• 0

Innovatieplatform niet voor Technostarters?

Bijgaand het persbericht van de RVD over de samenstelling van het Innovatieplatvorm onder het voorzitterschap van de Minister President. Installatie van de raad zal plaatsvinden op 5 september a.s.

 

Gezien de samenstelling van het platform (op 1 uitzondering na uitsluitend gevestigde orde zonder "liefde" voor innovatief ondernemerschap en technostarters) verwacht ik niet dat het platform wat gaat bijdragen aan de economische dynamiek aan de onderkant van de markt.

 

Is er hier iemand die dat anders ziet?

 

Ik laat mij graag overtuigen van mijn ongelijk.

 

Vriendelijke groeten,

Nils de Witte

 

 


Ministerie van Algemene Zaken

 

Persbericht ministerraad

 

22 augustus 2003

 

INNOVATIEPLATFORM OP 5 SEPTEMBER VAN START

 

De ministerraad heeft ingestemd met de oprichting van het Innovatieplatform onder voorzitterschap van minister-president Balkenende. Het platform zal plannen opstellen en een visie ontwikkelen teneinde een impuls te geven aan innovatie in Nederland als motor van productiviteitsgroei en economische ontwikkeling. Het kabinet verwacht dat het Innovatieplatform concrete aanbevelingen zal doen die als basis kunnen dienen voor beleidsvorming én -uitvoering. Daarnaast geeft de vorming van het Innovatieplatform een stimulans aan bedrijfsleven en kennisinstellingen om zelf initiatieven te ontplooien ter versterking van het innovatief vermogen van de Nederlandse economie. Uitgangspunt daarbij is onder meer dat de beschikbare kennis beter wordt benut.

 

Op de Europese Raad van Lissabon hebben de lidstaten van de Europese Unie de ambitie geformuleerd om de Europese Unie binnen tien jaar te maken tot de meest concurrerende en dynamische kenniseconomie van de wereld die in staat is tot duurzame economische groei met meer en betere banen en een hechtere sociale samenhang. Tijdens de Europese Raad van Barcelona is deze doelstelling nader uitgewerkt. Zo is onder meer afgesproken dat de uitgaven in Europa voor research and development in 2010 3% van het BBP moeten benaderen. In het hoofdlijnenakkoord van dit kabinet is vastgelegd dat met de oprichting van een Innovatieplatform op nationaal niveau een impuls aan dit streven wordt gegeven.

 

Het innovatieplatform telt 18 personen. Een aantal leden is geselecteerd uit het bedrijfsleven en de kennis- en onderwijsinstellingen. Zij zijn aangezocht op basis van erkende deskundigheid en ervaring èn het vermogen tot het genereren van creatieve ideeën. Formele representatie heeft geen rol gespeeld. Ook zijn enkele onafhankelijke experts aangezocht. Eén van hen zal tevens de functie van secretaris bekleden. Het kabinet wordt in het Innovatieplatform vertegenwoordigd door de minister-president en de ministers van Economische Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

 

Naast de genoemde bewindspersonen zijn de volgende personen lid geworden van het Innovatieplatform:

 

De heer ir. G.J. Kleisterlee, president Koninklijke Philips Electronics NV;

 

De heer mr. J. van der Veer, vice-voorzitter Koninklijke/Shell Groep;

 

De heer dr. A.H.G. Rinnooy Kan, lid raad van bestuur ING Groep;

 

De heer mr. drs. J.C. de Jager, algemeen directeur ISM BV;

 

De heer ir. W. Jouwsma, technisch directeur Bronkhorst High-Tech BV;

 

Mevrouw ir. M.E. van Lier Lels, directeur operationele bedrijfsvoering Schiphol Groep;

 

De heer prof. dr. D.D. Breimer, rector magnificus Universiteit Leiden;

 

De heer prof. dr. F.A. van Vught, rector magnificus, voorzitter college van bestuur Universiteit Twente;

 

De heer prof. dr. P. Nijkamp, voorzitter NWO;

 

De heer prof. dr. F. Leijnse, voorzitter HBO-Raad;

 

Mevrouw prof.dr.ir. I.M.C.M. Rietjens, hoogleraar Wageningen Universiteit;

 

Mevrouw prof. ir. M.P.C. Weijnen, hoogleraar TU Delft;

 

De heer dr. H.H.F. Wijffels, voorzitter SER;

 

De heer J.F. Sistermans, voorzitter AWT;

 

De heer drs. F. Nauta, voorzitter stichting Nederland Kennisland (secretaris-lid).

