• 0

Mediadatabase voor het versturen van persberichten

Hallo,

 

Begin september ga ik een nieuwe website lanceren en hiervoor ben ik bezig met het aanleggen van een database met relevante media. Deze media wil ook regionaal indelen en eventueel nog op in andere categorieen (online/offline) zodat ik in de toekomst ook snel in kan springen op regionale nieuwsitems en hierbij meteen een persbericht kan sturen naar alle media in deze regio. Mijn vraag aan jullie is: wat is de beste manier om zoiets op te zetten; EXCEL; ACCESS of kan dit ook makkelijk direct in Outlook. Ik dit zelf een beetje proberen uit te vinden maar ik kom hier niet echt uit. Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee dan hoor ik dat graag.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meest simpele manier is om in Outlook te werken met groepen. Je kunt een e-mailadres aan meerdere groepen koppelen (voor elke regio of categorie kun je een groep aanmaken). Zolang het aantal mailadres per groep relatief klein is, is het geen probleem om vanuit Outlook te mailen. Het meeste werk zit 'em (denk ik) in het verzamelen van die relevante nieuwsitems en het schrijven van de persberichten. Wanneer dit een klinkende business dreigt te worden, is het vroeg genoeg om te investeren in geavanceerdere systemen.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Ik maak zelf gebruik van een dienst op internet die nieuwsbrieven verstuurd, maar waar ik dus ook mijn media-contacten op bijhoud. Dit bepaal ik van persbericht tot persbericht welke media-adressen ik wil benaderen. Daarnaast gebruik ik Twitter dus ook om nieuws bijv. te delen en kom je nog wel eens de juiste journalisten tegen.

 

Daarnaast zou ik zelf gewoon opzoek gaan naar de relevante media en dan het adres in een database stoppen. Media wil wel nieuws ontvangen, als het echt nieuws is en zo weet je zeker dat je het meest relevante maildres hebt.

 

Edit:

Wat me nog te binnen schiet; voordeel van bijv. Budgetmailer wat ik gebruik, is dat je nieuwsbrief ook gelijk geannalyseerd word; hoeveel % je persbericht gelezen word en welke mensen op welke link hebben geklikt. Dat kan nuttige informatie zijn voor jou om te peilen welke mensen in meerdere mate geïnteresseerd zijn in je product.

Link naar reactie
  • 0

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, ik denk ik het idd ga organiseren in Outlook en dan een back-up maak in Excel of Access. Ik vroeg me alleen nog af wanneer het aantal mailadressen per groep te groot wordt? Ik denk zelf dat er maximaal 50-70 emailadressen per groep komen, dat zal toch geen probleem opleveren lijkt me. Het schrijven van de persberichten zal wel goed komen, hier heb ik goede ervaringen mee.

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me alleen nog af wanneer het aantal mailadressen per groep te groot wordt? Ik denk zelf dat er maximaal 50-70 emailadressen per groep komen, dat zal toch geen probleem opleveren lijkt me.

 

Je zult vanzelf wel merken wanneer je een te grote groep mensen in een keer wil mailen: het duurt nameljik nogal lang. Ik heb ooit eens gelezen dat iemand een halfuur Outlook niet kon gebruiken wanneer hij zijn nieuwsbrief verzond. Hoeveel mensen hij mailde weet ik niet, maar in ieder geval ruim meer dan 50 tot 70 mensen.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.