• 0

ICT toepassing gevraagd

Een goeie dag een ieder,

 

ik heb de ambitie om over een paar jaar een discotheek te openen. Ik ben nu al een geruime tijd bezig met het smaden van een degelijk ondernemingsplan en het alsmaar verder uitdenken van het concept.

 

Waar ik als wertuigbouwer tegenaan loop, is een ICT probleem waarover ik aan de hand van deze topic wat meer duidelijkheid hoop te krijgen, en dan met name over de (exploitatie)kosten.

 

Ik wil in mn onderneming graag een computersysteem cq programma wat alle kosten en opbrengsten gedurende een avond bijhoudt. De "maincomputer" zal dus iedere financiele activiteit per seconde registreren.

 

Alle kassa's staan in verbinding met een computer, net als alle bars de WC's en de garderobe. Overal waar betaald moet worden (laatste twee zijn nog discutabel) moet een registratiesysteem komen wat in verbinding staat met het netwerk.

 

Het idee is dan als volgt: Iedere medewerker krijgt een pasje/codekey/(of iets anders) waarmee hij/zij inlogd aan het begin van zijn of haar dienst. Aan elk pasje hangen de gegevens van die persoon waaronder het brutto uurloon. OP het moment dat een medewerker een drankje verkoopt wordt dit opgenomen door het systeem. Het bedrag wordt verrekend met de totale inkomsten en het bedrag wordt opgeteld bij de totalen van de desbetreffende medewerker/ster.

 

Het zou helemaal ideaal zijn als alle kosten van het gas water en licht opgenomen kunnen worden in het systeem. Ik weet niet of het mogelijk is om deze meters op de een of andere op te nemen in een dergelijk idee?

 

Door middel van een dergelijk systeem zou ik dus per avond alle financiele feiten eenvoudig uit kunnen lezen. de omzet, winst danwel verlies :o Het wordt tevens een stuk gemakkelijker om allerlei analyses te verrichten, wanneer bijvoorbeeld een happy hour gehouden kan worden etc etc.

 

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen met een goede onderbouwing van de kosten en dan met name over de ontwikkelingskosten. Het aantal computers/inlogpunten zijn nog niet helmaal bekend maar dat is volgens mij gewoon een kwestie van eeen X bedrag bij het totaal optellen..?

 

Alvast bedankt.

 

Bart

 

 

 

ice

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De beste manier om een indruk van een prijs te krijgen is een offerte opvragen. Wellicht zijn er bestaande oplossingen voor discotheken.

 

Als er geen bestaande oplossing voorhanden is die aan je wensen voldoet dan zul je een maatapplicatie moeten laten maken. Dit is waarschijnlijk duurder maar als je het handig speelt kun je deze ook weer aan collega's verkopen (en dan kan de software zich op deze manier ook terugverdienen).

 

In geval van een maatapplicatie zou ik een centrale server laten ontwikkelen met thin-clients.

 

Qua hardware betekent dit dat elke punt waar inkomsten gegenereerd worden, voorzien moet zijn van een thin-client met een kaartlezer. Je kunt hier een erg goedkope computers voor nemen of eventueel met wat onderdelen (moederbord, processor, voeding, harde schijf en box) zelf je thin-clients maken (kan veel geld opleveren). Kaartlezers kun je in alle soorten, maten en prijsklassen op Internet vinden (en kopen). Dan nog een 'zware' server. De clients kunnen met de server verbonden worden via een netwerk (dit kan ook Wireless en dit scheelt weer in bekabeling). Dan komt nog de software voor de server en thin-clients. Hier zullen redelijk wat uren ingestoken worden (maar dit is sterk afhankelijk van de specifieke wensen).

 

Weinig conctreets maar ik hoop dat je een beetje op weg geholpen heb..

Link naar reactie
  • 0

Je hebt me inderdaad wel geholpen, maar wat betreft kosten ben ik nog niet heel veel wijzer geworden. Heb jij, of is er niet iemand die enie ervaring heeft met het uitdenken van een dergelijk principe?

 

Het feit dat zo'n soort systeem modulair opgebouwd kan worden weet ik maar hangt het grootste deel van de kosten niet af van je ontwikkelingskosten? zijn er ICT'ers die aan kunnen geven in welke orde van grote ontwikkelinskosten uit zullen komen?

 

(wat zijn eigenlijk thin clients?)

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0

Heb jij, of is er niet iemand die enie ervaring heeft met het uitdenken van een dergelijk principe?