 

De minister-president zal het platform op 5 september 2003 installeren. Tijdens deze bijeenkomst zal onder meer worden vastgesteld welke knelpunten met voorrang aan de orde dienen te komen.

 

RVD, 22.08.2003

 

[kopregel in kleine letters gezet - mod]

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft het ook nog zin om een boekhouder op te nemen in jullie

"innovatie-squad"....Ik kom dan niet echt uit met dat track-record en publicaties (want die heb ik niet.....)

Ik kom echter wel bij veel bedrijven over de vloer en zie wel snel de dingen die goed en fout kunnen gaan....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Heeft het ook nog zin om een boekhouder op te nemen in jullie

"innovatie-squad"....Ik kom dan niet echt uit met dat track-record en publicaties (want die heb ik niet.....)

Ik kom echter wel bij veel bedrijven over de vloer en zie wel snel de dingen die goed en fout kunnen gaan....

 

Why not? Jouw publicaties staan toch op HL!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

----- Original Message -----

From: Nils de Witte

To: secretaris@innovatieplatform.nl

Cc: Bernd Mintjes ; Annedien ; Jelmer de Jong ; Ronald ; Pim de Bokx ; ties@ties.lu

Sent: Thursday, March 25, 2004 1:54 PM

Subject: HigerLevel en Innovatiesquad

 

Aan: Frans Nauta, Secretaris Innovatieplatform

 

Betreft: Samenwerking projectbureau innovatieplatform door de “Innovatiesquad”

 

Beste Frans,

 

Gefeliciteerd met het projectbureau en de website. Wij (de moderators en expert members van HigherLevel) reiken je graag de helpende hand als het gaat om onze inbreng van praktische vaardigheden en kennis van de markt met betrekking tot technostarters.

 

Op je site laat je duidelijk merken dat je geen behoefte hebt aan acquirerende adviseurs. Dat kunnen wij ons heel goed voorstellen. Anderzijds kunnen wij ons ook voorstellen dat je wel eens behoefte hebt aan praktische ondersteuning of specifieke kennis van de markt. Daarom hebben we het volgende bedacht:

 

HigherLevel ken je vast wel. Het is het technostarters forum van Dreamstart dat nu door een aantal vrijwilligers gerund wordt. Het forum heeft 2500 leden en wordt dagelijks 1500 keer bezocht. De moderators en “expert members” van het forum zijn dagelijks in de weer met technostaters. Ze zien er niet tegenop om dagelijks één tot enkele uren vrij te maken om startende ondernemers op weg te helpen.

 

Deze moderators en expert members zijn je graag van dienst. Het leek ons nuttig om daar een gecoördineerde actie van te maken, dus we hebben de “InnovatieSquad” opgericht. Als voorbeeld hebben we enkele profielen bijgevoegd. Je kunt de leden individueel benaderen, maar misschien is het handig om de groep aan te spreken. Als het platform behoefte heeft aan een specifieke ondersteuning of expertise, kunnen wij de meest geschikte kandidaat voordragen.

 

Misschien is een kennismakingsgesprek tussen het platform en de innovatiesquad een goed idee. Dan kunnen we elkaar beter leren kennen. We opereren tenslotte in dezelfde markt.

 

Als het goed is zie ik je aanstaande vrijdag op de vergadering van het Platform Innovatie & I.E. (niet te verwarren met het innovatieflatform).

 

Vriendelijke groeten,

 

Nils de Witte

--------------------------------------------------------------------------------

quote www.innovatieplatform.nl: Bij de inkoop van competenties zal het accent met name liggen op het gebied van harde kennis en om piekbelastingen op de andere competenties te ondervangen.

Organisaties die in aanmerking willen komen voor opdrachten van het Innovatieplatform kunnen op 3 A4 hun bureaucompetenties, competenties van mensen, trackrecord en relevante publicaties melden.

