• 0

Feedback marktplaats voor zakelijke dienstverlening

Gast Verwijderd account

Hallo forumbezoeker,

 

Sinds kort is een nieuwe online marktplaats voor zakelijke dienstverlening, Rizzo!Rizzo!

 

Het principe is eenvoudig: ondernemers plaatsen hun opdracht op de website. De opdrachten hebben diepgang, zodat ingeschreven dienstverleners zoals advocaten en accountants gericht kunnen zoeken. De aandacht gaat uit naar zowel kwaliteit als prijs. De dienstverleners brengen hier vervolgens een bieding op uit. Verder geven opdrachtgevers een referentie aan de dienstverlener zodra een opdracht is afgerond. Op deze manier krijgen medegebruikers een beeld van de kwaliteit van de dienstverlener.

 

De site streeft er naar een transparant en laagdrempelig platform te zijn waarop vraag en aanbod eenvoudig op elkaar kunnen worden afgestemd.

 

Het concept is gebaseerd op werkspot.nl, waar huiseigenaars en klussers (schilders, etc) elkaar ontmoeten. Deze site is zeer succesvol. Zo werden vorig jaar 40.000 klussen 'geveild'.

 

Het doel van de dienst is om binnen 3 jaar 14.000 geregistreerde ondernemers te hebben (in Nederland zijn er 800.000 MKB bedrijven). Daarnaast verwacht ik 800 betalende dienstverleners te hebben (in Nederland zijn er 40.000 zakelijke dienstverleners zoals accountants en advocaten).

 

Ik zou graag op de volgende feedback willen hebben:

- zal een vergelijkbaar concept in de markt van ondernemers en zakelijke dienstverleners net zo succesvol zijn als werkspot.nl? Zo niet, waarom niet?

- in hoeverre is de website zelf van de juiste website voor deze doelgroep? Wat moet er eventueel verbeterd worden?

 

Ik verneem graag jullie (soms zeer) kritische feedback.

 

Groet,

Anthony

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb even naar de site gekeken en gelijk door gestoomd naar de FAQ sectie. Er zijn een aantal dingen die me opvallen. De site zelf ziet er erg algemeen uit. Er is me niet direct duidelijk wat je nu precies doet en wat daar het voordeel voor mij voor is. Daarnaast gebruik je stockfoto's waar ik over het algemeen ook niet erg gelukkig van wordt. komt erg anoniem over. Bij de contact gegeven staat alleen een contactformulier. geen adres geen telefoonnummer etc. niet best.

 

met betrekking tot de privacy verklaring: U stemt er tevens mee in dat wij uw gegevens kunnen gebruiken om contact met u op te nemen en u informatie te leveren die, in bepaalde gevallen, zal zijn toegesneden op uw interesses, zoals gerichte banners, administratieve kennisgevingen, productaanbiedingen en boodschappen die betrekking hebben op uw gebruik van de site. Door aanvaarding van de gebruikersovereenkomst en het privacybeleid stemt u uitdrukkelijk in met het ontvangen van die informatie.

 

Ik heb zo een vermoeden dat veel mensen hier niet happy mee zijn, In feite een vrijbrief voor spam. voldoet volgens mij ook niet aan de nieuwe wetgeving

 

Wat kost een abonnement?

 

De eerste 30 dagen kunt u gratis op proef gebruik maken van xxxxxxxx daarna kost een lidmaatschap € 89,95 excl. btw per maand. U wordt altijd voor een termijn van 6 maanden lid en betaalt ook per 6 maanden (6 maanden x € 89,95 = €539,70 excl. btw). Er zijn geen andere kosten zoals provisies e.d. verschuldigd.

 

Wij hebben reeds een website, hebben wij xxxxxxxx! nog nodig?

 

Een website hebben is niet voldoende; u moet eveneens uw site voldoende bekendmaken. Dit vereist een belangrijke reclame-uitgave die u misschien niet bereid bent te doen. xxxxxxxx! is een referentiesite en doet deze investering voor u. Door zich in te schrijven als dienstverlener profiteert u dus van de faam van xxxxxxxx! en maakt u zich dus kenbaar bij de opdrachtgevers die misschien anders uw site niet zouden bezocht hebben.

