• 0

Auto verzekering...

Goedendag,

 

Een dezer maanden wil ik een auto gaan aanschaffen. Waarschijnlijk zal

dit een Dacia Sandero worden (nieuw). Ik zal nog even te twijfelen om voor hetzelfde

geld een tweedehands auto te kopen, maar omdat de bijtelling over de nieuwwaarde

wordt berekend (tot 15 jaar naar mijn weten) leek het mij voordeliger om een

goedkope nieuwe auto te kopen. Klopt deze gedachte?

 

En nu komt mijn oorspronkelijke vraag. Ik heb persoonlijk een negatief aantal

schadevrije jaren. Als ik de auto op m'n bedrijf laat verzekeren (gaat dus wel

om een eenmanszaak) gelden deze negatieve schadevrije jaren dan automatisch ook voor m'n bedrijf? Het is de eerste auto die ik koop op m'n bedrijf.

 

Ik hoor het graag, bvd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi Maarten

 

Ik ben geen fan van Roemeense Renaults, maar de insteek over de bijtelling klopt.

Wellicht is anders een 2e hands Prius nog een alternatief...

 

Lijkt mij dat de verzekeraar niet kijkt naar de tenaamstelling van de auto, maar naar jou als persoon en dus zal de premie niet anders zijn als je op bedrijfsnaam verzekert of privé.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Joost,

 

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Heb je ervaring met Roemeense Renaults? Op zich heb ik in het verleden in een Renault clio gereden uit het jaar 2003. Ik geloof dat in de Dacia dezelfde motor etc. zit en zulke hoge eisen stel ik niet aan een auto. Die renault clio beviel prima, dus vandaar dat ik denk dat een Dacia me ook wel zou bevallen, omdat het ongeveer vergelijkbare auto's zullen zijn (alleen goedkoper geproduceerd). Maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van, maar die indruk kreeg ik in ieder geval toen ik me aan het inlezen was op het internet.

Link naar reactie
  • 1

En nu komt mijn oorspronkelijke vraag. Ik heb persoonlijk een negatief aantal

schadevrije jaren.

 

Soms is het ook een optie om de oorzaak van de negatieve schadevrije jaren weg te halen of de gevolgen daarvan (geen of weinig no claim-korting) op andere wijze te vermijden. Dat kan op diverse manieren:

 

[*]neem 1 of meer schades alsnog voor eigen rekening. Geldt zowel voor WA- als casco-schades. Is een kwestie van uit (laten) rekenen wat naar de toekomst toe gunstiger is.

[*]verhoog het oorspronkelijke aantal schadevrije jaren. Relatief veel mensen vergeten de schadevrije jaren die ze hebben opgebouwd als leaserijder of als niet-eigenaar van een auto. Bij veel verzekeraars kunnen deze jaren wel alsnog meetellen op grond van een eigen verklaring of leaseverklaring. Hiermee kun je - ook na schade - het aantal schadevrije jaren bij oude of huidige verzekeraar alsnog laten aanpassen. 3 extra schadevrije jaren kunnen net het verschil vormen tussen malustoeslag, geen korting of toch 40% aanvangskorting

[*]controleer de schadehistorie. Vooral bij leaserijders worden relatief kleine schades nog wel eens ten onrechte meegeteld in de schadelast (die in een bonus/malus systeem sowieso voor eigen rekening genomen zouden zijn)

[*]check "beperkt casco" schades: bij sommige verzekeraars zijn van buitenaf komende onheilen als ruitbreuk van invloed op de no claim , bij andere maatschappijen niet. O.a. bij Centraal Beheer is ruitbreuk van invloed op de no claim korting.

[*]onderhandel! Je bent ondernemer dus een autoverzekering is niet het enige bedrijfmatige of ondernemersrisico dat verzekerd is of moet worden. Dit biedt ruimte voor onderhandeling: je wilt je belangen best onderbrengen bij adviseur X of maatschappij IJ, maar dan moet er wel extra no claimkorting worden verleend. Bij totaalrelaties is veel mogelijk, zelfs tot 60% no claimkorting voor een verzekeringnemer met negatieve schadevrije jaren

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 303 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.