• 0

MailFood: kijken, kijken maar niet kopen.

Hallo,

 

Ik ben 1 mei MAILFOOD begonnen. Een eigenzinnig en eigentijds idee. Iedereen is super enthousiast waaronder ook de zo genoemde experts.

 

MAILFOOD leverd maaltijden door de brievenbus.

 

Voordeel is dat je dus niet thuis hoeft te zijn. Het zijn echt heerlijke maaltijden die alleen nog maar opgewarmd moeten worden. Zie link in handtekening.

 

Nu heb ik in een maand meer dan 1.000 bezoekers gehad. Meerder site (o.a. second sight.nl, bright.nl &idealize.nl) hebben het idee opgepakt en er aandacht aan besteed. Succes hangt in de lucht.

 

De bezoekers zien gemiddeld 6,5 pagina's. Wat volgens mij best wel laat zien dat er interesse is. Maar ze nemen die laatste stap nog niet: Bestellen.

 

Heeft iemand tips, aanwijzingen of misschien ooit het zelfde meegemaakt? Ik hoor het graag!

 

Alvast bedankt

 

<1 link in je handtekening is genoeg, hoeft niet nog eens in je bericht.>

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
neeeee waar ik op doelde is daarna. Als alles in kan en kruiken is. Vaak in het begin gaat het naar wens.

 

Met z'n tweeën is dit heel lastig. Daarvoor moet hij bepaalde constructies gaan verzinnen.

Maar ik denk dat hij er goed aan doet om klanten echt tot zich te gaan binden.

 

Maak gebruik van het feit dat mensen steeds minder tijd, zin en creativiteit hebben om het zelf te maken.

Doe goede voorstellen mbt prijs/kwaliteit, haal ze weg bij die magnetron maaltijden uit de supermarkt.

Laat zien dat jou 'kant en klaar' food wel vol vitamines zit, bijvoorbeeld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Jan Jaap,

 

Wat een geestig concept. Lekker eten door de brievenbus. Lijkt me geweldig.

 

Je krijgt al veel suggesties hier, daar zal ik maar niet te veel aan toevoegen. Twee dingen. A: Amsterdam is een hele moeilijke markt die werkelijk stikt van de food-concepten, dus laat je niet afschrikken door je klanten die op voorhand verwend zijn. B: zorg dat je je klanten kent. Heb je veel herhalingsaankopen? Vraag je klanten die terugkomen waarom ze dat doen en zie hun profiel te achterhalen. Vraag je klanten die niet terugkomen waarom ze niet terugkomen en probeer hun profiel te achterhalen.

 

De informatie die dat oplevert moet jou in de gelegenheid stellen je product en marketing concept te evalueren en te zien waar de schoen wringt.

 

Zonder informatie zijn al je strategische aanpassingen op voorhand zinloos.

 

Enkele zaken die je goed/slecht zou kunnen doen, dus moet onderzoeken:

- menu's (middle of the road of exotisch)

- prijsstelling

- smaak of ingrediënten

- presentatie (website)

- doelgroep (demografisch, ouderen, jongeren, werkenden, vrouwen etc)

- probleemstelling (tijd, gemak, gezondheid etc)

 

Vraag het aan je klanten en niet aan "experts"

 

Veel succes

Nils

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

nou Jan Jaap,

Een van de mooiste complimenten die je kan krijgen, is dat Nils het niet afkraakt.

In gewone mensentaal: Nils vindt het geweldig!

 

Nou nog even waarmaken....

 

[achtergrondinfo]

(ik neem de vrijheid dit te zeggen, aangezien ik JanJaap heb begeleid als student-ondernemer op het Centrum voor Ondernemerschap, een Minor van de HvA (Hogeschool van Amsterdam), www.ondernemerschaphva.nl

[/achtergrondinfo]

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Tja Edo,

 

Ik wordt ook een dagje ouder 8)

 

Even zonder gekheid. JE kent me toch slecht. Ik heb geen enkele reden om Jan Jaap af te kraken. Hij komt met iets leuks, doet zijn best en stelt beleefd een vraag. Ik kraak nooit mensen af die hun best doen om te begrijpen hoe het zit met ondernemen.

 

Ik kan alleen niet zo goed tegen spilzucht, arrogantie en onbenul. Daar krijg ik pukkeltjes van.

 

Overigens bespeur ik in de attitude van JJ de hand van de meester ;) well done.

