• 0

Mobile Entertainment Service ala 'Jong-Zuid'

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal de nieuwe MMS-Soap Jong Zuid http://www.jongzuid.nl

 

Nu heeft Cave Concepts een nieuw format ontwikkeld op het gebied van MMS, wat in feite van eenzelfde soort infrastructuur gebruik zal maken als Jong Zuid.

 

Wie heeft verstand van het technisch bouwen van zo'n infrastructuur en vind het een uitdaging om in een dergelijk project te stappen?

 

Als je iemand anders weet hoor ik het ook heel graag. Reacties kun je ook sturen naar info@caveconcepts.com

 

Groetjes en ik hoop heel snel van jou te horen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

haha .. nee! .. Ik heb het format gisteren bedacht (zoals er elke dag nieuwe ideen bijkomen). Maar iuk gelkoof hier heel sterk in en weet zeker dat ik met de juiste partners snel en slagvaardig kan schakelen.

 

Maar ik wil waken voor het gevaar om direct bij een grote partij aan te kloppen .. dit heeft mij tot op heden met andere projecten alleen maar teleurstellingen opgeleverd, waarbij ze met alle liefde je kennis en conceptideeen in ontvangst nemen ..... dat ga ik niet nog een keer laten gebeuren. No way! Dus ik ben heel benieuwd of ik via HL (ongetwijfeld) een ambitiueze (development) partner kan vinden

Link naar reactie
  • 0

Ik ben altijd geinteresseerd in nieuwe dingen en we zijn momenteel erg aan het experimeneteren met mobiele toepassingen.

 

Wellicht kun je wat meer info geven.

Want op deze website kan ik helaas dus niets vinden :(

www.caveconcept.com > The page cannot be displayed

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

allereerst is het www.caveconcepts.com ;-) --> en klopt dat er nu niks te vinden is. Ik ben zeer hard aan het werken aan de ontwikkeling van een uitgebreide site waar ik precies communiceer waar CC voor staat, welke services we bieden, welke projecten we doen, etc

 

Je zegt ook 'we zijn momenteel erg aan het experimenteren met mobiele toepassingen' --> wie zijn we? en waar woon jij? Want ik bespreek mijn ideeen o.h.a. niet zomaar via het internet als ik niet weet met wie ik te maken heb. Part of my business philosophy.

 

om even heel kort te communiceren: Cave Concepts is een consultancy voor creatieve innovatie (vernieuwende marketing, merk en bedrijfsconcepten). Kun je wat meer achtergrond informatie geven over jezelf?

 

Groetjes Jornt

Link naar reactie
  • 0

Jong Zuid is aangekondigd als een MMS Soap maar is feitelijk een WAP soap geworden ;D.

 

Ben je mobiel geabonneerd? Dan zie je dat het niet uitmaakt of jouw operator wel of geen MMS ondersteunt. De enige eisen zijn dat je mobiel WAP 1.2.1 ondersteunt en dat je WAP settings in orde zijn. Je krijgt als aflevering niet een compleet bericht (wat wel zou zijn als het echt MMS is) maar een WAP push bericht (bookmark). Als je deze activeert dan browse je naar de WAP site van JZ waar je de afleveringen in colour WAP kan lezen.

 

Bij MMS zou je 'echte' berichten lokaal op je toestel ontvangen.

 

Maar goed voor de beleving van de eindgebruiker maakt het denk ik weinig uit. Een voordeel van deze WAP manier is dat het toestel van de gebruiker niet volloopt met berichten. Wat nadelig is vanuit ondernemersperspectief, is dat het 'billing' model niet goed genoeg is. Hoe verdien je aan dit concept met deze techniek? Dat zou beter gaan met echte MMS berichten.

Link naar reactie
  • 0

WAP en MMS worden gedownload via de 'carrier' die je mobiele telefoon beschikbaar heeft. Dit is meestal GPRS. Ik denk dat er geen telefoons zijn die MMS ondersteunen en niet voor GPRS beschikbaar zijn.

 

GPRS wordt aan de klant doorberekend in gedownloade kB's. De telco's kunnen hier echter nog geen 'reversed billing' op toepassen zoals bij SMS. Voor zover ik weet is dit een kwestie van vraag en aanbod en zal dus op korte termijn wel mogelijk worden (bij SMS heeft reversed billing ook enkele jaren geduurd).

 

Een mogelijkheid om nu te laten betalen is een combinatie van SMS met WAP. Op een SMS WAP push (berichtje met een WAP bookmark) kan wel reversed billing toegepast worden waardoor inkomsten gegenereerd worden. Door het linkje aan te klikken komt met op de WAP site (voor de gebruiker is er nauwelijks verschil met MMS).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.