• 0

Zakelijk gebruik van Twitter

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is goed voor de business omdat je op simpele en laagdrempelige wijze kan vertellen waar je mee bezig bent. De mensen die jouw tweet volgen, zien dit. Daarnaast worden tweets automatisch doorgepost op andere sites, waardoor een breder publiek wordt bereikt. Kortom het genereert bezoek naar je website en vervolgens ook wel eens een opdracht.

 

Uiteraard is het afhankelijk van het soort business, wellicht heeft Jef business waarbij internet geen grote rol speelt in de marketing en sales-cycle.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Waarom is dit goed voor de zaken? Het zal aan mij liggen maar wat haal ik er zakelijk uit?

 

Het is een vorm van "netwerken". Er zijn mensen die denken dat als ze gaan "netwerken", ze onmiddellijk orders scoren. Die mensen komen bedrogen uit. Netwerken doe je om via via via uiteindelijk met de mensen in contact te komen die je helpen, met orders of anderszins. Net als met Twitter. Je scoort er geen orders, je twittert om je netwerk uit te breiden en indirect op termijn meer zaken te doen. Hoewel, gisteren had ik op een tweet gereageerd en dat kan binnen een week tot een opdracht leiden.

 

 

Link naar reactie
  • 1

@edo thanks Edo. En gefeliciteerd met 500+

 

@letmebe Jij wilt dat klanten en potentiele klanten aan je denken als ze bijv. ICT-diensten nodig hebben. Wat als ze gefascineerd raken door jouw verhalen over wat je tegenkomt als ICT-service leverancier? Kan je ze op ideeen brengen? Kan je ze helpen bij korte vragen? Kan je ze wijzen op voor hen interessante sites? (yes, you can).

Alleen al daarom is het interessant om te Twitteren. En ja, je hebt gelijk: als iemand aan het livebloggen is, dan moet dit een erg boeiende persoonlijkheid zijn of ik haak ook af.

 

Nog een voorbeeld: een van de mensen op Twitter vertelde mij dat hij er zit, omdat al zijn klanten, journalisten en potentiele medewerkers op Twitter zitten. Doordat ze hem volgen (en vice versa) blijft hij op die manier leuk en goedkoop in de picture bij hen.

 

Nagedachte: hoeveel geef je niet uit om goede relaties te onderhouden met (potentiele) klanten? Ook daarvoor kan je Twitter gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inmiddels een paar keer aan twitter begonnen, maar iedere keer lipe ik stuk op het gevoel van onzinnig bezig zijn. Maar aan de andere kant: GTD heeft bij mij ook een paar valse starts gehad, en dat is nu een tweede natuur geworden. Misschien toch maar weer eens proberen...

 

Wat is GTD?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inmiddels een paar keer aan twitter begonnen, maar iedere keer lipe ik stuk op het gevoel van onzinnig bezig zijn. Maar aan de andere kant: GTD heeft bij mij ook een paar valse starts gehad, en dat is nu een tweede natuur geworden. Misschien toch maar weer eens proberen...

 

Wat is GTD?

 

Getting Things Done

Link naar reactie
  • 1

@Ewout:

Ik denk dat een factor die je overslaat is dat jij iemand bent die niet naar een plek toegaat om te kijken wat je er kan halen, maar in eerste instantie wat je er kan delen en geven. Dat daar dan business uit voorkomt is prachtig, maar wie nu naar Twitter rent om er wat tweets neer te zetten en verwacht dat daar dus zaken uitkomen trekt waarschijnlijk aan het kortste eind. Mijn ervaring is bovendien dat mensen die teveel ego-tweeten niet echt populair zijn.

 

Het leuke vind ik de interactie, het razendsnel geïnformeerd zijn, de hulp waar ik op kan rekenen, het andere mensen helpen, nieuwe mensen 'tegenkomen' en ervaren dat ook hier een netwerk ontstaat waarin loyaliteit, integriteit en saamhorigheid een rol spelen. Ik ben minder geïnteresseerd in de 'rock stars' die alleen maar zenden en niet echt communiceren, hoewel het leuke aan Twitter wel is dat sommige mensen zich juist wel benaderbaar opstellen.

