• 0

Avans start opleiding creatieve ondernemers

DEN BOSCH - Avans Hogeschool start op de locatie in Den Bosch met de nieuwe opleiding Advanced Business Creation (ABC). Deze studie leidt jonge mensen op die ondernemerschap en creativiteit willen verbinden.

 

Het ministerie van Onderwijs heeft deze week het groene licht gegeven voor de nieuwe vierjarige hbo-studie, de eerste in Nederland. Avans speelt met dit initiatief in op twee pijlers van de moderne kenniseconomie: ondernemerschap en innovatie. De studie is een combinatie van vakken die gericht zijn op creativiteit, vernieuwing, technologie marketing, communicatie en ondernemerschap.

 

Studenten leren trends en ontwikkelingen te zien in de samenleving en daaruit conclusies te trekken. Met hun creativiteit moeten zij hun inzichten vertalen in nieuwe producten, diensten en concepten. De studenten werken in de ABC Factory, een werkplaats vol multimediale voorzieningen. Daar komen ook docenten, externe experts en opdrachtgevers. In het eerste jaar is er plaats voor honderd studenten.

 

Bron: Brabants Dagblad

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Studenten leren trends en ontwikkelingen te zien in de samenleving en daaruit conclusies te trekken.

 

De vraag die dan bij mij opkomt: Is dat wel te leren ? Is het niet zo dat je daar gewoon aanleg voor moet hebben ?

 

Dat weet ik wel zeker!

Tijdig anticiperen op de markt, mensen aanvoelen, creatief zijn, handelsmentaliteit en niet te vergeten: boeren verstand. Allemaal zaken die je niet uit een boekje kunt halen. Voor boekhouden, fiscale regelgeving en financien is dat natuurlijk weer wat anders.

 

Wel kun je natuurlijk een vak-specifieke opleiding volgen en daar later in verder gaan als ondernemer.

 

Link naar reactie
  • 0

Deze discussie is al een aantal maal gevoerd, en telkens zijn de meningen - logischerwijs - verdeeld. En zoals met heel veel dingen: sommige mensen hebben van nature een voorsprong, anderen hebben geluk, en anderen kunnen heel veel van de benodigde vaardigheden op een succesvolle wijze trainen - tegelijkertijd kan niet iedereen met veel training een topper worden.

 

Is het een idee om één van die oude topics op te zoeken en die meningen te lezen? Want dit is een eindeloze discussie die weinig nuttigs oplevert :)

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de opleiding:

De studenten krijgen onder andere de opdracht om een ondernemingsplan te schrijven. Als ze van plan zijn zelf als ondernemer aan de slag te gaan en tijdens de opleiding daar al een start mee te maken, dan schrijven ze een plan voor zichzelf, anders voor een andere ondernemer.

Ik ben benaderd door de docent en ben een van die andere ondernemers. We hebben inmiddels een specifieke opdracht geformuleerd waarop extra focus moet komen en 1 februari wordt de aftrap gegeven. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten en zal jullie nog laten horen hoe ik eea ervaar.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je op de avans site kijk bij het kopje beroepen staat er geen ondernemer, dus ik denk dat dit echt een waardeloze studie is voor een ondernemer. Misschien voor een werknemer... als de werkgever inspiratieloos is(al bij voorbaat ongeschikt).

 

Groeten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.