• 0

integratie van e-commerce systeem in bestaande site

Voor een toekomstig project ben ik op zoek naar een e-commerce systeem dat te integreren valt in een bestaande website.

 

Niet als apart site gedeelte maar letterlijk door binnen een bestaande pagina 'add to cart' knopjes toe te voegen die in verbinding staan met de aan de site gekoppelde webshop software.

 

Mijnwinkel heeft dergelijke functionaliteit met zijn internet kassa, maar da's een model waarbij maandelijks betaald moet worden (evt een optie).

 

De voorkeur gaat echter uit naar een bestaande open source of closed source variant, zodat er naast de initiele investering en de maandelijkse hostingkosten geen extra kosten zijn. Een investering in een betaald systeem is dus geen probleem.

 

Ik heb al heel wat afgegoogled maar ben een dergelijk systeem nog niet echt tegen gekomen (of ik zoek verkeerd, dat kan natuurlijk ook).

 

Heeft iemand tips welke shopping cart software een dergelijke functionaliteit ondersteunt?

 

Bij voorbaat dank! :)

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

de meeste systemen kunnen dat prima.

Magento en x-cart kunnen het in elkgeval zeker omdat ik het daarbij zelf al eens gedaan heb.

Bij magento kan je een klein stukje code plaatsen dat dan de button voor bestellen plaatst en bij x-cart zit een wat uitgebreidere functie om productinformatie naar html te exporteren.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Vossie,

 

Hartelijk dank voor de info. Ik was op mijn zoektocht ook op de site van Magento en X-cart wezen kijken maar om eerlijk te zijn is een dergelijke feature niet (of anders verdomd moeilijk) te vinden in de informatie op hun site. Dus ik ging er vanuit dat het met die systemen in ieder geval niet kon.

 

Fijn om te horen dat ze het beide klaarblijkelijk wel ondersteunen, dat geeft weer wat extra opties. Ik weet in ieder geval uit contact met jou (en door het lezen van gebruikservaringen van mensen) dat zowel X-cart als Magento prima voldoen als shopping cart systeem.

 

Je hebt er reeds gebruik van gemaakt, hoe werkte dit in de praktijk? Men klikt op de 'add to cart' knop in de html pagina en dan komt men in de shopping cart terecht? Of ziet men dan alsnog de winkel zelf? De voorkeur gaat uit naar puur en alleen het afreken gedeelte van het shopping cart systeem te gebruiken. Een apart zichtbaar winkel gedeelte is voor dit project niet gewenst aangezien het de klanten alleen maar zal verwarren dan.

 

Geen idee overigens of de meeste systemen het prima kunnen, het is in ieder geval listig te vinden is mijn ervaring. Vandaar uiteindelijk mijn vraag op het forum.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je in de shop template gewoon een redirect opneemt naar de cart dan zal de bezoeker hoe dan ook altijd alleen bij de cart template terecht komen. Dan is het simpel en heb je toch je doel bereikt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het staat inderdaad eigenlijk nooit in de functie omschrijving maar is ook niet iets heel byzonders.

Elke button om een product in een shoppingcart te stoppen is immers gewoon een soort van link.

 

Als je zo een button op een pagina plaatst en iemand klikt erop wordt het product dus in het winkelmandje gestopt en de klant naar het winkelmandje gestuurd.

 

enige dat je moet veranderen is dat de naam van het product in het winkelmandje dus een link naar de productpagina is en dus naar de daadwerkelijke shop detailpagina terug stuurt, maar dat is wel aan te passen.

 

Verder heb je dus gewoon je html pagina's en stuur je mensen van daaruit naar het winkelmandje en van daaruit kunnen ze betalen.

Link naar reactie
  • 0

Op zich is het inderdaad met wat kleine wijzigingen goed voor elkaar te knutselen. En ik begrijp natuurlijk dat je zo'n link feitelijk gewoon achter een knopje kan stoppen. Maar het ging er in eerste instantie om of er shopping cart systemen zijn die hier sowieso al rekening mee houden (ja dus).

 

Ik heb net in de admin demo van X-cart zitten neuzen en vond daar het knopje waarmee de desbetreffende HTML code gegenereert wordt. Altijd handig, de klant wil e.e.a. zo laagdrempelig mogelijk zien. En als dat zo 'uit de doos' grotendeels al kan is dat erg fijn natuurlijk, scheelt weer aanpassingen.

 

Wederom dank, heren.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.