Ga naar inhoud
  • 0

MailFood: kijken, kijken maar niet kopen.

Hallo,

 

Ik ben 1 mei MAILFOOD begonnen. Een eigenzinnig en eigentijds idee. Iedereen is super enthousiast waaronder ook de zo genoemde experts.

 

MAILFOOD leverd maaltijden door de brievenbus.

 

Voordeel is dat je dus niet thuis hoeft te zijn. Het zijn echt heerlijke maaltijden die alleen nog maar opgewarmd moeten worden. Zie link in handtekening.

 

Nu heb ik in een maand meer dan 1.000 bezoekers gehad. Meerder site (o.a. second sight.nl, bright.nl &idealize.nl) hebben het idee opgepakt en er aandacht aan besteed. Succes hangt in de lucht.

 

De bezoekers zien gemiddeld 6,5 pagina's. Wat volgens mij best wel laat zien dat er interesse is. Maar ze nemen die laatste stap nog niet: Bestellen.

 

Heeft iemand tips, aanwijzingen of misschien ooit het zelfde meegemaakt? Ik hoor het graag!

 

Alvast bedankt

 

<1 link in je handtekening is genoeg, hoeft niet nog eens in je bericht.>

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

eerste wat ik mis als ik even snel op je site kijk zijn duidelijke call to action knoppen. BESTEL NU bijvoorbeeld, een korte opsomming in de header kan helpen om duidelijk aan te geven wat je nu eigenlijk op jouw site kan doen. Ik zou me zo kunnen voostellen dat je op je frontpage een aantal grote knoppen maakt met bijvoorbeeld; Chinees vanavond? klik hier, Italiaans vanavond? klik hier.

 

je moet mensen bij het handje nemen en ze dirigeren naar de goede plekken, doe je dit niet dan zou dit een van de redenen kunnen zijn waarom ze zoveel pagina's bekijken voordat ze de benen nemen; ze zijn op zoek maar vinden niet.

 

Op het verdere design zijn ook wel wat dingen aan te merken, de zijkanten eisen door de kleurstelling bijvoorbeeld wel erg veel aandacht op echter thats not the place where the "magic" happens.

 

Easy Eaty menu? was dat? dat wil ik in een oogopslag kunnen zien en dan gelijk kunnen bestellen, nu moet ik weer een pagina verder klikken en dat wil ik helemaal niet. Ik ben op zoek naar gemak en ik wil zo min mogelijk tijd aan het regelen van eten besteden. Daarnaast 30 euro voor 1 menu?? ik ben toch niet gek, ik moet dus verder klikken om te zien dat het om 4 menu's gaat...

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     4,6k 118

Ik vind je dienst gaaf!

 

Van je site snap ik geen bal! Het is gewoon een standaard webshop zonder logische structuur, informatie etc. Als bezoekers snap ik niet dat ik gewoon net als in een webshop eten kan bestellen. Er moet een duidelijk uitleg staan met plaatjes, een paar simpele stappen en dan wil ik ze wel doorlopen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je snelle reactie.

 

de website is gemaakt, via mijnwebwinkel.nl. De indeling is hierdoor zeer statisch. De "call to action"-knoppen zijn bijvoorbeeld niet groter te maken. En de links achter bijvoorbeeld het menu (je wilt meteen bestellen) staat vast.

 

Ik moet helaas nu achter de bar gaan staan, maar ik zou het graag gelijk aanpakken.

Het menu heb ik aangepast. Bedankt voor de tips!!!

 

 

Meer tips altijd welkom!

 

 

 

 

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     156 26

Je idee is super... maar als klant vraag ik me bij het snuisteren op je site af hoe dat er nou uitziet, zo'n maaltijd die in de brievenbus past. Ik klik bijvoorbeeld op de boerenkool met worst en zie daar iets gepresenteerd wat er best lekker uitziet, maar stel me dan voor dat datzelfde lekkers door een brievenbus moet en mijn mentale plaatje wordt een stuk minder aantrekkelijk. Misschien moet je daar wat meer aandacht aan besteden? Hoe werkt het nou precies, hoe ziet het pakketje eruit als het geleverd wordt? Dit is nieuw, geen pizza aan huis, mensen kennen het niet en het is aan jou om daar verandering in te brengen. Ik had ook verwacht meer uitleg op je homepage te krijgen. In plaats van "gemak, gezond, gewoon lekker" zou ik kiezen voor een duidelijk "Maaltijden aan huis bezorgd" zinnetje en een heldere uitleg van hoe het allemaal precies in z'n werk gaat.

