• 0

Zakelijk gebruik van Twitter

Aanbevolen berichten

  • 0

Joost ! Wat een mooi tool weer ! Nu nog een mooi widget voor in mijn Wordpress (of had je dat al gemaakt ?) en we zijn helemaal het mannetje :-)

 

Ik heb net ervaren dat de interne search van Twitter nog slechter is dan ik al dacht : Henri Kroezen was simpelweg niet te vinden - op geen enkele manier. Zelfs zijn eigen Twitter handle gaf geen sjoege.

 

Beste manier om gevonden te worden : Follow @Higherlevelnl en dan weet iedereen snel wie je bent ;-)

Vul zo goed mogelijk je Profile in : daar worden veel mensen nog wel op gevonden. En doe niet al te ingewikkeld met je naam - als je als prive persoon gevonden wilt worden - zet die er dan herkenbaar in.

 

Wat ook handig is : als je weet hoe je Twitter wilt gebruiken. Is dat zakelijk en iedereen kent je zakelijke naam ? Gebruik de naam van je bedrijf ipv je prive naam.

 

Ik ben 5.295 tweets geleden begonnen en wist al snel dat ik dit niet snel ging gebruiken uit naam van Onedaycompany. Maar omdat ik wilde voorkomen dat iemand de naam van mijn bedrijf zou inpikken, heb ik die apart geregistreerd en doorverwezen naar mijn prive-account @ewoutwolff. Handig dus soms om allebei de namen in te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Twitter... zoals gezegd in deze post vind ik het geweldig als iemand over iets Twittert, zolang het maar niet het bedrijf zelf is.

 

Als gert44323 of teun_ferrarifreak mijn bedrijf retevet vinden hoop ik dat ze het de hele wereld rondtwitteren. Tweets van CompanyX over hun briljante product zijn wat mij betreft nutteloos (andere discussie: push/pull advertising). Als bedrijf Tweeten als er een goed persbericht online staat is voor mij veel bruikbaarder als lezer.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=KHAZt-Exuaw

 

 

 

 

edit: linkje naar HL-draadje aangepast. stond een " teveel in, waardoor hij niet opende

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn deze week ook begonnen met het zakelijk inzetten van Twitter voor onze websites deICTspecialisten.nl en deInterimManagers.nl. We hebben een geautomatiseerde koppeling met Twitter gerealiseerd.

 

Informatie via Tweets. Als een ICT’er zich beschikbaar stelt voor opdrachten op deICTspecialisten.nl resulteert dit direct en volledig geautomatiseerd in een bericht op Twitter. Deze Tweet bevat beknopte informatie over de ICT’er en zijn beschikbaarheid. Tevens wordt een Tweet verstuurd op ieder moment dat de ICT’er zijn beschikbaarheid bijwerkt.

 

Opdrachtgevers worden Followers. Opdrachtgevers die regelmatig behoefte hebben aan specifieke ICT expertise worden Follower van deze tweets. Zo zijn de opdrachtgevers altijd op de hoogte en kunnen zij direct contact leggen als Twitter hen informeert over het beschikbaar komen van een ICT’er met het gewenste specialisme.

 

website: www.deICTspecialisten.nl en www.deInterimManagers.nl

Twitter: http://twitter.com/ICTspecialisten en http://twitter.com/interimmanagers

 

We zijn nog maar net hiermee begonnen. Wat denken jullie ervan? Een mogelijk nuttige Twitter toepassing?

 

Link naar reactie
  • 0

@Romano

Daar heb je wel een beetje gelijk in.

Aan de andere kant, het is interessant om een toepassing niet precies op de manier te gebruiken hoe het bedoeld is. Daar kunnen hele mooie dingen uit voortkomen. Zo was SMS niet ontwikkeld voor persoonlijke berichten tussen mensen, maar wel voor 1-to-many communicatie vanuit de operator.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil er nog aan toevoegen: Een tweet vanuit onze toepassing is het begin van een gesprek tussen 2 mensen. Het is ook een gerichte tweet, aan iemand die er bewust voor kiest deze te willen ontvangen om in contact te komen met specifieke personen. Nieuw is wellicht dat het gesprek zich voortzet buiten Twitter.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht was de SMS idd ook niet bedoeld om 1 op 1 te gaan gebruiken. Echter gaat het hier niet om de bedoeling, maar om hoe de massa het wil gaan gebruiken. Twitter heeft denk ik ook een ander doel gehad vanaf het begin; het is immers een letterlijke betekenis van kwebbelen, dus kletsen. Hieruit kun je al leiden dat het gaat om persoonlijke contacten. Daarnaast heeft Twitter een belangrijke functie naar mijn idee in het gunproces. Laat wat van jezelf zien en een beetje zakelijk. Maak er een lekkere cocktail van en mensen zullen het drinken.

