• 0

2 ideeën

Forumgenoten,

 

Ik heb op dit moment een drietal ideeën in mijn hoofd.

 

1. Een variant op thuisbezorgd.nl of just-eat.nl, zij leveren slechts pizza's, chinees en enz.

Maar als je hier nou geen zin in hebt, dan heb je geen keuze? Als ik wel eens eten wil

bestellen, dan heb ik niet altijd trek in dit soort gerechten.

Mijn idee hierbij is om:

- een dergelijke website te beginnen maar dan voor culinairdere en dergelijke (dus geen pizza's)

 

2. Een website te beginnen waar op je tafels kunt reserveren in een bepaalde stad. De huidige

websites bieden een mogelijk om een restaurant een reserveer applicatie op hun website te installeren.

Denk aan: http://www.tafelnet.nl/, http://www.online-table.com/site/, http://www.restaurantbeoordeling.nl/

Maar ik denk meer aan een website waar restaurants per stad staan vermeld en recensies van bezoekers, foto's

en direct reserveren. Zo wil ik meer proberen in te spelen op het mobiel internet gebruik. Je bent in een stad,

wilt ergens eten, maar waar en hoe?

 

3. Een alternatief op http://www.sellaband.com/ en http://www.cambrianhouse.com/. Een combinatie hiervan is

er nog niet echt (of heb ik verkeerd gezocht).

 

Via Sell a Band kunnen artiesten een CD opnemen als er genoeg mensen zijn gevonden die in ze willen investeren (believers). In totaal moet er $ 50.000,– worden ingezameld en iedereeen kan voor $ 10,– een aandeel kopen. Daarvoor krijgen zij een CD en ook een deel van de opbrengsten van de site. Die inkomsten komen uit advertenties en uit de verkoop van muziek via de site. Alle opbrengsten worden gedeeld tussen SellABand, de “believers” en de artiest. Kortom, een win-win-win situatie, zou je op het eerste gezicht zeggen.

 

Maar dan dit voor bedrijfsconcepten. De jongens van www.videeo.nl slaan al een goede weg in. Alleen zij matchen ondernemers en investerdeers aan elkaar, ,maar richten zich op grote investerdeers die een concept meteen

kopen (dus geen crowdcapital). Denk aan bijvoorbeeld sellaconcept.nl, heb je genoeg 'believers' in je concept

dan ga je aan de slag. Professioneel alles aanpakken van marketing, sales en enz.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Uhm, nee eigenlijk niet. Dat zijn maaltijden die je moet opwarmen.

Wat ik eigenlijk bedoel met het thuisbezorgen van de 'betere' restaurants.

Als je geen zin hebt om te koken, waarom kun je dan geen lekkere schnitzel of biefstuk

met patat bestellen? Dan bedoel ik geen rotzooi en je wilt ook niet uit eten. Gewoon

lekker thuis. Dat is er nog niet echt.

Iemand die ik ken bezit deels een restaurant en die besteld daar bijna altijd zijn eten (3x per week).

Die brengen het vervolgens thuis, direct van het restaurant. Dan eten en drinken we het gezellig

bij hem thuis op. Kosten, misschien 16,- pp. Iets hoger, maar wel lekker.

 

Welke denk jij dat het meest kan renderen?

Dat weet ik dus niet.

Ik denk dat sellaconcept, wel internationaal aangepakt moet worden. Maar het succes van sellaband is

er al, dus het 'kan' wel werken.

 

Ik vraag welke het moeilijkst te implementeren is en het duurst is om te ontwikkelen.

Link naar reactie
  • 0

ik denkt die tafels reserveren in een bepaalde stad.

je kan ze laten opbieden tegen elkaar als je een systeem uitdoktert...

dit betekent meer winst voor jou.

99% zal wel willen meewerken aan zo'n project.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je met al deze ideeën een prima bedrijf op kunt bouwen. Tegelijkertijd is een idee alleen, helemaal niets waard. Wanneer je puur wat ideeën hebt en gaat zitten afwachten, wordt het hoe dan ook niets.

 

Twee dingen zijn daarom belangrijk:

 

focus (lees: kies één idee en vergeet voorlopig de andere twee, èn alle ideeën die je nog gaat krijgen), en

 

doorzettingsvermogen (= ga vervolgens keihard aan het werk om alles voor elkaar te krijgen wat nodig is om je plan te laten slagen). Alleen dan kan het een succes worden, iets waar jij alleen verantwoordelijk voor bent.