Een gratis "probeermaaltijd" is misschien een manier om klanten over de streep te trekken? Aperitiefje aan huis of zowat :-)?? Ik weet niet of dat haalbaar is, maar het zou kunnen dat je door een dergelijke actie een aantal vaste klanten wint. Maar het allerbelangrijkste vind ik toch het gebrek aan heldere info, dat kan je volgens mij echt al een eind op weg helpen.

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

 

de website is gemaakt, via mijnwebwinkel.nl. De indeling is hierdoor zeer statisch. De "call to action"-knoppen zijn bijvoorbeeld niet groter te maken. En de links achter bijvoorbeeld het menu (je wilt meteen bestellen) staat vast.

 

 

Als de verkoop van je product dusdanig gekoppeld is aan de kwaliteit van je website dan zou ik als ik jou was toch eens overwegen om een website te laten bouwen. Ik vrees dat het nu stuk kan lopen op heel goed idee (overigens niet nieuw) maar matige uitvoering. En dat is jammer.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Leuke dienst maar uitvoering kan nog wat beter.

De link naar de gerechten staat verstopt tussen vele andere links waardoor het niet echt opvalt.

De call to action buttons zijn bijna onzichtbaar. lees op http://twinklemagazine.nl/praktijk.aspx?id=21220 eens hoe een goede call to action button eruit ziet.

 

De foto's zijn veel te klein, de foto's moeten groter en van zo een kwaliteit zijn dat het water je spontaan in de mond loopt.

 

Info over de opmaak van product pagina's: http://twinklemagazine.nl/praktijk.aspx?navid=4&id=10306&terms=call+to+action&searchtype=2&fragment=True

 

Alles is een beetje wit met grijs... mag allemaal wel iets aantrekkelijker dus daar zou ik nog even aan gaan werken.

Link naar reactie
  • 0

Ik mis eigenlijk een "verhaaltje" wat de voordelen zijn boven een magnetron maaltijd kopen en/of naar een restaurant gaan.

Ook denk ik dat je mischien beter een actie kan hebben waarbij je voor een gereduceerde prijs je maaltijd verkoopt en of een probeer menu waarin je laat zien wat je te bieden hebt. oid inplaats die 4 voor de prijs van 3 actie.

Want er zijn zat singles die alleen wonen en om nou een maaltijd van 4 dagen oud te eten lijkt me geen goed idee ;).

 

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Geweldig idee.

 

Een goede vriend van ons vertelde net dat hij amper fatsoenlijk te eten kreeg in deze drukke tijd. Hun kantoor zit ook nog eens in Amsterdam.

Ik zal de site eens e-mailen naar hem.

 

Verder,

 

Ik vind het eigenlijk wel een mooie site. Maar waarschijnlijk weet ik er gewoon te weinig vanaf.

Link naar reactie
  • 0

Los van alle bovenstaande opmerkingen lijkt het me ook dat een groot deel van de bezoekers afhaakt omdat je alleen in Amsterdam levert.

Als 80% van je bezoekers van buiten Amsterdam komt is een groot deel van de afhakers al verklaard.

 

Frans

 

Dat zal zeker ook geen onbelangrijke reden zijn.

Verder zullen veel mensen die voor het eerst komen niet direct wat bestellen omdat ze komen op ene moment dat ze honger hebben en niet zo lang willen wachten op hun eten.

 

Misschien iets verzinnen om ze te stimuleren een andere keer terug te komen als ze wat langer van te voren weten dat ze iets willen gaan bestellen.

