• 0

Goede route tracker gezocht

Allereerst veel complimenten voor dit forum! Ongelooflijk veel informatie en nog véél meer perspectieven. Ik lees al jaren - ik denk wekelijks - mee en heb ooit ook wel een account aangemaakt, maar er verder niets mee gedaan.

 

Afgelopen maand was ik tien jaar ondernemer. Een mooi moment om even afstand te nemen. De komende zomer wil ik er uit voor een langere periode. Sowieso is de wijnbranche dan wat rustiger en bovendien kan ik mijn taken tijdelijk overdragen. Het idee is dat ik een lange wijnreis ga maken. Ik wil veel wijnboeren bezoeken, veel proeven en ontspannen. Wel zal ik een reisblog bijhouden, waarop ik mijn bevindingen ga beschrijven. Dus toch een beetje aan het werk ;)

 

Eén van de features is een map waarop de route te zien is. Dit kan bijvoorbeeld via Trackr. Nadeel is dat ik dan continu 'aan' sta. Dat vermijd ik liever.

 

Heeft iemand een suggestie hiervoor? Is er een manier om ' s avonds de route alsnog in te voeren, zodat er een mooie kaart ontstaat.

 

Alvast dank!

 

Mvrgr

 

Dutchman

 

(titel beetje aangepast voor de duidelijkheid)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet welk blog je gebruikt maar volgens mij is de implementatie van google maps in de gemiddelde site erg eenvoudig.

 

Via wordpress. Ik kan het zelf sowieso niet, maar heb m'n webbouwer een mailtje gestuurd. Ik hoop dat hij er iets mee kan. Ga nu nog even oefenen in het uitstippelen van routes. Kijken of ik dat wel zelf kan :)

Link naar reactie
  • 0
Ik ga direct kijken. Zo te zien is dit inderdaad precies wat ik zoek. Nu alleen even kijken of ik het ook direct in het blog kan krijgen.

 

Met Google maps kun je een KML bestand exporteren. Dit is een standaard om locaties en routes op een kaart te laten zien. Dus als je je reis invoert via 'maps' heb je sowieso de gegevens beschikbaar. Toevoegen aan een blog moet ook wel mogelijk zijn (al naar gelang de aanbieder van het blog) In het uiterste geval kun je nog statische kaartjes maken via maps.

 

Invoeren via Google maps dus. Als je er na je reis niet uitkomt en een goede fles meeneemt help ik je wel met het toevoegen aan je blog ;)

Link naar reactie
  • 1

Nog een tip: de mobiele telefoons van HTC hebben een functie met de naam 'footprints'. Ik maak een foto op een bepaalde plek en deze wordt automatisch met de locatie (via ingebouwde GPS) opgeslagen. Kun je bijna volautomatisch op een kaart zetten. De kwaliteit van de foto zelf is erg slecht, veel te klein en matige kwaliteit van de camera. Maar de functie om even te klikken en een plek en fotootje vast te leggen is subliem.

 

Er bestaan wat alternatieven voor deze mogelijkheid maar nog niets gezien wat zo makkelijk en snel werkt.

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip: de mobiele telefoons van HTC hebben een functie met de naam 'footprints'. Ik maak een foto op een bepaalde plek en deze wordt automatisch met de locatie (via ingebouwde GPS) opgeslagen. Kun je bijna volautomatisch op een kaart zetten. De kwaliteit van de foto zelf is erg slecht, veel te klein en matige kwaliteit van de camera. Maar de functie om even te klikken en een plek en fotootje vast te leggen is subliem.

 

Er bestaan wat alternatieven voor deze mogelijkheid maar nog niets gezien wat zo makkelijk en snel werkt.

 

Ha bedankt! Gaat heel snel hier!

 

Het liefst update ik om de paar dagen, zodat iedereen weet waar ik uithang. Het zou dus handig zijn als ik dat direct kan doen. Even kijken of dat dus lukt. Ik heb onlangs de N96 van Nokia gekregen bij verlenging, maar heb er nog niet mee gewerkt. Misschien zit die functie daar ook op? Moet ik ook nog uitzoeken. Ik ben wat telefoons betreft van het stempel 'hoe simpeler, hoe beter', maar mis daardoor een hoop mogelijkheden. Genoeg te ontdekken dus :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geen tracker, maar ik moest meteen denken aan ADHD patient(grapje) Gary Vaynerchuk's Wine library T.V. - die ken je vast al, of toch niet? Misschien zou je zelfs kunenn samenwerken? http://tv.winelibrary.com/

 

 

ook deze figuur ken ik nog niet. Het idee is wel erg leuk trouwens! Er is inderdaad genoeg zin en onzin over wijn te vertellen. Naast voetbal ook een belangrijke bijzaak :)

Link naar reactie
  • 0

met dank aan Vincent Evers (http;//twitter.com/vincente):

de i-gotU usb gps travel logger voor €45 gekocht bij ibood. http://myloc.me/3naO

ik hebgeen idee of het wat is, maar wie weet.

Ik wilde het net al aanraden. Ik weet niet hoe uitgebreid / nauwkeurig jouw gps is maar wij hebben eentje die om de zoveel tijd je locatie opslaat en je dan dus later je complete route kan zien. :) Vooral juist erg leuk tijdens vakantie! Je kan het makkelijk overzetten naar google, zodat je op hele leuke manier je route kan zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.