 

Wat ik hiermee dus zeg is; mensen willen graag dingen weten over mensen, ze zijn nieuwsgierig en wensen dus een bepaalde vorm van informatie in te winnen. Als mensen alleen maar feiten zouden willen weten, hadden ze wel alleen naar Google Reader gekeken. Mensen willen dus te maken hebben met mensen en daar leent Twitter zich voor. Daarnaast denk ik dat je je moet afvragen; "wat voeg ik toe op Twitter als ik alleen maar links erop zet?"

 

Daarnaast kan ik je ook alvast verklappen: feedtweets vanuit bedrijven worden niet zo vaak tot niet gevolgd. De reden hiervoor is dat mensen al genoeg "spam" in hen mailbox krijgen. Daarnaast moet je weten dat Twitter een bepaald soort mensen aantrekt. Hier moet je op in kunnen spelen.

 

Maar nogmaals; neem een wijs besluit over je feedtweets of als je niet beter gewoon persoonlijk kunt gaan posten. Dat zal in ieder geval met veel meer belangstelling gelezen worden.

Link naar reactie
  • 0

De tweets zijn status updates over onze mensen. Wie ze zijn, wat ze doen, en wanneer. 't Past bij de centrale vraag van Twitter: "What are you doing?". Voor sommigen is dit interessant en zij kiezen er voor deze tweets te followen. Dat zijn ook de enigen die deze tweets ontvangen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik herken wat Romano zegt.

 

Ik heb een combinatie van persoonlijk en zakelijk via mijn @ewoutwolff account. Daarbij zetten ik in het begin bijvoorbeeld een feed neer van mijn blog.

 

Daar kreeg ik commentaar op : men vond het niet passen in mijn "communicatie-lijn". Ik vertelde bijvoorbeeld waar ik zakelijk mee bezig was en dan kwam er ineens een reclameblok voorbij. Ik heb er even over na moeten denken en toen begreep ik het. Nu zeg ik zoiets als : Nieuw op het Onedaycompany-blog : Microsoft's Natal (en dan een verkorte URL). Merkbaar betere reacties zijn ook te zien in de leestijden op mijn blog.

 

Pure feed accounts zijn ofwel zeer relevant voor je of ze zijn spam, die snel wordt geblokt en/of niet gefollowed wordt.

 

@GastonS in jouw geval : ik neem aan dat je hoopt dat een potentiele opdrachtgever de updates in de gaten houdt.

Maar is het dan ook mogelijk om je te abonneren op bijv. alleen projectmanagers; marketeers; communicatiemensen, e.d. ? Anders lijkt het mij zo'n brei aan info over alles & nog wat aan mensen. Iets meer focus zou het waarschijnlijk relevanter maken.

 

Link naar reactie
  • 0

@GastonS in jouw geval : ik neem aan dat je hoopt dat een potentiele opdrachtgever de updates in de gaten houdt.

Maar is het dan ook mogelijk om je te abonneren op bijv. alleen projectmanagers; marketeers; communicatiemensen, e.d. ? Anders lijkt het mij zo'n brei aan info over alles & nog wat aan mensen. Iets meer focus zou het waarschijnlijk relevanter maken.

 

Hoi Ewout. Het is inderdaad de bedoeling dat potentiele opdrachtgevers de tweets in de gaten houden.

Je snijdt een goed punt aan m.b.t. het gericht kunnen abonneren. Dat hebben we mogelijk gemaakt binnen de groep ICT specialisten. DIe is onderverdeeld in 6 afzonderlijke feeds: network specialisten, database specialisten, javaspecialisten, dotnetspecialisten, SAP specialisten en ICT architecten.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb het hele stuk nu gelezen en kan me nog steeds niet voorstellen waarom ik een twitter moet nemen.

