• 0

Nieuw inbindsysteem.

Onlangs heb ik een nieuw inbindapparaat gemaakt. Met dit Paperbind systeem kan iedereen thuis een professioneel boek(werkje) maken. Dit gebeurt door eerst lipjes in een stapel papier te ponsen met het onderstaande ponsapparaat. Dan worden beide stapels aan elkaar vast geklickt. Zo ontstaat een ijzersterke verbinding. (Op www.paperbind.com staan voorbeelden van boekjes) Het inbindproces gaat net zo snel als concurrerende inbindsystemen. De prijs heb ik door outsourcen in China laag kunnen houden. 40 Euro/stuk bij 100 stuks. Het Paperbind inbindsysteem gebruikt geen supplies en is dus milieuvriendelijk in tegenstelling tot de plastic bindringen of lijmmapjes. Dat is tegelijk het enige nadeel van mijn uitvinding: Winkeliers verdienen het meest aan de milieu-onvriendelijke plastic bindmapjes en bindringen. Weten jullie hoe ik dit apparaat zo goed mogelijk op de markt kan zetten? Of winkelketens waar ik het beste deze apparaten aan kan leveren? Graag hoor ik jullie reacties.

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het werkt even snel als concurrerende systemen, maar op je website zie ik dat ik al die stukjes zelf moet gaan vouwen? Voor mij is dit echt eerst zien, dan geloven.... Lijkt een hoop priegelwerk.

Heb je alle nadelen ook in kaart gebracht?*

 

*Edit. Sorry lees het net verkeerd, heb je een filmpje o.i.d. van hoe dit werkt? Op zich interessant, maar denk dat er nog veel ruimte is voor verbetering.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou die website wegdoen, want hij is echt te lelijk. Beter even geen website dan dit. Dus ga zo snel mogelijk iemand zoeken die dat kan.

 

Verder zou vind ik paperbind een goede naam. Maar wel-machine ipv van niet-machine is natuurlijk veel leuker, en positiever. Want dit ding is een geweldig positief alternatief voor de niet-machine, omdat je geen nietjes nodig hebt.

 

Dus bereken de milieu winst van dit ding van niet gebruiken van nietjes en plastic mapjes, maak er een leuk duurzaam verhaaltje omheen, zeg dat dit ding ideaal is voor duurzaam inkopen en verkoop dit ding aan de overheid!!!

 

Ching ching

 

Maar eerst de website weg !!

Link naar reactie
  • 0

Verder zou vind ik paperbind een goede naam. Maar wel-machine ipv van niet-machine is natuurlijk veel leuker, en positiever. Want dit ding is een geweldig positief alternatief voor de niet-machine, omdat je geen nietjes nodig hebt.

 

Dus bereken de milieu winst van dit ding van niet gebruiken van nietjes en plastic mapjes, maak er een leuk duurzaam verhaaltje omheen, zeg dat dit ding ideaal is voor duurzaam inkopen en verkoop dit ding aan de overheid!!!

 

Wat een onzin.

Dit is de concurrent voor de inbind machine, bekend van jaarverslagen en dergelijke. Meeste kantoren gebruiken deze machine's. Machine's gebruiken dus een inbindring en meestal ook een een plastic voor en achterkaftje.

Met deze machine is dit dus niet meer nodig en zeker voor wat grotere kantoren kan dit een fikse kostenbesparing opleveren.

 

Een nietmachine staat voor je op je bureau, waar een vernuftig stalen pinnetje uitkomt wanneer je er op drukt, en deze samenvouwt. Koop je voor 4,95 bij de lokale .....

 

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk is het een concurrent van de inbind machine!

Maar producten zijn concurrenten van elkaar niet omdat ze in dezelfde klasse zitten, maar omdat ze het zelfde probleem oplossen.

