• 0

Idee: Wil graag een soort van Franchiseformule starten voor ballonartiesten.

Goedemorgen,

 

Wij bezorgen vanuit Spijkenisse Helium ballonnen en ballondecoraties (ballonbogen bij trouwerijen en winkel openingen e.d.) door heel Nederland.

 

De bezorgkosten die wij rekenen bedragen 0.50 euro per km (vice versa). Voor klanten in de randstad zijn deze kosten vaak nog wel te overzien maar wij krijgen ook veel aanvragen uit andere gedeelten van het land. Voor iemand uit Groningen is het dan niet interessant om ons uit Spijkenisse te laten rijden omdat dan de bezorgkosten te hoog worden.

 

Nu is mij idee om een soort van franchise formule op te zetten maar ik heb geen idee of dat nu heel ingewikkeld is.

 

Wat ik graag zou willen is dat als iemand uit Groningen een ballonboog nodig heeft, ik een partner kan bellen daar in de buurt die binnen een paar kilometer op locatie is zodat de klant niet zoveel bezorgkosten betaalt.

 

Van deze partner zou ik wil graag o.a. vast willen leggen dat hij of zij uitsluitend gebruik maakt van een bepaald merk ballonnen (beste kwaliteit) en dat hij/zij een certificaat behaalt.

 

Is dan een franchise formule wel de beste oplossing en denk ik daar et simpel over als ik alleen een stukje hierover schijf op mijn website: http://www.globos.nl/franchise.htm ?

 

Hoe ga ik om met de in- verkoop van de ballonnen, moet de partner de ballonnen bij mij inkopen of direct bij mijn leverancier?

 

De instapkosten hoeven van mij hoog te zijn. Ik zou wel graag een commissie/fee ontvangen van 20%.

 

Ik wil ook bijeenkomsten organiseren voor de partners om gezamelijk ideeen op te doen en van elkaar te leren hoe je het beste je ballondecoraties kunt maken. Zelf heb ik hiervoor niet de ruimte maar zijn dit soort ruimtes te huur? Zo ja, waar zou ik dan op moeten Googlen?

 

Ik zou enorm graag eens wat feedback ontvangen over dit idee. Waarvoor alvast mijn dank.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn er niet al bijna overal ballonnenwinkels?

 

Of bedoel je echt een kunstenaar die met ballonnen een act op gaat voeren.

Mijn a.s. zwager ( maar kan morgen weer iemand anders zijn ;D ) is zo'n artiest en treedt op op ( house) festivals e.d., zover hij weet is hij de enigste in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Start een stichting ter bevordering van de verkoop van ballonnen! ;)

 

Een netwerk met distributiepunten en beheerders die een ballonboog kunnen neerzetten in de door jou gewenste kwaliteit met vastgelegd serviceniveau lijkt me een prachtig idee voor jouw onderneming en voor mensen die een bijhandel zoeken. Met zakelijke plaatsingen is er vast genoeg ruimte voor een vergoeding aan franchisehouder- en nemer, prima plan!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn aardig wat franchising organisaties, en ook verzamelplekken voor verschillende formules. Misschien daar eens contact mee leggen? Er is dacht ik ook een branche organisatie voor franchise aanbieders.

 

Nederlandse Franchise Vereninging bedoel je? Ik heb even op hun site gekeken maar daar is niet veel informatie te vinden (vind ik). Wellicht dat de masterclass in juli wat meer informatie oplevert.

 

EDIT: de navigatie op site was wat onduidelijk maar er is wel genoeg info op te vinden

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Zijn er niet al bijna overal ballonnenwinkels?

 

Of bedoel je echt een kunstenaar die met ballonnen een act op gaat voeren.

Mijn a.s. zwager ( maar kan morgen weer iemand anders zijn ;D ) is zo'n artiest en treedt op op ( house) festivals e.d., zover hij weet is hij de enigste in Nederland.

 

Ik dacht van niet :)

 

Ik bedoel niet de pipo's die van ballonnen hondjes vouwt maar meer de grote ballonbogen die je vaak voor winkels ziet staan die een jubileum vieren of gewoon eens willen opvallen.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Start een stichting ter bevordering van de verkoop van ballonnen! ;)

 

Een netwerk met distributiepunten en beheerders die een ballonboog kunnen neerzetten in de door jou gewenste kwaliteit met vastgelegd serviceniveau lijkt me een prachtig idee voor jouw onderneming en voor mensen die een bijhandel zoeken. Met zakelijke plaatsingen is er vast genoeg ruimte voor een vergoeding aan franchisehouder- en nemer, prima plan!

 

Groet,

 

Highio

 

Goed om te horen. Maar e.e.a. dus wel in een franchiseformule?

 

Wanneer blijkt dat een franchiseformule de beste oplossing hiervoor is, kan ik mij daarin verder laten informeren namelijk.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Marcel,

 

ik denk dat je even andere meningen over de franchise wel of niet moet afwachten. Ik meen dat het afhankelijk is van hoeveel controle je over de zakelijke bestellingen, concepten en uitvoering daarvan en gebruikte materialen wilt hebben: wil je die zelf aannemen en offreren, of mogen de verspreide distributiepunten dat doen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zijn er niet al bijna overal ballonnenwinkels?

 

Of bedoel je echt een kunstenaar die met ballonnen een act op gaat voeren.

Mijn a.s. zwager ( maar kan morgen weer iemand anders zijn ;D ) is zo'n artiest en treedt op op ( house) festivals e.d., zover hij weet is hij de enigste in Nederland.

 

Ik dacht van niet :)

 

Ik bedoel niet de pipo's die van ballonnen hondjes vouwt maar meer de grote ballonbogen die je vaak voor winkels ziet staan die een jubileum vieren of gewoon eens willen opvallen.

 

Zeker geen pipo met hondjes maar in ballonnen lopen en mega grote figuren, tot wel 10 meter hoog, maken.

De ballonnen daarvoor moeten speciaal uit Canada komen.

 

In mijn regio zitten diverse ballonnenzaken die bogen etc. leveren.

 

Betreffende de franchise daar zijn speciale bureau's voor die je daarin kunnen begeleiden.

Als je het goed aanpakt is de investering nihil dus het idee is goed maar zoals ik zei; zijn er al div. bedrijven in die branche.

Link naar reactie
  • 0

Franchisegever worden lijkt mij best wel een ingrijpende stap, omdat je meteen je naam eraan verbindt. Wat minder ingrijpend is misschien een samenwerkingsovereenkomst met enkele strategische partners, die wellicht toch al dezelfde materialen gebruiken? Iemand komt bij jou, jij geeft de lead door aan je partner in Oost Groningen of Zuid Limburg en krijgt daar een commissie voor.

 

Zo maar een ideetje, misschien heb je er wat aan?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.