• 0

acquisitie als webdesigner

Beste HL'ers

Lees al geruime tijd mee als niet lid en sinds kort ook als lid. Ik zit met een probleem namelijk: niet genoeg werk. Vroeger (lees 1 jaar geleden) had ik genoeg ontwerp werk, ik werkte wel voor te weinig, maar werk zat. Klanten kwamen vanzelf voor namelijk kleine webbureaus (geen toekomst meer in). Nu een jaar verder wil ik verder en zelf het MKB opzoeken.

 

Wat verkoop ik?

Een totaal pakket website met CMS (custom Wordpress). Deze websites lever ik zoekmachine vriendelijk, met contact formulier, ontwerp opmaat, Google maps kaartje, integratie Google Analytics en uitleg. Incl. hosting en domeinnaam voor het eerste jaar. Verder een 1-1,5 uur durende cursus in het gebruik van Wordpress. Dit wil ik voor een vaste prijs van rond de 750-1000 euro gaan verkopen.

 

Wat is mijn doelgroep?

Simpel gezegd het MKB waarvoor een simpele tot middelgrote website voor geschikt is. Dus als visite kaartje, menu kaart, agenda voor activiteiten etc. Geen webshops of geavanceerde boekingssystemen.

 

Hoe krijg ik het MKB als klant?

Hier zit het hem dus in. Even kort wat hem ik gedaan en wat ga ik doen:

-Website staat online met een week (met 3 tal portfolio items, 2 eigen projecten). Alleen teksten moeten nog.

-Google Adwords campagne opzetten gericht op regio Breda

-Heb al 15 tal horeca en winkels gebeld welke een oude of geen website hadden. Gesprek duurder meestal niet langer dan 30 seconden. Ik snap dat ik uit 15 belletjes geen conclusie moet trekken, maar lovend waren de reacties niet.

 

Dat een website online zetten en maar wachten niet veel zoden aan de dijk gaat zetten daar ben ik mij van bewust. Daarom wil ik actief de markt op, wat mij ook een voordeel kan geven op mijn concurrenten (wat zou een reden kunnen zijn om dit niet te doen?). Dit wil ik gaan doen door een folder te maken met kort en krachtig de aanbieding voor het totaal pakket voor een website. Deze ga ik dan vervolgens langsbrengen bij in het begin vooral winkels zodat ik alvast een eerste indruk en persoonlijk contact achter kan laten. Op deze manier weten ze wie ik ben en wat ik doe en dat ik besta.

Waarom zouden ze voor mij moeten kiezen:

-Totaal pakket voor een mooie prijs

-Degelijk en functioneel ontwerp

-Flexibel, ik kan ook na kantoor uren langs komen voor een gesprek/support leveren

-Kan goed uitleggen en ben daar geduldig in. Mensen zonder kennis kan ik op een rustig manier uitleggen hoe alles werkt zonder dat ze gaan stressen.

-Doe graag net dat stapje extra

 

Mijn vragen:

-Is mijn pakket en prijs oke, wat zouden jullie willen krijgen/horen in het pakket?

-Zal mijn folder aanpak in jullie ogen succes hebben, of kan ik mijn tijd en geld beter in een andere manier van acquisitie gooien? Of hebben jullie tips over hoe dit het beste aan te pakken?

-Kortom hoe vind ik de juiste MKBer en krijg ik hem als klant.

 

Graag krijg ik tips en kritiek op mijn plan.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum!

 

Wat was de feedback die je kreeg uit je telefoontjes?

 

De valkuil waar je misschien in trapt is dat je features verkoopt en geen waarde. Wat heeft een klant aan een site van jou? Levert hem dat meer omzet? Waarom? Hoeveel? Als je dat kan duidelijk maken heb je denk ik al meer kans. De tijden zijn voor veel ondernemers niet zo best, als je door jouw sites meer omzet kunt genereren heb je een veel sterker verkoopargument.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Telefonische acquisitie is een vak, dat moet je leren en doe je niet zomaar.

Zelfs ervaren rotten onder ons vinden dit lastig.

Wellicht is het goed om eerst vanuit je kracht en sterktes te beginnen?

 

Dat folderen vind ik een grappig idee. Maar bied daarin dan ook iets aan.

een actie dus.

