• 0

vuurmuur secretaresses

Hoe gaan jullie om met secretaresses die zich als tientonner blokkade opstellen voor de persoon die je probeert te bereiken?

 

Mijn tactiek was normalitair blijven bellen en jezelf naar binnen charmeren, was niet altijd gemakkelijk en het heeft me behoorlijk wat bloed zweet en tranen gekost.

 

Wat doen jullie met dit soort lieverdjes? :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Okay dan,

 

hele draadje gelezen en mijn idee niet gezien....

 

Vraag naar een willekeurige andere persoon (debiteuren) in het doelbedrijf en laat je dan doorverbinden met de gewenste gesprekspartner.

 

Wat ook werkt zijn de doorkiesnummers, meestal niet bekend maar wel te raden. Bij grotere bedrijven met een belbundel van 100 nummers heeft men meestal een "mooi" roepnummer eindigend op 88, 33, 11, enzovoort. Als het niet lukt langs de secretaresse te komen kan je altijd willekeurig een ander eindcijfer proberen. De directie heeft vaak 01.

 

Dit zijn niet de meest elegante oplossingen, maar het doel heiligt soms de middelen. Het zou toch zonde zijn als dat bedrijf dankzij een onwillige secretaresse geen miljoenenwinsten kon boeken met onze produkten, toch?

Link naar reactie
  • 1

Wat een goede tips in deze draad.

 

Ik heb er ook nog wel twee:

 

Sta vroeg op - de directeur is er vaal al eerder dan de secretaresse. In kleine organisaties neemt hij/ zij bovendien soms zelf de telefoon op om 8.00 uur.

 

Glimlach als je praat. Dit 'horen' mensen aan de andere kant.

Link naar reactie
  • 1

Hahah… ik ben vroeger ook zo’n ‘vuurmuur’ van een secretaresse geweest. ;D

 

Waar ze mij soms me overdonderden was iets in de trend van “John hier, ik moest Pieter terugbellen of is die nu al weg?” Omdat het zo’n persoonlijke touch heeft was het moeilijk in te schatten of het nu echt privé is of een fake. Werkt niet bij een secretaresse die al 20 jaar met dezelfde baas meegaat, want die kent intussen alle ‘Johns’.

 

Maar: behandel de secretaresse met respect. Zij is in eerste instantie jouw zakenpartner, want als het een goede is, beslist zij wat er wel of niet op het bureau van de directeur ligt. En dat kan zomaar jouw bedrijfsbrochure zijn – of niet ;)

(En geloof me maar: irritante mannetjes komen never nooit niet langs de secretaresse :P).

 

Link naar reactie
  • 0

Die secretaresse heeft ongetwijfeld de opdracht zomin mogelijk onzin naar haar baas te laten doordringen. Aan jou om duidelijk te maken dat jij geen onzin bent.

 

Dat kan op verschillende manieren:

  • je aanbod moet een 'win' voor de klant zijn - dit moet je in korte tijd ('elevator pitch') en telefonisch duidelijk maken
  • je kunt haar hulp inroepen - 'wat moet ik doen (of laten!) om een afspraak met je baas te kunnen krijgen?'
  • begrip tonen voor haar situatie! - 'krijg je veel van dit soort telefoontjes?'

 

Overigens werkt dat alleen (en niet altijd!) als je dit niet als trucje toepast. Respect voor de persoon aan de andere kant is essentieel!

 

Een optie is ook dit soort gesprekken (m.n. de elevator pitch) domweg te oefenen met een collega (niet een vriend, die zijn te aardig ;D). Als je collega genegen is je door te verbinden, ga je vooruit :D!

 

Succes,

ToC

 

PS als je niemand hebt om mee te oefenen, wil ik wel. Ik ben niet aardig in rollenspellen ;D!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Vaak zal zo'n secretaresse vragen 'waar gaat het over'. Ik heb in veel gevallen succes gehad met het bereiken van topmensen door aan te geven dat ik die informatie wel wilde mailen. In sommige gevallen kreeg ik dan het mailadres van de man/vrouw die ik wilde bereiken zelf! Zo niet dan mailde ik mijn concept/voorstel naar de secretaresse. Ook vaak een mailtje aan de secretaresse met een korte PowerPoint presentatie erbij. Vaak begrijpt ze de inhoud dan niet echt ??? en wil ze haar baas die informatie toch niet onthouden.... Vooral blijven nabellen totdat je een definitief nee hebt. In de meeste gevallen kreeg ik een ja! :D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

In sommige gevallen kreeg ik dan het mailadres van de man/vrouw die ik wilde bereiken zelf!

 

Okidoki,

 

Wees niet te verbaasd dat je het mailadres van de directeur zelf krijgt... veel secretaresses 'zuiveren' de mailbox van de directeur ook, net als het inkomende telefoonverkeer!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als er wordt gevraagd waar gaat het over, meld je "dat is persoonlijk" ... dat helpt bijna altijd (maareh ... volgens mij hebben we dit al eens besproken)

 

**quote een tip van Annedien uit de oude doos van 30-10-2002

 

Oh, en moeilijk bereikbare mensen?