Link naar reactie
  • 0

Beste Marvin,

Je heb een luxe probleem. Toch moet je voor 1 idee kiezen. je just eat idee kan werken in bepaalde streken wassenaar gooi enz. Toch denk ik dat het logistiek lastig te realiseren is (slappe friet koude maaltijd) Geen slecht idee dat zeg ik niet maar zal veel kosten zowel als investering als tijd.

 

Met idee 2 volg je anderen en kan je je niet blijvend onderscheiden je concurrenten zullen je site schaamteloos kopiëren.

 

Idee 3 kun je naar mijn idee kun het beste te realiseren. De kosten zijn te overzien en je kunt hiermee (startende)ondernemers in contact brengen met investeerders. Dit idee zou ik verder uitwerken Succes

 

Groet Bert

Link naar reactie
  • 0

Beste Nino11,

 

Bedankt voor je advies.

 

Ik denk inderdaad dat idee 1, erg veel tijd kost om te realiseren en ik zat een beetje met het

transport in mijn maag. Ze maken allemaal mooie creaties en hoe moet je dit vervoeren.

Ik denk dat er per restaurant, zeker in deze tijd, nog wel het een en ander valt uit te werken.

Iwan zei inderdaad dat er bij hem meer wordt verkocht dat alleen pizza en chinees. Onder andere

in de regio Amsterdam wordt er inderdaad meer geserveerd, alhoewel ik het nog summier vindt.

 

Ik twijfel inderdaad nog tussen 2 en 3. Dat moet ik nog bekijken.

Dank je voor je feedback.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk inderdaad dat idee 1, erg veel tijd kost om te realiseren en ik zat een beetje met het

transport in mijn maag. Ze maken allemaal mooie creaties en hoe moet je dit vervoeren.

Ik denk dat er per restaurant, zeker in deze tijd, nog wel het een en ander valt uit te werken.

 

 

Kijk dat is nou weer het mooie van Higherlevel. Je kunt elkaar hier verder helpen. Het logistieke probleem en kwaliteitsprobleem is relatief eenvoudig op te lossen. De oplossing houd ik maar even offline omdat het zo eenvoudig is en voor de hand ligt dat ik niet begrijp waarom een ander er nog niet op is gekomen. Mocht Marvin meer willen weten dan informeer ik je graag offline

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 1

Beste Marvin,

 

Ik ben zelf net begonnen met www.mailfood.nl en heb al veel ervaring (lees: +10 jaar in de horeca) Je ideeen zijn opzich wel praktisch maar ik ben bang dat ik bij beide een grote uitdaging voor je heb.

 

het just-eat idee: Klinkt leuk maar ik ben bang voor je dat je toch met hen moet concereren. Waar hun aanbod groter is, dus meer inkomst-kanalen, en dus groter marketingbudget. Just-eat bestaat al een tijdje maar sinds 1 jaar zijn zij groter geworden door veel geld te besteden aan marketing. Ik heb zelf met hun aan tafel gezeten voor mailfood. Dus dit is al een moeilijk punt. Daarnaast is het voor hun heel makelijk om een xtra-keuze(pagina) op de site te maken. Fast-food-Luxery-food. Het idee is mogelijk maar vooral qua marketing(uitgaven) zeer uitdagend.

 

Het "boek-een-tafel-idee" : In eerste instantie was ik helemaal weggeblazen door dit idee. Vooral het mobiel bestellen!! Maar helaas heb je een praktisch probleem. Zoals ik al zei heb ik (veel )horecaervaring. In alle bedrijven waar ik heb gewerkt werken ze met pen en papier. Soms is er een digitaal reserverings-systeem ernaast. Maar op het moment dat ze binnenlopers hebben wordt dit nooit bijgehouden. De kelner heeft het systeem dan in zijn hoofd. Je zou dus een systeem moeten ontwikkelen dat de gastheer practische (en snelle) ondersteuning geeft hiermee. Verder zijn er nog obstakel betreffende gastvriendelijkheid: dieeten, eten wat uit voorraad is, tafel-bij-het-raam. Bellen (persoonlijk contact) heeft dan vaak de voorkeur.

 

Maar denk ik mogelijkheden, niet in onmogelijkheden.

