Ga naar inhoud
  • 0

kosten na bedrijfsbeëindiging

Als gevolg van een calamiteit zijn de werkzaamheden van een bedrijf plotseling beëindigd. Feitelijk wordt het bedrijf een paar maanden later (het volgende boekjaar) uitgeschreven uit de KvK.

 

Vraag 1:

Dienen de kosten en baten die na de bedrijfsbeeidiiging nog binnen komen te worden geboekt ten laste/gunste van het desbetreffende boekjaar? Of dient er over het boekjaar waarin het bedrijf werd uitgeschreven nog een jaarrekeinng te worden gemaakt waarin deze nakomende kosten verwerkt worden?

 

Vraag 2:

Een medewerker eist met succes in het boekjaar waarin het bedrijf wordt uitgeschreven uit de KvK achterstallig loon omdat ze kan aantonen dat de arbeidsovereenkomst niet volgens de regels is beëindigd. Er zijn geen werkzaamheden meer voor verricht omdat het bedrijf feitelijk niet meer bestaat. Dienen over deze kosten nog sociale lasten te worden afgedragen? Er zijn geen loonheffingen op ingehouden. Er is netto uitbetaald.

 

ik ben er benieuwd hoe dit opgepakt moet worden.

 

Groetjes,

Merel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    11 leden, 357 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.