• 0

Zakelijk gebruik van Twitter

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu mijn nujij account gekoppeld aan mijn twitter zodat als ik iets op nujij.nl zet dat meteen wereldkundig wordt gemaakt via de miniblog. Daardoor twitter ik gemiddeld toch iets meer dan 1 keer in de week.

 

Overigens, toevallig had ik ontdekt dat google twitter ook indexeert. In ieder geval de mijne ;). In de VS deed men dat al, maar dat het hier ook meetelt was voor mij een verrassing.

 

Kijk, als ik dit hierboven wil twitteren, dat kan dus niet. Veel en veel te lang.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

www.twitter.com/mardagroep

 

Ja, ik heb nu dus ook een twitteraccount, maar al je een x aantal mensen volgt (ik nu bijvoorbeeld 39) wordt het al lastig om alles te lezen, er zijn mensen die 20-50 tweets per dag plaatsen, maarja wellicht zit er 1 tussen waar ik wat aan hebt!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Paul, gaat er ook niet om om iedereen van alles te lezen, maar dat je in hoofdlijnen weet wat iemand doet en daarmee je succes kan behalen :)

 

Persoonlijk word ik er knettergek van dat mijn telefoon continu ligt te ratelen van alle tweets die binnen komen. Selectief lezen werkt echt niet als er honderden tweets binnen komen.

 

Voor wat betreft het zakelijke gedeelte merken wij nog weinig in de verkopen. De meeste volgers zijn allemaal bestaande klanten die wel eens reageren op een aanbieding of kortingsactie. Maar dat gebeurt ook als wij een nieuwsbrief versturen. Dus echt meerwaarde heeft Twitter 'nog' niet.

 

Bij ons is het nu dus Twitteren om het Twitteren en niet veel meer.

 

Ik vraag me ook af hoe persoonlijk je het moet maken. Nu staan er alleen berichten op van nieuwe collectie, aanbiedingen, producten die eruit gaan, dagen dat we dicht zijn etc.

Als het persoonlijk wordt dan gaat het mijn inziens snel tever. Mijn klanten hoeven niet te weten dat ik een nieuwe BMW X5 heb gekocht omdat de zaken goed gaan. (nu heb ik die niet hoor :( )

 

Hoever ga je op Twitter?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan enkel Dave zijn visie bevestigen.

Ik had twitter op de gsm geïnstalleerd via het programma ' fring' .

Om de 5 minuten kreeg ik een tweet doorgestuurd. Heb het al even snel er terug afgehaald want kon gewoon mijn normale werk niet meer doen.

 

Ik gebruik twitter echter wel om nieuwe ontwikkelingen die we in de software bijprogrammeren aan geïnteresseerde ' followers' door te geven.

 

Het kan een krachtig medium zijn maar het heeft volgens mij, net zoals met alles , tijd nodig om te groeien.

 

Groetjes en succes ermee,

MB

mailboost.eu

e-marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik kan enkel Dave zijn visie bevestigen.

Ik had twitter op de gsm geïnstalleerd via het programma ' fring' .

Om de 5 minuten kreeg ik een tweet doorgestuurd. Heb het al even snel er terug afgehaald want kon gewoon mijn normale werk niet meer doen.

 

Ik gebruik twitter echter wel om nieuwe ontwikkelingen die we in de software bijprogrammeren aan geïnteresseerde ' followers' door te geven.

 

Het kan een krachtig medium zijn maar het heeft volgens mij, net zoals met alles , tijd nodig om te groeien.

 

Groetjes en succes ermee,

MB

mailboost.eu

e-marketing

Link naar reactie
  • 0

Twitter moet je leuk vinden anders hou je het niet vol. Soms ben ik er ook even klaar mee, maar twitter toch zeker wel een aantal keren per dag. En ja ik heb daar zeker orders uitgehaald qua adverteren voor mijn website. Maar twitter daarnaast ook echt over van alles en dat kan bij andere mensen als onzinnig overkomen, maar ondertussen heb ik 200 volgers dus blijkbaar vinden mensen het leuk? Een goed voorbeeld is ook het slijterij meisje. Zoek daar maar eens op in google.

