Ook problemen met het Sobiq.F virus?

Aanbevolen berichten

Dat had ik ook. En een paar dagen later hield de stroom ineens op. Sobig.F verstuurd zijn berichten in batches. Ik heb de indruk dat 1 besmette computer met jouw mailadres je zo 20 tot 50 virussen per dag op kan leveren. Ik krijg ze nu op mijn HL mailadres.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik krijg bijvoorbeeld dit bericht op mijn HL box:

Een email van , bestemd voor , met

onderwerp Re: Approved bevatte het virus W32/Sobig.f@MM in bijlage document_9446.pif. Het

virus is Cleaned and Quarantined.

 

Ik kan jullie verzekeren dat ik het Email adres van de IB-groep niet in mijn mailbox heb staan. Volgens mij is er een actieve Higerlevelaar besmet geraakt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nils, dit betekent niet dat jouw computer besmet is, maar dat jouw emailadres bekend is en gebruikt wordt als 'bounce-to'-emailadres. Dit virus maakt naar mijn weten onderscheid tussen het emailadres van de 'afzender' en geeft een ander adres op ingeval van 'bounces'. Beide emailadressen worden random gekozen, dus het betekent niet direct dat je besmet bent.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Hoewel het virus door de stortvloed aan mails niet alleen problemen veroorzaakt voor Windows gebruikers heb ik nergens last van. Ik heb nog geen enkele SoBig ontvangen :)

 

Nou weiger ik ook altijd participatie in doorstuurmails en dat soort onzin, en dat is wel een van de manieren waarop je in (te) veel adresboeken terecht komt (inclusief die van spammers). En spam wordt automagisch gebounced, dus ik heb een cleane inbox :)

Link naar reactie

Nils, dit betekent niet dat jouw computer besmet is, maar dat jouw emailadres bekend is en gebruikt wordt als 'bounce-to'-emailadres. Dit virus maakt naar mijn weten onderscheid tussen het emailadres van de 'afzender' en geeft een ander adres op ingeval van 'bounces'. Beide emailadressen worden random gekozen, dus het betekent niet direct dat je besmet bent.

 

DAt ik zelf niet besmet ben hoopte ik al. Ben driedubbel beveiligd en controleer regelmatig op besmetting. Maar wat mij verbaast is de virulentie van het virus. Het verspreid zich bijzonder efficient.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik heb momenteel nergens last meer van, kreeg één dag een hoop binnen maar dat waren allemaal op de server al gecleande emailberichten, dus dat viel mee. Daarna geen last meer van gehad, alleen op info@ krijgen we sinds vandaag, na een rustig weekend, weer wat emails binnen.

 

Ik hoorde/las trouwens dat de maker een commerciële bedoeling met dit snelst verspreidende virus ooit heeft: voor geld wil hij in opdracht van anderen het virus inzetten om websites, servers en netwerken plat te krijgen. SoBig.G komt er alweer aan trouwens...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.