 

Hoe zit het met de faam op dit moment? hoe denk je een breed publiek te gaan trekken. denk je dat je binnen 30 dagen groot genoeg bent om het abonnementsgeld te rechtvaardigen,

 

Persoonlijk heb ik het niet zo op referentiesites. Er zijn er al heel veel en de meeste zijn te betitelen als ongewenst. Ik betwijfel zelf heel erg het nut om op een dergelijke referentie site te staan, ik vermoed zelfs dat wanneer deze site goed geïndexeerd wordt dit tegen je klanten kan werken. Ik heb persoonlijk altijd de neiging om zo snel mogelijk weg te klikken als ik op weer een bedrijvengids/referentiesite ben terechtgekomen. Ik heb veel liever dat mensen op mijn site terechtkomen als ze op mijn bedrijfsnaam zoeken dan op 6-8 bedrijvengidsen/referentiesites.

 

hoe laagdrempelig is de abonnementsstructuur? Hoe ga je de site verder in de markt zetten. Waarvoor de keuze voor de naam? Wat garandeer je de mensen die een abonnement bij je afnemen? wel eens gedacht om met een no cure no pay constructie te werken? Of is de verwachting dat dat niet voldoende rendement oplevert?

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dag Seb,

 

Bedankt voor jouw feedback. Ik heb al enkele zaken aangepast op basis van jouw reactie, zoals de privacystatement en contactgegevens (telefoonnummer wordt op dit moment aangevraagd).

 

Je geeft aan dat het niet direct duidelijk is wat Rizzo!Rizzo! doet en wat de voordelen zijn. Toch wordt er op de hoofdpagina aangegeven wat de voordelen zijn en ook hoe het werkt. Als je verder klikt, dan vind je ook meer uitleg.

Ik begrijp daarom niet helemaal wat je bedoelt. Graag ontvang ik een toelichting.

 

Wat betreft jouw vragen aan het eind, hierop wil ik later terugkomen. Sommige zijn uitstekende vragen!

 

Groet,

 

Anthony

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat je mensen al op de frontpage moet pakken. Als ik verder moet klikken zonder dat de basisstructuur mij duidelijk is ben je mij eigenlijk al kwijt. Ik en velen anderen met mij nemen vaak binnen 5 seconden de beslissing of ik op de site blijf hangen of niet. Dat ik op jouw site wordt aangestaard door heel eng glimlachende mensen alsof ik net wakker ben geworden uit een jarenlang coma helpt daar niet bij...

 

Om een aantal tips te geven;

 

Bij hoe werkt het heb je een opsomming staan bij rode icoontjes. advocaat accountants belastingsadviseurs etc. Deze rode icoontjes werken als signaalknoppen. Mijn ogen lezen de kop hoe werkt het en schieten dan meteen door naar de signaalknoppen. Daar vind ik vervolgens geen antwoord op de vraag hoe werkt het maar voor wie is het. Nu moet ik dus meer moeite gaan doen om erachter te komen hoe het werkt door de grijze tekst te gaan lezen.

 

volgende punt. na de "vouw" van de website, het gedeelte waar je moet scrollen om het te zien. staat een opsomming met de voordelen. deze zou ik boven de vouw plaatsen, wellicht in de plaats van die lugubere foto (de man links denkt overigens; waarom heb ik nou toch niet de stekker eruit getrokken). Wanneer je de voordelen hoger plaatst, heb je een grotere kans dat mensen het zien en dat ze er door aangesproken worden en dus blijven hangen.

 

Ik ben heel erg benieuwd wat jouw USP's nu precies zijn en zeer geïnteresseerd in het antwoord op de vragen over de abonnementskosten en of het geen nadeel voor bedrijven is om op nog een bedrijfsgids/referentiesite te staan voor een behoorlijk fors bedrag

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

 

...

Ik verneem graag jullie (soms zeer) kritische feedback.

 

Daar komt-ie dan. Als klant zal ik er geen gebruik van maken. Ik zoek zelf, of vraag in mijn netwerk. Ik zou vragen hebben bij de betrouwbaarheid van de referenties (kan ik bij de referenties bellen voor meer info?). En wat is de reputatie van RR zelf? Wat gebeurt er als een dienstverlener geen kwaliteit levert? Betaalt RR me dan terug of zo?

 

Als dienstverlener zou ik ook niet bepaald gelukkig zijn. Het enige voordeel is de centrale plek, waar ik vergeleken word met concurrenten obv referenties. Ik kan zelf ook wel referenties verzamelen, en op mijn eigen site zetten. Mijn eigen site promoten is ook geen 'rocket science', meer een investering. Daarnaast lijd ik onder de reputatie van leveranciers die mindere kwaliteit leveren en ook op RR staan.