 

De Nederlandse Twitterazzi-kliek is wel een groep waar je niet op je mondje gevallen moet zijn.

 

Zakelijke successen worden gedeeld, updates over de startup, maar dezelfde mensen die daarover tweeten schrijven op zondag ook dat de croissantjes in de oven liggen en dat de kids straks naar de ijsbaan gaan. Je kan vinden dat dat nutteloos is, maar volgens mij is het hele bestaan nutteloos als je maar ver genoeg uitzoomt ;-) -- daarmee bedoel ik dat wat we als 'nuttig' beschouwen op cruciale momenten in de levens van velen juist als het meest nutteloze beschouwd wordt waar ze hun tijd aan besteed hebben. We krijgen trouwens op Twitter ook gewoon 'het echte leven' om onze oren en daar in delen is een bijzondere ervaring.

 

“Some people went around interviewing dying patients, but not one person said they regretted not making more money or working harder. They all seemed to say their regrets were not spending more time with the people they loved and not traveling more…and relating more to the world and the planet.”

(One Giant Leap, "Ta Moko")

 

Dus voor de mensen zo op het eerste gezicht niks met 'marketing' hebben maar wel met liefde, delen, geven en anderen helpen; kom vooral Twitter bevolken ;-)

 

www.twitter.com/annedien

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inmiddels een paar keer aan twitter begonnen, maar iedere keer lipe ik stuk op het gevoel van onzinnig bezig zijn. Maar aan de andere kant: GTD heeft bij mij ook een paar valse starts gehad, en dat is nu een tweede natuur geworden. Misschien toch maar weer eens proberen...

 

Wat is GTD?

 

Getting Things Done

 

Thanx, meteen maar even doorgelezen en verder gaan spitten.

Wist van het hele bestaan niet af maar werkte al een aantal jaren op deze wijze.

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat Annedien's toevoeging belangrijk is : als je inderdaad naar dit instrument kijkt als een "quick way to get rich", dan is frustratie je deel.

 

En het geven, voor je gaat nemen: dat is inderdaad een essentieel deel van de nieuwe media nowadays. Nu, na 2 jaar, merk ik bijv. dat mijn blog duidelijk aantrekkelijk is voor mensen. Al die tijd heb ik wekelijks info/nieuws erop gezet. Give be4 u get.

Link naar reactie
  • 0

De Nederlandse Twitterazzi-kliek is wel een groep waar je niet op je mondje gevallen moet zijn.

 

Maar wie zegt dat je je daartoe moet beperken? Dat zijn zo'n twintig mensen die er maar op los tweeten, en die elkaar dagelijks bij de lunch in Dauphine ontmoeten en elkaar de rest van de dag op de hoogte houden waar ze zich bevinden. De andere 400 mensen in mijn Twitternetwerk zitten overal en hebben het over van alles en nog wat. En die zeggen regelmatig interessante dingen.

 

Maar wat je zegt, dat geldt iha voor netwerken: als je gaat om te halen krijg je niks. Als je gaat om te delen dan krijg je van alles. Of anders gezegd: hoe doelgerichter je bent bij het netwerken, hoe minder resultaat je hebt.

Netwerken is de enige bezigheid waar je beter een ongeleid projectiel kunt zijn.

Link naar reactie
  • 0

;-D Goed om te horen, Christine.

 

Dit was ook voor mij de enige manier om te overleven bij Twitter : als ik alleen maar hele zakelijke dingen erop zette, zou ik mijzelf in no time vreselijk vervelen en de pijp aan Maarten geven. Gelukkig bleken er interessante mensen te zijn, goede links, discussies (hoe kort ook) en dat zorgde ervoor dat ik de moed erin hield.

 

Hoezeer we het ook rationaliseren: blijft een bijzonder instrument, dit Twitter.

Link naar reactie
  • 0

@ReneZonneveld - erg leuke, herkenbare en goede lijst.

