• 0

Video Spokes Person

Hallo,

Ik kan weinig vinden over het effect van een zogeheten 'video spokes person'

Dit houdt in het plaatsen van een videootje van een mens op je website, die een korte intro en/of uitleg geeft.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik vind het op zich interessant om toe te passen voor mijn website betreffende financiele zaken.

Ik kan me echter voorstellen dat het ook zomaar heel irritant kan overkomen bij sommige mensen.

Wat is de mening van de meerderheid? En als die goed is, wat voor persoon gebruik je dan? Ik doel vooral op de amerikaanse mannelijke markt van 18-50, dus zit te denken over een wijze oude zakenman (mentoridee, maar grijs en saai) of een jonge netgeklede blonde dame (sex sells, maar straalt wellicht niet professionaliteit over).

Bij voorbaat dank voor uw input,

Daniel

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Hi Daniel

ik denk dat dit snel leidt tot verzoeken van bezoekers of je een optie "skip spokes person" wilt toevoegen aan de site.

In de financiële wereld lijkt mij dit niet getuigen van professionaliteit, temeer daar het mij wat Amerikaans aandoet....

Heb je een voorbeeld van een site waar zoiets opstaat in de financièle wereld?

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Hi Daniel

ik denk dat dit snel leidt tot verzoeken van bezoekers of je een optie "skip spokes person" wilt toevoegen aan de site.

In de financiële wereld lijkt mij dit niet getuigen van professionaliteit, temeer daar het mij wat Amerikaans aandoet....

Heb je een voorbeeld van een site waar zoiets opstaat in de financièle wereld?

groet

Joost

Hallo Joost,

Dank voor je reactie, spreekt op zich al boekdelen ;)

Zoals je leest is het wel juist gericht op de Amerikaanse markt. Wij met onze Hollandse nuchterheid willen dit misschien niet zien, maar je kent het Amerikaanse marketingmodel wel.

De website is financieel georienteerd, maar vooral op daytraders, welke vaak mannen zijn tussen de 18-50 die in hun pyjama achter de computer miljoenen proberen te verdienen. Dus de vraag is hoe profesionaliteit staat tegenover marketing.

Daniel

• 0

"De website is financieel georienteerd, maar vooral op daytraders, welke vaak mannen zijn tussen de 18-50 die in hun pyjama achter de computer miljoenen proberen te verdienen. Dus de vraag is hoe profesionaliteit staat tegenover marketing."

Ik zou kiezen voor een leuke jongedame gezien de doelgroep, dat netgekleed is een optie maar het zou interessant kunnen zijn om hier wat mee te experimenteren. In een mooi lichaam kan immers ook gewoon een goed stel hersens zitten, in Amerika is het niet ongebruikelijk om body and brains te combineren, kijk maar naar de grote nieuwsstations. Ik zou me over de professionaliteit in dat opzicht niet veel zorgen maken.

Zorg er in ieder geval voor dat de klant niet het filmpje moet zien maar dat het optioneel is. dat geeft je gelijk een idee van de effectiviteit.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

• 0

Ken 2 bedrijven die het een tijdje hadden staan maar het bracht absoluut geen meerwaarde aan de dijk (laat staan meer conversies). Eentje daarvan was ticn.com die in de beleggingswereld zit.

Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat je het niet moet kan gaan testen ;)

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

• 0

Twinkle magazine meldt dat je verkoop/conversie 10% hoger is met video.

Mijn resultaten zijn nog positiever, maar eens met de andere commentaren, het hangt van je doelgroep af.

Voorbeeld, bij TraceBuzz.com stond een video van een 50-jarige man (bedenker/oprichter). sinds de jonge blom-video is de verkoop omhooggeschoten :-)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Onze ervaringen zijn ook positiever. Het is wel belangrijk het gedrag van je bezoekers te kennen.

Wanneer er op de pagina met de 'video spokes person' vaker terugkerende bezoekers komen dan wordt video voor die mensen inderdaad vervelend. Het is technisch mogelijk mensen die de video al eens gezien hebben om te leiden naar de volgende pagina. Wanneer ze de video toch willen zien moeten ze er zelf op klikken.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik video in het algemeen op een website heel prettig vind, zeker wanneer ik naar die informatie op zoek ben. Er is verschil tussen het initiele contact en wanneer ik op een website zit waar ik vaker geweest ben en geïnteresseerd in ben. Bij het eerste contact wil ik graag korte en bondige informatie, in het andere geval is het niet erg om lange video's te kijken wanneer het onderwerp me interesseert en het onderhoudend blijft.

Ik begeef me ook nogal eens op YouTube bijvoorbeeld om informatie te zoeken over een product of onderwerp van mijn interesse. Het is en blijft een laagdrempelige vorm van informatie verstrekken, en het kan heel efficient ingezet worden.

Voor de toepassing van de topicstarter is de casting ook belangrijk. Het kan rustig een blonde dame zijn, voor de doelgroep werkt dat goed verwacht ik, mits ze overkomt als iemand die weet waar ze het over heeft. Anders zou ik eerder kiezen voor een 'standaard' man in het pak. (die ook weet waarover hij het heeft.)

• 0

Een site die hier op gericht is : http://www.studios1.com/samples.html

Mijn eerste reactie is de afgelopen jaren geweest : dit vind ik niets. Maar het is een van de vele pogingen om beter te verkopen, dus ik zou het op zijn minst in de gaten houden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar