• 0

Toevoegen naam en bedrijfsactiviteiten KvK

Hallo,

 

Ik laat op dit moment een product vervaardigen welke ik aan zowel bedrijven (als leverancier dus) alswel in mijn eigen webwinkel wil verkopen.

Er is een merknaam, tweede webwinkel e.d. aan verbonden maar eigenlijk wil ik er geen tweede bedrijf van maken.

 

Nu begrijp ik dat ik een 2e naam en aanpassing bedrijfsactiviteiten bij de KvK onder de huidige naam kan laten vallen maar wat is nu de meest slimme manier om de administratie zo simpel mogelijk te houden?

 

Ik heb dus één bedrijf en binnenkort één merk en wil dat ook in één administratie houden maar de naam is dus anders....(is dit nog te begrijpen want ik heb nogal moeite met verwoorden wat ik bedoel..)

 

Moet ik dan op alle facturen e.d. vermelden " Hupeldepup (fictief) onderdeel van KiKibags" ofzoiets? Of kan ik ook de naam van mijn bankrekening laten veranderen in KiKIbags/ Hupeldepup ?

 

Gaarne advies, BVD Anna

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Anna

 

bij de KvK komt er idd een tweede onderneming op de bestaande inschrijving. Fiscaal zou je een apart BTW-nummer kunnen aanvragen. BSN gevolgd door .B02.

 

In de administratie zou ik dit beslist gescheiden houden. Zo kun je beter zien waar per deelonderneming het goed gaat en waar niet.

 

Qua naamvoering, logo's etc. kun je gewoon volstaan met de naam van de nieuwe onderneming zonder verwijzing naar de oude onderneming.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.