 

En voor iedereen die Twitter wil gaan gebruiken: gun jezelf aub tijd. Het is niet een abc-tje, dit ding. De meeste mensen die ik ken die erop zitten, hebben er echt moeite voor moeten doen om er lol in te krijgen. Als je er al mensen op kent: mooi, dat maakt het makkelijker. Volg anders een paar mensen waarvan je denkt dat ze interessant zijn. En ga dan zelf tweeten.

Link naar reactie
  • 0

Ook aardig: ik heb gisteren een stukje geschreven over hoe twitteren niet moet....

Gebaseerd op dit (Engelstalige) artikel van een ervaren twitteraar:

 

http://www.austin360.com/blogs/content/shared-gen/blogs/austin/digitalsavant/entries/2008/12/18/what_not_to_twe.html

 

Wow, dat is wel een heel lange lijst met Twergernissen. Volgens mij moet je het niet zo nauw nemen, en gewoon de tweets niet lezen die je niet wilt lezen. Ik vind het juist wel leuk om aankondigingen van bloggers te lezen, dat bespaart me de tijd om ze allemaal langs te gaan. Ik hou erg van de tweets van Techcrunch, b.v.

 

Nut hoeft het niet te hebben, maar het is wel erg leuk om te zien wat iedereen overal in de wereld zoal doet. En ik heb er al meer nuttige tips af gehaald dan van blogs, dat dan weer wel :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Twitter doelwit van phishingcampagne

Uitgegeven: 5 januari 2009 11:11

Laatst gewijzigd: 5 januari 2009 11:34

 

AMSTERDAM - Spammers trachten onder valse voorwendselen inloggegevens te ontfutselen van gebruikers van microblogdienst Twitter. Die gebruiken ze vervolgens om via andermans account reclame te maken.

Twitter is een website waar gebruikers elkaar via korte updates op de hoogte kunnen houden van hun doen en laten. De berichtjes kunnen ook worden geplaatst of gelezen met speciale software, per sms of met een mobiele telefoon.

 

Veel gebruikers ontvangen sinds dit weekeinde e-mails waarin wordt beweerd dat een andere Twitteraar een persoonlijk bericht voor ze zou hebben gepost. Een linkje in het mailtje leidde naar een goed nagemaakte inlogpagina van de webdienst, waar veel onoplettende gebruikers hun gegevens invulden.

 

 

Spammers

 

Hun accounts werden vervolgens door de spammers misbruikt om via Twitter links te verspreiden naar mogelijk kwaadaardige websites. Sommige van de links leiden opnieuw naar een vervalste inlogpagina.

 

 

Facebook

 

Op zijn weblog waarschuwt Twitter om de berichten te negeren. De vervalste inlogpagina's staan niet op het domein twitter.com, maar hebben adressen die eindigen op access-logins.com. Dat domein, dat is geregistreerd in China, is al eerder gebruikt bij zogenoemde phishingpogingen. Daarbij werd onder meer geprobeerd om inloggegevens voor sociaal netwerk Facebook te onderscheppen.

 

 

Sociale netwerken

 

Cybercriminelen verleggen hun werkterrein steeds meer naar moderne webdiensten als sociale netwerken. Dat is een interessant jachtterrein, omdat internetters via dergelijke sites vaak veel waardevolle persoonlijke gegevens delen. Ook gebruiken veel internetters dezelfde wachtwoorden voor verschillende diensten.

 

Bovendien stellen ze spammers in staat om internetgebruikers reclame te versturen die op het eerste gezicht afkomstig lijkt van bekenden. Daardoor is de kans groter dat ontvangers het bericht openen en vertrouwen.

 

 

Filters

 

Traditionele spam via e-mail wordt, door strengere regelgeving en betere filtertechnologie, steeds minder effectief. Toch bestaat volgens onderzoekers nog altijd zeker 90 procent van alle e-mailverkeer uit ongewenste reclame.

 

© NU.nl/Wieland van Dijk

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

" Twitter accounts massaal gehackt. Obama , CNN en Britney slachtoffer

 

Pas op Twitter gebruikers. Het blijkt dat het razend simpel is om een Twitter account te hacken."

 

http://www.hyped.nl/details/20090105_twitter_accounts_massaal_gehackt_obama_cnn_en_britney_slachtoffer

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.