 

een knop toevoegen om je toe te laten voegen aan de favorieten (en even zo een symbooltje voor je url plaatsen in de adres balk zodat je wat meer opvalt in de favorieten (kan even niet op de naam komen maar staat ook bij hl als je die in je favorieten hebt)

 

verder misschien een kortingsbon aanbieden voor de eerstvolgende keer dat iemand besteld zodat de kans groter is dat ze terugkomen.

Link naar reactie
  • 0

Lekker, ik wilde dat je in mijn dorp zat ;D

 

Wat bij mij het beste werkt met zo'n tent als de jouwe zijn foldertjes. De shoarma-zaken doen ook altijd zo'n foldertje in de bus. Kun je mooi in je la leggen en bellen wanneer je geen zin hebt om te koken.

Normaal lees ik nooit folders maar die wel.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     135 24

 

de website is gemaakt, via mijnwebwinkel.nl. De indeling is hierdoor zeer statisch. De "call to action"-knoppen zijn bijvoorbeeld niet groter te maken.

 

 

Maar je kan ze bij "vormgeving ,kleuren en lettertypen" wel een andere kleur geven waardoor ze er meer uitspringen...

 

Leuk concept!!!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Hee Jan Jaap,

goed idee om hier op HL feedback te vragen over de look-and-feel en het interactie design van je site.

 

nu reeds voldoende verbeterpunten gelezen. ga er lekker mee aan de slagen zie de resultaten beter worden.

 

je hebt een schitterend concept, never give up! de pizzakoeriers en de sparerib express zijn ook klein begonnen.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     210 4

Goedenavond,

Allereerst hulde voor je creativiteit!

 

Toch snap ik de uitwerking van het concept niet helemaal. Veel van de door jou aangeboden gerechten (kipburger, Spaghetti, Nasi) kan men ook gewoon bij de plaatselijke Chinees , snackbar of pizzabakker bestellen tegen dezelfde prijs, en dan ook nog eens warm zodat er niks meer hoeft te worden opgewarmd. Daarnaast zullen er denk ik weinig mensen zijn die zitten te wachten op Chili-concarne of stamppot die ze op moeten warmen: dan sla ik met hetzelfde gemak wel wat kant en klaars in bij de supermarkt.

 

Je geeft aan dat je vooral wilt inspelen op de gezonde eetcultuur: pas hier dan ook je product-assortiment op aan.

Denk bijvoorbeeld aan biologische groenten, verse pasta´s, ravioli, (Paella heb je al, heel goed!) visgerechtjes, tapas, stukken vers turks brood als garnering, enz, enz.. Als je een dergelijke service weet te leveren, onderscheid je jouw bedrijf van de vette afhaalgerechten en voeg je daadwerkelijk een stuk meerwaarde toe aan de markt.

 

Succes! ;)

Link naar reactie
  • 0

op zich een goed idee, maar je hebt nu hetzelfde soort gerechten die ook kant en klaar in de supermarkt liggen, misschien kan je er 1 of 2 wat spannendere bij doen, die regelmatig/dagelijks veranderen.

eventueel een mogelijkheid op je site maken waar mensen suggesties kunnen doen en daarop kunnen stemmen

 

zoals al gezegd kunnen de foto's beter, ik probeerde ze op te klikken, maar dat gaat nog niet.

 

misschien is het een idee om op strategische plekken tijdens de spits te gaan staan zodat mensen kunnen proeven "zou het niet fijn zijn als dit nu thuis voor je klaarstond? "

Link naar reactie
  • 0

Een beetje zoals Gordon Ramsay doet als hij een of ander vaag restaurant uit de shit moet halen: met schalen eten de straat op om mensen over te halen dat eten eerdaags in het restaurant te komen nuttigen.

Je zou eens bij bedrijven in de buurt aan kunnen lopen om een dergelijke actie te houden.

Misschien ook iets voor grotere bedrijven die mensen in ploegendienst hebben lopen en goed eten willen voorzetten op vreemde tijden.