 

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Twitter moet je leuk vinden anders hou je het niet vol. Soms ben ik er ook even klaar mee, maar twitter toch zeker wel een aantal keren per dag. En ja ik heb daar zeker orders uitgehaald qua adverteren voor mijn website. Maar twitter daarnaast ook echt over van alles en dat kan bij andere mensen als onzinnig overkomen, maar ondertussen heb ik 200 volgers dus blijkbaar vinden mensen het leuk? Een goed voorbeeld is ook het slijterij meisje. Zoek daar maar eens op in google.

 

 

trouwens, leuke site. overzichtelijk en duidelijk

Link naar reactie
  • 0

....maar ondertussen heb ik 200 volgers dus blijkbaar vinden mensen het leuk? ...

Er zullen vast veel geinteresseerden zijn, maar bij mij zijn er ook veel volgers die niets met mijn doelgroep / thema te maken hebben. Ik zou iig niet weten waarom een Duitse ict-er mijn NL berichtjes over kralen moet volgen. ;) Volgens mij volgen ze ook vaak puur om vindbaarheid uit te breiden.

 

Facebook wordt trouwens ook steeds meer gebruikt door bedrijven. Bv berichten over nieuwe artikelen door Esprit of bepaartips door Nibut. Sommige bedrijven zijn ook actief op hyves, zie bv http://officielehunkemoller.hyves.nl/?utm_source=NLnieuwsbrief_week19&utm_medium=e-mail&utm_campaign=HunkemollerSizematters3M . Je kunt al zorgen dat twitter berichten automatisch ook op facebook komen, zo te zien kun je nu ook zorgen dat twitter berichten zichtbaar zijn als gadget op hyves. Zat mogelijkheden blijkbaar inmiddels weer!

Link naar reactie
  • 0

twitter is voor mij vooral leuk, verder leuke, interessante mensen mee leren kennen, events leren kennen, een sollicitant aangenomen die via twitter kwam, tweedehands rotzooi mee verkocht en teveel tijd aan verspild met onzin te lezen....

 

Twitter aangesloten op facebook is makkelijk, echter sommige mensen ervaren dit als hinderlijk.

 

http://twitter.com/entwerpen

websites, huisstijlen en interieurontwerp: http://www.entwerpen.nl

Link naar reactie
  • 1

Tip: via http://friendorfollow.com/ kun je zien of er twitteraars zijn die je niet 'terug volgen': dus jij volgt hun wel maar andersom niet. Op zich is er niets mis mee als iemand je niet terug volgt maar in sommige gevallen kan het fijn zijn het te weten en een reden zijn hun niet meer te volgen.

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook mijn eeerste stappen in twitter gezet. Bedoeling is om via twitter het netwerk verder uit te breiden en ook om is uit te zoeken wat met twitter allemaal wel ( of niet ) mogelijk is.

 

Wat ik echter ( tenzij ik het nog niet ontdekt heb ) niet handig vind is hoe je best in meerdere talen omgaat in twitter.

Ben zelf van regio Brussel en heb zowel klanten , vrienden als partners die enkel of Frans of Engels spreken.

Maar hoe doe je dat nu het best ? ofwel is het een mengelmoes van je twiter berichten door elkaar in 1 account , ofwel zou je 3 accounts moeten maken en je houden an 1 taal per account.

 

 

mailboost.eu

e-marketing

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook mijn eeerste stappen in twitter gezet. Bedoeling is om via twitter het netwerk verder uit te breiden en ook om is uit te zoeken wat met twitter allemaal wel ( of niet ) mogelijk is.

 

Wat ik echter ( tenzij ik het nog niet ontdekt heb ) niet handig vind is hoe je best in meerdere talen omgaat in twitter.

Ben zelf van regio Brussel en heb zowel klanten , vrienden als partners die enkel of Frans of Engels spreken.

Maar hoe doe je dat nu het best ? ofwel is het een mengelmoes van je twiter berichten door elkaar in 1 account , ofwel zou je 3 accounts moeten maken en je houden an 1 taal per account.

 

 

 

Wat je zelf wilt, ik zou zelf kiezen voor 1 account en de berichtjes die voor iedereen interessant zijn gewoon in alle drie de talen twitteren. Andere optie is drie accounts en dan bijhouden in bijvoorbeeld tweetdeck. Voor jezelf meer werk maar zeker ook een optie.

