bookmark dump

Aanbevolen berichten

Vroeger had ik mijn handen vol aan dagelijks de updates van sites en blogs na te lopen.

Vandaag de dag gaat dat gelukkig met RSS reader een stuk sneller.

 

Zelf merk ik dat elke persoon weer zijn eigen tooltjes/truckjes en sites heeft om de creatieve en innovatieve geest te voeden.

Soms ontdek ik via via weer een interessante blog die ik graag al 3 jaar geleden had ontdekt.

 

Omdat iedereen wel weer zijn eigen favo sites en RSS feeds heeft, leek het me leuk dat hier mensen hun bookmarks of feeds dumpen die relevant kunnen zijn op het gebied van ondernermerschap/innovatie.

 

Want met alleen www.ted.com, www.tv4b.nl en www.videeo.nl kan ik mijn dagelijkse creatieve uurtje niet vullen

Te weinig vernieuwde content die er dagelijks bij komt

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Ja dat was oorspronkelijk ook het idee, alleen weet ik niet of FIREFOX en IE ander export extensies hanteren.

 

EDIT: zelf maak ik gebruik van een firfox add-on die mijn bookmarks met al mijn PC's synchroniseert.

Echter laatst was daar iets bij fout gegaan waardoor ik ruim 500 bookmarks van een amerikaan erbij had.

Allemaal mooi geordend en ik was er blij mee, want ik heb er weer een aantal mooie sites en blogs bij.

Vandaar dat ik dit topic eigenlijk ook begin

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Geloof niet dat ik zomaar kan filteren op ondernemers gerelateerde bookmarks. Dus het dumpen van mijn lijst heeft niet zoveel zin. Idem voor de rss feeds die ik volg.

 

Maar op zich wel een leuk idee om een overzicht van interessante links te maken! Met een beetje automatisering :) De meeste RSS readers hebben een optie om een OPML bestand te exporteren (lijst van door jou gevolgde feeds) en Firefox 3 heeft een optie om favorieten bookmarks te exporteren naar een JSON bestand (javascript formaat met gegevens over je bookmarks/favorieten)

 

Als er tenminste 20 mensen zijn die of een OPML of export van favorieten naar me sturen (of aangeven dat te doen als het werkt) schrijf ik een script om daar een top 10/50 van te maken.

 

Volgens mij biedt googe coop ook de mogelijkheid om geautomatiseerd sites toe te voegen. Als dat zo is kan schrijf ik ook de code om de link daarheen te leggen. Je kunt dan eenvoudig binnen die top zoveel sites zoeken met google.

Link naar reactie
Als alle HLers Delicious gebruiken, en ondernemerslinks taggen met 'HL' of 'ondernemen' hoef jij niks te doen Willem. ;D

 

Grinnik, klopt (bijna) helemaal. Maar ' HL' en 'ondernemen' zijn geen standaard tags voor mij en waarschijnlijk ook niet voor veel andere ondernemers. Ook gebruik ik delicious niet meer aktief.

 

'Kleine moeite groot plezier' om maar een marketingleus te lenen. Hoe kleiner de moeite des te meer effect. Eénmalig je bookmarks uploaden (of een kopieer knopje in je browser voor versie 2 :) ) is minder inspanning dan aanleren om de HL tag toe te voegen bij iedere link (als je al delicous gebruikt)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.