• 0

Zakelijk gebruik van Twitter

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu wel een account gemaakt op naam van mijn bedrijf. Alleen zal ik hoogst waarschijnlijk nooit een bericht plaatsen. OP deze manier verkom ik dat iemand met mijn account er van door gaat en rare dingen gaat plaatsen.

 

Ik heb je berichten gelezen en begrijp je weerstand tegen Twitter. Ik heb zelf ooit een account aangemaakt en deze daarna weer ge-delete. Nu ben ik weer begonnen. Op adviues van iemand die zei: "probeer het eens een maandje uit. Je gaat het leuk vinden."

 

Dat heb ik dus gedaan. Het bevalt me nu fantastisch. Als ik je 1 tip mag geven:

 

Mensen komen tegenwoordig niet zomaar naar je website toe. Zeker nieuwe leads niet. Dan moet je of vindaaar zijn in Google of een goed sociaal netwerk hebben. Online is Twitter hier een tool voor. Het bezoek naar je website zal toenemen en het aantal RSS abonnees ook. Uiteindelijk ook je leads.

 

 

seo en linkbuilding door Qonvert
Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, wat is een rss en een lead? IS dat ook zoiets als twitter, want die doe ik alle drie niet. Dus die zullen ook niet toenemen.

 

Ik snap dat als ik abonnees zou krijgen dat mensen vaker naar mijn website zullen kijken, maar ik durf met behoorlijke zekerheid te zeggen dat er geen mensen uit mijn branche lit zullen worden. Hooguit wat vrienden, maar of die het nou boeiend vinden dat ik een festival heb uitgelicht betwijfel ik.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, wat is een rss en een lead? IS dat ook zoiets als twitter, want die doe ik alle drie niet. Dus die zullen ook niet toenemen.

 

Ik snap dat als ik abonnees zou krijgen dat mensen vaker naar mijn website zullen kijken, maar ik durf met behoorlijke zekerheid te zeggen dat er geen mensen uit mijn branche lit zullen worden. Hooguit wat vrienden, maar of die het nou boeiend vinden dat ik een festival heb uitgelicht betwijfel ik.

 

RSS wordt vooral gebruikt bij weblogs, fora of nieuwssites om telkens op de hoogte te kunnen zijn van het laatste artikel/nieuws. RSS-bestanden zijn te lezen via een speciale RSS-lezer, maar kunnen ook via speciale websites worden gelezen. In Google kun je hier informatie over vinden.

 

Een lead is een ander woord voor prospect. Dwz een potentiële klant.

seo en linkbuilding door Qonvert
Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor alle sites een RSS to twitter account (twitterfeed.com) aangemaakt. Ondanks dat ik weinig doe met Twitter via die sites, vinden mensen het soms handig om twitter te volgens ipv RSS. Dus whatever makes them happy :) FF een rijtje twitter accounts aanmaken en die RSS feeds daarheen sturen.

 

Het zijn een handvol followers maar ieder zijn ding.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik alleen zakelijk Twitter, gebruik ik ook de naam van mijn bedrijf (Actuva) als Twitternaam. Wel zo makkelijk. Wat ik hier wel vaker lees en wat ik kan beamen is dat ik tot op heden nog niet helemaal goed kan ontdekken hoe je potentiele klanten of opdrachtgevers kunt benaderen of naar je toe trekken (in mijn geval bedrijven, pensioenfondsen, pensioeninstellingen, managers, CFO's, verzekeraars die een actuaris/pensioenexpert zoeken) via Twitter, maar misschien duurt dat even en moet je dat even de tijd gunnen. Ik vind het in elk geval erg leuk, en het zit boordevol mogelijkheden. Ik ga er dus ook zeker mee door.

 

Nu alleen nog een simpel tooltje die mijn Twitter, Wordpress en Linkedin met elkaar "verbindt".

 

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
  • 0

@actuva: volgens mij moet men branding, marketing en sales niet op één hoop gooien. het zijn verschillende dingen.

 

twitter kan, afhankelijk van je bedrijf/product/dienst/doelgroep, geschikt zijn voor branding en marketing. In het algemeen is het totaal ongeschikt voor sales.

 

Maar wel leuk!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

@actuva: volgens mij moet men branding, marketing en sales niet op één hoop gooien. het zijn verschillende dingen.

 

twitter kan, afhankelijk van je bedrijf/product/dienst/doelgroep, geschikt zijn voor branding en marketing. In het algemeen is het totaal ongeschikt voor sales.

 

Maar wel leuk!

 

 

Dat is niet helemaal waar Edo. Dell heeft al 3 miljoen $ verkocht via Twitter.

Ik ben ervan overtuigd dat jij zelf ook opdrachten binnenhaalt via Twitter.

Wel is het zo dat sales, branding en marketing in het 2.0 tijdperk steeds meer door elkaar heen (gaan) lopen

Dus onduidelijk is vaak wat wat is.

 

Ook is zo dat sales via Twitter nog in de kinderschoenen staat en nog uitgewerkt moet worden.