Iets wat gratis is en laagdrempelig is waardoor mensen denken, daar kan ik wat mee.

 

Aangezien je te weinig werk hebt, heb je dus wel tijd.

Waarom biedt je dan niet wat gratis advies aan? Bijvoorbeeld:

1. Advies over de mogelijkheden van hun/een site?

2. Aanpassing aan hun site.

3.Vragen beantwoorden over hoe zo'n MKB bedrijf (die soms weinig weten van internet) gebruik kan maken van alle mogelijkheden die er zijn. En wat er momenteel allemaal mogelijk is.

etc.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Hi Menno,

 

Je prijs is prima voor MKB'ers. Misschien kun je je doelgroep vanuit twee invalshoeken benaderen:

 

[*]bekijjk de websites van MKB'ers in een bepaalde straat, analyseer welke verbeterd kunnen worden en waarom. Stap met je folder binnen en toon je waarde door duidelijk te maken dat je je in hun website en bedrijf verdiept hebt en vervolgens aan te geven hoe jij een probleem van de huidige site goed kunt oplossen (bijvoorbeeld snel nieuwsberichten toevoegen met CMS of doordat jij dat voor hun kunt doen). Voor veel MKB'ers is een website iets dat ze naast hun 'echte' werk doen, iets waar ze niet persé affiniteit mee hebben, jij kunt daarbij goed helpen;

[*]bel eens met wat reclamebureaus bij jou in de buurt, misschien kun je iets voor elkaar betekenen.

 

Ik zou niet meteen insteken met een hoop korting en dingen gratis weggeven, tenslotte bied je waarde, kennis en kunde die een MKB'er waarschijnlijk niet zelf heeft. Jouw aanbod heeft een waarde waarvoor ook een faire prijs betaald mag worden. In de onderhandeling kun je altijd nog iets cadeau doen als het persé nodig is om de relatie op te starten, maar een win-win situatie is de beste basis voor een duurzame samenwerking.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Verkopen vanuit je netwerk is een stuk simpeler. Je zegt dat je te weinig klanten heb, wat impliceert dat je ze dus wel hebt: Doe daar wat mee! Praat met ze over wat zij top vinden aan jouw dienstverlening. Wellicht kennen ze tevens nog iemand die dat ook wel op prijs zou stellen.

 

Voor verdere inspiratie in dit markt segment kijk maar op onze site wat we aanbieden: http://go-on.nl Wij hebben vooral de focus op simpel eenvoudig en duidelijk liggen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Fred,

 

Idd een goed idee om de folder/het product op die manier te presenteren. Is eigenlijk heel logisch maar soms vergeet ik vanuit de klant te denken. Met een goede website is iedereen geholpen immers.

 

Groeneg,

 

Ook een mooi idee wat mee kan in het plan. In plaats van bespreken wat voor website de klant wil/geschikt is er een gratis advies gesprek van maken met de voordelen zijn en wat voor waarde het kan bieden voor het bedrijf. (met in het achterhoofd het verkopen van een website, maar wel vrijblijvend natuurlijk en echt advies waar ze evt zonder mij ook wat mee kunnen.)

 

Daphne

 

Goed om te horen dat mijn prijs fair is. Zie dat je zelf ook min of meer in de branche zit. Prijs is voor mijn gevoel hoog, maar dat komt vooral vanuit mijn gevoel, heb ze namelijk wel eens voor veel minder gemaakt.

 

Het doornemen van de site zal zeker schelen dat was ik ook van plan, praat ook zeker een stuk makkelijker en je kunt duidelijke voorbeelden geven van de exta waarde die ik kan bieden.

 

De reclame bureaus laat ik voor de korte tijd nog even links liggen, maar als de folder actie niet genoeg oplevert dan ga ik dat ook proberen. Nadeel is dat ze natuurlijk alles whitelabel willen, en ik daarmee mijn portfolio niet kan vullen.

 

djluc

 

Zal eens contact opnemen met de klanten die ik regelmatig spreek. Zit te overwegen om een kleinschalige mailing naar mijn oude klanten (kleine webbureaus) te doen met een leuke aanbieding. Wie weet komt daar nog wat uit.

