• 0

Go or No-Go

Hallo mensen,

 

Al een tijdje ben ik aan het nadenken, of ik niet meer dingen kan doen wat ik leuk vind om te doen. Ik merk namelijk aan mezelf dat ik het hartstikke leuk vind om mensen te coachen. Maar ik merk ook aan mezelf dat ik het heel erg leuk vind om gezondheidsevenementen of acties zoals de Tweurtocht op te zetten, te bedenken en een plan hiervoor op te stellen en uit te voeren. Kleine, simpele acties kan ik ook goed uitzetten en er is eigenlijk 9 van de 10 keer echt wel media-aandacht voor geweest. Die contacten weet ik daarmee dan ook makkelijk en goed te bereiken. Sinds een paar maanden (ik geloof dat Luc dat heeft gezegd eens tegen mij) nadat het topic geweest dat het minder ging met mijn bedrijf, is het ook al ter sprake geweest, om commerciële acties op te zetten, iets te gaan doen met communicatie. Toen had ik nog niet de overtuiging dat ik het zou kunnen doen. Nu heb ik zoiets van, ja, ik kan het wel, maar hoe te gaan combineren. Ik zou daarin toch het liefst in de gezondheidsbranche willen blijven werken, maar communicatie gaat alle kanten op wat dat betreft.

 

Nu speelt bij mij dus vooral de vraag; Moet ik niet een onderdeel starten waarop je via kanalen dus evenementen kunt maken waarop je dus media-aandacht kunt krijgen, dit op te zetten in de vorm van ludieke acties, waar ik vrij strerk in sta. En bestaat zoiets eigenlijk al? Immers kan iedereen gewoon naar een reclamebureau die het ook zo zou opzetten. Voor mij is vooral nu even de de vraag; zijn dit soort bedrijven haalbaar. Kun je dit er nog naast doen (het is best wel iets anders dan wat ik nu doe)? En voor mij; is er voor zoiets als ludieke acties en hier een plan achter te zetten, wel uberhaupt markt voor?

 

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

 

Groet,

 

Romano

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn al je ideen zoals bijvoorbeeld de Tweurtocht commercieel een succes? Enkel met veel followers voor je Tweurtocht ben je er niet. Denk je dat al die followers gaan zoeken met aanwijzingen die je geeft. Ik denk zelf dat er veel mensen bij de Tweurtocht-twitter aangesloten zijn, om aangesloten te zijn. En niet om direct mee te zoeken als de tocht is.

 

Je kan er veel tijd in steken, om websites te maken, plannen te bedenken enz. Het draaid uiteindelijk allemaal om omzet, naamsbekendheid te vergroten.

 

Wacht de Tweurtocht af, bedenk aantal nieuwe acties, zijn deze allemaal succesvol, dan kan je verder kijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een lastige.

 

Je acties zijn inderdaad ludiek en je scoort inderdaad wel een goede dosis media-aandacht maar wat is de ROI op deze acties? Als ik naar mezelf kijk dan zou ik aan dergelijke acties geen geld uitgeven, op iedere cent die ik nu in marketing zou stoppen wil ik de maximale ROI uithalen. Ik zie dat bij dit soort acties niet gebeuren.

 

Daarbij wil ik ook zeggen dat de tweurtocht goed scoort in publicitaire zin maar niet echt dichtbij jouw expertise als gewichtconsulent ligt (in mijn ogen).

 

Ik ben benieuwd waar je mee zou komen als je een case moet bedenken die a) Ludiek is b) De 'boodschap' dichtbij het desbetreffende bedrijf ligt en c) Leads en/of conversies genereerd.

 

Als jij voor kleine bedrijven voor xxx euro een leuke (zelf uit te voeren) guerilla-actie kan bedenken die op alle drie de bovenstaande punten kan scoren denk ik zeker dat je iets leuks in handen hebt. Maar ik heb nog niets gelezen waaruit is gebleken dat jouw vorige acties op die punten hebben gescoort (maar wellicht is dat anders gebleken).

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij Joost.

Daarnaast, als je het zo leuk vindt om ludieke acties te organiseren en hier ook succesvol in bent, waarom richt je deze dan niet volledig op je eigen bedrijf?

Het is verleidelijk om in nieuwe dingen te stappen maar dat zijn ook enorme valkuilen. Je gaf enige tijd geleden zelf aan dat je eigen bedrijf nog niet liep als verwacht. Hier zit toch een stuk coaching in, wat je zo leuk vindt. Je zou dus eerst je bestaansrecht moeten waarborgen in mijn ogen alvorens je je stort op andere dingen. Dit is dan wel weer te combineren met een van je nieuwe ideeën, maar blijf je focus houden op je business.