--------------------------------------------------------------------------------

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens. Wij zijn onlangs het iniatief gestart: www.denationaleideeenbus. Een plaats op inernet waar mensen ideeen kunnen zetten en bedrijven zijn aangesloten die deze ideeen kunnen gebruiken. Uiteraard tegen een vergoeding. Wij dachten juist 16 mio Nederlanders te mobiliseren. Iedereen heeft wel eens een goed idee waar je zelf niks mee wil doen (niet iedereen wil uitvinder worden).

We hebben gesproken met EZ, directoraat innovatie en gevraagd of ze hier iets in zien om eindelijk innovatie een concreet gezicht te geven. Wel enthausiast maar ze kunnen niks doen. Zelfs het innovatieplatform waar dit idee is neergelegd is meer bezig met hun eigen positie dat concreet iets bijdragen aan innovatie. Het zijn werkelijk een stel grijze jassen.

 

Cu Robert

Link naar reactie
  • 0

Qoute uit interview met Minister Brinkhorst in MT lees het hele artikel

 

Vorig jaar augustus werd, mede door u, met veel tamtam het Innovatieplatform opgericht. We constateren dat het budget voor innovatie is verdeeld en dat de Sociaal Economische Raad al een omvangrijk advies over innovatiebeleid heeft uitgebracht. Wat gaat zo´n platform nu nog doen?“Om te beginnen: we zijn geen geldverdeelmachine. Wat voor mij het belangrijkste is, is dat het Innovatieplatform vastgeroeste patronen doorbreekt met intelligente, soms radicale voorstellen. Bijvoorbeeld op het terrein van de kenniswerkers en hoe je meer technostarters krijgt. Ik vind het vrij idioot dat we hoogopgeleide ict’ers uit India nog steeds hetzelfde behandelen als Oegandezen en doen alsof het asielzoekers zijn. Ik vind dat we naar een economisch migratiebeleid toe moeten. Kenniswerkers uit het buitenland moeten makkelijker toegang krijgen. Dat is wat anders dan een asiel- en gezinsherenigingbeleid. We moeten in dat verband meer naar ons eigen belang kijken, met name wat betreft de dienstensector. Een ander thema is de verbinding die we moeten aanbrengen tussen onderwijs en het bedrijfsleven. U kent het verhaal van de kennisparadox: Nederland scoort bovengemiddeld met het aantal octrooiaanvragen maar we weten die kennis onvoldoende te vermarkten. Daarover moet het platform signalen afgeven. Dat is geen kwestie van geld maar van organisatie.”

 

Over organisatie gesproken: wist u dat het Innovatie-platform er zes maanden over heeft gedaan om een website in de lucht te krijgen?

“Ja, het communicatieaspect van het platform had veel meer aandacht verdiend.”

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hmm,

 

We hadden vandaag een lunchafspraak met Frans Nauta. Guess What ... die ging niet door :( te druk.

 

Ik ga eens kijken of ik op een andere manier met het platform in contact kan komen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Goed artitel van Hans Kamerbeek vandaag in het FD:

Het Innovatieplatform stelt teleur

 

Scepsis en kritiek klinken steeds luider. De Tweede Kamer wacht niet langer. Voor premier Balkenendes Platform, waarvan zo veel verwacht werd, dreigt overbodigheid

 

Het Innovatieplatform maakt de hoge verwachtingen van 'ijsbreker' niet waar, zoals de voorzitter, minister-president Jan Peter Balkenende, beloofde bij de start in september vorig jaar. En van het 'enthousiasmeren' van alle partijen voor kennisland Nederland is ook weinig te merken. Het helpt kennelijk niet om coryfeeën in te schakelen als de premier, Philips -voorzitter Gerard Kleisterlee en ING -bankier Alexander Rinnooy Kan, of de ministers Laurens Jan Brinkhorst van Economische Zaken en Maria van der Hoeven van Onderwijs. Het Finse succesmodel, waar het Innovatieplatform op is geïnspireerd, blijkt niet makkelijk te kopiëren. Een vooroordeel wordt weer bevestigd, gemodder in de Nederlandse polder leidt niet tot resultaten. lees verder ... (voor abonnees)