 

Ik ben benieuwd hoe het project af gaat lopen. Ik zie wel potentie. Misschien bij de boeren? Die hebben echt geen tijd voor boodschappen. Leuk moppie op een scootertje en volgen met de camera. Dan heb je meteen een real life soap. :P

 

Groeten,

Nils

(die dit weekend 46 dikke businessplannen moet beoordelen en pas halverwege is)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste gedachte was dit is weer een receptensite toen ik op je website kwam. Maar goed de layout is al uitvoerig over gesproken. Eigenlijk denk ik dat de meeste bezoekers afhaken A. omdat je alleen via Ideal kan betalen, niet iedereen gebruikt dat. En B. Waarom als je maaltijden door de brievenbus kunnen zou je niet gewoon door heel Nederland leveren? Lijkt mij niet onmogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar kun je deze maaltijden wel enige tijd zomaar ongekoeld (in de brievenbus) bewaren? Stel dat ik om 0900 bestel, de maaltijd wordt al om 1100 geleverd en wil deze pas om 1730 nuttigen (en ben ook pas op dit tijdstip in de gelegenheid om deze uit m'n brievenbus te halen), dit i.c.m. een buitentemperatuur van 30 graden. Kan dit zomaar? Is dit geen probleem?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie..

 

Op mijn site staat het onderstaande schema.

 

•Bestellingen tussen 09:00 en16:00 worden bezorgd voor 17:30

•Bestellingen tussen 16:00 en 17:30 worden bezorgd voor 19:00

•Bestellingen tussen 17:30 voor 19:00 worden bezorgd voor 20:30

 

Verder kunnnen maaltijden makkelijk 2 uur uit de koeling liggen ook bij een temp van 30 graden. De maatlijden worden namelijk bezorgd in een licht geisoleerde envolop. Deze zorgt voor een langere houdbaarheid als ook het onvangen van de "val"

 

 

 

quote author=JeeGee link=board=26;threadid=25594;start=30#msg229086 date=1244446575]

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar kun je deze maaltijden wel enige tijd zomaar ongekoeld (in de brievenbus) bewaren? Stel dat ik om 0900 bestel, de maaltijd wordt al om 1100 geleverd en wil deze pas om 1730 nuttigen (en ben ook pas op dit tijdstip in de gelegenheid om deze uit m'n brievenbus te halen), dit i.c.m. een buitentemperatuur van 30 graden. Kan dit zomaar? Is dit geen probleem?

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0

Eerst even de kneepjes onder de knie krijgen in Amsterda. Daarna zou het mooi zijn om zelf te kunnen opstarten R'dam, Eindhoven, Den-Haag, Utrecht. En daarna stap 3 franchise.. Maar het ligt zeker in het vooruitzicht.

 

Wanneer komt de franchise formule voor een landelijke dekking? Zeer leuk/goed/origineel idee, al vind ik de naam niet erg aantrekkelijk.

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0

Ga ik ook zeker doen. Hoe kom je er overigers bij dat het niet nieuw is. Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.

 

Bedankt voor je reacties.

 

 

de website is gemaakt, via mijnwebwinkel.nl. De indeling is hierdoor zeer statisch. De "call to action"-knoppen zijn bijvoorbeeld niet groter te maken. En de links achter bijvoorbeeld het menu (je wilt meteen bestellen) staat vast.

 

 

Als de verkoop van je product dusdanig gekoppeld is aan de kwaliteit van je website dan zou ik als ik jou was toch eens overwegen om een website te laten bouwen. Ik vrees dat het nu stuk kan lopen op heel goed idee (overigens niet nieuw) maar matige uitvoering. En dat is jammer.

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Vegetarische gerechten worden nu ontwikkeld/ gemaakt (onwikkeld klinkt niet zo smakelijk). Deze willen wij per juli toevoegen aan ons assortiment. We zullen beginnen met 1 vegetarische gerecht en later uitbreiden naar meer.

 

 

Ik mis vegetarische gerechten. Het concept vind ik geweldig!

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0

 

Ik kocht voreger nog weleens een stoommaaltijd van de AH en als ik deze dan per ongeluk schuin in mijn auto legde liep al die saus e.d. door elkaar heen en dat zag er niet erg aantrekkelijk uti vervolgens. Dat zelfde gevoel krijg ik bij deze manier van bezorgen. Waar ik benieuwd naar ben is hoe het uit de verpakking komt als het bezorgd is? Ziet het er dan nog smakelijk uit?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De maaltijd is sous-vide gekookt. Dat wil zeggen dat het eten wordt gegaard in een vacuumomgeging. Zit het er lekker uit? Het moet door de brievenbus. Het zit er niet uit als een vers opgemaakt bord. Maar na het opwarmen ziet het er juist lekker uit. Door dat het sous-vide is gegaard behoud je al je kleuren en geuren (en smaak, vitamine en minerale en natuurlijke vochten.

 

 

Ik kocht voreger nog weleens een stoommaaltijd van de AH en als ik deze dan per ongeluk schuin in mijn auto legde liep al die saus e.d. door elkaar heen en dat zag er niet erg aantrekkelijk uti vervolgens. Dat zelfde gevoel krijg ik bij deze manier van bezorgen. Waar ik benieuwd naar ben is hoe het uit de verpakking komt als het bezorgd is? Ziet het er dan nog smakelijk uit?

