• 0

ondernemen in Amerika

Hallo,

 

Ik heb een product ontwikkeld een snel bevestigingssysteem voor het monteren en het demonteren van diverse voorwerpen. www.quicktight.com . Hier heb ik de patenten voor gekregen o.a. voor Amerika. De handel in Europa loopt al aardig, maar nu wil ik gaan handelen in Amerika maar heb geen conectie met wie dit op de markt zou kunnen brengen. Heeft iemand een idee welke stappen ik het best zou kunnen nemen voor het vinden van een distributie kanaal?

 

groet Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooi produkt.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om met een bedrijf als bijv. US-Fasterers te gaan praten. Zo'n bedrijf heeft een mooi distributiesysteem en is mischien ook wel tuk op iets nieuws als dit. Maar je zou ook eerst kunnen uitzoeken of er nog grotere bedrijven zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hi bijvoorbeeld een bedrijf zoals dit dat niet alleen distributie door de USA, maar ook gelijk de carribean en centraal America.

En ze spreken Nederland. Is misschien ook fijn in het begin qua zulke zaken.

Ik heb er zelf geen ervaring mee dus vraag misschien eerst om referenties of wat hun opties zijn.

Nogmaals ik ken ze alleen van lokale transport magazines maar heb zelf nog nooit zaken met dit bedrijf gedaan. :

 

http://www.traeger.com/

 

Success gewenst in ieder geval !

Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com

www.shopussa.com

(Fort Lauderdale, Florida - USA)

Link naar reactie
  • 0

Hi

Bedrijf heeft ook kantoor/distributie centrum in Curacao, en daardoor adverteren ze inderdaad ook dat

er Nederlands gesproken wordt. De persoon in kwestie heet Robbie Herring, (kan ook haring zijn ;-)

heb even gecheckt, maar die is op vakantie tot en met 15 Juni. Of gewoon even emailen met vragen aan: info@traeger.com

 

Als je voor 15 juni emailt zou ik even in het Engels doen,

of Na 15 juni dan t.a. van Robbie..

Groetjes,

Yoli

 

Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com

www.shopussa.com

(Fort Lauderdale, Florida - USA)

Link naar reactie
  • 1

Het systeem op zich is al jaren bekend.

Het wordt in de zorg voor de Zweedse band gebruikt als slot ( zonder moer )

 

Nog veel meer wordt het gebruikt in de revalidatie branche maar dan bekend onder de naam .. " Quick release"

Quick release patent ligt in de USA.

 

Toch heb je dit systeem een nieuwe dimensie gegeven qua gebruiksmogelijkheden.

Als ik jouw was toch maar even controleren of Quicktight en Quick release elkaar niet bijten omdat de patent houder van QR in Amerika niet een van de kleinste is.

 

Van de toepassingen die je er voor gevonden hebt ben ik onder de indruk.

 

Veel succes !!

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik jouw was toch maar even controleren of Quicktight en Quick release elkaar niet bijten omdat de patent houder van QR in Amerika niet een van de kleinste is.

 

 

Dank voor het advies.

 

Mijn systeem heeft de patentrechten verkregen voor de combinatie in de bus, de verstelbaarheid en het contact met het gereedschap. Er zijn al jaren lang soort gelijke systemen, maar met een andere werking. Denk eens aan de sleutelhanger waar je sleutels los en vast kan klikken. Ook heb je bepaalde pinnen die doormiddel van kogels voorwerpen kan verbinden. Dit zijn allemaal verschillende werkingen, maar niet op de manier hoe Quicktight sluit en tolerantie vrij te krijgen is.

 

Groet Paul

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen heb ik een aantal mogelijke distributeuren benaderd welke vooralsnog wel geïnteresseerd lijken. Voor het moment vind ik het wel moeilijk om vanuit hier te bekijken wat voor een soort bedrijf dit is.

 

Is er een mogelijkheid vanuit nederland om te bekijken wat de statistieken zijn van een bedrijf in de US?

 

groet Paul

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik jouw was toch maar even controleren of Quicktight en Quick release elkaar niet bijten omdat de patent houder van QR in Amerika niet een van de kleinste is.

 

 

Dank voor het advies.