 

Vrijdag de jongens en meisjes van het projectbureau ontmoet. Aardige lui met een missie. Zeker afspraken mee te maken. Ook de secretaris ontmoet. Dat was nogal een teleurstelling. "Partijen enthousiasmeren" krijgt hier een hele nieuwe dimensie :-\.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nog een onderzoek:

 

---------------------------------------------------------

AMSTERDAM - Nederlandse hoogleraren zien niets in plannen om de kenniseconomie te stimuleren. Driekwart van de wetenschappers vindt de voornemens loze praat. Meer dan de helft (54 procent) vindt zelfs dat het innovatieplatform van premier Balkenende geen bijdrage levert aan het wetenschappelijke klimaat in Nederland.

 

Dat blijkt uit een enquête onder ruim vierhonderd hoogleraren, die het weekblad Vrij Nederland de afgelopen maanden samen met de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) heeft verricht. Volgens de dinsdag verschijnende editie is de overgrote meerderheid van de Nederlandse hoogleraren voor een strengere selectie van studenten.

---------------------------------------------------------

Lees verder: http://www.nu.nl/news.jsp?n=314360&c=11

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe nieuwsbrief:

 

Beste lezer,

Het belangrijkste nieuws dat wij in deze zesde Nieuwsbrief met u willen delen is een nieuwe functionaliteit op de website, ‘Mijn Innovatie Groepen’. Welke groepen zijn al actief? Hoe werkt deze nieuwe functionaliteit en wat zijn de voordelen? U leest er alles over in deze Nieuwsbrief.

 

Hoeveel bezoekers heeft Pilot Innovatienet? Welke rubrieken zijn het populairst? Hoe wordt de website gebruikt? Wij geven u de tussenstand.

 

Voorts zijn we deze keer ‘In gesprek met …’ de NRK en wel met Erik van Assen. Hij vertelt ons zijn visie op Innovatienet, de toekomst van dit initiatief en wat dat betekent voor zijn branchevereniging.

 

In een interview in de Kamerkrant Flevoland vertelt minister-president Balkenende, voorzitter van het Innovatieplatform, welke ambities het platform heeft en waar het volgens hem met Nederland de komende jaren naartoe moet. Wij selecteerden dit artikel voor u.

 

Veel leesplezier.

 

Hans Versloot

 

Projectleider

 

De tussenstand

 

De website van Innovatienet wordt goed bezocht, zeker als we ons realiseren dat slechts een select aantal ondernemers op de hoogte is van het bestaan van www.innovatienet.nl. De website heeft op een normale werkdag gemiddeld tussen de 80 en 100 bezoekers. Populair zijn de column, de innovatie van de week en het innovatienieuws. Uit de statistieken blijkt dat ook ondernemers met vragen als ‘Hoe doe ik marktonderzoek’ en ‘Welke stappen kent een samenwerkingsproces’ -typisch onderwerpen die passen bij Innovatienet- onze site heel goed kunnen vinden.

 

Deze maand is de groupware in gebruik genomen. Hiermee kan elke deelnemer een innovatiegroep starten om bijvoorbeeld een project te managen of kennis te delen. Inmiddels zijn er meer dan 20 groepen actief rond thema's als Lasertechnologie, Lichtgewicht trailers en Breedband Internet. Ook is een aantal virtuele groepen actief dat voortbouwt op bestaande netwerken, zoals in de levensmiddelensector in Zuid-Holland. Kortom, de eerste resultaten zijn veelbelovend.

 

Hoe u deze nieuwe functionaliteit kunt gebruiken leest u hieronder.

 

‘Mijn Innovatiegroepen’

De optie ‘Mijn Innovatiegroepen’ maakt samenwerken gemakkelijk. En juist samenwerken is cruciaal voor innovatie. Bijna alle innovaties komen tot stand door een samenspel van mensen. De uitwisseling van kennis en ervaring is brandstof voor nieuwe ideeën en inzichten.

 

U kunt een Innovatiegroep gebruiken om een project te beheren. U en de andere deelnemers profiteren dan van uiteenlopende voordelen:

 

Alle projectinformatie centraal: documenten, agenda en contactgegevens van deelnemers.