 

 

 

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0

Even zonder gekheid. JE kent me toch slecht. Ik heb geen enkele reden om Jan Jaap af te kraken. Hij komt met iets leuks, doet zijn best en stelt beleefd een vraag. Ik kraak nooit mensen af die hun best doen om te begrijpen hoe het zit met ondernemen.

Ik kan alleen niet zo goed tegen spilzucht, arrogantie en onbenul. Daar krijg ik pukkeltjes van.

Overigens bespeur ik in de attitude van JJ de hand van de meester ;) well done.

 

Sorry Nils, ik had dat tactischer kunnen schrijven. Ik bedoelde het niet negatief, meer in de trant

 

"aangezien Nils ook al duizenden plannen en concepten heeft zien langskomen, weet Nils als geen ander de plannen op waarde te schatten"... of zoiets. Je begrijpt me :-)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Wat je ook doet, als je maar een goed foute woordgrap maakt met dat je "goed uit de bus komt"!

 

 

//edit

Laat ik nog wat nuttigs toevoegen nu ik je site ook wat verder heb bekeken.

Als ik jou was zou ik er nu helemaal voor gaan. Peuter ergens geld los voor een goede vormgever en ga serieus aan de slag. Je idee is het waard om uit te voeren. Je hebt een grote potentiele doelgroep en een mooi product. Ga goed nadenken over alle (veel!) voordelen die je kan bieden en probeer die naar je klant over te brengen. Zie je product niet simpelweg als voedsel. Jij levert tijdbesparing, stresspreventie, gemak, gezondheid en een goed gevoel. Dat is je echte product. Vertel dat alle studenten, overwerkers en ploegendiensten.

Daarnaast heb je nog heel veel mogelijkheden met je assortiment. Niet alleen kwa gerechten, maar ook bijverkoop. Je levert nu hoofdgerechten maar ik kan me goed voorstellen dat mensen ook voor- en/of nagerechten willen. Een drankje er bij, alcoholisch of niet, kan ook erg goed zijn voor de marge.

Wie weet kun je zelfs nog eens een ontbijt- en lunchservice toevoegen!

 

Structuurloos geratel, maar in het kort: ik zie mogelijkheden. Ik hoop jij ook.

Link naar reactie
  • 0

Hai Jan Jaap,

 

Ik heb ook niet zo'n probleem met je site, maar vraag me ook af wat ik voor een smurrie door de bus krijg als het in een plat pakketje is gestopt. Dus net als 1 van de andere reacties zou ik daar meer over willen lezen. Want hoe aantrekkelijk je maaltijden er ook uitzien, als je het vacuum hebt getrokken (dat is dan even wat ik aanneem dat er gebeurt als je het plat maakt - misschien ook een misverstand) blijft er van het plaatje natuurlijk niet veel over.

Een actie waarbij je kan uitproberen lijkt me dan ook erg handig.

Overigens was mij helemaal niet duidelijk dat je alleen in Amsterdam levert.

 

succes!

Linda

Link naar reactie
  • 0

Hey allemaal!

 

Ja het idee van Vossie is goed- maak een filmpje en zet dat op je website (een andere website zou ook beter zijn als je heel professioneel over wilt komen). Ik vraag mij nl ook af hoe het eten eruit ziet als het zo plat is gemaakt :S

 

Het idee lijkt mij ook heel leuk maar ik denk niet dat ik zo n maaltijd zou bestellen om eerlijk te zijn. Tegen de tijd dat ik naar je website zou gaan, maaltijd uit zou kiezen etc , is t voor mij handiger om een kant en klare maaltijd bij de AH op t station te halen waar ik dagelijks toch langs kom en die niet geplet is.

 

Maar ik wens je veel succes en denk dat er zeker een markt is voor jouw idee!

If you can dream it you can do it - Walt Disney

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

@JanJaap: Als ik je site bekijk dan heb ik echt geen zin om bij je te bestellen(niet slecht bedoeld). Ik denk dat je meer gevoel in de site zelf moet leggen, daarmee bedoel ik dat het gewoon leuk voor het oog moet zijn als je rondsurft op je site... Op dit moment lijkt het voor mij te amateuristisch en niet echt aanlokkelijk (vb de kleuren al: wit-groen-oranje?)

Als voorbeeld heb ik hier een site van een nieuw concept in Antwerpen (nieuw in Antwerpen, niet nieuw in de wereld). Op deze site (http://www.royaldelivery.be/index.php) kan je maaltijden aanschaffen van vrij populaire restaurants in Antwerpen en dit kan dan geleverd worden over Antwerpen en omstreken. Het leuke aan de site is, dat je onmiddellijk een comfortabel gevoel krijgt (warme kleuren) en je de neiging krijgt om wat rond te kijken en uiteindelijk ook wat bestelt (het ziet er ook professioneler uit). Misschien kan je zelfs andere ideeën van de site opdoen en zien hoe het zich ontwikkelt.