 

Het probleem is groter:

 

hoofdprobleem: Hoe maak ik van losse vellen één geheel?

sub problemen: Hoe doe ik dat mooi, snel, professioneel, stevig, hoe bescherm ik het papier, milieuvriendelijk etc

 

Dus nu concurreert dit ding met:

-niet machine

-paperclip

-inbind mapje

-multo-map

-ordner

-etc

 

En daarbij denk ik dat duurzaamheid een hedendaagse insteek is. Geld besparen natuurlijk ook. Dus wellicht kun je die twee dan maar als kern punten noemen

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat het een hoop priegelwerk is, kijkend naar stap 2 op de user manual page. Je moet dan toch ieder lipje stuk voor stuk ombuigen, terwijl je moet zorgen dat de pagina's recht blijven liggen. Het lijkt me nogal een klus waar alleen de echte milieu freak zijn eigen boekjes zal willen maken. Het is 1 april geweest, anders zou ik toch echt denken dat ik in de maling word genomen. ???

Link naar reactie
  • 0

Weten jullie hoe ik dit apparaat zo goed mogelijk op de markt kan zetten? Of winkelketens waar ik het beste deze apparaten aan kan leveren?

Eerst inderdaad een fatsoenlijke presentatie/website maken met een goede duidelijke animatie/video hoe het inbinden werkt. Ik begrijp het in ieder geval niet uit je huidige website (da's dus al 1 potentiele klant minder ;))

Daarnaast zou je een berekening kunnen maken wat een onderneming in euro's bespaart door je product te gebruiken.

 

Over winkelketens en groothandels kunnen anderen beter adviseren. (denk aan Up!! and Down, Paul Oudshoorn of tommies)

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

in een mooi verleden had ik dagelijks met papier en wat je daar mee kunt doen te maken. De hedendaagse inbindsystemen ken ik dus, evenals de distributiekanalen.

 

Jouw vinding(?) vind ik dan ook fascinerend. Als jij zegt dat het simpel is om een boekje te maken dan geloof ik je op je blauwe ogen. Er zitten nogal wat pre's aan het niet gebruiken van "vreemde materialen" wanneer je een boekje wilt maken. Nietjes oxideren, kunststof is lastig bij het recyclen van archieven etc.

 

Ik zou het graag in de praktijk zien. Is het product strandzand-proof?

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik betwijfel toch wel een beetje de kwaliteit van het document, ja gaat toch snijden in je document.

 

Nu verkoop ik sinds kort ook een bindsysteem die werkt met papieren ruggen, zeer snel, perfecte binding en milieuvriendelijk!

 

Kijk eens op http://www.mardakantoorapparatuur.nl/?menu=category&categoryID=415473

 

Daar vindt je ook een filmpje van de werking.

 

Heb je de machines al binnen? En heb je ook een eigen gebied van verspreiding (nederland, benelux of europa)?

 

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat het een hoop priegelwerk is, kijkend naar stap 2 op de user manual page. Je moet dan toch ieder lipje stuk voor stuk ombuigen, terwijl je moet zorgen dat de pagina's recht blijven liggen.

 

Dat idee krijg ik ook. Maar zelfs als het niet ieder lipje is dan is het op z'n minst nog ieder vel papier dat handmatig 'gebonden' moet worden. Doet het pons apparaat dat? Ik kan me nog voorstellen dat ik ieder vel los in het apparaat stop, een hendel overhaal en dan klaar ben. Meer niet; teveel werk.

 

Een leuk idee voor andere toepassingen trouwens. Als je de lipjes klein kunt houden en een A5 versie kunt maken voor weinig is hij prima bruikbaar voor foto's en kerstkaarten. Even in het apparaat en je 'clipt' hem zo aan je sliert kerstkaarten.

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Bedankt voor jullie opmerkingen. De website is inderdaad nogal amateuristisch, nog zeker geen verkoop-site. dat komt later.Echter ik wacht op een beoordeling van mijn product door een grote Amerikaanse multinational. Die hebben mij benaderd en zijn erg geinteresseerd. Daarom heb ik nog niet de website aangepast. Als die evt exclusiviteit willen voor een goed bedrag, draag ik die misschien over en kan ik de website weer opheffen. Ik heb in veel landen patent op het inbindsysteem.