 

Had je website al eens bekeken, lijkt me dat daar best veel vraag naar is. Zelf zit ik denk ik ook in de zelfde range zal je website en portfolio items eens goed bekijken.

 

-----------------------

 

Heb door jullie tips al beter beeld voor betere folder/aanbieding en hoe ik deze op een tactische manier kan presenteren. Ga nu zsm mijn website online plaatsen en een eerste concept voor de folder maken. Als het eerste concept af is zal deze posten zodat jullie het resultaat kunnen zien.

Link naar reactie
  • 0

Hé Menno,

 

Tipje erbij: als je met reclamebureaus samenwerkt, levert dat het voordeel dat meerdere partijen voor jou in de markt actief zijn om werk binnen te halen. Er zijn ook bureaus die jou wel je naam laten vermelden onder je werk, of je kunt je werk onder naam van het reclamebureau in je portfolio vermelden ('in opdracht van/samenwerking met...'). Aan de andere kant, zouden ze liever willen dat je onder hun naam naar buiten optreedt, dan levert het toch wel voordelen voor je op: naast omzet, doe je zo relevante ervaring op, bouw je aan je netwerk en krijg je inzicht in hoe klanten denken en hoe anderen een opdracht binnenhalen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Menno,

 

Er zitten goede gedachten in de reacties en ook je flyer idee is helemaal niet gek.

 

Desondanks zou ik (nog buiten het kostenaspect) niet aan flyers beginnen. Reden hiervoor zijn:

- Je zit in een vrij drukke (vechters) markt waarbij onderscheidend vermogen key is

- Je business is online (daarom zou ik geen flyers doen)

- Creativiteit en focus zijn van groot belang want veelal hebben je klanten om die reden ook een website

 

Persoonlijk zou ik als eerste een goede analyse houden:

- Waarom duren de gesprekken maar 30 seconden (waarschijnlijk omdat ze denken dat je iets wilt verkopen en dus geld kost)

- Wie is binnen het MKB mijn doelgroep (ik zou zeggen zoek naar organisaties die minder last hebben van de recessie en dus in potentie geld te besteden hebben maar een matige website hebben)

- Hoe kom ik met die potentiele klant in gesprek, krijg ik de kans mij expertise te tonen en kan ik hier iets constructiefs uithalen.

 

Vooral dat laatste is natuurlijk van groot belang en zelf zou ik het onderstaande doen:

- Zend de klant een persoonlijke mail inclusief je mooie digitale flyer

- Noem hier geen prijzen maar geef duidelijk de pijnpunten weer van de huidige site van de klant

- Maak gebruik van (algemene) ervaringscijfers die aantonen dat een site beter kan renderen na een aantal mutaties (dit kan zijn hogere ranking in google waardoor mee traffic, makkelijkere opzet van teksten, makkelijke wijze van up to date houden bijvoorbeeld middels nieuwsbrief opties, gewijzigde look and feel etc. etc.. Onderstreep hierbij ook dat een makkelijke zelf te onderhouden site de interactie met klanten aanzienlijk kan verhogen.

- Neem een dag of twee later contact op met de klant en stuur het gesprek naar de kern die feitelijk is dat jij de klant geen geld kost maar dat je, tegen een geringe vergoeding, juist geld zal opleveren voor de klant op een logische en voor de klant makkelijke wijze (hij laat nu simpelweg handel liggen).

- Als het gaat om look and feel zou je dit inderdaad via reclamebureaus kunnen doen zodat hier interactie onstaat en zij jou ook zullen benaderen als zij business hebben.

 

Generaliserend hebben ondernemers geen interesse in iets wat geld kost maar enkel in zaken die geld opleveren (ook al vergen deze een investering, geen probleem zolang de roi aantoonbaar en in redelijkheid haalbaar en interessant is).