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook mijn eeerste stappen in twitter gezet. Bedoeling is om via twitter het netwerk verder uit te breiden en ook om is uit te zoeken wat met twitter allemaal wel ( of niet ) mogelijk is.

 

Wat ik echter ( tenzij ik het nog niet ontdekt heb ) niet handig vind is hoe je best in meerdere talen omgaat in twitter.

Ben zelf van regio Brussel en heb zowel klanten , vrienden als partners die enkel of Frans of Engels spreken.

Maar hoe doe je dat nu het best ? ofwel is het een mengelmoes van je twiter berichten door elkaar in 1 account , ofwel zou je 3 accounts moeten maken en je houden an 1 taal per account.

 

Het gaat om jouw profilering en jouw boodschap, zegt toch veel over jou dat je internationaal gericht bent ? Diezeflde internationale ambitie (lees: kijk over de grenzen van je eigen onderneming) wil je ook van je klanten en volgers.

 

Als het gaat om welke berichten je zou willen posten, daar zal de context vooral relevant zijn. Koffiedrinken met een Fransoos ? Tweet het in het Frans en als je een Vlaams frietje eet... Dan in het Vlaams :)

Link naar reactie
  • 1

Ik gebruik twitter vooral om vragen van mijn klanten te beantwoorden. Twitter staat bij mij op de site gewoon tussen de contact gegevens. Op het kantoor hebben de medewerkers die de mail behandelen ook een twitter applicatie aanstaan, zodat ze binnen een paar minuten kunnen antwoorden op de vragen. Werkt prima!

Link naar reactie
  • 0

@Wouter

Mooie manier om de contacten kort te houden. Niet alle vragen zijn echter te beantwoorden in een wel beperkt aantal tekens.

 

Zelf gebruik ik het zakelijk vooral om nieuws te melden. Dat ik onderweg ben naar een klant in de auto of dat ik mijn boterham heb laten vallen of wat ik van de kabinetsformatie vind, vind ik niet van belang van mijn klanten. Daarom dat ik op dit punt op twitter ook geen uitspraken doe.

 

Wel kan het zoals al aangegeven wordt goed gebruikt worden om buiten opdrachten om een soort van persoonlijk contact te houden met klanten (voor zover kleine micro berichtjes die de hele wereld kan lezen via internet als persoonlijk kunnen worden gezien).

 

Kortom, het kan naar mijn idee een goede aanvulling zijn. Of het echter zo'n revolutie is als sommige mensen het presenteren is maar de vraag.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

@Wouter

Mooie manier om de contacten kort te houden. Niet alle vragen zijn echter te beantwoorden in een wel beperkt aantal tekens.

 

Meestal als de vraag in 140 tekens gesteld kan worden, kan er ook in dat aantal tekens geantwoord worden. Vaak komt het neer op een ja of nee antwoord met een link.

 

 

Kortom, het kan naar mijn idee een goede aanvulling zijn. Of het echter zo'n revolutie is als sommige mensen het presenteren is maar de vraag.

Inderdaad, ik ben nog lang niet overtuigd van het feit dat het een revolutie zou zijn.

Link naar reactie
  • 0

Misschien was het al eerder gezegd, ik heb niet alle berichtjes kunnen lezen van deze topic (sorry). Een goede manier om twitter te gebruiken is ook door deze aan je linkedin te koppelen. Zo krijgen ook al je connecties daar (vaak waardevolle connecties) ook je tweets automatisch te zien. Handig om top of mind te blijven maar het scheelt ook gewoon tijd in het onderhouden van je social networks!

Link naar reactie
  • 0

Misschien was het al eerder gezegd, ik heb niet alle berichtjes kunnen lezen van deze topic (sorry). Een goede manier om twitter te gebruiken is ook door deze aan je linkedin te koppelen. Zo krijgen ook al je connecties daar (vaak waardevolle connecties) ook je tweets automatisch te zien. Handig om top of mind te blijven maar het scheelt ook gewoon tijd in het onderhouden van je social networks!

 

Dat is eerlijk gezegd voor mij een goede reden om eens na te denken over of ik bepaalde mensen nog in m'n LI-netwerk wil hebben... Ik heb er inmiddels al wat uitgegooid om deze reden 8)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.