• 0

Eigen gebruik horeca

Hallo,

Ik heb het antwoord nog niet gevonden en heb dus een vraag. In mijn restaurant wordt door personeel en mijzelf gegeten en gedronken. Dit is eigen gebruik en als zodanig weg te boeken als bedrijfskosten. Echter tegen welk bedrag? Nmm tegen inkoopsprijs zonder BTW. Klopt dit, immers de BTW heb je al verwerkt in de aangifte,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daarnaast is 26,5% van deze kosten niet aftrekbaar van de winst.

Of 0,4% van het loon voor de loonheffing van je werknemers met een minimum van €4200

 

als het een BV betreft.

 

De 4200 grens kennen we in de IB ook, maar fungeert daar als maximum. Dus 4200 niet aftrekbaar - of als dat minder is - 26,5% van de werkelijke kosten.

 

 

Leuk 1, 2, 3-tje zo.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Correct me if I'm wrong: als de btw niet terug te vragen is, zijn dit toch gewoon zakelijke kosten? Dan moet je dus inclusief btw boeken (en vervolgens dus de correctie van 26,5% toepassen).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Correct me if I'm wrong: als de btw niet terug te vragen is, zijn dit toch gewoon zakelijke kosten? Dan moet je dus inclusief btw boeken (en vervolgens dus de correctie van 26,5% toepassen).

Ja maar de BTW heb je toch al bij de inkoop daarvan verrekend
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.