 

De usermanual in de paperbindsite geeft de oorspronkelijke wijze van inbinden weer, daarmee kost het inderdaad meer tijd om een boekje te maken. Dat is echter dan wel een mooi stevig boek wat open blijft liggen en goed vouwt. Een veel sneller wijze van inbinden gebruikt stapels van 6 tot 15 vellen die tegelijk aan elkaar worden verbonden. Hierbij maak je in vijf seconden een brochure van 12 tot 30 vellen. Zie de foto hieronder.

 

Het ponsapparaat laat ik via een collega Higherlevel lid maken in China. Leuk als Higherlevel-leden elkaar helpen. Graag zou ik ook met de marketing en verkoop willen samenwerken. Zelf ben ik uitvinder en heb ik niet veel ervaring met retailers i.h.a. en met de kantoorvakhandel in het bijzonder.

 

Paul

combiqckbkweb.thumb.JPG.dbdd98166131c8c46cef7509d319bae4.JPG

Link naar reactie
  • 0

Een veel sneller wijze van inbinden gebruikt stapels van 6 tot 15 vellen die tegelijk aan elkaar worden verbonden. Hierbij maak je in vijf seconden een brochure van 12 tot 30 vellen. Zie de foto hieronder.

 

Aha, je vouwt ineens een hele stapel papier in elkaar. Dat maakt mijn opmerking grotendeels overbodig ;) Mooi idee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn centrale probleem waar ik tegen aan loop en ook de reden van mijn bericht is nog niet beantwoord door jullie:

 

Een paar marketing deskundigen hebben mij, onafhankelijk van elkaar, gewezen op het ontbreken van lucratieve supplies voor de winkelier. Bij mijn product verkoopt hij alleen een los apparaat. Bij de concurrentie moeten klanten steeds weer terug komen voor plastic bindringen of lijmcovers. Daar maakt de winkelier de meeste winst mee. Het milieubelang is volledig ondergeschikt daaraan.

Hoe is dat dilemma op te lossen? Het is gewoon zonde als er nog milieuonvriendelijke spullen worden verkocht die niet eens nodig zijn voor een goed inbinden.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn product verkoopt hij alleen een los apparaat. Bij de concurrentie moeten klanten steeds weer terug komen voor plastic bindringen of lijmcovers. Daar maakt de winkelier de meeste winst mee.

 

Dat probleem ga je niet oplossen tenzij je zelf supplies gaat leveren of de verkoper een goede marge heeft op jouw product en dat duurdere product kan verkopen. Dat laatste is een erg lastige. Consumenten kijken niet naar de TCO maar naar de aanschafprijs. Heb dit persoonlijk ondervonden bij het verkopen van printers (lang lang geleden ;) ) Slechts een enkeling vraagt naar de prijs per afdruk terwijl daar toch echt de kosten gaan zitten. Ook heb ik eens gewerkt met TCO cijfers voor wasmachines waarbij de duurdere modellen goedkoper zijn. Mag je raden wat verkocht wordt.

 

Maar milieuvriendelijke voorgestanste verbindingsstukjes voor kerstkaarten als supply?

Link naar reactie
  • 0

ik zou zeggen; cut out the middle man. Je moet jezelf de vraag stellen of je persé afhankelijk bent van de winkeliers om je product aan de man te brengen. Ik denk het niet, het maakt het misschien wel iets makkelijker maar noodzakelijk is het niet.

 

Daarnaast heb je in deze tijden van milieubewustzijn en kostenbesparing wellicht een sterke troef in handen. Ik denk dat je door een klein salesteam op te zetten en je te richten op b2b je best een heel eind kan komen. De vraag is of je dit ook wilt. Je omschrijft jezelf als uitvinder. Wil je dan wel verkoper worden? Je zou het systeem ook onder bijvoorbeeld een licentie door anderen in de markt kunnen laten zetten

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Mijn centrale probleem waar ik tegen aan loop en ook de reden van mijn bericht is nog niet beantwoord door jullie:

 

Een paar marketing deskundigen hebben mij, onafhankelijk van elkaar, gewezen op het ontbreken van lucratieve supplies voor de winkelier. Bij mijn product verkoopt hij alleen een los apparaat. Bij de concurrentie moeten klanten steeds weer terug komen voor plastic bindringen of lijmcovers. Daar maakt de winkelier de meeste winst mee. Het milieubelang is volledig ondergeschikt daaraan.