 

Edit: kan overigens wel iemand gebruiken die mijn site opzet ........ voor weinig natuurlijk :)

Sourcing, marketing and premium partner in CE products

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb even snel naar je eigen website gekeken, en misschien is het een goed idee om die ook iets aan te passen? Ik weet natuurlijk niet of de website die je hier in je profiel hebt staan je "echte" website is, maar zo ja, dan geeft het geen goed beeld van wat je kunt (tenminste... dat neem ik aan :))

 

Wat ik dan ook zou doen is een pagina maken met links naar andere websites die je al gemaakt hebt (met toestemming van je klanten natuurlijk, wat voor hen goed is omdat er meer klanten naar hun website komen) zodat mensen een goed beeld krijgen van je website. Ook kun je je klanten vragen naar jouw website te linken.

 

Daarnaast, heb je al een LinkedIn profiel? Zo niet, dan zou ik deze aanmaken, en om de week of 2 weken een nieuwe "status" zetten. Zo kom je weer in de picture bij je contacten.

 

Ook zou ik inderdaad samenwerkings verbanden aangaan met andere bedrijven. Bijvoorbeeld bedrijven die folders maken (als een klant van hen naar jou toe komt met een website geef je die klant 10% korting, en als jij een bedrijf verwijst naar het de drukkerij voor de folders dan geven zij de klant een korting).

 

(Ik hoop dat het ok is dat ik dit doe, zo niet dan hoor ik het wel en zou ik het zeker niet meer doen, maar) ik ben momenteel op zoek naar zulk soort samenwerkings verbanden. Nu schrijf ik nog voornamelijk Belgische webbedrijfjes aan, maar ik zal later toch ook naar de Nederlandse markt gaan.

Ikzelf schrijf alleen de teksten en doe dus niets met de webdesign zelf. Met een webdesign bedrijf kan ik dus een complete service leveren.

 

Behalve dit schaamteloze aangeven dat ik geintereseerd zou zijn, is het ook om aan te geven dat dit soort samenwerkingen goed kunnen werken, en dat ik van mening ben dat juist kleinere groepen zelfstandigen sterker staan in de huidige markt dan grotere bedrijven die totaal oplossingen bieden.

 

Veel succes in ieder geval,

 

Sandra

voor advies en assistentie bij online communicatie: www.textconsulting.eu

Link naar reactie
  • 0

 

...

(Ik hoop dat het ok is dat ik dit doe, zo niet dan hoor ik het wel en zou ik het zeker niet meer doen, maar) ik ben momenteel op zoek naar zulk soort samenwerkings verbanden.

...

 

Hey Sandra,

 

Daar hebben we 'vraag en aanbod' voor! En als je op de HL Beach Party komt, zijn er misschien ook wel geinteresseerden in een samenwerkingsverband? ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben nooit aan acquisitie gedaan. Is ook heel moeilijk omdat er zoveel concurrentie is. Wat wel kan helpen is om te specialiseren op een meer specifieke doelgroep, die dicht bij jezelf staat (mkb is heel groot.. ) of op bepaalde software, jij doet dan Wordpress en dat is prima software, maar daar is ook veel concurrentie omdat het relatief simpel en bekend is. Maak desnoods een paar gratis websites voor vrienden/familie/sympathieke organisaties om je portfolio uit te breiden en vergeet niet dat vooral het begin heel moeilijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook even naar je website gekeken die je in je profiel vermeld.

Het eerste wat mij opvalt is: Ik kan helemaal niet zien wat je nou eigenlijk doet ?

 

MenoMedia kan ook een bedrijf zijn dat reclame fimls maakt, of een drukkerij of ....

 

Mijn ervaring is dat als bezoekers eerst naar twee dingen kijken, wat kost het en wat staat in de portfolio.

Bedenk dat je in de webdesign markt maar een heel kort moment hebt om een eerste indruk te maken.

 

Mijn tip is dus, breid je website uit, laat zien wat je kunt, bouw een portfolio op. Dat kunnen ook verschillende WP installaties op je eigen site zijn met elk een ander theme dat je hebt gemaakt. Als je maar wat kan laten zien.

 

Daarnast is samenwerking uiteraard een mogelijkheid om iets voor elkaar te betekenen.

 

je zou ook contact op kunnen nemen met sportverenigingen, hobby clubs etc,. Die hebben meestal een iets mindere site die door een vrijwilliger gemaakt is. Bied hun een gratis site aan. Veel mensen uit het bedrijfsleven zitten in verenigingen en zo maak je toch weer nieuwe contacten en kan je iets laten zien.