 

Dus het lijkt mij niks. Laat je daardoor niet afschrikken. Prove me wrong! ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@seb

 

Ik ben het helemaal met je eens dat ik mensen op de hoofdpagina moet pakken. Ter info, de gemiddelde tijd op de site is goed (1 min 52 sec), maar de conversie rates zijn nog erg laag.

 

Ik heb dus jouw tip over de rode icoontjes opgevolgd (deze week worden ze aangepast). Verder zit de opsomming met voordelen nu hoger.

 

Als antwoord op jouw vraag, de belangrijkste USP voor de ondernemer is:

- de ondernemer (de opdrachtgever dus) kan via www.rizzorizzo.nl bijvoorbeeld een accountant in zijn eigen buurt vinden die internationale kennis heeft, ervaring in zijn eigen branche (bijv. automobielindustrie) en ook nog eens goede referenties heeft. Geen andere site, persoon of de gouden gids kan de ondernemer voorzien van deze informatie.

 

Bedenk dat dit concept (markplaats voor dienstverlening) al bestaat in de vorm van werkspot en erg succesvol is.

 

De zakelijke dienstverlener kan gedurende een maand gratis gebruik maken van de dienst. Als hij de meerwaarde er niet in ziet, hoeft hij niet terug te komen. Maar als hij wel de meerwaarde kan zien omdat het hem business brengt, dan is hij bereid om de abonnementskosten te betalen. Zijn extra clienten zullen hem namelijk meer opleveren dan 89,95 euro per maand. Voor de opdrachtgever is de dienst altijd gratis.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even vluchtig je startpagina doorgelopen en het valt me direct op dat er een aantal spellingsfouten in je teksten zijn geslopen. Als ik zoek naar een diensverlener (advocaat/accountant/etc.) dan verwacht ik 'foutloos' werk te krijgen. Deze verwachtingen link ik dus ook automatisch aan een partij die hierin bemiddelt.

 

Leg je teksten dus nog eens onder een vergrootglas en haal er alle foutjes uit, het zou zonde zijn als je op zoiets stoms als een typefout klanten zou kunnen mislopen.

 

De site zelf komt op zich helder en redelijk onpersoonlijk over,dit komt dus wat mij betreft goed overeen met je aanbod.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb even vluchtig je startpagina doorgelopen en het valt me direct op dat er een aantal spellingsfouten in je teksten zijn geslopen.

 

Ik heb de tekst laten nakijken door een professionele linguist, dus ik ben verrast van dit nu te horen.

 

Zou je me concreet enkele voorbeelden kunnen geven?

Link naar reactie
  • 0

Bijvoorbeeld:

 

"Schrijf u zich nu in 5 minuten in om gratis van de dienst gebruik te kunnen maken."

 

"Voor mijn bedrijf heb ik algemene voorwaarden nodig die mijn klanten moeten accepteren zodra ze zich ingeschreven hebben om(p) mijn website."

 

"Binnenkort moet ik voor het eerste de omzetbelasting aangeven."

 

 

edit, kleine toevoeging nog:

 

Dit vind ik ook een mooie: "Zakelijke dienstverlening omvat tal van verschillende activiteiten."

 

"De professionele of zakelijke dienstverlener is een persoon of bedrijf die deze zakelijke diensten verleend(t)."

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind trouwens ook dat de teksten niet altijd even lekker lopen. Bepaalde woorden worden meerdere keren in dezelfde zin herhaald en de teksten zijn niet altijd even goed op de lezer afgestemd waardoor je het risico loopt dat deze voortijdig afhaakt.

 

Bijvoorbeeld:

In het stukje "de voordelen voor de opdrachtgever" is de opvallende (blauwe) zin "OPDRACHTGEVERS, wij helpen u tijd en geld te besparen" waardoor je de opdrachtgever direct aanspreekt, terwijl het laatste gedeelte weer algemeen ingestoken is door te spreken van 'de opdrachtgevers'.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Rizzo!Rizzo! is weer een maand verder in haar bestaan. Het loopt nu aardig, vooral m.b.t. inschrijvingen door dienstverleners. Het is voor hun aantrekkelijk om op deze manier aan extra klanten te komen. Het loopt nu nog beter sinds ze voorlopig niets hoeven te betalen totdat de site genoeg kritische massa heeft.