 

Succes!

MAILFOOD: Gemak, Gezond, Gewoon lekker..

www.mailfood.nl

twitterpage: http://twitter.com/JanJaap001

Link naar reactie
  • 0

Het "boek-een-tafel-idee" : In eerste instantie was ik helemaal weggeblazen door dit idee. Vooral het mobiel bestellen!!

 

Meen je dat, dat je dit voor het eerst hoort? Marvin is ongetwijfeld geïnspireerd door OpenTable, die onlangs in de VS naar de beurs gingen. Zij zijn vrijwel alle problemen die je noemt ook tegengekomen en hebben daar adequate oplossingen voor bedacht :)

Link naar reactie
  • 0
het just-eat idee: Klinkt leuk maar ik ben bang voor je dat je toch met hen moet concereren. Waar hun aanbod groter is, dus meer inkomst-kanalen, en dus groter marketingbudget. Just-eat bestaat al een tijdje maar sinds 1 jaar zijn zij groter geworden door veel geld te besteden aan marketing. Ik heb zelf met hun aan tafel gezeten voor mailfood. Dus dit is al een moeilijk punt. Daarnaast is het voor hun heel makelijk om een xtra-keuze(pagina) op de site te maken. Fast-food-Luxery-food. Het idee is mogelijk maar vooral qua marketing(uitgaven) zeer uitdagend.

 

Daar zit ik dus ook mee, maar heb via Edward inmiddels andere inspiratie opgedaan. Met een andere techniek.

 

Het "boek-een-tafel-idee" : In eerste instantie was ik helemaal weggeblazen door dit idee. Vooral het mobiel bestellen!! Maar helaas heb je een praktisch probleem. Zoals ik al zei heb ik (veel )horecaervaring. In alle bedrijven waar ik heb gewerkt werken ze met pen en papier. Soms is er een digitaal reserverings-systeem ernaast. Maar op het moment dat ze binnenlopers hebben wordt dit nooit bijgehouden. De kelner heeft het systeem dan in zijn hoofd. Je zou dus een systeem moeten ontwikkelen dat de gastheer practische (en snelle) ondersteuning geeft hiermee. Verder zijn er nog obstakel betreffende gastvriendelijkheid: dieeten, eten wat uit voorraad is, tafel-bij-het-raam. Bellen (persoonlijk contact) heeft dan vaak de voorkeur.

 

Ik denk dat er digitaal nog veel te winnen valt, maar ontken deze problemen niet. Toch geloof ik hier wel in.

 

Link naar reactie
  • 0
Meen je dat, dat je dit voor het eerst hoort? Marvin is ongetwijfeld geïnspireerd door OpenTable, die onlangs in de VS naar de beurs gingen. Zij zijn vrijwel alle problemen die je noemt ook tegengekomen en hebben daar adequate oplossingen voor bedacht

 

Nee, ik moet zeggen dat ik dit nog niet heb gelezen. Ik weet dat het in Nederland nog niet bestaat.

 

Ik ben er meer bijgekomen, omdat ik in een stad wilde gaan eten maar geen idee had waar. Internet verschafte mij

geen goed info en reserveren moet altijd via de website. Daarnaast durven sommige mensen ook niet te bellen, maar

voelen ze zich zekerder achter de computer. Dit zijn mijn redenen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik heb het een en ander gelezen. Daar kwam ik iets tegen wat een beetje jammer is.

 

Nederlands initiatief net gestaakt

 

Of een vergelijkbare vaste en mobiele dienst, hoe handig ook, in Nederland snel van de grond komt valt te betwijfelen. Dinnersite.nl biedt sinds het jaar 2000 de mogelijkheid om óp zijn site reserveringen te maken bij vermelde restaurants. Directeur Menno de Vries: "Daar zijn we in februari van dit jaar mee gestopt."

 

Dinnersite sprak met restaurants af dat deze een aantal tafels beschikbaar hielden voor internetreserveringen die via Dinnersite binnen zouden komen. In de praktijk bleken restauranthouders die toegezegde internetplekken makkelijk af te staan zodra zich klanten meldden in hun bijna volle restaurants. De Vries: "Die werkwijze is niet meer van deze tijd."

 

Het is dus erg moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Tja, ik zie toch wel enige beperkingen bij het online reserveringssysteem voor restaurant-tafels hier in NL.