Altijd toegankelijk: een project is 24 uur per dag bereikbaar voor alle betrokkenen.

Veilige omgeving: u kunt er voor kiezen uw Innovatiegroep besloten te houden. Degene die de groep heeft gestart, bepaalt wie toegang heeft. En elke gebruiker moet inloggen om toegang te krijgen tot de Innovatiegroepen.

Nieuwe kennis en ervaring opdoen

Een Innovatiegroep kan ook worden gebruikt om kennis en ervaring op te doen. U kunt een Innovatiegroep oprichten rond een bepaald thema of aan een bestaande groep deelnemen. Een greep uit de mogelijkheden:

 

Kennis en ervaringen uitwisselen: deelnemers aan een Innovatiegroep kunnen in het forum discussies volgen tussen ondernemers en deskundigen of daaraan deelnemen.

Kennis verwerven: in een Innovatiegroep kunt u gemakkelijk een vraag stellen. U ontvangt dan praktische informatie, bijvoorbeeld over een leverancier, een hulpmiddel of een werkwijze. In een forum reageren meerdere mensen op vragen. Dat geeft vaak interessante inzichten.

Informatie vergaren: deelnemers hebben toegang tot documenten zoals PowerPoint presentaties en interessante artikelen, maar bijvoorbeeld ook links naar websites.

Slimmer innoveren, neem deel aan een Innovatiegroep!

Let op: zoals geldt voor de hele website www.innovatienet.nl is ook de functie ‘Mijn Innovatiegroepen’ in ontwikkeling. Als u ons laat weten wat u er van vindt, helpt u ons bij het voortdurend verbeteren van onze diensten.

 

In gesprek met…

 

…Erik van Assen van de Federatie Nederlandse Rubber- en Kunststofindustrie (NRK). Hij is branchecoördinator voor de Vereniging Kunststof Composieten Nederland en NRK-Bouw en is werkzaam voor de NRK beleidsthema's innovatie en marktwinst. De NRK is vanaf het eerste uur aangesloten bij Pilot Innovatienet en al in de eerste Nieuwsbrief konden we lezen dat algemeen directeur drs. Erik de Ruijter innoveren nodig acht om de concurrentiekracht te handhaven en dat Innovatienet hierbij nodig is om dat te blijven stimuleren. “Innovatienet zal het leven van de rubber- en kunststofindustrie gemakkelijker maken. Er ontstaan rijkswegen voor innovatie. Innovatienet zal ook het brancheoverstijgend samenwerken stimuleren en ook het delen van kennis over de volle breedte van het Nederlandse MKB”, vertelde Erik de Ruijter.

 

Erik van Assen: “Innovatienet is tot op heden een prima initiatief gebleken. Het wordt in de toekomst zeker succesvol. Een aantal lidbedrijven van de NRK neemt deel aan het ondernemerspanel van Innovatienet. Zij zijn erg enthousiast over de manier waarop zij invloed hebben op de ontwikkeling van de pilot. Die deelname sluit helemaal aan op de behoeften van de ondernemers.”

 

“Ik ben ervan overtuigd dat Innovatienet het eerstelijns advies- en businessloket wordt van Syntens. Ondernemers kunnen hier met hun eerste vragen terecht. Dat moet volgens mij ook de functie worden van Innovatienet. Een interactieve ontmoetingsplaats waar mensen terecht kunnen om zaken te doen. De echte kansen liggen bij de industriële bedrijven binnen het MKB. Ik denk dat Innovatienet voor de detailhandel en de winkels minder relevant is”.

 

Erik van Assen over de toekomst: “Ik hoop dat het vervolg over een jaar niet alleen een website wordt maar dat er ruimte blijft en bij komt om activiteiten en doelgerichte evenementen te organiseren. Evenementen waarmee je de hele keten bij elkaar kunt brengen, zoals kennisinstituten, ondernemers en financiers. Er gaat nu overheidsgeld naar de kennisinstellingen die hun kennis vertalen naar het MKB. De overheid zou ook een deel van dat overheidsgeld aan brancheorganisaties kunnen geven waarmee zij collectief met bedrijven kennis kunnen inkopen bij de instituten. Dan krijg je een veel gerichtere vraag naar kennis en dat zorgt voor een ‘marketpush’”. Dit idee is verder uitgewerkt in het voorstel voor een convenant innovatief ondernemen met de overheid. Helaas is er hier nog geen officiële reactie vanuit de overheid op gekomen”.