 

De inschrijvingen door ondernemers vallen echter tegen. Het is voor hun ook gratis, maar om de een of andere manier zien ze er niets in om zich in te schrijven. Traffic van ondernemers wordt gegeneerd door Google Adwords en geleidt naar de landingspagina's.

 

Heeft iemand een idee waarom het aan de kant van de ondernemers niet loopt?

Ligt het aan de kwaliteit van de traffic (misschien zitten in de traffic van Google Adwords helemaal geen ondernemers), de content van de landingspagina's (wordt het concept misschien niet duidelijk uitlegd) of ligt het aan het concept zelf (men ziet geen toegevoegde waarde en dus niet het nut om in te schrijven)?

 

Of is er ook sprake van te weinig kritische massa (het kip en ei verhaal) zodat de ondernemer denkt: "ik kom later wel als het een beetje loopt"?

 

Feedback wordt gewaardeerd!

 

Link naar reactie
  • 0

Tsja, ik denk dat het probleem nu vooral is, dat er weinig opdrachten staan. Ik heb net even gekeken en dan denk ik "leuk initiatief, maar met een stuk of 8 opdrachten niet interessant om vaker naar te kijken".

 

Als ik zou weten dat deze dienst binnenkort 90 euro per maand gaat kosten, dan zou ik helemaal supersnel afhaken.

 

 

En er ontbreken nog een heleboel categorieen van zakelijke dienstverlening. Je kan dus niet voor alles wat je nodig hebt op de website terecht. Volledigheid draagt denk ik zeer veel bij.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Tsja, ik denk dat het probleem nu vooral is, dat er weinig opdrachten staan. Ik heb net even gekeken en dan denk ik "leuk initiatief, maar met een stuk of 8 opdrachten niet interessant om vaker naar te kijken".

Ik ben het met je eens, maar hoe zorg ik ervoor dat er meer opdrachten zijn? Ondernemers moeten zich namelijk eerst inschrijven...

 

Als ik zou weten dat deze dienst binnenkort 90 euro per maand gaat kosten, dan zou ik helemaal supersnel afhaken.

Maar een bezoeker aan de site weet dit niet. En voor ondernemers zal het altijd gratis zijn.

 

En er ontbreken nog een heleboel categorieen van zakelijke dienstverlening. Je kan dus niet voor alles wat je nodig hebt op de website terecht. Volledigheid draagt denk ik zeer veel bij.

Goed punt. Daar ga ik wat aan doen. Bedankt voor jouw reactie!

Link naar reactie
  • 0

Beste Anthony,

 

Leuk initiatief! Maar iemand die een professional zoekt, zoekt bij voorkeur 1) een persoon 2) bij hem in de buurt 3) die wordt aanbevolen door controleerbare referenties. Er staan nu nog maar heel weinig professionals op, dus voor de meeste ondernemers zit er nu niet één bij hem/haar in de buurt, en degenen die er op staan, zijn bedrijven i.p.v. personen. Bovendien staan er nog helemaal geen referenties op de site (of zie ik iets over het hoofd?). Dus voorlopig voldoet de site niet aan de behoefte van de gemiddelde ondernemer en maakt het zijn claim (zoeken o.b.v. referenties) totaal niet waar.

 

Volgens mij heeft het totaal geen zin om het aantal categorieën al meteen fors uit te breiden. Want zolang er niet aan de 3 hiervoor genoemde punten wordt voldaan, heb je als vrager geen goede reden om de site te bezoeken. Ik denk dat het wel een positief effect heeft als je enkel bedrijven toelaat die ook direct referenties opgeven en als je recensenten beloont voor hun recensies (goed of slecht), bijvoorbeeld door periodiek (maandelijks?) een prijs uit te loven voor de beste recensie.

 

Ik geloof niet in een algemene bedrijvengids met ratingsysteem zoals google maps en de telefoongids inmiddels aanbieden. Want heeft iemand hier al ooit iets ingevuld of dit gebruikt voor zijn selectie? En waarom zou iemand gratis reclame maken voor een professional die gewoon goed zijn werk doet, zoals van hem verwacht mag worden? M.a.w. hoe weet ik dat die referentie niet is gekocht? Of dat die slechte recensie niet berust op onrealistische verwachtingen over de dienstverlening? Met name onder de allerkleinste klanten bevinden zich immers nogal wat geschreeuw-weinig wol schapen. Kortom: een site die het moet hebben van zijn referenties/recensies, moet er vóór alles voor zorgen dat er voldoende recensies zijn en dat deze ook betrouwbaar zijn. Goede en betrouwbare recensies schrijven is immers ook een vak.

