 12 euro om geld te storten is toch absurd. Vroeger vond ik het heerlijk om mijn kleine spaarpotje naar de bank te brengen en alle centjes die ik op straat had gevonden en van mijn oma had gehad in die grote telmachine te gooien, en iedereen trots kijken dat ik niet alles had uitgegeven bij de Jamin! Het werd er in gewreven dat het slim was om je geld naar de bank te brengen. Krijg nu toch steeds meer het gevoel dat er flink wat mensen werken in het bankleven die niet competent zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben het helemaal met je eens Ryan.. Maar 12 euro om geld te storten is toch absurd.

 

Krijg nu toch steeds meer het gevoel dat er flink wat mensen werken in het bankleven die niet competent zijn.

Een stortingsbijdrage is idd belachelijk. Lijkt net de verwijderingsbijdrage van witgoed en dergelijke. Dus helemaal met je eens.

 

Incompetent personeel in de bankwereld? Jup, veel adviseurs ruiken geld en zijn niet service gericht maar premie gericht. Daar werken zat incompetente mensen. Maar aan de andere kant, in welke bedrijfstak nou niet?

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

@Joost, kun je je 'eigen' adviseur ook niet meer bellen? Gaat alles via email?

 

ik sliep blijkbaar even, want reactie gemist.

 

ING werkt nu met blablabla.plaats.advies.nogwat@ing.nl

ABN doet hetzelfde, maar ik ken hun emailadresopbouw. Bij ABN wel weer: wilt u ons bellen? draai 0900-0024 en vraag of ze u doorverbinden naar de betreffende persoon op vestiging X (zucht, waarom niet direct!)

 

Ik zie het voordeel wel dat een afdeling als geheel bereikbaar is, maar ik wil iemand die ik op zijn/haar falie kan geven als het fout gaat!

 

ciao

j

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Onlangs een brief gekregen van de SNS Bank dat zakelijk geen geld gestort meer kan worden. Kan enkel nog opgehaald worden door bv. Brinks. Zit zelf in de horeca en vindt het wel prettig om op zaterdagavond geld te kunnen storten in de safe, maar ook dat kan niet meer.

 

Ook voor particulieren is het vanaf 15 juni 2009 niet meer mogelijk. Enkel via TNT post a € 12,00 per storting.

 

De banken maken het nu wel echt mooi! Dit is toch geen service meer.

Dit ter info voor als je een zakelijke rekening moet openen en als je met contante betalingen werkt.

 

Bron:

http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/geld-storten-aan-de-balie-kan-niet-meer.-wat-zijn-de-alternatieven.html

Link naar reactie
  • 0

Hey Super Senior en anderen!

Ok ik wilde mijn contante inkomsten op mijn SNS-rekening storten, maar liep zaterdagmiddag tegen een gesloten loket aan!

Ik had die zuigende info-folder wel al gelezen, maar had het kennelijk verdrongen :):)

 

Kijk eens op het forum van Omroep MAX

Daar is ook een discussie over dit cash-geld-storten bezig.

 

daar wordt geroepen om;

Overigens ben ik van mening dat het verstandig zou zijn als alle senioren de handen zouden ineenvouwen en zelf,

met het gigantische kapitaal dat zij vertegenwoordigen,

een eigen Bank het leven zouden laten zien.

Een Bank van ons senioren zelf!

Een eigen bank, waarop ons eigen geld staat!

Waarmee wij dan zelf bankieren.

Waar we dan zelf kunnen uitmaken welke services wij onszelf zouden willen doen toekomen en voor welke prijs.

Zo'n bank oprichten is mogelijk!

 

En ...YES WE CAN !

 

Kan ik me eigenlijk best wel in vinden...COOLLL ideeee...al dat geld van alle bancaire 'ontevredenen' bij elkaar geschoven en dan gezamelijk een Nieuwe Bank een soort 'Bancaire PVV' oprichten!

De winsten gaan naar onszelf en wijzelf beslissen over de services aan de loketten! gnagnagna!

 

Grtsz,

Centourionnn

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Haaaaaa! Ik kreeg ook al de neiging om zelf een bank op te gaan richten! Met alle respect voor alle bankmensen die wel hu stinkende best doen om tegen het systeem in de klant te helpen. Eens even wat op een rijtje zetten....

 

Wat verwacht ik van een bank?

- een plek waar ik mijn centjes veilig kan bewaren;

- dat ik altijd en van allerlei plekken op de wereld gemakkelijk bij mijn geld kan (via automaat, internet of soms wel via een echt mens);

- dat ik een sympathieke vergoeding krijg over het geld dat ik in bewaring geef, zodat de bank er - veilig alsjeblieft! - wat mee kan spelen;

- dat ik advies krijg over hoe mijn geld het beste kan renderen;

- dat ik af en toe ook eens geld mag lenen om wat leuks te doen, privé of zakelijk, waarvoor ik dan wel een redelijke vergoeding wil betalen;

- prettige openingstijden die een beetje aansluiten bij het moment dat ik van een bankdienst gebruik wil maken;

- persoonlijk en menselijk contact, liefst dichtbij (telefonisch voor girale zaken dan wel geografisch voor cash);

- als bovenstaand pakket fijn is ingericht, heb ik er best nog wel een redelijke vergoeding voor over.