Ik denk niet dat iemand het boeiend vindt dat ik gisteren een beurs in de rai heb gebouwd, of dat ik vandaag knallende koppijn heb, terwijl ik een dag met mijn meisje leuke dingen zou gaan doen.

 

Als ik wil vertellen dat mijn bedrijf wat kan of doet dan schrijf ik dat op mijn website. Als ik mijn vrienden wat wil zeggen dan bel ik ze of stuur ik ze een E-mail.

 

Ik lees hier dat er ondernemers zijn die 3 tot 4 keer per dag zo'n bericht plaatsen, hebben die niets beters te doen, zoals geld verdienen of juist even rust hebben?

 

Een handig netwerktool? Misschien, maar persoonlijk contact wint het toch van een smsje van 140 tekens. IK steek daarom ook liever tijd in een bijeenkomst op het strand, dan de uren per week die ik kwijt zou zijn aan een twitter.

Link naar reactie
  • 0

@JS

 

Ik zelf ben ook een beginner met het Twitteren. Gisteren eindelijk wat resultaat gezien, ook al is het niet zoveel.

We hebben een twitter account met nu nog maar 20 mensen welke mijn berichten willen lezen. Op 1 of ander manier kreeg ik vrijdag en zaterdag 30 bezoekers via Twitter. Een kleine resultaat wat mij toch wel weer nieuwsgierig maakt hoe ik dat verder ga uit werken om er meer uit te halen dan nu.

 

Zelf zit ik ook altijd met de vraag wat mensen nou van mij willen weten. Ik denk dat het voor jou juist goed is om te laten weten waar jij zo nu en dan werkt. Je kan ook foto`s erbij plaatsen zodat mensen je werk direct kunnen zien. Als andere twitteraars (?) je berichten zien en ze zien dat jij de man bent voor de opbouw / lichten dan is een bericht vanaf hun naar jou toe snel geplaatst en kan het zijn dat je er een opdracht bij hebt.

 

Ohja, 4 a 5 keer is nog niet eens zoveel. Ik zie sommige om de 15 minuten een nieuw bericht plaatsen.. Dan denk ik ook wel eens hebben ze niet eens wat beters te doen :-)

 

Ik heb ook een vraag: Hoe vinden de mensen hier wanneer een onbekende je opeens gaat volgen? Ga jij die gene dan ook volgen?

Link naar reactie
  • 0

Je moet Twitter ook niet al te serieus nemen. Som s heb je er wat aan, soms ook niet. Ik ben een paar keer tegen bijzondere evenementen of perosnen aangelopen, omdat iemand daar over Tweet. Af en toe slinger je een vraag op Twitter en dan komen er wat meningen over terug. Als iemand iets zinnigs te melden heeft, dan volg ik m graag. Kost me een paar keer per dag 30sec om de feeds even door te lezen. Ik wordt knettergek van personen als Slijterijmeisje die 50 tweets per uur het net op fl**keren. Berichten als:

 

Slijterijmeisje Ik heb een rare droom gehad, liep op blote voeten buiten met een mij onbekende niet onaardige man en mijn teennagels waren PC schermpjes

 

kunnen me gestolen worden. Dat wekt alleen maar irritatie. In eerste instantie wilde ik Slijterijmeisje nog interviewen op mijn blog, maar daar is de jeuk-factor nu iets te groot voor geworden.

 

Leuk om te volgen vind ik: Lifehacking, AppleInsider, 9-5Mac

 

Vriendjes en vriendinnetjes zijn leuk om te volgen omdat je die toch regelmatig spreekt, maar va Twitter toch een andere kant leert kennen: EwoutWolff, EdovanSanten (op het dwangmatige "goedemorgen Twittervrienden" na ;) ) , LucFranken, MarkTonino, KarenRomme, Jo0st, Pawelotti en zo nog een paar.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ook eens kijken naar een draad : zakelijk gebruik van Higherlevel ;)

 

Want dat valt voor een deel te vergelijken, ook al lijkt het niet zo op het eerste gezicht.

 

Dus droom gerust eens weg : wanneer is Twitter voor je het ultieme doel, waardoor je veel meer en beter business doet ? Waardoor je reputatie enorm stijgt, waardoor mensen weten wat je doet en hoe je het doet ? (dat zijn toch waarschijnlijk business doelen ?). Kortom : waardoor zou Twitter een voor jouw bedrijf onmisbaar tool worden ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.