• 0

Stille Vennoot betaalt inleg niet

Ik ben beherend vennoot van een CV. Na de oprichting blijkt dat één van de stille vennoten zijn inleg niet heeft voldaan. Betreffende stille vennoot geeft aan niet over liquide middelen te beschikken door "iets wat er even tussen is gekomen". Ik heb in april stille vennoot verzocht uiterlijk 1 juli te betalen. Stille Vennoot geeft nu al aan dat hij dit niet redt, "misschien over een jaar".

 

Welke stappen kunnen wij het beste nemen en in welke volgorde? Ik denk hierbij aan gebreke stellen/ aanmanen/ beslag leggen etc etc. Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen jurist, maar dat lijkt me voldoende. Ook omdat de persoon de gelegenheid heeft gekregen om te betalen en zelfs een uitstel heeft gekregen.

 

Je kan hem nog een brief sturen waarin je hem herrinnerd aan de betalingsachterstand, je kunt hem ook meteen in gebreken stellen. Voor vervolgstappen zzou ik wel even contact opnemen met je rechtsbijstand verzekering/advocaat. Of eventueel met je bedrijfsadviseur.

Link naar reactie
  • 0

Wil je mét hem verder, of wil je zónder hem verder?

 

In het eerste geval zul je er samen uit moeten komen. Als hij het geld nu niet heeft, kan hij het ook niet geven.

 

In het tweede geval zul je moeten kijken wat er daadwerkelijk is afgesproken, danwel wat redelijk is. Er lijkt geen termijn in de overeenkomst te staan, dus wordt het een kwestie van redelijkheid. Dat is dan weer afhankelijk van de feiten en omstandigheden, maar een jaar lijkt me daarvoor wat aan de lange kant. Dan dus in gebreke stellen en ontbinding eisen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

De CV is verplichtingen aangegaan, de geldmiddelen zijn nodig. Dus we moeten verder met deze persoon; geen ontbinding. Bovendien heeft deze persoon getekend onherroepelijk te storten bij aan het aangaan van de CV, april jongstleden. Het respijt tot juli was al een gunst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.