• 0

DHL uit Duitsland duurt eeuwigheid???

Hallo,

 

Ik heb twee pakketjes voor mijzelf (zakelijk) vanuit China naar een tussenpersoon (van hetzelfde Chinese bedrijf) in Duitsland verstuurd. Deze kwamen daar zonder problemen binnen en deze tussenpersoon heeft ze vervolgens (op 6 juni) van Duitsland naar mij in Nederland verzonden met DHL..

 

Nu ligt volgens het track&trace systeem ze al sinds 10 juni in NL... bij de douane!! Op zich vind ik dat al opmerkelijk, maar het feit dat het er nog steeds ligt en ik nog niet benaderd ben, nog veel vreemder.

 

Wat nog vervelender is, is dat DHL vanuit Duitsland niet zelf in Nederland aflevert, dat laten ze dan weer over aan Selektvracht.. (althans, in de regio waar ik woon).

 

Als ik DHL Nederland bel, weten ze niet waar het pakketje is en verwijzen ze me door naar Selektvracht.. Als ik Selektvracht bel, krijg ik te horen dat ze nog geen vooraanmelding hebben gehad van DHL en dat ik de verzender in Duitsland moet vragen contact op te nemen met DHL Duitsland. Knettergek word je dr van.

 

Iemand hier ook last van/ervaring mee? En enig idee wie ik moet contacteren om te vragen waar mijn pakketjes zijn?

 

MVG,

Michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oh, sorry, vergeten bij te vermelden... Die hou ik uiteraard op de hoogte en is er ook achteraan in Duitsland zelf.

 

Selektvracht is inderdaad nog niet in het spel, maar die constructie is wel de oorzaak van alle verwarring,. Het is vreemd dat je dus op het moment dat je weet dat het pakket al in NL is, op deze manier niet met DHL Nederland contact kunt opnemen, maar met DHL in het land van verzend.

 

Ik vroeg me gewoon af of meerdere mensen deze situatie herkennen en wellicht snellere manieren gevonden hebben om de pakketten te vinden ipv wachten op de verzender die erachteraan belt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij een verzendopdracht aan DHL (duitsland?) hebt gegeven dan is dat je leverancier en dus je aanspreekpunt lijkt me

Selektvracht lijkt me hierin geen partij voor jou

 

Ik snapte je verwarring nu pas. Ik heb mijn verhaal even verduidelijkt. ;)

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is, kan DHL Nederland je alle info geven over je zending. DHL beschikt namelijk over twee systemen, in één daarvan kunnen ze communiceren met hen collega's over de gehele wereld. TNT maakt ook gebruik van twee systemen.

 

Ikzelf probeer DHL angstvallig te vermijden… te veel problemen en schade opgelopen door dit bedrijf. TNT doet het wat dat betreft een beetje beter.

 

Succes toegewenst, Ramon

 

Geen leverancier maar uw partner in business / www.china-eurotrade.com

Link naar reactie
  • 0

In de praktijk heb ik het zo ervaren:

Verzenden met DHL Duitsland > Nederland = bezorgd met Selektvracht.

Verzenden met DHL Nederland > Duitsland = bezorgd met Kurrierfox.

 

Ik verstuur niets vanuit Duitsland en breng eventuele poststukken naar een postkantoor in NL. Stukken voor in DE breng ik ook daar naar het postkantoor. (Ik woon in het westen van DE en kan makkelijk pendelen tussen NL-DE, ik begrijp dat dit niet voor iedereen haalbaar is.)

Misschien moet ik maar een ontvangstservice opstarten.... ;D

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb twee pakketjes voor mijzelf (zakelijk) vanuit China naar een tussenpersoon (van hetzelfde Chinese bedrijf) in Duitsland verstuurd. Deze kwamen daar zonder problemen binnen en deze tussenpersoon heeft ze vervolgens (op 6 juni) van Duitsland naar mij in Nederland verzonden met DHL..

 

Nu ligt volgens het track&trace systeem ze al sinds 10 juni in NL... bij de douane!! Op zich vind ik dat al opmerkelijk, maar het feit dat het er nog steeds ligt en ik nog niet benaderd ben, nog veel vreemder.

 

Wat nog vervelender is, is dat DHL vanuit Duitsland niet zelf in Nederland aflevert, dat laten ze dan weer over aan Selektvracht.. (althans, in de regio waar ik woon).

 

Als ik DHL Nederland bel, weten ze niet waar het pakketje is en verwijzen ze me door naar Selektvracht.. Als ik Selektvracht bel, krijg ik te horen dat ze nog geen vooraanmelding hebben gehad van DHL en dat ik de verzender in Duitsland moet vragen contact op te nemen met DHL Duitsland. Knettergek word je dr van.

 

Iemand hier ook last van/ervaring mee? En enig idee wie ik moet contacteren om te vragen waar mijn pakketjes zijn?

 

MVG,

Michiel

 

Heb jij je pakketjes nog gekregen ??? ik zit nu in het zelfde schuitje ( helaas )

Link naar reactie
  • 0

Hoe is het bij jullie afgelopen !?

Ik heb via ebay iets gekocht

Het pakketje moest uit duitsland komen en de status op de website van DHL komt niet verder dan "het pakket ligt klaar voor export"

 

TNT en Selektvracht en DHL NL weten van niks !?!?

Pakket is nu al een week spoorloos.

over een week gaat de verkoper het pakketje als spoorloos declareren.

 

Maar ik vraag me af of het bij jullie nog terecht is gekomen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.