• 0

vuurmuur secretaresses

Hoe gaan jullie om met secretaresses die zich als tientonner blokkade opstellen voor de persoon die je probeert te bereiken?

 

Mijn tactiek was normalitair blijven bellen en jezelf naar binnen charmeren, was niet altijd gemakkelijk en het heeft me behoorlijk wat bloed zweet en tranen gekost.

 

Wat doen jullie met dit soort lieverdjes? :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

TIP 1: 'Ik heb hier een notitie liggen dat ik het moet bellen.' Werkt heel vaak. Een beetje verbaasd over proberen te komen over het feit dat ze de vraag stelt en dan kom je ver.

 

TIP 2: Vraag in eerste instantie om doorverbonden te worden met PZ. Eenmaal doorverbonden reageer je verbaasd als volgt: 'Oh, ik zou eigenlijk doorverbonden worden met Piet Directeur, dat is dan mis gegaan.' Negen van de 10 keer wordt je dan door PZ alsnog doorgezet :).

 

En denk eraan, bellen kan leuk zijn. Het is een uitdaging en onderscheidt de amateurs van de verkopers. Bedenk dat je alleen belt om hem te helpen zijn resultaten te verbeteren.

 

Meer bellen > meer afspraken > meer offertes > meer orders > meer facturen > meer geld > dikkere auto > meer succes bij de ... dus: meer bellen is meer succes.

 

Groet, Remo

 

PS: C'est la musique qui fait la chanson. Bij bellen is de toon heel belangrijk. Ik heb de pech van een monotone stem, balen. Aaarrghhhh www.ikbaal.nl

 

PPS: Bovenstaande tips alleen toepassing in noodgevallen als het op een normale manier niet lukt.

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 1

Wat een goede tips in deze draad.

 

Ik heb er ook nog wel twee:

 

Sta vroeg op - de directeur is er vaal al eerder dan de secretaresse. In kleine organisaties neemt hij/ zij bovendien soms zelf de telefoon op om 8.00 uur.

 

Glimlach als je praat. Dit 'horen' mensen aan de andere kant.

Link naar reactie
  • 1

Hahah… ik ben vroeger ook zo’n ‘vuurmuur’ van een secretaresse geweest. ;D

 

Waar ze mij soms me overdonderden was iets in de trend van “John hier, ik moest Pieter terugbellen of is die nu al weg?” Omdat het zo’n persoonlijke touch heeft was het moeilijk in te schatten of het nu echt privé is of een fake. Werkt niet bij een secretaresse die al 20 jaar met dezelfde baas meegaat, want die kent intussen alle ‘Johns’.

 

Maar: behandel de secretaresse met respect. Zij is in eerste instantie jouw zakenpartner, want als het een goede is, beslist zij wat er wel of niet op het bureau van de directeur ligt. En dat kan zomaar jouw bedrijfsbrochure zijn – of niet ;)

(En geloof me maar: irritante mannetjes komen never nooit niet langs de secretaresse :P).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.