• 0

Online reclame vitrine

Mijn vrouw heeft een eigen kledingzaak.

Nu speelde ze met het idee om een website op te richten en daarvoor reclame te maken in winkel.

Op de website zou ze dagelijks (2 dagelijks) kleding aanbevelen of in promotie zetten of een actie aankondigen etc etc

Nu vond ik dat zo geen slecht idee, maar heb ik het idee een beetje gerestyled.

Ik dacht er aan om een globale site te maken voor de hele stad waar elke winkelier zijn pagina heeft die hij kan aanpassen.

De hoofdpagina blijft van mij en die kan eventueel gehuurd worden voor mensen die er een bedrag voor over hebben om eventjes op het voorblad te komen.

Zou eventueel werken met een abonnement en het idee wat verder inkleden.

Zin er tips die u te binnenschieten bij zo'n site?

Shoot en burn!

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je hebt volgens mij een geheel nieuw concept voor een website/applicatie bedacht.

Kan me voorstellen dat je in een stad loopt en op je mobiele telefoon kunt winkelen/zoeken naar de laatste koopjes. Heb je niet in de aanbvieding die ene broek gevonden, hebben ze je maat niet. Dus wil je snel kunnen zoeken waar de die broek wel hebben liggen.

Met GPS weet je direct hoeveel stappen je verwijderd bent van je nieuwste aankoop en kan je een kooproute maken.

 

Kwam voor de IPhone MyOrder tegen voor de Horeca. Ter inspiratie zeker interessant.

 

Groet van Detlef

Link naar reactie
  • 0

Het voordeel van je idee is dat de traffic naar de site waarschijnlijk veel hoger zal zijn dan wanneer het alleen over kinderkleding zou gaan.

Een vraag die bij me opkomt: gaan koopjesjagers voor ze de stad in gaan op zo'n site kijken om te zien wat er in de aanbieding is? Of biedt je rss zodat mensen bijv iedere dag een mail krijgen met de nieuwe aanbiedingen?

 

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de enkele reacties, het heeft wel 2 dagen geduurd eer iemand een reactie gaf, maar die zijn er nu.

Het was me niet voor de primeur te doen, alleen een ideetje die in me opkwam om de plaatselijke handelaars samen met onze winkel iets nieuws aan te bieden in de streek.

Heb die sites die voorgesteld zijn even bekeken en idd het bestaat al ongeveer zoals ik het in gedachten had.

Kan alleen maar een voordeel zijn voor mij hé.

Zou nu niet nationaal willen gaan, maar gewoon in onze stad en enkele steden daar rond zou al heel leuk zijn en denk ik dat ik mijn handen daar al mee vol zal hebben.

Heb trouwens nog een ander project lopen. Jammer dat er maar 24u in een dagje zijn om te ondernemen hé.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Linda, om even terug te komen op uw reactie.

idd, het is iets waar ik nog over wil brainstormen (liefst met andere hl'ers)...

maar die dagelijkse mail is alvast een begin

indien er nog iemand tips heeft zodat de mensen toch de site zouden hanteren, let me know

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

in feite zou het ook kunnen lukken met restaurants uit mijn streek

elke week een menu op de site zetten, voorstelling van de zaak, etc

ze betaln een vast maandbedrag en ik zorg voor de marketing van de site

de mensen die iets willen gaan eten kunnen dan gewoon op de site de zaak zien en de menu.

het voordeel is, als er een paar restaurants aan meedoen, zal de rest natuurlijk wel moeten want je weet maar nooit dat de site een succes is.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Niet gaan dromen achter je computer. Eerst een goede website voor je vrouws winkel. Dan zoekresultaten verbeteren. En bestaande klanten op je site attenderen - vergeet niet, de site bedient de winkel en niet andersom. Dan promotie maken voor de winkel en de site (niet voor de site alleen - dat is een middel en geen doel).

 

Loopt dat nou allemaal goed, dan kan je verbreden.

 

Of aansluiting zoeken bij bestaande initiatieven.

 

Maar verspil geen geld en tijd aan megalomane plannetjes.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zure reactie van TwaBla. Het begint allemaal met dromen. Blijf maar lekker dromen achter je computer, in bed en waar dan ook! Het moet niet gekker worden, dat anderen je gaan aanraden niet te dromen. Ik word daar zó moe van! En je mag ook best hele hoge ambities hebben. Waarom hebben we niet een label voor iemand die klein droomt? Minilomaan? Is groot denken op zich fout? Als groot denken hetgeen is waar jij de passie voor voelt opborrelen, moet je het vooral niet wegstoppen. Dan ga je met iets anders aanpoten en vraag je je een jaar later af waarom je eigenlijk zo weinig passie voelt. Wees gewoon authentiek.

 

Dat neemt niet weg dat je niet met kleinere stappen kan beginnen. Maar bedenk wel dat sommige concepten juist hun kracht verliezen als je te lokaal wil of te klein. Veel grotere bedrijven en merken tonen juist pas interesse als het meer is dan een klein locale website waar ze toch niet erg veel aan hebben.

 

Het hele idee van een aanbieding per dag enzo wordt op veel websites gedaan. Dit idee(ibood):

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1174768

 

Dat alleen al laat zien dat er markt voor is.

 

In jouw concept verbindt je het echter met fysieke winkels. Is best te doen. De website is niet moeilijk in elkaar te zetten en dan is het een kwestie van een goed aanmeldingsformulier en een beetje acquisitie. Ik vind dat voor 1 stad proberen ook totaal niet overdreven. Nu zal het geen sinecure zijn - maar als je er enthousiast van wordt - why not.

 

Richard Branson: "Screw it, let's do it". (Nog zo een megalomaan).

 

 

P.S. Er heerst wel een controverse rond ibood ... maar ik geloof dat andere winkels die op een dergelijke manier werken geen last hebben van dit soort controverse.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.