• 0

Zakelijk gebruik van Twitter

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook twitter, maar heb toch wat moeite om er de tijd voor te nemen. Het zit denk ik ook niet in mijn dagelijks systeem om mijn dashboard te scannen op nieuwe berichten van andere.

 

Bij mijn werkgevers baan heb ik hier vaak geen tijd voor, vooral niet als ik zie dat er veel persoonlijke berichten tussendoor geschoten worden wordt ik toch wat minder enthousiast om het allemaal te gaan lezen. In de avonduren doe ik ook andere dingen zoals opdrachten afhandelen, e-mailen en evt. Higherlevel bekijken.

 

Mijn vraag, hoe doen jullie dat dan?

 

Ik zie er zeker wel het nut van in, een mooie en vooral 'snelle' tool wil je "veel" informatie verzamelen.

Ik gebruik het zelf nu vooral op afstand om mijn Weblog-posts verder de wereld in te verspreiden, met een handige koppeling tussen WordPress en Twitter gaat dat lekker vlot. (doe ik overigens ook naar mijn LinkedIn).

 

Maar buiten dat alles zie ik het persoonlijk niet zitten om elke dag mijn hele dag te twitteren. Misschien elke dag even aan het begin waar ik aan ga werken die dag... maar goed, is dat zo boeiend? Wie zit daar op te wachten? En heb je daar dan zakelijk ook wat aan?

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Ik Twitter heel onregelmatig. Behalve dan een beetje contact houden met mensen die ik al ken, begint zich nu ook Twelaties (?) te ontstaan omdat derden mijn Tweet lezen op de feed van followers. Ik hoor grote verhalen van mensen die er een nieuwe opdracht, nieuwe klanten, ergo: omzet uit halen, maar die ervaring heb ik helaas (nog) niet. :'(

 

Ik Tweet 2-3 per dag, en dan gerust twee weken ook weer eens niet. Als dat 'not-done' is, dan is dat jammer. Meer aandacht kan ik Twitter gewoon niet geven. Nieuwe blogposts worden via een Wordpress plugin wel direct doorgetweet. Dat is dan wel weer leuk. Maar dan zou ik ook eens wat vaker een blogpost moeten schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik jullie een tip geven, als we het hier toch over Twitter en zakelijk gebruik hebben ?

 

WEES VINDBAAR

 

Ik heb getracht iedereen die hierboven iets vertelde over Twitter op te zoeken om te gaan followen met het Twitter-Higherlevel account : @higherlevelnl. Maar hoe hard ik mijn best ook deed : Jullie waren niet vindbaar : niet op je voornaam, niet op je achternaam, niet op de naam van je bedrijf. Hoe moeilijk wil je het potentiële followers maken ?

 

(P.S. : ik heb dit onderwerp even samengevoegd met eerder onderwerp : Marketing met Twitter -- sloot goed aan. En nu kan ik deze draad ook mooi posten op Twitter via het HL-account)

Link naar reactie
  • 0

Mag ik jullie een tip geven, als we het hier toch over Twitter en zakelijk gebruik hebben ?

 

WEES VINDBAAR

 

Ik heb getracht iedereen die hierboven iets vertelde over Twitter op te zoeken om te gaan followen met het Twitter-Higherlevel account : @higherlevelnl. Maar hoe hard ik mijn best ook deed : Jullie waren niet vindbaar : niet op je voornaam, niet op je achternaam, niet op de naam van je bedrijf. Hoe moeilijk wil je het potentiële followers maken ?

 

(P.S. : ik heb dit onderwerp even samengevoegd met eerder onderwerp : Marketing met Twitter -- sloot goed aan. En nu kan ik deze draad ook mooi posten op Twitter via het HL-account)

 

Had je mij al gevonden ;)

 

Voor mij is Twitter vooral een handige manier om in contact te blijven met een deel van mijn netwerk, zodat ik kan zien waar ze mee bezig zijn. Het is zelfs af een toe een lead-generator voor mij, wanneer ik aan de hand van een posting van iemand zie dat ze met een nieuw project bezig zijn waar ik inhoudelijk veel aan toe kan voegen.

 

Ik merk zelf dat ik mij beperk in het aantal personen die ik volg. Van elke 3 a 4 personen die mij volgen, volg ik er maar 1 terug,. Dit om er voor te zorgen dat de lijst aan Tweets redelijk te volgen blijft voor mij. Ik weet dat er systemen zijn om ook hier eenvoudig de relevante tweets uit te filteren, maar ik blijf op dit moment liever de personen volgen die het dichtste bij me staan.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik jullie een tip geven, als we het hier toch over Twitter en zakelijk gebruik hebben ?

 

WEES VINDBAAR

 

Ik heb getracht iedereen die hierboven iets vertelde over Twitter op te zoeken om te gaan followen met het Twitter-Higherlevel account : @higherlevelnl. Maar hoe hard ik mijn best ook deed : Jullie waren niet vindbaar : niet op je voornaam, niet op je achternaam, niet op de naam van je bedrijf. Hoe moeilijk wil je het potentiële followers maken ?

 

 

 

Ik heb inderdaad even gezocht op mijn naam en bedrijfsnaam maar kon mijzelf niet terug vinden.. Hoe kan ik er voor zorgen dat dat wel gevonden wordt? Ik heb alles netjes ingevuld in het profiel..

 

Mijn twitter is overigens http://twitter.com/rapbid

Link naar reactie
  • 0

Ik heb getracht iedereen die hierboven iets vertelde over Twitter op te zoeken om te gaan followen met het Twitter-Higherlevel account : @higherlevelnl. Maar hoe hard ik mijn best ook deed : Jullie waren niet vindbaar : niet op je voornaam, niet op je achternaam, niet op de naam van je bedrijf. Hoe moeilijk wil je het potentiële followers maken ?

 

Thanks! Merk nu dat ik in mijn profile alleen mijn voornaam heb gebruikt.... ???

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

In het begin was ik zeer skeptisch over de waarde van netwerken via Twitter. Nu heb ik toch een aantal klanten die door mijn posts op twitter serieus geinteresseerd zijn in andere diensten die ik al enige tijd aanbied maar waarvan ze niet wisten dat ik er (al) zoveel mee deed.

 

Sinds vandaag heb ik een klein tooltje geschreven om automatisch (ieder kwartier) een link naar je laatse HL-post naar je twitter account te tweeten, het heet HLtweet. Ik zal even een pagina opzetten zodat iedereen die dat wil ook zijn HL-posts aan zijn twitter account kan knopen. Als dit af is post ik daar iets over in het 'higherlevel meer aan de man brengen'-topic.

 

Hoe deze tweets eruit zien kun je bekijken op mijn twitter: http://twitter.com/jo0st

 

Zal voor sommige HL/twitteraars wel een leuke feature zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.