Ronald Kleverlaan Geplaatst: 26 augustus 2003 Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 26 augustus 2003 Ik heb er vroeger nooit echt last van gehad, maar sinds vanmiddag heb ik meer dan 100 maal het virus binnen gekregen. Toch maar even mijn eigen systeem gechecked, maar ik ben gelukkig niet geinfecteerd. Hebben jullie er ook last van? Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 27 augustus 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 27 augustus 2003 Dat had ik ook. En een paar dagen later hield de stroom ineens op. Sobig.F verstuurd zijn berichten in batches. Ik heb de indruk dat 1 besmette computer met jouw mailadres je zo 20 tot 50 virussen per dag op kan leveren. Ik krijg ze nu op mijn HL mailadres. Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
zrski Geplaatst: 27 augustus 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 27 augustus 2003 Ik wordt er redelijk kriegel van al lijkt de stortvloed wat afgenomen. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
R.I.P. - Benm Geplaatst: 27 augustus 2003 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 27 augustus 2003 Na het weekend had ik er maarliefst 269 in 1 mailbox liggen, allemaal gericht naar 1 adres. Gelukkig gebruik ik dat adres nergens voor, dus heb de forwarding maar uitgeschakeld inmiddels. Min of meer unlimited ruimte voor mailtjes heeft dus ook zn nadelen.... Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 27 augustus 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 27 augustus 2003 Ik krijg bijvoorbeeld dit bericht op mijn HL box: Een email van , bestemd voor , met onderwerp Re: Approved bevatte het virus W32/Sobig.f@MM in bijlage document_9446.pif. Het virus is Cleaned and Quarantined. Ik kan jullie verzekeren dat ik het Email adres van de IB-groep niet in mijn mailbox heb staan. Volgens mij is er een actieve Higerlevelaar besmet geraakt. Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 27 augustus 2003 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 27 augustus 2003 Nils, dit betekent niet dat jouw computer besmet is, maar dat jouw emailadres bekend is en gebruikt wordt als 'bounce-to'-emailadres. Dit virus maakt naar mijn weten onderscheid tussen het emailadres van de 'afzender' en geeft een ander adres op ingeval van 'bounces'. Beide emailadressen worden random gekozen, dus het betekent niet direct dat je besmet bent. Link naar reactie
Gast Verwijderd account Geplaatst: 27 augustus 2003 Gast Verwijderd account Geplaatst: 27 augustus 2003 Hoewel het virus door de stortvloed aan mails niet alleen problemen veroorzaakt voor Windows gebruikers heb ik nergens last van. Ik heb nog geen enkele SoBig ontvangen :) Nou weiger ik ook altijd participatie in doorstuurmails en dat soort onzin, en dat is wel een van de manieren waarop je in (te) veel adresboeken terecht komt (inclusief die van spammers). En spam wordt automagisch gebounced, dus ik heb een cleane inbox :) Link naar reactie
Persoon Geplaatst: 27 augustus 2003 Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 27 augustus 2003 Tja... ik hoor sinds vanmorgen er ook bij... kon ineens mijn mail niet meer inlezen (vaag) en na dat gefixed te hebben kwam de stortvloed eraan... en wel op een adres wat pas een aantal dagen bestaat ??? Maar aan de andere kant, er staan weer wat trainingen 'Internet & veiligheid' gepland! :) Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
Alef Arendsen Geplaatst: 27 augustus 2003 Alef Arendsen 1,2k 45 Geplaatst: 27 augustus 2003 Hmmm, gelukkig heb ik nog geen enkele mail gehad (geen enkele blaster en ook nog geen sobiq)... Ben zeker niet zo populair ;) Enneuh, nu niet meteen door gaan sturen naar mij heh ;D Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 27 augustus 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 27 augustus 2003 Nils, dit betekent niet dat jouw computer besmet is, maar dat jouw emailadres bekend is en gebruikt wordt als 'bounce-to'-emailadres. Dit virus maakt naar mijn weten onderscheid tussen het emailadres van de 'afzender' en geeft een ander adres op ingeval van 'bounces'. Beide emailadressen worden random gekozen, dus het betekent niet direct dat je besmet bent. DAt ik zelf niet besmet ben hoopte ik al. Ben driedubbel beveiligd en controleer regelmatig op besmetting. Maar wat mij verbaast is de virulentie van het virus. Het verspreid zich bijzonder efficient. Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Ronald Kleverlaan Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Ronald Kleverlaan 2,3k 6 Geplaatst: 27 augustus 2003 Inderdaad ...:( Ze blijven nog steeds binnen komen. En ik krijg inderdaad ook bounchers binnen van externe partijen. Hopelijk is het snel voorbij! Ronald Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 27 augustus 2003 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 27 augustus 2003 Ik heb momenteel nergens last meer van, kreeg één dag een hoop binnen maar dat waren allemaal op de server al gecleande emailberichten, dus dat viel mee. Daarna geen last meer van gehad, alleen op info@ krijgen we sinds vandaag, na een rustig weekend, weer wat emails binnen. Ik hoorde/las trouwens dat de maker een commerciële bedoeling met dit snelst verspreidende virus ooit heeft: voor geld wil hij in opdracht van anderen het virus inzetten om websites, servers en netwerken plat te krijgen. SoBig.G komt er alweer aan trouwens... Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 29 augustus 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 29 augustus 2003 Krijg nu Dumaru binnen. Gevaar is laag. http://www.messagelabs.com/viruseye/info/default.asp?virusname=W32%2FDumaru%2EA%2Dmm&frompage=virus+search&fromurl=%2Fviruseye%2Fsearch%2Fdefault%2Easp Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen