Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rene1
rene1
Hallo,
ik heb een werknemer woonachtig in Duitsland. Deze werknemer werkt voor mijn bedrijf in Nederland, maar vanuit huis (in Duitsland dus). Af en toe komt hij een dagje naar kantoor in Nederland voor werkoverleg, etc. Ik heb de werknemer uiteraard aangemeld bij de Nederlandse belastingdienst en betaal loonbelasting, etc.
Mijn vraag is of mijn bedrijf ook verantwoordelijk is voor het aanmelden/melden van deze arbeidsovereenkomst bij de Duitse belastingdienst. En heeft dit vervolgens financiele gevolgen voor mijn bedrijf (d.w.z. moet ik bepaalde belastingen betalen aan de Duitse belastingdienst?, zo ja, welke? En hoe voorkom ik dat ik dubbele of nutteloze belasting betaal voor deze medewerker aan de Nederlandse belastingdienst?).
Mijn accountant suggereerde contact op te nemen met een Duits Steuerberaterbüro en deze vragen voor te leggen. Is dat een goed idee? Of zijn er nog andere plaatsen waar ik (gratis of tegen geringere kosten) wat meer informatie kan krijgen over deze materie?
met vriendelijke groeten,
Rene
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag