• 0

De BV koopt een nieuwe auto switchen van bijtelling naar 500km regeling?

Vraag: Ik rijd nu een auto van mijn BV waarvoor ik bijtelling betaal. Nu ben ik van plan een nieuwe auto aan te schaffen met een flink hogere cateloguswaarde.

 

Is het als DGA mogelijk om midden in het jaar te switchen van bijtelling naar de 500km prive regeling als je een nieuwe auto aanschaft? Of kan dit pas op 1-1-2010?

www.xib.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi xib

 

Nee dat gaat niet. De regel is minder dan 500 km privé per jaar. Zou je dus tien maanden lang een rittenadministratie bijhouden en vanaf november niet meer, dan beloopt de bijtelling het gehele jaar! Oftewel: al rij je die 500 km in een dag op, dan is de bijtelling voor een heel jaar een feit.

 

Tijdsgelang kan alleen als je ergens in het jaar voor het eerst een auto vd zaak krijgt.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoi xib

 

Nee dat gaat niet. De regel is minder dan 500 km privé per jaar. Zou je dus tien maanden lang een rittenadministratie bijhouden en vanaf november niet meer, dan beloopt de bijtelling het gehele jaar! Oftewel: al rij je die 500 km in een dag op, dan is de bijtelling voor een heel jaar een feit.

 

Tijdsgelang kan alleen als je ergens in het jaar voor het eerst een auto vd zaak krijgt.

 

groet

Joost

En wat nu als je aan kunt tonen dat je met de tweede auto geen enkele km privé hebt gereden?

Link naar reactie
  • 0

sorry, werkt niet. De grens is 500 km per jaar onafhankelijk van met welke auto je die gereden hebt.

 

Voor liefhebbers de wettekst:

 

De auto wordt in ieder geval geacht ook voor privé-doeleinden ter beschikking te staan tenzij blijkt dat de auto op jaarbasis voor niet meer dan 500 kilometer voor privé-doeleinden wordt gebruikt.

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Als er staat DE auto dan suggereert dat dus dat het gaat om 1 auto.... Als ik lees wat er dan staat zou ik kunnen beargumenteren dat per auto 500 km gereden zou mogen worden vrijgesteld van bijtelling....

 

Ben geen fiscalist of jurist maar kan wel goed lezen :-)

 

Remco

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.