 

Verwacht natuurlijk niet dat daar gelijk opdrachten uitrollen. Netwerken is een long-term-business

 

Succes !

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik even. Heb het erg druk met een "backup" project waardoor ik deze week niet veel tijd heb om te reageren. Er zitten weer waardevolle tips en adviezen bij waar ik veel mee kan. De "website" die nu online staat is niet mijn echte website.

Ik moet nog de teksten herschrijven en dan kan hij online. Zal volgende week zijn. Ik zal volgende week ook uitgebreider reageren, maar laat even wat van me horen dat ik er nog ben.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik sluit me bij een aantal anderen aan door te zeggen dat telefonisch aquisitie plegen één van de aller moeilijkste dingen is. Ik denk dat je al blij mag zijn als je bij 1%/2% van je telefoontjes enig resultaat (een afspraak, informatie toesturen of een nieuwe klant) haalt.

 

Zelf zou ik altijd proberen om uniek en/of creatief te zijn. Ga eens op pad en gewoon langs de kleine ondernemers. Probeer bijv. eens het winkelcentrum bij je in de buurt. Als je daar bij een bloemenzaakje binnenloopt dan heb je vaak direct contact met de eigenaar(esse). In het gesprek dat dan volgt kan je ook zien of iemand het wel/niet op prijs stelt dat je informatie over je bedrijfje geeft. En belangrijker nog waarom er wel of geen prijs op wordt gesteld.

Als je belt kan je namelijk niet zien of iemand het druk heeft. Of misschien staan er zelfs klanten te wachten. Als je langskomt kan je dat direct zien (of horen). En dan kan je daar ook iets mee doen (geen tijd = een andere keer een afspraak maken).

 

Iets anders wat ik me afvraag is:

Het ontwerpen en bouwen van de website kost ca 1.000 euro. In het 2e jaar hoeft er toch alleen voor de dommeinnaam en webhosten (Serverruimte) betaald te worden? Als dat het geval is (lijkt me wel) dan zijn ondernemers in dat 2e jaar maar iets van ..... 60 euro (ex btw) kwijt. Lijkt me ook een belangrijk punt om te communiceren (dat het dus om een eenmalige investering van ca 1.000 gaat).

Link naar reactie
  • 0

Beste MennoO,

 

Je schetst een herkenbare situatie waarbij jij de kracht hebt al designer maar minder als verkoper. Het verkopen van je site is hierin een aparte discipline en als je die niet zelf in huis hebt dan zal je andere daarvoor moeten inschakelen.

 

Dat inschakelen kan op verschillende manieren maar 1 daarvan is telefonische acquisitie. Nadat je je doelgroep hebt bepaald en daar adressen van hebt gekregen kan een team aan de slag om met de juiste informatie genoeg interesse te kweken voor een infomail van jou of eventueel een afspraak met je.

 

Zorg er wel voor dat je meteen de juiste informatie kan geven en/of je agenda gepland kan worden. Hou ook rekening met de follow-up van de informatieverzoeken en afspraken. Ga je een verkooptraject in dan moet je organisatie er ook klaar voor zijn. Niet is vervelender als je je eigen afspraken niet na kan komen en dat vervolgens tegen je in gaat werken.

 

Mocht je telefonische acquisitie uitbesteden dan zijn daar kosten aan verbonden. Sommige contactcenters werken op uurbasis en anderen op no-cure-no-pay , alhoewel dat laatste steeds minder voorkomt. Hoe je het ook invult, hou rekening met een budget. Een uurtarief ligt gemiddeld op circa euro 35,00 per uur. Een no-cure-no-pay tarief beduidend hoger (soms tot euro 350,00 per afspraak) maar dan betaal je enkel voor de gerealiseerde afspraak.

 

Ben je met alle berichten al wat wijzer geworden?

 

Succes,

Rick

 

 

 

 

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook eens kunnen experimenteren met een "referral fee", waarbij je mensen/bedrijven uit je netwerk een premie (50 euro ofzo) geeft voor het aanleveren van een nieuwe klant. Met name interessant voor bedrijven uit een aanpalende sector (bv reclamebureaus, online marketing bureaus) die zelf geen websites bouwen

 

Veel succes,

 

Robbert

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste MennoO,

 

Je schetst een herkenbare situatie waarbij jij de kracht hebt al designer maar minder als verkoper. Het verkopen van je site is hierin een aparte discipline en als je die niet zelf in huis hebt dan zal je andere daarvoor moeten inschakelen.