Nog een andere puntje… als je inderdaad zo succesvol bent met dergelijke acties, zou je dan niet meer rendement hebben moeten halen uit je Koninginnedag actie??

 

Ik zou er nog eens goed over nadenken maar zeker de prioriteit leggen op je huidige business.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

...

 

 

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

 

Romano, ik snap er niets van, ligt dat aan mij, aan jou of aan je communicatie?

 

Link naar reactie
  • 0

@Romano, het is zeker een kracht als je de (media) aandacht weet te trekken. De vraag voor jou is (zoals ook anderen aangeven): kun je daar voldoende je brood mee verdienen? Wie gaat jou daar voor betalen en waarom? Wat wordt je verdienmodel?

 

Het mooiste lijkt me als je naast je huidige betaalde activiteiten kunt gaat experimenteren met het betaald krijgen voor media-acties. Misschien eerst kleinschalig. Hou wel jezelf gefocust, met te veel dingen tegelijk bezig zijn kost energie en is vaak minder effectief. Reserveer bijv 1 dag / week hiervoor, of 1-2 u / dag.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Als je iets nieuws wilt beginnen naast je bestaande activiteiten is het verstandig eens goed na te denken hoelang jij dat nieuwe uit kunt houden.. Ik zie veel ondernemers met wilde plannen komen, schrijven nieuwe ondernemersplannen, hoplakee een website erbij en gaan!

 

Maar dan stopt het vaak... . het is niet leuk meer, het nieuwe is eraf etc.

 

Wees eerlijk tegen je zelf, als het goed is heb je van al je actie`s wel een idee hoeveel omzet je gemaakt hebt. Als jij daar uiteindelijk een goede boterham mee kunt scoren dan vraag ik me af wat je nog weerhoud.

 

Link naar reactie
  • 0

Enkel met followers kom je zeker er niet op Twitter, daarom is sinds vandaag daar iets aan toegevoegd (week voor de Tweurtocht); Daarbij kunnen mensen gaan raden hoe laat mensen mij gaan vinden. Hierdoor kun je toch mensen in je database verzamelen. Daarnaast word komende dagen nog ingespeeld op deze aspecten, word de media nog eens ingelicht en bekijk ik nog hoe ik mensen zelf kan gaan traceren tijdens de Tweurtocht. Echter heb ik wel verwachtingen dat enkele tientalle mensen mee gaan doen met de Tweurtocht. Specifiek vanwege het feit dat ik deze geluiden al heb gehoord.

 

@Ironny

Koninginnedag was voor mij vooral een grote test om te kijken welke stappen je ondernemen moet. Inmiddels is hiervoor een stappenplan ontwikkelt die ik gebruik bij volgende acties. Doelen als naamsbekendheid zijn in alle acties behaald. Daarnaast hoeven mensen niet gelijk over te gaan tot aankoop en is in mijn branche denk ik ook minder toepasselijk; mensen moeten er namelijk echt achter gaan staan dat ze echt willen afvallen. Ik heb namelijk deze week pas een klant erbij gekregen die mij heeft getroffen op Koninginnedag. En zie dit vaker met acties, dat mensen er zelf aan toe moeten zijn om de stap te kunnen zetten. Naamsbekendheid speelt hierin voor mij een grote rol.

 

@Fred Wiersma

Wat ik al een beetje in mijn hoofd was om inderdaad te gaan experimenteren bij kleinere bedrijven; bedrijven met weinig budget en dus maar weinig marketingeuro's hebben. Daar een basistarief voor rekenen voor het opstellen van een persbericht die ze zelf kunnen verzenden en de contacten laten gebruiken die ik zelf al heb. Daarnaast om kleine acties op te zetten gerelateerd aan hen vak. Dit kunnen dan kleine acties zijn of wat groter uitgepakt. Ik zou me dan juist op de kleinere bedrijven richten omdat guerillamarketing beter blijft hangen als je het goed aanpakt, tegen lagere tarieven. Ik wil het dan ook naast de bestaande activiteiten doen.

 

@trolink

Ik denk dat het probleem niet is dat ik het lang kan uithouden. Ik ben namelijk al sinds de oprichting bezig met querilla-achtige acties en blijf het nog steeds leuk vinden, net als de organisatie van een evenement. Daarnaast; elk project is weer nieuw natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.