 

Kleine remark: HL heeft 1500 unieke bezoekers per dag.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Even voor de goede orde:

 

Innovatienet is een initiatief van Syntens, gefinancierd door EZ waar een consortium van organisaties aan meewerken. Zit in de pilotfase en van hun is deze nieuwsbrief.

 

Innovatieplatform heeft daar niets mee te maken. Dat is een denktank op het gebied van innovatie stimulering in Nederland.

 

En daarnaast heb je nog separaat Technopartner (voorlopig even onder het Senter dak gebracht) met als missie stimuleren technostarters.

En daar valt dan weer Higherlevel onder (toch?).

 

Gemeenschappelijk: alle partijen hebben overheidsfinanciering (EZ en Algemene Zaken), maar zijn allemaal zelfstandig.

 

Voor de leken toch even ter info.

 

Overigens verandert dit helemaal niets aan het feit dat die pilot Innovatienet wel heel erg weinig bezoekers trekt.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Hmm, ik hoor niet zo veel meer van het Innovatieplatform. Het is soieso een beetje stil rondom het technostatersbeleid. Volgens mij zijn we in een patstellinge beland tussen de belangen van de kennisinstellingen, de grote bedrijven en de technostarters zelf. Recentelijk neemt het Ministerie van Economische Zaken het op voor de belangen van de technostarters zelf (Hoera!). Dat vinden die anderen niet zo leuk geloof ik. Van de 850 mln euro voor de kenniseconomie, hebben de kennisinstellingen en de grote bedrijven al 825 mln binnengesleurd, nu willen ze die laatste 25 mln ook nog claimen.

 

Bah. Als het niet opschiet met die kenniseconomie, is dat niet de schuld van de ondernemers en de investeerders. Het is de schuld van de lobby van VNO/NCW en de universiteiten, die alles bij het oude willen laten en overal controle op willen uitoefenen. Chris Buijnk (DG Innovatie van EZ) merkte onlangs op, dat hij 16 jaar weggeweest is uit de innovatiesector en dat het wel leek of er in al die tijd niets veranderd was. Inderdaad. Er is in al die tijd niets veranderd.

 

De machtsblokken die traditioneel de buit onder elkaar verdelen (grote bedrijven en kennisinstellingen) hebben nu wel aangetoont dat ze niet in staat zijn de kenniseconomie vooruit te helpen (is wederom met het Innovatieplatform aangetoond). Het is tijd voor een nieuwe orde! (nu hoor je marsmuziek en zie je vaandels wapperen in de wind ;D)

 

Het is tijd dat de "nieuwe ondernemers" de ruimte krijgen. Weg met de verstikkende omstengeling van oude mannen, rode wijn en sigaren. Vooruit met de frisse netwerkende jongens en meisjes, die ieder hun eigen ideaalen nastreven! Laat je niet kisten en kom op voor je (eigen) zaak. :D


PS: Misschien moesten we maar eens een pizza eten met Karien. Daar schijnt ze van te houden. Gaat er iemand mee?

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Heb ik eens een plannetje, mail ik Innovatieplatform: "hoe past dit bij jullie, zouden we iets voor elkaar kunnen beteken". Krijg ik nota-bene 6 weken later een reactie in de trend van: "Leuk plan, speel lekker door!". Ja daar heb ik wat aan!

 

Heb ook een keer 'de ondernemer van het platform proberen te bereiken maar dat was ook geen succes. Nee, ze staan echt open voor initatieven uit de markt. NOT! (jaja, via andere organisaties en netwerken komen ze zogenaamd aan hun informatie, maar ik vind dat te beperkt en te gesloten)

 

oh, enneh, ik vind pizza ook heerlijk, dus een date met Karien lijkt me helemaal top! werkt ze inmiddels parttime ;D (ivm baby)? Dan kunnen we op woensdagmiddag vast wel langs gaan met een babyprutje en een doos pizza! :D

www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants

Link naar reactie
  • 0

Heb ik eens een plannetje, mail ik Innovatieplatform: "hoe past dit bij jullie, zouden we iets voor elkaar kunnen beteken". Krijg ik nota-bene 6 weken later een reactie in de trend van: "Leuk plan, speel lekker door!". Ja daar heb ik wat aan!

