• 0

Advies voor een adviesbureau

Beste HL'ers ;D

 

 

Heb sinds 2 jaar een telcomadviesbureau, maar vind het heel lastig om klanten te werven die graag willen luisteren en kopen. Heeft iemand van jullie misschien ervaring hoe dat het beste kan doen?

En het belangrijkste is hoe benader ik zo effiecient mogelijk de klant?? Moet ik gewoon de telefoon pakken en bellen of is er een beter tactiek die ik kan toepassen?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

"koude aquisitie" is een goede zoekterm op dit forum om mee te beginnen ;)

en hier alvast het verzameltopic hierover: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=23407

 

Verder zijn er natuurlijk genoeg andere manieren om klanten te benaderen (mailings, beurzen, seminars, higherlevel, netwerken, website, weblog, twitter etc)

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk ook al je profiel kunnen invullen zodat een geïnteresseerde van dit forum, niet alleen maar een hotmailadres ziet staan, maar ook ziet wat je doet en waar je je mee bezighoudt. hier kan dan ook weer gerichter advies op worden gegeven :)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk ook al je profiel kunnen invullen zodat een geïnteresseerde van dit forum, niet alleen maar een hotmailadres ziet staan, maar ook ziet wat je doet en waar je je mee bezighoudt. hier kan dan ook weer gerichter advies op worden gegeven :)

 

Dat was inderdaad het eerste wat ik deed bij het lezen van zijn vraag: doorklikken naar het profiel om te kijken wat hij precies aanbiedt. Telecomverkoop is dusdanig groot dat je er alle kanten mee op kan, misschien voor ons wel handig om een houvast te krijgen van de precieze activiteiten?

Link naar reactie
  • 0

mailing laten versturen via de kvk! krijg ik ook vaak en toch kijk je er even naar. denk toch wel dat dat vrij effectief en efficient is. Cold calling is meestal niet heel efficient, je bent er veel tijd aan kwijt.

 

succes

Link naar reactie
  • 0

wat zeg je nu? cald calling meestal niet efficiënt? ???

Ik ben benieuwd waar je deze informatie vandaan haalt. Naar mijn weten en ervaring is goede cald calling nog steeds een van de meest goedkope en efficiënte manier om klanten te werven. Wellicht niet voor alle branches maar wel voor velen!

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou een adviesbureau geen advies mogen vragen? Goed zijn in het ene betekent toch minder goed zijn in het andere? Of kan een adviseur goed zijn in alles?

 

Volgens mij wordt er toch nergens gezegd dat hij geen advies mag vragen? Er wordt alleen om wat meer informatie gevraagd om een beter advies te kunnen geven.

Link naar reactie
  • 1
Ik ben maar weer begonnen met een lijst van 15 nummers die ik per dag wil gaan bellen.

Ben benieuwd hoe dat gaat aanslaan....

 

Nee, dat klinkt hoopvol :-\

 

Kom op! Jij bent overtuigd van jouw product en jij gaat iedereen vertellen dat jij het beste weet hoe het moet. Jij bent hun partner op het gebied van telecomzaken (ik heb echt geen flauw benul van wat ik bij telecomadvies moet bedenken).

 

Selecteer de bedrijven die je wilt bellen. Maakt niet uit hoeveel maar hou jezelf aan je targets. Ga lekker alleen zitten. Kleertjes netjes, haartjes in een scheiding en lachen maar! De klant "ziet" jou immers aan de telefoon. Draai je verhaal goed in elkaar en zorg dat je de bezwaren kan ombuigen. Ach, kan hier wel een verkooptraining houden maar er staat hier op het forum meer dan zat.

Allerbelangrijkste is het geloof in jezelf. En bedenk: hoe vaker je "nee" hoort des te dichterbij is je volgende klant. ;D

 

Koude acquisitie leer je alleen door het te doen. Bellen, bellen, bellen.

Ook ik ben vandaag weer uitgemaakt voor rotte vis. "Of ik geen kranten lees en dat het crisis is", "Of jij een solide partner voor mij kan zijn op het gebied van flexibile inzet? Man, vertel me liever hoe ik mijn personeel het best kan ontslaan?

"Je bent nummer 10 vandaag, ik word gek van die uitzendbureaus!" "Wie zeg je?, tuut, tuut, tuut".

 

Maar ik heb vandaag ook gehoord: "Kom morgen langs, we moeten eens praten", "Of je langs moet komen? Nee, we maken het wel even af per fax", "Prijs is nu even niet belangrijk, die handel moet weg".

"Zeg, jullie hebben vorig jaar gebeld en die folder gestuurd. Daarna hebben we aangegeven geen interesse te hebben. Op dit moment zoeken we wel iemand."

 

Geloof me, het kan. Maar je moet er wel voor gaan. Zo te zien zit je in de regio Venlo. Al kaartjes gedrukt? Volgende week zakenmanifestatie bij "De Koel" VVV Venlo. Een kans om te netwerken.

Al geïnformeerd naar de mogelijkheden voor de BKD editie Zuid? Laat je snuffert zien en babbel er vrolijk op los.

Zal wellicht niet direct wat opleveren maar op termijn haal je er zeker wat uit. Bedenk ook, soms moet je geven om te krijgen. Als jij een andere ondernemer behulpzaam kan zijn met een tip "joh, praat eens met die en die" dan krijg jij dat vanzelf terug.

 

Dussss, gaan met die handel en niet zeuren over 15 belletjes.

 

(Hoe zit het met je schoonmaakbedrijf avontuur?)

 

Geluk!

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.