• 0

Stichting Derden Gelden hoe en wat?

Beste Forumleden,

 

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe het precies zit met een Stichting Derden Gelden?

- wat zijn de eisen om zo een stichting te openen?

- dient dit beheerd te worden door een rechtspersoon

- klopt het dat dit onder toezicht staat van de AFM en DNB?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Mvg

Whenever I hear, 'It can't be done,' I know I'm close to success.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ivm met een project waar aan gewerkt wordt ben ik een aantal opties aan het onderzoeken waarbij geld van anderen veilig weggezet kan worden zonder dat de BV er iets mee te maken heeft en ontvangen rente verdeeld kan worden.

Ik heb wel een wat informatie over stichting Derdengelden gevonden maar er staat eigenlijk maar bar weinig over dit onderwerp op internet dus ik vroeg mij af of iemand hier iets over weet.

 

Ik had dit o.a. gevonden maar hier staat dus niet of er nog bepaalde eisen aan gekoppeld zijn.

 

Wat:

 

Een stichting Beheer Derdengelden met per beroepsgroep een daarvoor afgestemde akte. Zo worden voor bepaalde beroepsgroepen (bijvoorbeeld voor advocaten en accountants) de door de beroepsgroep voorgeschreven modellen gebruikt. Hiermee voldoet de stichting altijd aan de daarvoor specifiek geldende regelgeving.

 

Voor Wie:

 

Advocaten, notarissen, deurwaarders, accountants, reisbureaus, incassobureaus en iedere andere dienstverlener die gelden van cliënten in beheer heeft.

 

 

Advocaten notarissen e.d. snap ik nog wel maar reisbureaus en ieder andere ... beheer heeft???

 

 

Ook handig voor mensen die benieuwd zijn ;) of er later iets over willen weten!

 

Alvast bedankt weer!

Whenever I hear, 'It can't be done,' I know I'm close to success.

Link naar reactie
  • 0

Rechtspraak is heel terughoudend met derdengeldenrekeningen. Slechts bij zeer beperkte beroepsgroepen wordt dit geld ook daadwerkelijk een afgescheiden vermogen. In veruit de meeste gevallen is dit geld vatbaar voor beslag door schuldeisers.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.