 

Mijn advies: open Google en doe een beetje research. Er bestaand tot in detail uitgewerkte systemen voor cafe's, restaurants en disco's. Zoek dat eens rustig uit en pak vervolgens de fiets om een weekendbaantje te regelen bij een disco waar je heel goed af kunt kijken hoe zij de tent runnen. Fantaseren achter je pc is iets heel anders dan ondernemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

klopt. Heb een aantal maanden gewerkt in een bar dancing en ben bij diverse discotheken op "schoolbezoek" met de smoes over een bedrijfsintervieuw....

 

geen enkele uitgaansgeleenheid werkt met een systeem zoals ik dat in gedachten had... vandaar dus dat ik het op dit forum vroeg waar immers nogal wat ICT'ers komen....Zoals ik reeds vermeld heb ben ik een ICT'er en misschien dus dat je dan een beetje stuuring kan geven m.b.t mn zoekthermen.

 

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0
geen enkele uitgaansgeleenheid werkt met een systeem zoals ik dat in gedachten had

 

Dat kan ik me niet voorstellen eerlijkgezegd. Discotheken kan ik zo niet aanwijzen (maar volgens mij zijn die er ook wel), maar kroegen zijn er zat met een dergelijk systeem.

 

Ik zou dit soort dingen niet zelf (willen) ontwikkelen. Er zijn zat leveranciers denk ik (waarschijnlijk ook leveranciers van kassasystemen) die dit soort dingen verkopen.

 

Overigens zou ik niet beginnen aan het bijhouden van uurlonen in je systeem. Een bruto uurloon zegt niks over wat je uiteindelijk aan salariskosten kwijt bent (denk aan premies, wel/geen ziekenfonds, etcetera). Voor het uitrekenen van je salaris zijn er salarisverwerkingssystemen (ADP, Getronics), voor het doen van je boekhouding en het uitrekenen van je kosten met betrekking tot gas licht en water heb je boekhoudpakketten en die zijn beter in wat ze doen dan een maatwerk kassasysteem die die functies ook moet vervullen.

Link naar reactie
  • 0
(wat zijn eigenlijk thin clients?)

http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci213135,00.html

Op deze 'thin-client's draaien een software programma'tje die vooral de communicatie met de zwaardere applicatie op de server vericht. Op de server vindt het werkelijke rekenwerk plaats.

 

Overigens ben ik ook wel eens in een discotheek geweest waar me opviel dat elke personeelslid een magneet kaart had. Bij elke handeling (koelkast openen, kassa, biertap etc.) moest de kaart gebruikt worden. Het leek me overigens een zelf gemaakt systeem want het zag er een beetje knullig uit.

 

Overigens is maatsoftware niet per definitie duurder. Software pakketten bevatten vaak functionaliteiten die je nooit gebruikt en erger nog er zijn vaak functionaliteiten die ontbreken. Deze moet je dan alsnog op maat laten maken waardoor het weer duur wordt.

 

Om de werkelijke ontwikkel- en hardware kosten te bepalen heb je een gedetailleerde omschrijving nodig wat je met het systeem wil gaan doen.

 

Handig is inderdaad om eerst google erop na te slaan wat er beschikbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil in mn onderneming graag een computersysteem cq programma wat alle kosten en opbrengsten gedurende een avond bijhoudt. De "maincomputer" zal dus iedere financiele activiteit per seconde registreren.

 

Dat je de drankverkopen per tijdvak (maar of dit seconde moet zijn!?) wilt registreren kan ik me voorstellen. Dit kan vrij eenvoudig met een electronisch kassasysteem (ook per medewerker).

 

Alle kassa's staan in verbinding met een computer, net als alle bars de WC's en de garderobe. Overal waar betaald moet worden (laatste twee zijn nog discutabel)

 

Registratie bij de garderobe? Het lijkt me handiger om hiervoor registratie bij de ingang te laten plaatsvinden (bij betalen van entree) indien van toepassing. Volgens mij heb je bij de garderobe (zeker in piekuren) straks meer mensen nodig alleen vanwege de registratie... dan kan die informatie ineens wel eens erg duur worden...

 

Voor wat betreft het toilet... dat kwartje zou me niet zoveel kunnen schelen... het toiletgebruik kun je via een 'deur tellertje' per avond wel meten... wat ik veel belangrijker zou vinden, is dat er nauwelijks mensen voor de toiletten in de rij staan... want in die tijd kunnen ze niets drinken ;)! Daarin voorziet het door jou genoemde systeem niet...