 

Dat inschakelen kan op verschillende manieren maar 1 daarvan is telefonische acquisitie. Nadat je je doelgroep hebt bepaald en daar adressen van hebt gekregen kan een team aan de slag om met de juiste informatie genoeg interesse te kweken voor een infomail van jou of eventueel een afspraak met je.

 

Zorg er wel voor dat je meteen de juiste informatie kan geven en/of je agenda gepland kan worden. Hou ook rekening met de follow-up van de informatieverzoeken en afspraken. Ga je een verkooptraject in dan moet je organisatie er ook klaar voor zijn. Niet is vervelender als je je eigen afspraken niet na kan komen en dat vervolgens tegen je in gaat werken.

 

Mocht je telefonische acquisitie uitbesteden dan zijn daar kosten aan verbonden. Sommige contactcenters werken op uurbasis en anderen op no-cure-no-pay , alhoewel dat laatste steeds minder voorkomt. Hoe je het ook invult, hou rekening met een budget. Een uurtarief ligt gemiddeld op circa euro 35,00 per uur. Een no-cure-no-pay tarief beduidend hoger (soms tot euro 350,00 per afspraak) maar dan betaal je enkel voor de gerealiseerde afspraak.

 

Mocht je dit gaan uitbesteden, zorg dat je controle hebt! ga een dag in zo'n contactcenter zitten en kijk hoe zij omgaan met JOUW bedrijf. Iedereen denkt tegenwoordig te kunnen verkopen, maar ze verkopen wel JOUW naam. Pak de betere telemarketingbureau's, stel conversie eisen, maar zorg dat je er bovenop zit.

 

Zojuist zijn mijn nekharen overeind gaan staan van een telemarketingactie van viking direct, dat is inmiddels een half uur geleden maar ik sta nog na te trillen van de onprofessionaliteit van deze marketeer.

 

wat mij hier weer in heeft gestoord? Naast haar onsympathieke manier van voorstellen zat mevrouw gedurende het hele gesprek te eten! dropjes of zo, ze smekte zo hard dat ik vanavond met genot naar mijn 4 jarige dochters ga zitten luisteren wanneer zij aan het eten zijn.. Ik kan daar niet tegen dus ik word zo nooit ergens klant.

 

crisis hier, crisis daar, maar als je zo gaat verkopen, zal het nog lang crisis blijven..

Dus Menno, zorg dat je in ieder geval goed wordt voorgelicht want ik hoef niets van viking te hebben, maar het kan best zijn dat dit een uitbesteed project was waar zij dus geen invloed op hebben.

 

gr ronny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi Menno,

 

Op zich is je dienstverlening best 'hot', een website via Wordpress wordt steeds populairder. Zoals al eerder is aangegeven, is het erg lastig dat je geen website hebt op dit moment (behalve dan die ene pagina). Ik ben zelf op zoek naar iemand die een wordpress site voor me kan maken, maar wil dan inderdaad zien of iemand, in mijn ogen, 'snapt' hoe een goeie website er uit zou kunnen zien. En een site met 1 pagina is helaas niet representatief.

 

v.w.b. je problemen rondom acquisitie zou ik je een aantal tips willen geven:

1. laat zien dat je expertise hebt door een blog aan je site te koppelen waar je tips & trucs geeft voor goeie websites - daarmee verhoog je je vindbaarheid op google bovendien.

2. maak gebruik van google adwords - als je een goeie site hebt - voor mensen die zoeken op webbouwer & wordpress (of soortgelijke woorden)

3. zet in je 'handtekening' van higher level wat je doet - er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die een site nodig hebben ;-)

4. denk eens over samenwerking met mensen zoals ik - die een klantenkring hebben die weliswaar niet mkb is, maar die juist op zoek zijn naar een goed zelf te onderhouden site en geen toeters & bellen nodig hebben als reserveringen enzo.

 

veel succes!

 

Linda

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.