 

Waar zit ik niet op te wachten bij een bank?

- een berg onduidelijke diensten waar ik toch niets mee doe en die mij het moeilijk maken door de bomen het bos te zien;

- toegangsdrempels zoals call centers, algemene nummers en algemene e-mailadressen, computersystemen waarin geen plaats is voor werkelijke praktijksituaties;

- een rekening voor elk ding dat ik met MIJN geld wil doen;

- een onpersoonlijjk instituut waar ik elke keer mijn hele verhaal opnieuw moet doen als ik toevallig eens iets wil weten.

 

Ongetwijfeld kunnen beide lijstjes nog een stuk langer en completer, maar de bottom line is volgens mij toch niet zo heel moeilijk? Dat moet toch te doen zijn voor iemand die verstand heeft van bankieren?

Link naar reactie
  • 0

Hey Daphne!

 

Ik vond dit MAX-BANK-verhaal op het forum van Omroep Max, toen ik woedend naar deze SNS-arrogantie aan het Googelen was.

[ lijkt meer een soort slaapbank-forum dat forum,..dat wel :):)]

http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=pdrthDsHnHUVGQZiBjBwFtE#pdrthDsHnHUVGQZiBjBwFtE

 

Misschien is dus wachten op een bancaire Pim Fortuyn?

Of staan er misschien niet ergens een paar onlangs in de WW gedumpte, aan de kant gezette, grote/middelgrote bancaire helden, met een nu wreed verstoorde toekomst en CV te popelen om HET TE DOEN!?

[ Lokaas: Grote nieuwe geldstromen en tevreden klanten! = een win-win-situatie..toch?! ]

 

Dusss,..Daphne,we blijven hopen!

 

grtszz,

Centoerionnn

 

Link naar reactie
  • 0

Las net in een Financieel Dagblad van afgelopen zaterdag dat SNS vorig jaar een combi zocht met Van Lanschot en de Friesland Bank (http://www.fd.nl/artikel/11818268/sns-zocht-combi-kleinere-banken). Zouden ze het soms niet meer weten?

 

(Ben net 'Wat Zou Google Doen?' aan het lezen en zie nu natuurlijk overal offline bedrijven die de weg kwijt zijn.... ;))

Link naar reactie
  • 0

Nah,....en nu blijkt dat als je je pin-code weer wilt resetten na 3 x een verkeerde pin te hebben ingetypt [ stomm,..heel dommm natuurlijk,..is zeker waar, maar ja ?! ], iets waarvoor je een paar maanden geleden nog "gewoon even" langs "je" Bank kon gaan, dat dat NU niet meer zomaar kan !!!! << [ ja ja de SNS-Bank suckt en zuigt rustig verder :):) ] >>

Nu moet je WEL naar dat zelfde loket MAAR dan krijg je vele werkdagen later een nieuwe pin-code ... dat je dan even niet kan pinnen?!...tsssss.

 

Dus waarom in godesnaam!!...zijn er geen "oud" Bankmannen/vrouwen [ want ik geloof hiebij meer in vrouwen] die "ons" uit deze nieuwe zuigende voortschrijdende verneuking kan helpen en met ONS en ons eigen geld en vermogen een EIGEN nieuwe bank help oprichten ??

Ik heb dit eens aan wat borrel- en bittertafels voorgelegd, maar de bedragen die er ,met een deel van de schuimkraag welliswaar nog rond de mond werden geschat logen er niet om :).

 

"Schat"het maar eens bij elkaar...al die salarissen AOW's, en bankrekeningen,..wat een kapitaal dat samen vormt.

Daar moet toch een "bankman/vrouw" het water vanin de mond lopen?

Een eigen Bank waar we ZELF de winst van scoren, na aftrek van de exploitatie- [ etc] en SERVICE-kosten ????

Dat zou toch moeten kunnen?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

"Schat"het maar eens bij elkaar...al die salarissen AOW's, en bankrekeningen,..wat een kapitaal dat samen vormt.

Daar moet toch een "bankman/vrouw" het water vanin de mond lopen?

Een eigen Bank waar we ZELF de winst van scoren, na aftrek van de exploitatie- [ etc] en SERVICE-kosten ????

Dat zou toch moeten kunnen?

 

Dat moet ook kunnen, maar de banksector moet aan aardig wat regels voldoen, zie www.afm.nl . Daarnaast zijn de investeringen fors (de bankcao zorgt voor ongeveer het duurste personeel; infrastructuur (ICT maar ook bijv pinautomaten, kluizen, betalingsverkeercircuit etc etc)), en misschien wel het belangrijkste: hoe kom je aan een reputatie? Stel ik begin morgen een bank zoals jij voor ogen hebt. Ga jij dan blind je geld aan mij toevertrouwen, of blijf je toch liever bij 'oud en vertrouwd'?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.