Open table is een prachtig systeem, maar wél puur passend bij de Amerikaanse eetcultuur. In de VS is het namelijk voor veel mensen gebruikelijk om een paar keer per week buiten de deur te eten. Vaak gaat het dan om eenvoudige gerechtjes als een bordje Chili of een burger. In de 24-uurs-economie die Amerika heet is zo.n systeem natuurlijk een uitkomst.

 

Wij Nederlanders zijn niet zulke frequente buiten de deur eters. Dit houdt ook in dat áls we dan gaan, we het meestal ook meteen goed doen. Er wordt dan vaak even over nagedacht wáár men gaat eten en bij die 100 euro plus kan een telefoontje er vervolgens ook wel vanaf.

 

I.i.g succes! :)

Link naar reactie
  • 0
Wij Nederlanders zijn niet zulke frequente buiten de deur eters. Dit houdt ook in dat áls we dan gaan, we het meestal ook meteen goed doen. Er wordt dan vaak even over nagedacht wáár men gaat eten en bij die 100 euro plus kan een telefoontje er vervolgens ook wel vanaf.

 

Daar heb je wel een punt. Echter denk ik wel dat de horeca nog te weinig gebruik maakt van het 'digitale tijdperk.'

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat vinden jullie trouwens van dit idee?

 

3. Een alternatief op http://www.sellaband.com/ en http://www.cambrianhouse.com/. Een combinatie hiervan is

er nog niet echt (of heb ik verkeerd gezocht).

 

Quote:

Via Sell a Band kunnen artiesten een CD opnemen als er genoeg mensen zijn gevonden die in ze willen investeren (believers). In totaal moet er $ 50.000,– worden ingezameld en iedereeen kan voor $ 10,– een aandeel kopen. Daarvoor krijgen zij een CD en ook een deel van de opbrengsten van de site. Die inkomsten komen uit advertenties en uit de verkoop van muziek via de site. Alle opbrengsten worden gedeeld tussen SellABand, de “believers” en de artiest. Kortom, een win-win-win situatie, zou je op het eerste gezicht zeggen.

 

 

Maar dan dit voor bedrijfsconcepten. De jongens van www.videeo.nl slaan al een goede weg in. Alleen zij matchen ondernemers en investerdeers aan elkaar, ,maar richten zich op grote investerdeers die een concept meteen

kopen (dus geen crowdcapital). Denk aan bijvoorbeeld sellaconcept.nl, heb je genoeg 'believers' in je concept

dan ga je aan de slag. Professioneel alles aanpakken van marketing, sales en enz.

Link naar reactie
  • 0

Staat er eindelijk een goed concept online gaat iemand er mee vandoor.... geen goed idee naar mijn mening ;)

Met ondernemers die al bezig zijn met een concept/product zou dit beter werken, er moet dus al aan begonnen zijn. De beste manier om er achter te komen of dit een goed idee is: marktonderzoek. Hoewel ik mijn twijfels er bij heb, ik verwacht namelijk dat er alleen maar flutconcepten op zo'n site zullen komen te staan van niet serieuze ondernemers die binnen 1 jaar miljonair willen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een leuk idee! Hieronder wat losse gedachten als input voor de discussie.

 

Confidentiality en adverse selection (alleen slechte ideeen kunnen zelf geen kapitaal vinden) zijn inderdaad belangrijke issues. Aan de andere kant hoeven het geen revolutionaire ideeen te zijn en kan de site bijvoorbeeld ook gebruikt worden om bestaande concepten naar andere landen te brengen.

 

Je idee heeft iets weg van VenCorps (http://ostatic.com/blog/vencorps-crowd-sourcing-venture-capital-funding), al kunnen de participants daar alleen ideeen selecteren en niet mee-investeren. Mee-investeren biedt natuurlijk een duidelijke toegevoegde waarde voor de participants, maar kan ook voor de ondernemer voordelen hebben, zoals free publicity en goede input voor zijn bedrijf.

 

Met de crowd als enige investeerders, loopt je echter waarschijnlijk tegen praktische bezwaren aan, zoals (gebrek aan) due diligence en bestuurstoezicht en mogelijk zelfs oplichting. Daarom is een tussenvorm wellicht het meest haalbaar, waarin participants kunnen mee-investeren met een venture capital fund.

 

Veel succes,

 

Robbert

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.