• 0

Persbericht via nieuwsbank of ANP of?

Heb de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht dus toch maar even een vraagje hier.

 

We gaan het persbericht voor de lancering van onze website dinsdag rond de lunch versturen. Nu twijfel ik erover op welke manier ik het zal doen. Ik heb geen tijd om zelf een volledige perslijst te maken dus ik wil het sowieso via een persberichtenservice doen.

 

Doelgroepen: landelijke media, regionale media, ouder & kind tijdschriften, 'groene' tijdschriften, 'bewust leven' tijdschriften.

 

Via het ANP kan ik voor 205 euro de landelijke en regionale media bereiken en ik kan daarnaast voor 25 euro per branche en 25 cent per adres in een branche ook specifieke branches bereiken. Kosten dus circa 300 euro en circa 5000 adressen. Ik heb het idee dat ik dan wel precies weet aan wie het persbericht verstuurd zal worden (heb ik nog niet gecheckt).

 

Via Nieuwsbank kost het 48 euro en dan gaat het naar "alle relevante redacties en freelance journalisten. De Nieuwsbank database telt bijna 3000 e-mail adressen. Op onze website wordt uw bericht prominent getoond en kan gratis worden geraadpleegd door meer dan 30.000 bezoekers per dag." Ik kan hier achteraf wel een lijst opvragen, kost 45 euro, dan weet ik waar het bericht naartoe is gestuurd.

 

Ik zit zelf te denken om het via Nieuwsbank te doen, vanuit kostenaspect en dan die lijst op te vragen en evt nog de tijdschriften apart een mail te sturen die er niet bij staan.

 

Heeft er iemand ervaring met één of beide manieren of heeft iemand nog andere tips? (Ik zag dat Peter B via Nieuwsbank goede ervaringen had)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zelf nooit de betaalde diensten afgenomen van nieuwsbank of ANP. Ik denk echter, dat het ANP meer de moeite waard is. Nieuwsbank worden de berichten vaak niet echt van afgenomen en zijn media eigenlijk veel schuwer voor. Als je vanuit het ANP een persbericht verstuurd, heb je meer kans dat het geplaatst word. Beter is natuurlijk nog dat je een contact vind bij het ANP die het kosteloos voor je wil doen. Ik zou eventueel voor je kunnen informeren. Graag ontvang ik dan even per PM je mailadres zodat ik haar even een berichtje kan zenden.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb geen tijd om zelf een volledige perslijst te maken dus ik wil het sowieso via een persberichtenservice doen.

 

Jammer. Gemiste kans. PR is vooral een kwestie van contacten, van doelgericht te werk gaan. Nieuwsbank is leuk, voor erbij. Maar als je echt rumoer wilt is het wat karig.

 

Nadenken over hoe je een nieuwe site lanceert zou altijd gelijk moeten oplopen met de realisatie zelf (de bouw, de inhoud). Nu klinkt het alsof je het als sluitpost hebt gebruikt.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi René,

 

Je hebt gelijk dat het in deze fase een 'sluitpost' was. Ik heb er absoluut uitgebreid over nagedacht (en gesproken met twee PR mensen in mijn netwerk) en heb uiteindelijk besloten dat de opening an sich eigenlijk geen nieuws is en dat creëren van nieuws door bijvoorbeeld een ludieke activiteit gewoon qua tijd en budget niet haalbaar was. Goran en ik doen dit beiden in onze vrije tijd naast twee eigen bedrijfjes en een kind. We hebben dus een keuze gemaakt. We wilden gewoon online gaan nu.

 

Ik heb wel een kleine perslijst met de tijdschriften die ik per se wilde benaderen maar ook die heb ik 'gewoon' het persbericht gemaild en niets speciaals mee gedaan.

 

Het is wel mijn wens om op een bepaald moment een PR-piek te genereren maar zag nu niet een manier om dat te doen.

 

Groetjes, Manon

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie website lanceringen altijd maar als eenmalige actie, eenmalig veel bezoekers/verkopen (als je het goed doet).

 

Wanneer je dus teveel tijd in de lancering stopt is het de afweging waard om te bepalen of het rendabeler was om gewoon online te gaan of tijd te gaan investeren in een lancering.

 

Wat als ze een bepaalde verwachting van je website hebben en het moment is daar en ze komen op je website maar je kan ze niet vasthouden? (dit kan je voorkomen door bij een lancering om naam en email te vragen zodat ze in een emaillijst komen te staan)

 

Succes

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Manon,

 

Ik ben op dit moment bezig om een website op te richten en ben nu bezig met de promotie. Nu zag ik dat je in 2009 een persbericht uitgegeven hebt n.a.v. de lancering van de je website. Heb je naar aanleiding hiervan reacties gehad of zijn er artikels in bladen geplaatst i.v.m. de lancering? Of heb je andere tips voor mij hierover?

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Hoi Manon,

 

Ik ben op dit moment bezig om een website op te richten en ben nu bezig met de promotie. Nu zag ik dat je in 2009 een persbericht uitgegeven hebt n.a.v. de lancering van de je website. Heb je naar aanleiding hiervan reacties gehad of zijn er artikels in bladen geplaatst i.v.m. de lancering? Of heb je andere tips voor mij hierover?

 

Groetjes

 

Hoi,

 

De lancering van een webwinkel is ih algemeen geen echt nieuws. Ik verstuur mijn persberichten inmiddels naar de juiste contactpersonen en heb het afgelopen half jaar meer dan 5 plaatsingen in relevante bladen hierdoor gehad. Dat betreft dan nieuwe producten die bijvoorbeeld voor t eerst hier op de markt zijn. Dat is dan wel nieuws en wordt wel opgepakt. De algemene tip is eigenlijk altijd: is het nieuws?

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.