• 0

Klant aanbreng acties

Ik zou graag een klanten aanbreng actie opstarten.

Principe: jij bezorgt mij een klant voor product A, ik stort x euro op jouw rekening.

 

Mijn vraag is of dit juridisch mogelijk is en indien niet, hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.

 

Zijn er bepaalde zaken die ik in mijn algemene voorwaarden dien op te nemen of waar ik specifiek op moet letten?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

De actie is gericht naar particulieren maar op zich mag van mij iedereen klanten aanbrengen. Deze personen nemen niet noodzakelijk iets van mij af. Kunnen dus wildvreemden zijn.

Het gaat om een bedrag van 50 euro per klant.

Dit zou simpelweg via overschrijving gebeuren (geen cash)

 

Het principe is eigenlijk hetzelfde als affiliate.

 

Ik ken het principe heel goed maar het is niet de bedoeling dat het enkel online gebeurt.

 

Ik maak bv een radio spot, of leg flyers bij de bakker, en wie er op reageert door mij een klant aan te brengen krijgt 50 euro...

 

De enige vraag die ik mij stel is of dit zomaar kan/mag, of er bepaalde regels aan verbonden zijn.

 

Thx

Link naar reactie
  • 0

Het idee is leuk.

 

Enkel denk ik dat je het beste niet alleen moet zeggen dat aanbrengen nieuwe klant tot uitbetaling leidt voor diegene die aanbrengt, maar dat de klant ook echt een klant moet zijn. ie; het tot stand komen van een verkoop.

 

In princiepe is het aanbrengen van een geintresseerde partij altijd waardevol, maar een echte koper is natuurlijk meest waardevol. Misschien valt hierin een onderscheid te maken. Ik zou er zelf ook wat voor over hebben als mensen potentiele klanten aanbrengen en hier mag best wel wat tegenover staan. 50 euro voor een daadwerkelijke klant is dan nog erg weing. Maar goed, het gaat er ook in hoofdzaak om in welk segment je je begeeft.

 

 

Link naar reactie
  • 1

ik heb standaard onderaan mijn factuur een zin staan dat, indien de (bestaande)klant mij bij iemand aan beveelt en deze ook klant wordt, deze bestaande klant bij de eerst volgende factuur een x bedrag korting tegemoet kan zien.

en ik mag de komende maand mijn eerste 2 bonussen uitkeren ;D

het bedrag moet natuurlijk ook een beetje interessant zijn voor de klant, maar je moet ook weer niet een jaar hoeven werken om dit terug te verdienen ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik maak bv een radio spot, of leg flyers bij de bakker, en wie er op reageert door mij een klant aan te brengen krijgt 50 euro...

De enige vraag die ik mij stel is of dit zomaar kan/mag, of er bepaalde regels aan verbonden zijn.

Er lijkt me geen probleem, je moet het wel even goed regelen.

 

1. Geld geven aan particulieren als beloning

Je mag mensen natuurlijk geld geven. Boven een bepaald bedrag zal zo'n particulier dit wel aan de belasting moeten opgeven. ;D

Voor jezelf geldt wel dat je het in je boekhouding moet opnemen. De oplossing hiervoor lijkt me dat je een 'recu' maakt waar de particulier zijn naam en toenaam op vermeld en zijn handtekening moet plaatsen. Zo heb je het bewijs dat je Eur 50,- aan iemand hebt gegeven als beloning en niet aan jezelf bijvoorbeeld.

 

2. Geld geven aan bedrijven als beloning.

Je laat deze bedrijven jou een factuur sturen. Dit met de vermelding ''sales fee".

Voor bedrijven die je vaker helpen zou ik dit dan opsparen en ze 1 x per maand een factuur te laten sturen.

 

Succes ;)

Groeneg

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nooit een voorstander geweest van het weggeven van geld. Wat ik veel interessanter vindt is dat geld uitkeren in tegoedbonnen of kortingen (beetje afhankelijk van je product). Je geeft dan in feite 50 euro korting op de volgende transactie. Dit is voor jou een stuk voordeliger en afhankelijk van je product en de prijzen die je hanteert nog steeds erg aantrekkelijk voor je klant.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik doe dit sinds kort ook en bij mij werkt het als volgt (branche autoruiten):

Elke klant die geholpen is geef ik een kaartje waar hij of zij naam en adres op in kan vullen. Als deze klant iemand kent met ruitschade, geeft hij/zij dit kaartje aan deze nieuwe potentiele klant.

Wanneer deze potentiele klant een afspraak maakt, geeft deze dit kaartje af aan ons en sturen wij een vvv/iris cheque toe aan degene vermeld op het kaartje.

Je krijgt dan dus het ingevulde kaartje terug wat tegelijk een recu voor je administratie is. Op deze manier betaal je alleen wanneer je de nieuwe klant al geholpen hebt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de leuke reacties!

Er zitten zeker een paar goede tips bij.

Misschien nog een klein detail, mag ik ook geld geven (uitkeren) aan een minderjarige? Het gaat om iemand van 17 die dan klanten zou aanbrengen.

Hier in belgie mag je ook vakantiewerk ed doen vanaf je 16, dus volgens mij kan het dan toch?

 

thx

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Per toeval kwam ik je vraag en de antwoorden tegen op t internet.

 

Heb je al wat in elkaar gedraaid mbt je idee?

 

Ik zou graag willen weten of ik je van dienst kan zijn door klanten aan te brengen en hoe ik dat dan moet doen?

 

Heb je een link daarvoor, waar men op kan klikken en jij gelijk ziet dat ik het ben die de persoon heeft aangeebracht?

 

Hoop snel van je te horen.

 

JP

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.