 

Aan elk pasje hangen de gegevens van die persoon waaronder het brutto uurloon.

 

Bruto loon? Welke informatie wil je daarmee verkrijgen? De loonkosten per drankje per tijdvak? Loon is typisch een vaste component: ook als er geen drankje verkocht wordt, moet je immers wel loon betalen... Die kosten weet je dus al op het moment dat je een medewerker inroostert!!

 

Het zou helemaal ideaal zijn als alle kosten van het gas water en licht opgenomen kunnen worden in het systeem.

 

Ook zo'n post waarvan ik me afvraag wat voor actie je wilt nemen op basis van deze gegevens. De discoverlichting op halve kracht laten branden als het minder druk is?

 

Voordat je hiervoor een heel leger aan metertjes gaat inbouwen, zou ik eens kijken welke informatie je energiebedrijf je kan leveren... Ik weet dat electriciteit (bij grootzakelijke aansluitingen) door het energiebedrijf al op 5-minuten niveau gemeten wordt... hoef jij dat alvast niet te doen.

 

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

 

Waarom dat gezeur om welke actie je gaat ondernemen op basis van informatie? Simpel: het registreren, controleren en verwerken van gegevens kost veel geld. Als je van tevoren al kunt inschatten wat de opbrengsten van een eventuele actie kunnen zijn, kun je bepalen of het (rekening houdend met de registratiekosten) wel wat op kan leveren...

 

Wat mij WEL interessant zou voorkomen, is als je KLANTEN in de bovenstaande situatie een anoniem ID kaartje zouden krijgen bij de ingang (eventueel gekoppeld aan een soort chipknip)... Zo kun je heel wat over je klanten te weten komen!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

oke, misschien moet ik ff weer iets vertellen voordat we de essentie van deze topic uit het oog verliezen. Het is indd niet spannend om per seconde alles bij te houden. tijdvak is een betere omschrijving. Klopt.

 

Die registratie bij de garderobe moet je gewoon zien als een aanslag op een kassa waarop. heb ik geen extra mensen voor nodig. aantal en ontvangen bedrag worden echter wel opgenomen door het systeem

 

Bruto loon? Welke informatie wil je daarmee verkrijgen? De loonkosten per drankje per tijdvak? Loon is typisch een vaste component: ook als er geen drankje verkocht wordt, moet je immers wel loon betalen... Die kosten weet je dus al op het moment dat je een medewerker inroostert!!

 

Logisch natuurlijk dat loon een vast component is. (en wat voor een :-\ ) Kijk, dat ik nu brutto bedrag noem is slechts een verkeerde benaming. Uiteraard moet dat bedrag het bedrag zijn wat diegene mij uiteindelijk TOTAAL per uur kost! (sorry, ben maar een ijzervreter :'( )

 

maar door de personeelskosten te koppelen aan het systeem kan je eenvoudig zien wat de avond je in totaal gekost heeft. Uren administratie is meteen verricht, ook als iemand eerder stopt of langer door werkt.

 

dan de WC's... registratie aldaar had ik in gedachten door een simpel lasertellertje. Net als bij de Hema e.d. Tuurlijk moeten er geen lange rijen staan.... naast het feit dat de klant dan niets drinkt is het voor hen ook nog eens ontzettend irritant!

 

gas water en licht....oke... nu ff alles samenvattend.

De reden voor deze topic was dat ik aan het denken was over een Totaal kosten en opbrengsten systeem. Overal waar geld binnen komt en alles wat geld kost had ik wel graag in 1 systeem/computerprogramma gezien.(dan heb ik het alleen over avonden als de tent draaiende is) Misschien ist allemaal onzin wat ik uitkraam maar waarom zou het niet kunnen.... Er is geen enkele discotheek die zover gaat en naar mijn idee moet het met de totale kosten wel meevallen en dat is nu net waarom deze topic geboren is.... kwanta kosta.. wat kan goedkoop en wat lijkt goedkoop? misschien gooi ik het hele idee wel naast me neer hoor.... maar wie niet schiet zal niet veel raken..