 

De meest efficiënte en effectieve manier om RR uit te rollen lijkt mij: begin met 1 bepaalde dienst in 1 a 4 regio's (de 4 grote steden) en zet dat eerst goed op poten voordat je uitbreidt naar andere diensten en regio's. Succes!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je site bekeken, was van plan om me in te schrijven maar ben afgehaakt. Het duurde erg lang voordat ik gevonden had wat het me zou gaan kosten. Tijdelijk is het gratis, maar zojuist las ik dat ik daarna € 539,70 per 6 maanden mag gaan betalen.

 

tijdelijk niet van toepassing] Wat kost een abonnement?

De eerste 30 dagen kunt u gratis op proef gebruik maken van Rizzo!Rizzo!, daarna kost een lidmaatschap € 89,95 excl. btw per maand. U wordt altijd voor een termijn van 6 maanden lid en betaalt ook per 6 maanden (6 maanden x € 89,95 = €539,70 excl. btw). Er zijn geen andere kosten zoals provisies e.d. verschuldigd.

 

Ik vind dat veel en veel te veel.

 

Veel succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dag Roel,

 

Bedankt voor je initiele bezoek aan de website. Jammer dat het lang duurde om uit te zoeken wat de dienst kost. Ik zal deze feedback gebruiken om de dienst te verbeteren, iets wat ik continu doe.

 

De dienst is inderdaad tijdelijk gratis (zelfs de komende maanden), wat iedereen de mogelijkheid biedt om gebruik te maken van de dienst en mogelijk nieuwe klanten te winnen zonder dat het hun iets kost. Geweldig dus!

 

Over enkele maanden zal Rizzo!Rizzo! aan de geregistreerde dienstverleners aankondigen om voor de dienst te moeten betalen. Van degenen die dit niet willen wordt het (proef)abonnement beeindigd. Ongeacht de hoeveelheid nieuwe klanten die ze binnengehaald hebben. Niet mis toch?

 

Als je kijkt naar de kosten die je uiteindelijk moet betalen (uitgaande ervan dat je de dienst blijft gebruiken), dan vallen ze echt mee. Ik zal je uitleggen waarom:

 

Stel dat het tegenzit en via Rizzo!Rizzo! je maar 1 klant tijdens de termijn van 6 maanden weet binnen te halen. Je besluit na 6 maanden je abonnement niet te verlengen. Die nieuwe klant van jou zal waarschijnlijk enkele jaren bij jou blijven. Laten we aannemen dat het 3 jaar zijn en dat het voor jou een gemiddelde klant is (qua omzet).

 

Je zult aan hem 3 x 2914 euro (zie de tarieven op je website) = 8742 euro verdienen, terwijl je acquisitiekosten slechts 6% zijn.

 

Is dat voor jou veel te veel?

Link naar reactie
  • 0

Stel dat het tegenzit en via Rizzo!Rizzo! je maar 1 klant tijdens de termijn van 6 maanden weet binnen te halen. Je besluit na 6 maanden je abonnement niet te verlengen. Die nieuwe klant van jou zal waarschijnlijk enkele jaren bij jou blijven. Laten we aannemen dat het 3 jaar zijn en dat het voor jou een gemiddelde klant is (qua omzet).

 

Leuk dat rekenen! Stel je hebt 100.000 unieke bezoekers per maand voor vijf vakgebieden (20.000), 1% plaatst een advertentie (200). Per regio, voor het gemak is dat een provincie, dus 16,67 advertenties in mijn regionale doelgroep! Als ik slechts 20 concurrenten op jouw site heb in mijn gebied zijn dat 0,8 klanten per maand!

Link naar reactie
  • 0

Mijn bescheiden mening: 89,95 euro per maand is veel te duur

 

Zeker gezien het feit dat er op andere sites met een veel groter bereik veel goedkoper aan klanten kan komen.

 

Site ziet er strak uit maar de bedrijvengids zou wel paginering kunnen gebruiken ;)

 

Succes met de site

Klussen vinden de juiste klussers op www.klusbode.nl

Alle aanbiedingen vind je op www.prijzer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.