• 0

GroupBuy : werkt dit voor ondernemers ?

Ik ben al een tijdje aan het schrijven op mijn blog over GroupBuy - Letsbuyit , iChoosr, iBoot, United Consumers en dergelijke.

 

Nu zijn er nog niet veel voorbeelden van individueen die met elkaar gezamenlijk iets aanschaffen, maar de gedachte laat mij niet los : ik ben eenpitter en kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er heul veul anderen zijn die tegelijkertijd als ik een computer, een telefoon abonnement, een iPhone3GS, een conferentie kaartje willen kopen etc, etc.

 

Wat denken jullie ? Is er een markt voor ondernemers om gezamenlijk in te kopen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tuurlijk als ik de leverancier mag zijn ;D

 

Tot op heden heb ik alle projecten zien sneuvelen omtrent dit specifieke item. Maar je zou het kunnen proberen natuurlijk.

Zaken die in nog moet aanschaffen zijn : Mercedes 230 E

GSM

32 inch scherm

Folder matariaal

430 laptops

 

"Vraagt blijft "GroupBuy voor ondernemers" mogen zzpérs dan ook mee doen?"

Link naar reactie
  • 0

Voor een klant van mij hebben we deze site gemaakt:

http://ondernemersunited.nl/

 

Daar staan alleen aanbiedingen op die meer voordeel bieden voor ondernemers dan het normale aanbod. Als je daar met meerdere ondernemers aan koppelt zijn er wel leuke dingen te bereiken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat het al op verschillende niveaus door inkoop collectieven gebeurt, in verschillende bedrijfstakken zijn (commerciële) inkooporganisaties actief. Ik heb me al meerdere keren afgevraagd of er ook software collectieven zijn. Ik kan me zo een paar pakketten bedenken die voor veel ondernemers interessant kunnen zijn om die groepsgewijs met korting in te kopen. Je moet wel een behoorlijk volume creëren wil je bij een aantal spelers aan tafel komen te zitten om te praten over substantiële kortingen.

 

Wat me ook verbaasd is dat (grote) bedrijven zich niet specifieker richten op starters met meegroei kortingen. eerste 3 jaar van je onderneming bijvoorbeeld korting op je softwarelicenties. eerste jaar 40%, 2de jaar 20% derde jaar 10% korting. Kan interessant zijn om op deze manier ondernemen te stimuleren en een klantenbestand op te bouwen.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

O, krijg op Twitter van de oprichter van iChoosr deze tip : blijkbaar lukt het wel een paar honderd gezinnen en lezers van de Gazet van Antwerpen om gezamenlijk Energie te kopen ( hoe saai wil je het hebben ?) - maar toch.

 

Ik weet dat voor de kredietcrisis zowat elke financiele partij bezig was met concepten voor ZZP'ers. Net als ZZP Okay eigenlijk wel een soort gezamenlijk inkoopbureau is (of doe ik je hiermee onrecht?). Dus er is wel belangstelling, maar het zou handig zijn als er wat partijen gingen opstaan om dit te regelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook wel dat hier markt voor is, maar in Nederland wil het niet werken.

Zo heb ik samen met iemand een anti virus pakket gekocht. Scheelde toch veel geld.

 

Daar moet iets meer mee te doen zijn, maar willen Nederlanders dat wel? Ik denk dat wij veels

te achterdochtig hiervoor zijn.

 

Maar ik moet je zeggen dat ik zelf ook die behoefte heb, zo kun je eventuele transportkosten, invoerkosten, enz. delen.

 

Wie begint ?

Link naar reactie
  • 0

UnitedConsumers is nog een goed voorbeeld. Zij bieden consumenten korting op oa (zorg)verzekeringen, energie en gsm-abonnementen. Ik heb de indruk dat het vrij aardig loopt.

 

Hun aanbod laat volgens mij ook de kracht van dergelijke initiatieven zien. Ik denk dat het tegen korting aanbieden van bv. zakelijke aansprakelijkheidsverzekeringen en gsm-abonnementen beter aanslaat dan het tegen korting verkopen van bv. computerapparatuur.

Link naar reactie
  • 0

Er is al een platform in de lucht welke redelijk succesvol is: http://samenkopen.net

Op dit platform zijn echter vooral studenten actief en de doelgroep is vooral mensen met een verhoogde intresse in computers cq. "nerds".

 

Er zijn echter ook een hoop zeer jonge ondernemers actief welke inkopen via dat platform. Wellicht is dat wat? Je zou in elk geval via dat platform een groeps inkoop kunnen organiseren :)

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat het tegen korting aanbieden van bv. zakelijke aansprakelijkheidsverzekeringen en gsm-abonnementen beter aanslaat dan het tegen korting verkopen van bv. computerapparatuur.

 

Zolangzamerhand ben je wel een uitzonderingsgeval als je ziektekostenverzekering, auto of aansprakelijkheidspolis niet tegen een of andere collectieve korting zijn afgesloten. Toch zegt het wat mij betreft allemaal niets: een collectieve (werkgevers)korting van 45% op je auto bij Centraal Beheer lijkt leuk, maar toch is een andere aanbieder met gemak nog € 150,- per jaar goedkoper voor een individueel tarief!

 

Het zelfde geldt voor bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen: voor ZZP-ers in de dienstverlening (zowel zakelijk als bijv. Medisch) liggen de individuele minimumpremies tegenwoordig ver onder de € 100,- per jaar terwijl in veel collectieven en mantels de collectieve prijs veel hoger ligt. Rechtvaardigt m.i. ook de vraag: heeft het wel zin om dat soort producten/diensten collectief aan te bieden want zowel de korting per persoon als de verdiensten voor de mantelhouder zijn zeer gering? Ik spreek in dit geval uit ervaring: zelf - via vorige werkgevers - lang aan collectieven en mantels lopen trekken, maar de meesten zijn zelden succesvol.

 

Ander voorbeeld: beroepsaansprakelijkheid. Wordt voor IT-ers collectief aangeboden via ICT Office / Aon en is keer op keer zonder uitzondering de duurste optie die ik mijn relaties voorleg. Altijd mooi als referentie dus, maar individueel maatwerk levert tot op heden in 100% van de gevallen een beduidend beter voorstel op.

 

korting zegt IMHO niets als je als klant geen goed referentiekader hebt van wat het elders kost en wat de inhoudelijke verschillen zijn: want zeker bij diensten (telecom, verzekeringen, energie, Internet) geldt dat een fors goedkoper product wel eens onverwachte addertjes onder het gras kan bevatten zoals lange looptijden, specifieke uitsluitingen, et cetera.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Okay dan, voor de dag ermee : hoe klinkt dit jullie in de oren : http://www.ichoosr.com/index.php?id=91 ?

 

De grap is : oude online inkoopsites waren niet goed, omdat mensen bang werden en zich op het laatste moment uit zo'n verkoop terugtrokken. Nu zie je dat dit okay is bij o.a. iChoosr en dat er toch korting mogelijk is. Zelfs bij een simpel product als stookolie (ja, stookolie) was het mogelijk om de Belgische Branche van Stookoliehandelaren boos te krijgen, omdat mensen gezamenlijk gingen inkopen.

 

@Norbert - ik herken je punt. Het speelt vooral in markten die weinig doorzichtig zijn, of waar mensen zelf weinig weten wat hun opties en de daarbij horende prijzen zijn. Maar dat laat volgens mij genoeg mogelijkheden over.

 

Ben benieuwd wat jullie vinden van iChoosr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.