 

dan nog ff over dat idee dat de klanten aan het begin "gemerkt worden'' . Daar heb ik ook over na zitten denken maar mij leek dat haast ondoenlijk... iedereen moet een soort betaalpas krijgen waarmee ze gedurende de avond alles betalen... die pas moet je op kunnen laden op een manier.... statiegeld cq borg om te zorgen dat je niet na een avond al je passen kwijt ben...

hmmmm het kan natuurlijk allemaal wel.... :)

 

maar wat kan je verder met die info? ik bedoel..als ik het op mijn manier doe krijg ik precies dezelfde gegevens... zoveel biertjes hier...toilet bezoekje daar.....entree prijsje zus..jasje zo...

 

dan moet je zeker echt namen toekennen aan de passen en bij vertrek alle pasjes weer innemen en uitlezen.... dan klrijg ik indd een grote database met all klanten en hun bestedingspatroon...hmmmmm

 

jemig.....kheb weer wat om over te peinzen geloof ik...

 

in elk geval hartelijk dank!!...

 

 

 

ice

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik reeds vermeld heb ben ik een ICT'er en misschien dus dat je dan een beetje sturing kan geven m.b.t zoekthermen.

 

Een jaar of vijf geleden was dit onderwerp actueel ivm een standaardenoorlog rond point-of-sale data, oftewel pos-data. Toen was er sprake van JavaPOS en OlePOS. Microsoft promootte de laatste als onderdeel van een wereldwijd ActiveStore-initiatief, waar grote retail- en horeca-multinationals bij betrokken waren. Vooral fastfood-ketens met veel laaggeschoold en tijdelijk personeel willen thin-client systemen voor hun kassa's en wireless devices.

 

ActiveStore is achter de horizon verdwenen, maar als je nou eens zoekt op de termen JavaPOS en beverage, want volgens mij gaan jouw soort systemen door het leven als food & beverage solutions of zoiets.

 

En hier vind je een Amerikaans vakblad over dergelijke systemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

dan nog ff over dat idee dat de klanten aan het begin "gemerkt worden'' .

Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. Celletje had het over anonieme pasjes.

 

Ik hoop niet dat je serieus het idee hebt om je klanten op zo'n manier te gaan tracken. Hoe interessant de data ook mag zijn, het lijkt mij niet de manier om met mensen om te gaan, nog losstaand van de slechte 'Big Brother is watching you' sfeer die je ermee zult creeeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Systemen die alle verkopen registreren, per verkoper, verkooppunt en tijdstip zijn er natuurlijk al jaren. Iedere supermarkt heeft zo'n systeem, en daarmee wordt ook automatisch de voorraad uitgerekend, en worden producten besteld bij de distributeur wanneer deze te klein wordt.

 

Kijk maar bij de AH in de buurt, al die bliepende kassa's zitten aan elkaar geknoopt. Natuurlijk zie je wel eens iemand voorraad tellen in de schappen, want er verdwijnen ook producten zonder dat ze de kassa passeren.

 

My $0.02:

Overigens verbaas ik me een beetje over je gedachtengang hierin. Je wilt een discotheek beginnen, en maakt je druk over een ICT oplossing om je verkopen en kosten uit te tellen... zou je je niet meer druk moeten maken met vergunningen, mensen binnenhalen, financiering, risico's en dat soort zaken? Voor mijn gevoel is 'de boel automatiseren' pas aan de orde als je eerst 'de boel' rond hebt - of in ieder geval een zeer concreet plan om dit voor elkaar te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

klopt ook benm, Maar alle andere zaken zijn voor mezelf al een heel stuk duidelijker en daar ben ik al een heel stuk verder mee. Je weet vast ook zelf wel dat wanneer je ergens mee bezig bent je het liefst zo ver en zo diep mogelijk erin wilt duiken.. Aangezien dit onderwerp absoluut niet mn sterkste kant is schakel ik daarom jullie hulp in....

ice

Link naar reactie
  • 0

oke nog ff over die anonieme pasjes dan.

 

Wat ik nog niet helemaal begrijp is dat je door middel van een anoniem pasje veel te weten kan komen over je klanten. Wat is het verschil tussen een anoniem pasje en het systeem wat ik eerder al omschreven heb? In beide gevallen worden de verkopen geregistreerd op het moment dat dat de klant iets wilt hebben... en dan nog de duizenden pasjes aanschaffen..

 

 

 

ice

Link naar reactie
  • 0

dan nog ff over dat idee dat de klanten aan het begin "gemerkt worden'' .

Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. Celletje had het over anonieme pasjes.