Hoe is dat dilemma op te lossen? Het is gewoon zonde als er nog milieuonvriendelijke spullen worden verkocht die niet eens nodig zijn voor een goed inbinden.

 

Paul

 

Voorgestanste:

Tabbladen, insteekhoezen, CD-hoezen, voorbladen, achterbladen, fotobladen, etc.

 

Maak speciaal posterpapier met het patroon voorgestanst dat gewoon door de printer loopt, dan is het apparaat evt niet nodig (voor de A2, A1 en A0 formaten is hij zo te zien te klein? of kun je repeterend stansen over een lengte van 1 meter?)

 

Frans

 

PS. wel even relevant wat je gepatenteerd hebt: de wijze van inbinden, ofwel de stansmanier, of het apparaat?

1e biedtmeer mogelijkheden dan 2e lijkt me

Link naar reactie
  • 0

Voorgestanste vellen papier heb ik ook al gemaakt. Die gaan probleemloos door de printer. Maar het bulkproduct papier kan je zelf nooit goed verkopen. Helaas zijn veel Nederlandse papierfabrikanten failliet gegaan. Een groothandel waar wij goed contact mee hadden, en die de prepunched vellen op de markt wilden brengen, is ook in financiele problemen: De verantwoordelijke manager is weg en dus is het einde verhaal. Weet een van de Higherlevel leden een goede nieuwe kandidaat?

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Een idee voor terugkerende klanten is wellicht gebruik te maken van losse 'messen'. Ik neem aan dat die eens bot worden en vervangen moeten worden. Of misschien verschillende soorten messen voor leuke variaties van de lipjes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

Het ponsapparaat laat ik via een collega Higherlevel lid maken in China. Leuk als Higherlevel-leden elkaar helpen. Graag zou ik ook met de marketing en verkoop willen samenwerken. Zelf ben ik uitvinder en heb ik niet veel ervaring met retailers i.h.a. en met de kantoorvakhandel in het bijzonder.

 

...Weet een van de Higherlevel leden een goede nieuwe kandidaat?

 

Doe een oproep in 'Vraag en aanbod'?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

ideetjes:

 

-zorgen dat de overheid je ding in een keer wilt inkopen. Grote deal maken. Dan zijn tussen personen ook wel geinteresseerd.

-Mik je ding op in een andere markt zoals de relatie geschenken markt. Hier gelden weer andere regels.

-Maak een deal met een eco vriendelijke papier leverancier, en zorg dat jouw ding past binnen een geweldige campagne stunt van dat bedrijf. Dus in dat geval wordt er geen winst gemaakt op bind materiaal, maar op het papier, en zorgt jouw product voor een meerwaarde daarvan.

 

Nog meer andere markten:

-defensie.

-ontwikkelingshulp. Denk aan tenten kampen waar juist geen middelen zijn om goed in te binden voor papier werk van artsen.

Link naar reactie
  • 0

ideetjes:

 

-zorgen dat de overheid je ding in een keer wilt inkopen. Grote deal maken. Dan zijn tussen personen ook wel geinteresseerd.

 

Waarom de overheid ??? ??? Je kunt toch gewoon de markt op gaan. Denk aan copy shops en dergelijke. Product vind zijn weg wel.

 

-Mik je ding op in een andere markt zoals de relatie geschenken markt. Hier gelden weer andere regels.

 

Sorry ? Graag uitleg hoe je dit in de relatiegeschenken markt wilt plaatsen...

 

 

-ontwikkelingshulp. Denk aan tenten kampen waar juist geen middelen zijn om goed in te binden voor papier werk van artsen.

 

 

Dit is een hele leuke insteek om over na te denken....!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.