Kan me herinneren dat ik ooit bij NS zat en bij nachtelijke ongevallen stuurde ik een personeelslid de stad in om voor de ongevallen ploeg middenin de nacht iets warms "te scoren". Zaten we om 4 uur langs t spoor bami te eten; jeugdherinneringen!

 

Link naar reactie
  • 0

 

De kracht ligt in het postbus formaat. Bedrijven waar mensen werken en die open zijn, heeft dus geen zin. Dat is de doelgroep niet. TS heeft baat bij alleenstaanden en drukke stellen die bij thuiskomst een maaltijd op de deurmat willen hebben liggen. Dus: professionals, drukke mensen die hard werken, even thuiskomen, eten en doorgaan. Volgens mij kun je studenten hier ook warm voor krijgen.

 

Dus wat ideetjes:

- sportclubs: tennis, hockey, golf, fitness (cliche I know, maar wel de doelgroep)

- Universiteiten en HBO's, studentenverenigingen

- business parken

 

Deel flyers uit en benadruk de eenvoud en het gemak. Kom thuis, geen wachttijd tot besteld eten er is, maar gewoon snel klaar en gezond.

 

succes!

Joost

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

In het geval van Joost is het ook van belang dat de mensen het dus vanaf hun werk alvast kunnen bestellen, of vanaf de universiteit.

Bij universtiteiten staan vaak standaards voor kaarten en folders, kijken of je daar wat in kan zetten.

verder misschien zorgen dat er eenvoudig vanaf de mobiel besteld kan worden (hoewel ik niet weet of betalen via de mobiel zo makkelijk is) zodat ze onderweg vast kunnen bestellen.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     125 2

Zou het voor jou mogelijk zijn om nationaal te gaan?

Een functie integreren in de site waar ze moeten ingeven waar ze wonen en of het daar mogelijk is om gebruik te maken van de service.

Voor de nationalisering zal wel nog wat werk voor de boeg zijn. Je kan in elke stad een traiteur aanspreken die eventueel wil meewerken aan het project in ruil voor een percentage.

Zo kan je iedereen bedienen.

Het idee achter mailfood is super en er is enorme groeimarge.

good luck!

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan Jaap,

 

Ben je al langs gegaan op Hogescholen? Al die luie studenten die niet willen koken noch

boodschappen willen doen.

 

Wat denk je van abonnementen? Hierdoor bind je klanten tot je en geef je ze voordeel.

3 = 4 is al een stap in de goede richting.

 

Een andere tip is om niet mijnwebwinkel.nl te werken. Ik heb zelf ervaring met onder andere

mijnwebwinkel.nl en mijnwinkel.nl. Zij gebruiken waardeloze frames en je kunt er vrij weinig mee.

Dit is niet goed voor je positie in Google. Probeer misschien ook een ander logo te ontwerpen.

Dit kun je heel gemakkelijk uitbesteden via allerlei crowdsourcing methodes.

Kijk voorbeeld naar: http://www.marketingfacts.nl/berichten/praktijkcase_crowdsourcing_een_grafisch_ontwerp/

 

Succes met je idee en mocht je iets willen weten dan hoor ik het wel.

Wellicht kan ik je helpen.

Link naar reactie
  • 0

Ik mis vegetarische gerechten. Het concept vind ik geweldig!

 

Ik sluit me hierbij aan. En wees creatief. Creer nieuwe eigen recepten.

 

Mauroz stelde voor om nationaal te gaan. Ik vroeg me af hoe je de qualiteit dan kan controleren/garanderen als andere traiteurs meewerken?

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     125 2

euh... kwaliteitscontrole alvorens een contract aan te gaan bv?

zelf de boer op gaan en je ogen de kost geven. de goeie traiteurs kun je er zo uithalen.

groot denken in dit soort zaken kan geen kwaad!

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

euh... kwaliteitscontrole alvorens een contract aan te gaan bv?

zelf de boer op gaan en je ogen de kost geven. de goeie traiteurs kun je er zo uithalen.

groot denken in dit soort zaken kan geen kwaad!

 

:) neeeee waar ik op doelde is daarna. Als alles in kan en kruiken is. Vaak in het begin gaat het naar wens.

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    2 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.