Persoonlijk denk ik ook wel dat er veel potentieel in je idee zit, maar dat er gewoon niet genoeg moeite in zit waardoor je goed idee de mist in kan gaan.

Kamers van studenten is een gigantische markt. Als ik je lage prijzen bekijk, dan denk ik dat veel studenten er niet aan zouden twijfelen om bij jou te bestellen. Ga eens flyeren op de universiteiten of hogescholen (of hoe noem je dat in Nederland?). Niets is leuker dat je tijdens je examens je eten in de bus krijgt en gewoon maar hoeft op te warmen (misschien kan je ook een examen-actie opstellen? vb. een pakket om een hele examenperiode lunch en diner te krijgen aan een gereduceerde prijs?).

Trouwens spijtig dat je enkel in Nederland levert want je paella ziet er ontzettend lekker uit.

 

Just my 2 cents

 

veel geluk verder en groetjes

 

Laurent (ijverige student uit Antwerpen.)

Laurent

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar kun je deze maaltijden wel enige tijd zomaar ongekoeld (in de brievenbus) bewaren? Stel dat ik om 0900 bestel, de maaltijd wordt al om 1100 geleverd en wil deze pas om 1730 nuttigen (en ben ook pas op dit tijdstip in de gelegenheid om deze uit m'n brievenbus te halen), dit i.c.m. een buitentemperatuur van 30 graden. Kan dit zomaar? Is dit geen probleem?

Op mijn site staat het onderstaande schema.

 

•Bestellingen tussen 09:00 en16:00 worden bezorgd voor 17:30

•Bestellingen tussen 16:00 en 17:30 worden bezorgd voor 19:00

•Bestellingen tussen 17:30 voor 19:00 worden bezorgd voor 20:30

 

Verder kunnnen maaltijden makkelijk 2 uur uit de koeling liggen ook bij een temp van 30 graden. De maatlijden worden namelijk bezorgd in een licht geisoleerde envolop. Deze zorgt voor een langere houdbaarheid als ook het onvangen van de "val"

 

Toch vind ik dit niet duidelijk. Vóór 17:30 kan toch ook betekenen dat de envelop al om 13:00 op de mat ligt?

 

En als ik pas om 20:00 uur thuiskom, dan moet ik zien te regelen dat ik tussen 16:00 en 17:30 bestel en dan zit ik net in een vergadering. Waarom niet gewoon bij de bestelling laten opgeven wanneer er bezorgd moet worden? Met een aantal keuzes tussen ... en ....?

 

Verder vind ik het allemaal erg anoniem. Geen adres, alleen een 06-nummer, geen KvK nummer (kan ik in ieder geval niet zo snel vinden) en de Algemene Voorwaarden krijg ik pas aan het eind van de bestelling te zien.

 

"... maar liever geen vette pizza?" zou ik weghalen. Afgeven op de concurrent helpt meestal niet.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dit idee is zo absurd en simpel dat het erg goed is!

 

Alleen moeilijk voor te stellen om dit te laten doen. Wanneer ik kijk naar de traiteur op de hoek, waar veel mensen voor 5 dagen in de week eten afhalen om op te warmen, zie ik voor jou een mooie markt.

Denk dat je het bestellen en leveren anders moet inrichten. Bijv. Een dag van te voren bestellen, met dagdeel erbij wanneer het afgeleverd moet worden.

 

Het lijkt me prachtig om te zien, hoe de gemiddelde hondenbezitter voor scenarios gaat meemaken. Of de dag dat de nationale telefoongids en goudengids wordt bezorgd haha.

 

Goed, leuk, concept.. Mooie kans van slagen!

 

Edit: Zie ik net justeat.nl waarbij je kan instellen hoe laat eten geleverd gaat worden. Toch iets prettiger denk..

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Beste JanJaap,

 

wat ik mis op de website is een uitwerking van 'klantvoordelen' bij de kreten gemak en gezond. Mailfood voor als je een dag lang gewerkt hebt en thuis op de bank wilt blijven hangen, of een voedzame maaltijd voor als je na het werk direct door bent gegaan naar een sportvereniging en daarna wilt (moet!) eten.

 

Kun je de pakketten daarmee niet wat thematischer maken? Waarom geen tapaspakketten, of kaasplankjes? Hoe goed zijn jullie statistieken voor lokale bezoekers en wat voor conversie halen jullie nu? Richt je op klanten die onder werktijd moeten eten, zoals muzikanten of acteurs, beveiligers etc door bescheiden vormen van reclame of acquisitie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.