 

 

Spreek me niet van het Innovatieplatform. Met name de secretaris kan wat mij betreft de boom in. Mijn mail van de "innovation squad" heeft NOOIT tot een reactie geleid. Ja, een schampere opmerking van "leuke grap" >:( Vervolgens hebben we met een paar HLers afgesproken op "Het Plein" met een aantal medewerkers van het projectbureau van het platform (aardige lui overigens), komt die secretaris ff aanschuiven en presteert het om binnen 30 seconden iedereen tegen zich in het harnas te jagen met zijn botte opmerkingen. Eén van de HL leden was zo boos, dat die op het punt stond een ros uit te delen. Anyway, direct daarna een mailtje gestuurd en gevraagd naar het hoe en waarom van de onbeschofte behandeling, nooit meer wat van gehoord.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Eén van de HL leden was zo boos, dat die op het punt stond een ros uit te delen.

 

jammer...gewoon doen! sommige mensen verdienen het blijkbaar! Bovendien lucht het erg op! ;)

 

(ik ben overigens helemaal niet zo gewelddadig hoor! ;D)

www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants

Link naar reactie
  • 0

 

Bah. Als het niet opschiet met die kenniseconomie, is dat niet de schuld van de ondernemers en de investeerders. Het is de schuld van de lobby van VNO/NCW en de universiteiten, die alles bij het oude willen laten en overal controle op willen uitoefenen. Chris Buijnk (DG Innovatie van EZ) merkte onlangs op, dat hij 16 jaar weggeweest is uit de innovatiesector en dat het wel leek of er in al die tijd niets veranderd was. Inderdaad. Er is in al die tijd niets veranderd.

 

Ik vraag me af of je VNO/NCW veel schuld kan geven, het is niet meer dan normaal dat een dergelijke organisatie zich voor zijn achterban bezighoudt met het verbeteren van kennisnetwerken.

 

Het innovatieplatform wordt zwaar bekritiseerd, het niet slagen van het platform is inmiddels een self-fulfilling prophecy. VNO/NCW wordt ook steeds kritischer over het IVP, onbewust hebben ze een carrieredraaischijf opgetuigd voor versleten politici of functionarissen uit het bedrijfsleven die hun decorum optuigen met een 2 uur per week maar 20 uur per week afrekenen functie. Kenmerk van dit soort organisaties is dat ze institutionaliseren, eenmaal gevestigd en op sommige terreinen niet meer omspeelbaar roept een IVP nieuwe organisaties in het leven om de carrieredraaischijf uit te breiden.

 

 

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Frans Nauta heeft heel leuk op Orkut.com een community gestart: "Knowledge economy & innovation". Daar heb ik na aanleiding van ook deze discussie een topic gestart over het functioneren van het IP. Dat de communicatie niet echt goed ging enzo, en mijn persoonlijke ervaring.

 

Kom ik vandaag terug, topic verwijderd ;D

Link naar reactie
  • 0

Als je eens wist hoeveel innovatieclubs we in Nederland al hebben.... ??? Door EZ wordt subsidie gegeven aan verschillende Innovatieprogramma´s (zgn. BSIK programma´s, die zijn goed voor ca. 800mln EU). Dat is op zich goed omdat je op zoveel gebieden kan innoveren (van ICT tot nanotechnologie en ruimtelijke inrichting). Wat goed zou zijn is als binnen een gebied de kennisaanbieders meer gaan samenwerken met de kennisvragers zodat er echt sprake is van een kennisuitwisseling en niet alleen van kennisoverdracht of -ontwikkeling. Ik vraag me af in hoeverre het innovatieplatform van de heer Balkenende hieraan bijdraagt (ik zie geen duidelijke doelstelling in het persbericht).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.