 

Ik hoop niet dat je serieus het idee hebt om je klanten op zo'n manier te gaan tracken. Hoe interessant de data ook mag zijn, het lijkt mij niet de manier om met mensen om te gaan, nog losstaand van de slechte 'Big Brother is watching you' sfeer die je ermee zult creeeren.

 

 

Ik had het inderdaad expres over anonieme pasjes, om het 'Big Brother' effect te voorkomen... dan nog kun je namelijk een prachtig klantenprofiel afleiden uit je informatie! (Klantgroepen)

 

Veronderstel dat je merkt dat de klanten die naar je happy hour komen, vervolgens na het happy hour geen cent meer besteden, dan kun je dat happy hour bijvoorbeeld net zo goed opheffen (tenzij het je klauwen met geld oplevert natuurlijk ;D) Dit is een soort informatie dat je met jouw methode niet kunt maken...

 

Of bijvoorbeeld drankjes die vaak in combinatie gedronken worden (kopstoot o.i.d.), waar je vervolgens een combinatie-aanbieding van kunt maken...

 

Overigens hebben die pasjes uiteraard allemaal hun eigen ID, zodat je de gegevens van één klant kunt volgen van ingang tot uitgang (maar dus absoluut zonder dat je weet WIE die klant is!) Dit zou bijvoorbeeld een electronische versie kunnen zijn van de 'strippenkaart' die bij discotheken wel vaker gebruikt wordt... De data kun je trouwens prima centraal opslaan in plaats van op het pasje... dat houdt de pasjes voordelig.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

ik heb de ambitie om over een paar jaar een discotheek te openen. Ik ben nu al een geruime tijd bezig met het smaden van een degelijk ondernemingsplan en het alsmaar verder uitdenken van het concept.

 

Maar zeg nou eens zelf Bart: horen jouw vragen eigenlijk niet thuis bij scholieren- en studentenvragen?

 

Ik denk het eerlijkgezegd niet hoor, maar ik kan het mis hebben. Volgens mij is Baart bezig met het uitdenken van z'n concept. Misschien allemaal wel in een vroeg stadium, maar dat maakt naar mijn mening niet uit...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bedenk me net nog een toepassing die je met de oorspronkelijke opzet niet kunt, maar wel erg functioneel kan zijn:

 

Veronderstel, je ziet een explosieve groei van de verkoop van een bepaald drankje. Je vraagt je af: is dit een hype of zijn mijn vaste klanten gewoon extra dorstig de laatste tijd?

 

Door registratie per kaartje kun je (bij benadering ivm rondjes geven) vaststellen of het aantal drinkers zo sterk groeit, of dat het toch meer de consumptie per drinker is die je afzet doet groeien. Dit kan belangrijk zijn voor je inkoopbeleid.

 

Vaak hebben dit soort kaarten/pasjes trouwens een werking van:

verstrekking bij de ingang, consumpties worden 'afgestreept' op de kaart (in dit geval geregistreerd op het kaartnummer), en een klant kan het pand niet verlaten zonder kaart die afgerekend is. Een 'verloren' kaart kun je afrekenen tegen een vastgesteld bedrag of tegen het hoogste openstaande saldo van een kaart... Afgerekende kaart wordt ingeleverd bij de uitgang.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Aangezien een discotheek op maandag en dinsdag overdag zowiezo niet open is heb je volgens mij genoeg tijd om het een en ander met de hand ofwel met behulp van de computer uit te rekenen.

 

mvg Xavier

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Baart een "ideale" discotheek wil bouwen waarbij hij optimaal gebruik wil maken van ICT om zo in te spelen op behoeftes van de bezoekers en tegelijkertijd de kostenkant in de gaten te houden. Je kunt pas een goede beslissing nemen als je ook "over the top" gaat en dus in dit geval te ver doorschiet met het willen meten van gegevens. En dat is wat Baart hier nu hoort.

 

Ik weet niet hoveel ervaring je hebt in de horeca (je praat erover dat je ICT-er bent), maar zoals TwaLevel al zei, je moet het zelf ervaren en dan niet alleen aan de klant zijde. Misschien is het ook wel verstandig in een volledig ander branche te kijken hoe daar omgegaan wordt met informatie. Bijvoorbeeld de supermarkt waarbij AH de bonuskaart toepast.