Maar ook Twitter gaat voor sales in de toekomst een belangrijk kanaal worden.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Om nog even op de discussie van @Rikkertvanwalbeek en @edovansanten in te haken :

 

Ik ben het met Rikkert eens : je kan zeker wel Sales doen met Twitter. En je kan nog meer : Sales acties zijn ideaal te doen met Twitter : je kan zelfs acties bedenken die alleen via twitter ongeveer 10 minuten geldig zijn. Daarbij kan je heel specifiek inzoomen aan welke mensen je welk bericht laat lezen - dus zeer getarget. Dell doet hier leuke dingen mee, Amazon.com ook (en als je mij zou dwingen dan vind ik nog tientallen bedrijven die dit doen).

 

Daarnaast is er natuurlijk een hele sectie Twitter accounts te vinden, die zich bezighouden met Support/Service. @Comcastcares begon daar ongeveer 2 jaar geleden mee en is in de Twitter wereld een klein fenomeen. Laat staan de Websupport services van Vodafone e.d. in Nederland. En maak je geen zorgen : ze leveren service en mocht het nodig zijn : ook sales. (zoals ook in de offline wereld).

 

Wat ik nog weinig heb gezien is de eenvoudige combinatie van Twitter en video/ webconferencing/Skype - dan is het helemaal makkelijk om promoties nader toe te lichten, presentaties te houden, je geloofwaardigheid te tonen en redelijk relatiegevoelige info en perceptie over te brengen. Kwestie van wachten, denk ik.

 

Concluderend : ik kan op dit moment geen deel van Sales/Communicatie/Marketing bedenken, wat niet te verenigen is met Twitter.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vorige week begonnen met Twitter, en moet je zeggen dat ik nog een beetje tweeslachtig ben. Aan de ene kant vind ik het hartstikke leuk, maar aan de andere kant kost het me ook erg veel tijd en leidt het me sterk af. Nadeel is daarbij dat ik alleen vanaf mijn computer kan twitteren, en dan ben ik normaal gesproken geconcentreerd aan het werk en is die afleiding lastig. Juist op momenten dat ik rust zou hebben voor twitter (in de trein, voor de tv, wachten op een afspraak, enz) kan ik geen tweets verzenden - IPhone kopen, ben ik bang ;-)

Link naar reactie
  • 0

Hai Linda,

 

Ik begrijp die tweeslachtigheid volkomen. En de afleiding is ook serieus. Als je daarop geen oplossing weet, dan moet je er niet aan beginnen.

 

Overigens: je hoeft geen iPhone te hebben hoor ;-) Gewoon een mobiele telefoon met een browser en je bent klaar. In het begin sms-ten mensen hun tweets nog, maar dat is in NL een redelijk dure aangelegenheid. Je surft naar http://m.twitter.com/home en je kan aan de slag gaan.

Link naar reactie
  • 1

@actuva: volgens mij moet men branding, marketing en sales niet op één hoop gooien. het zijn verschillende dingen.

twitter kan, afhankelijk van je bedrijf/product/dienst/doelgroep, geschikt zijn voor branding en marketing. In het algemeen is het totaal ongeschikt voor sales.

Maar wel leuk!

Dat is niet helemaal waar Edo. Dell heeft al 3 miljoen $ verkocht via Twitter.

Ik ben ervan overtuigd dat jij zelf ook opdrachten binnenhaalt via Twitter.

Wel is het zo dat sales, branding en marketing in het 2.0 tijdperk steeds meer door elkaar heen (gaan) lopen

Dus onduidelijk is vaak wat wat is.

Ook is zo dat sales via Twitter nog in de kinderschoenen staat en nog uitgewerkt moet worden.

Maar ook Twitter gaat voor sales in de toekomst een belangrijk kanaal worden.

 

Je hebt gelijk. In sommige situaties is het een prima kanaal. in andere situaties is het ongepast om sales te "duwen" via twitter.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds deze week ook een Twitter account voor mijn bedrijf aangemaakt. Ik heb zeker niet de verwachting dat mij dat klanten gaat opleveren, maar ik doe het eigenlijk vooral voor de lol en probeer een of twee tweets per dag te plaatsen. Ik doe het verder wel serieus, want je weet tenslotte nooit hoe een koe een haas vangt.

 

En we kunnen als belastingadvieskantoor natuurlijk zeggen dat we verschrikkelijk vooruitstrevend bezig zijn ;)

 

Groeten en veel twitter-succes gewenst,

 

Ron Dissel

 

www.twitter.com/syntaxadvies

Syntax Advies

 

"Laat belasting geen belasting zijn"

Link naar reactie
  • 0

Ik twitter sedert april 2009 na mijn groeiende interesse in internet marketing en social media voor ZZP'rs en MKB. Super kanaal om traffic naar je website's te genereren. Voor personal branding is het al helemaal geweldig. Wees jezelf, wees interessant en toon interesse, wees behulpzaam en humoristisch. Gewonen gedragselementen van het mens zijn. Dat trekt de aandacht en vromt een "vluchtige"band. Als je daarbij waardetoevoegende producten of diensten aanbied is dat goed. 1 op de 15 fo 20 berichten een commercieel aanbod is helemaal niet storend. als het maar WAARDE TOEVOEGD!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.