 

Mijn systeem heeft de patentrechten verkregen voor de combinatie in de bus, de verstelbaarheid en het contact met het gereedschap. Er zijn al jaren lang soort gelijke systemen, maar met een andere werking. Denk eens aan de sleutelhanger waar je sleutels los en vast kan klikken. Ook heb je bepaalde pinnen die doormiddel van kogels voorwerpen kan verbinden. Dit zijn allemaal verschillende werkingen, maar niet op de manier hoe Quicktight sluit en tolerantie vrij te krijgen is.

 

Groet Paul

 

 

 

Voor je de Amerikaanse markt betreedt, heb je natuurlijk wel gezorgd voor de beste rechtsbijstandsverzekering that money can buy ?!?!?! Ik kan me voorstellen dat je patent om zijn minst aangevochten zal worden. Niet geschoten is altijd mis tenslotte. Sowieso ligt een rechtszaak in de VS om iedere hoek van de straat op je te wachten, klaar om je te bespringen....

Link naar reactie
  • 1

Ondertussen heb ik een aantal mogelijke distributeuren benaderd welke vooralsnog wel geïnteresseerd lijken. Voor het moment vind ik het wel moeilijk om vanuit hier te bekijken wat voor een soort bedrijf dit is.

 

Is er een mogelijkheid vanuit nederland om te bekijken wat de statistieken zijn van een bedrijf in de US?

 

groet Paul

 

Je kan per staat informatie opzoeken bijvoorbeeld in Florida bij www.sunbiz.gov ; (Gratis) ga dan naar "Search our Records" en dan inquire by name. Daar kan je bijvoorbeeld zien hoe lang het bedrijf al bestaat, en of het een "Aktief" bedrijf is (: dat ook daadwerkelijk bestaat, aktief is en ook hun belasting betaald e.d. ieder jaar) Staat er Inactive bij kan het zijn dat het bedrijf dicht is of niet de juiste formulieren heeft gefiled met de staat. Is het bedrijf niet in Florida, google dan even " Division of Corporations, en de naam van de staat waar het bedrijf zich bevind.

Ook een handig website (voor bedrijven door geheel Amerika) www.dnb.com ga dan naar: "Find a Company" of vraag het bedrijf waar je zaken mee wilt doen naar hun "Dun & Bradstreet Nummer" Je kan dan een financieel rapport opvragen. (tegen betaling) Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Groetjes, Yoli

Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com

www.shopussa.com

(Fort Lauderdale, Florida - USA)

Link naar reactie
  • 0

Mochten de zaken een vlucht nemen en je hebt een bankrekening nodig in Amerika, neem dan contact met me op, hebben via ABN AMRO prima connecties om dit op een goede manier te ondesteunen.

 

Hallo,

 

Ik heb een product ontwikkeld een snel bevestigingssysteem voor het monteren en het demonteren van diverse voorwerpen. www.quicktight.com . Hier heb ik de patenten voor gekregen o.a. voor Amerika. De handel in Europa loopt al aardig, maar nu wil ik gaan handelen in Amerika maar heb geen conectie met wie dit op de markt zou kunnen brengen. Heeft iemand een idee welke stappen ik het best zou kunnen nemen voor het vinden van een distributie kanaal?

 

groet Paul

Link naar reactie
  • 0

@corkarel, ben je een tevreden klant bij AbnAmro of werk je daar?

 

edit eigen bericht: Corkarel is werkzaam voor de ABN AMRO , afdeling internationaal zakendoen, hetgeen de detailinfo met betrekking tot internationaal betalingsverkeer in diverse posts verklaard. Naar aanleiding van een constructief pm-verkeer tussen ondergetekende en Corkarel de afgelopen dagen is dit bericht aangepast aangezien de originele toonzetting niet meer past bij de afspraken die gemaakt zijn.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@corkarel, ben je een tevreden klant bij AbnAmro of werk je daar?

 

Ik kan me bijna niet voorstellen hoor, dat het zo slecht gaat met de ABN dat zelfs de "Head International Desk Netherlands at ABN AMRO" hier gaat lopen acquireren...

 

Nee, dat lijkt me sterk zeg, het zal deze Corkarel toch niet zijn?

Dan was hij er wel openlijk voor uitgekomen op HL toch?

 

Alhoewel...check de derde opgegeven website in z'n linkedin-profiel eens....zou het dan toch? Foei >;(

 

Staat er niet in het logo 'onze bank ...' en nog iets?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.