 

Ik heb eens een tip gehad van een dierbare vriend:

Spreek tegenover de secretaresse alsof je nog hebt geknikkerd met degene die je wilt spreken.

 

Dus niet:

"Goedemiddag, u spreekt met Annedien Hoen uit Apeldoorn. Ik zou graag spreken met de heer de Vries."

 

maar: (en glimlach erbij!)

"Hallo, met Annedien, is Joep er ook?....(verwachtingsvolle stilte die er vanuit gaat dat ze je gaat doorverbinden.....)"

 

Het schijnt te werken

 

En (ook een telefoon-bereik-tracht-tip) vraag om een TIJD waarop je kunt terugbellen. Laat degene die je bericht aanneemt een tijd opschrijven dat jij gaat bellen.

***unquote

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat in 70 % van de gevallen het volgende lukt:

 

- Spreek met een hele resolute stem en zeg: "Ik wil degene spreken die verantwoordelijk is voor ( bijv internet ) binnen uw organisatie !"

 

of

 

"Wie is er verantwoordelijk voor ....?" en daarna "Kunt u mij met hem/haar doorverbinden".

 

In 70 % van de gevallen verbind men direct door. Als de persoon in vergadering is heb je de naam en bel je later terug !

 

Het is vaak de vastberadenheid die in je stem klinkt die bepaalt of je wordt doorverbonden of niet. Als een secretaresse merkt dat je niet zo vastberaden bent gaat ze stomme vragen stellen !

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Okidoki,

 

Wees niet te verbaasd dat je het mailadres van de directeur zelf krijgt... veel secretaresses 'zuiveren' de mailbox van de directeur ook, net als het inkomende telefoonverkeer!

 

Als je directe vragen of suggesties naar de directeur doet zal zij altijd met hem overleggen. Als de mail aan haar gericht is zal ze zich vrij voelen om hem gewoon weg te gooien.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dus zelf secretaresse bij een Universiteit afdeling ICT. En alle bedrijven vragen direct naar de directeur of noemen hem zelfs bij zijn naam zodat ik misschien wel ga denken dat ze de directeur kennen..nou mooi niet! >:(

 

Wij filteren voor de directeur wat mogelijk interessant kan zijn. Als het toevallig met een lopend project te maken heeft dan wil ik graag nog eens bij de directeur informeren. Maar eigenlijk bereik je hem alleen door mailings, want die krijgt hij allemaal onder ogen. :)

 

Daarbij is het bij ons verstandiger om gewoon naar de verantwoordelijk te vragen van een bepaalde dienst/product. Die verbinden we namelijk wel door.

 

Het is namelijk altijd erg makkelijk om te vragen naar de directeur.

 

Ben zelf ook commercieel medewerkster geweest dus weet zo'n beetje elke standaard zin wel uit mijn hoofd en werkt gewoon niet bij ons.

 

Meestal denkt men dat de secretaresse alleen maar een doorgeef luik is en zich verder van de domme houd. Maar wij moeten best veel van de organisatie weten en wat er speelt omdat je de ondersteuning bent en daarom kunnen wij prima filteren wat wel en wat niet belangrijk is! ;D

 

Veel succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de aanvullende info Wikkie! Inderdaad noem ik ook altijd de naam en als het even kan ook voornaam van de man die ik spreken wil. Zonder bel ik eigenlijk haast nooit. Als ik die gegevens niet heb vraag ik inderdaad naar de verantworodenlijke. In mijn geval is de directeur altijd een belangrijk sleutelpersoon. Mijn dienst zadelt de verantwoordelijke vaak met werk op maar kan de onderneming een hele hoop geld besparen! Daar heeft de eindverantwoordelijke toch het meeste oog voor in mijn branche.

 

Ik heb overigens in mijn reactie helemaal niet willen zeggen dat secretaresses alleen maar doorgeefluiken zijn, hoewel dit fors verschilt per ondernemening / directeur.

 

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Waarom zijn jullie allemaal zo nega over directiesecrataresses?

Volgens mij is de secretaresse vaak de allerbeste ingang bij een bedrijf, en zeker bij de directeur.

Overtuig daarom gewoon eerst haar (nodig haar eens uit voor een lunchafspraak ;)) en laat haar de directeur daarna maar overtuigen...!

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

probeer het anders gewoon eens door je voor te doen als iemand die de directeur kent van de voetbal/golf tennis

 

"he met Jan-Willem is Pieter er ook"

 

zo kwam een van mijn oude collega's bija overal binnen, ondanks de secretaresse. Je moet vervolgens wel een sterk verhaal klaar hebben trouwens, anders kom je nooit meer binnen!!

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.