 

Dat pasjes systeem klinkt mij helemaal niet zo slecht in de oren. Als je als disco echt wat te bieden hebt zijn er altijd mensen die een persoonlijke pas willen hebben. Als je hier allerlei voordelen aankoppelt bouw je een goede relatie met de bezoeker op. Voor de bezoekers die dat niet willen zijn er de anonieme pasjes. Ondertussen kun je mooi ook nog eens de verschillen waarnemen tussen deze groepen. (en dat kan dan mooi op die maandag ;D)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Wel raar, het is vast niet de eerste keer dat iemand dit bedenkt. Het is wel slim, maar om het nu revolutionair te noemen... Veel discotheken gebruiken al de normale kaart/afstreep/afreken-technieken, dat is dus niet nieuw. Het gemak zit hem in het kunnen voorspellen/analyseren van de klantbehoefte. Ik denk dat het erg de moeite waard is om eens na te gaan waarom dit nog niet is ingevoerd. Vraag eens bij een naburige discotheek aan de eigenaar of hij geinteresseerd is in een dergelijk systeem, zo kun je goed de haalbaarheid bekijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Baart een "ideale" discotheek wil bouwen waarbij hij optimaal gebruik wil maken van ICT om zo in te spelen op behoeftes van de bezoekers en tegelijkertijd de kostenkant in de gaten te houden. Je kunt pas een goede beslissing nemen als je ook "over the top" gaat en dus in dit geval te ver doorschiet met het willen meten van gegevens. En dat is wat Baart hier nu hoort.

 

[...]

 

Dat pasjes systeem klinkt mij helemaal niet zo slecht in de oren. Als je als disco echt wat te bieden hebt zijn er altijd mensen die een persoonlijke pas willen hebben. Als je hier allerlei voordelen aankoppelt bouw je een goede relatie met de bezoeker op. Voor de bezoekers die dat niet willen zijn er de anonieme pasjes.

 

Helemaal mee eens!! Maar toch ben ik wat terughoudender met het 'over the top' gaan met meten van gegevens, want het meten van een gegeven kost altijd geld... en het is zonde als die informatie je dan geen extra inzicht oplevert...

 

Daarnaast: probeer de registratie van gegevens zoveel mogelijk te automatiseren, en waar het alleen handmatig kan: doe het dan op de plek waar het het minste pijn doet... heb je toch al een kassa bij de ingang staan, registreer daar dan, in plaats van bij de garderobe waar alleen een bakje losse euro's staat, of bij het toilet waar een schoteltje met halve euro's staat... (waar is de tijd gebleven dat je nog voor een kwartje naar 't toilet kon :( )

 

Verder is het denk ik wel een concept dat haalbaar is, en zeker een hoop mogelijkheden op kan leveren... speciale avond voor geregistreerde klanten (waar je genoeg winst op hebt gemaakt ;)) waarop ze in een besloten feestje gratis kunnen drinken bijvoorbeeld... of waarbij ze bij het bereiken van een bepaalde bezoekfrequentie een bronskleurige, zilverkleurige of goudkleurige pas krijgen :P Als je disco populair is, zullen dit toch status symbolen voor je bezoekers zijn, terwijl het je bijna niks hoeft te kosten!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Kijk aan, nu komen er inderdaad berichten die mij gunstig stemmen!! Deze kant wil ik op!!

 

waarop ze in een besloten feestje gratis kunnen drinken bijvoorbeeld... of waarbij ze bij het bereiken van een bepaalde bezoekfrequentie een bronskleurige, zilverkleurige of goudkleurige pas krijgen

 

Deze toepassing vind ik erg goed gevonden. Alleen hoe ga je dat doen met "annonieme" pasjes? De pasjes worden gekoppeld aan een nummer, code, etc. Maar aan het eind van de avond is het wel de bedoeling dat die pasjes ineleverd aan worden. Hoeft natuurlijk niet omdat de klant misschien een keer terug komt. Maar als na 2 maanden de helft van de pasjes zoek zijn wordt het op langere termijn erg duur.

 

 

 

 

 

ice

Link naar reactie
  • 0

Een borg voor de pasjes vragen lijkt me wat ver gaan. Maar waarom terugvragen? Je wilt toch herhaalbezoek genereren? Ga ervan uit dat je tent in ieder geval interessant genoeg is. Doordat mensen die pas in de portemonnen stoppen kan het werken als visitekaartje én reminder. Ideaal toch! Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het aantrekkelijke en handzame passen zijn.

 

Maar alles hangt helemaal af van de populariteit van de disco. Is dat niets dan hypt het passysteem ook niet...

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.