• 0

Direct benaderen van particulieren

Mag je zonder meer een particulier "direct" benaderen (dus aanbellen/een folder in de bus) doen als je denkt dat deze persoon een potentiele klant voor je is?

 

Concreet bijv.:

folder in een wijk met veel bejaarden als je dienstverlening in de zorg bied

aanbellen als schilder als je ziet dat een woning een likje verf kan gebruiken

 

Of valt dit onder colportage en heb je vergunningen nodig om dit te kunnen doen?

 

Moet iemad die zich heeft ingeschreven bij de KVK tbv zakelijke dienstverlening aan bedrijven zijn inschrijving aanpassen als deze ook de particuliere markt wil benaderen?

(Sorry, twee vragen ineen)

 

Soms is een negatief antwoord ook positief

Tussen goed en fout zit een wereld aan twijfel

Beter wel geprobeerd dan niet gedaan...

Maar uiteindelijk is ondernemen: dromen, denken, durven en vooral "DOEN"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yep, dank je, ik had wel gezocht, maar deze is aan mij voorbij gegaan... :(

 

Verder heb ik de volgende antwoorden gekregen, wel zo netjes om die ook even hier te melden ;) ;)

Moet iemand die zich heeft ingeschreven bij de KVK tbv zakelijke dienstverlening aan bedrijven zijn inschrijving aanpassen als deze ook de particuliere markt wil benaderen?

Van de KVK moet je wel doen wat je zegt dat je doet, maar dat is te ondervangen door de inschrijving wat vager te houden.

Bijv. verkoop van kachels aan bedrijven en particulieren (zakelijke markt en consumenten), of zelfs gewoon verkoop van kachels.

folder in een wijk met veel bejaarden als je dienstverlening in de zorg bied

... is afhankelijk van de plaatselijke verordeningen op dat gebied. Folderen mag in principe wel, maar is natuurlijk niet altijd even effectief zoals idd in posting waarnaar de vorige reactie verwijst aangegeven wordt

aanbellen als schilder als je ziet dat een woning een likje verf kan gebruiken

Dit valt soms onder een "ventvergunning". Deze vergunning geldt voor het huis-aan-huis aanbieden van "goederen". Maar goed, een betere en gerichtere manier is natuurlijk je eigen werk herkenbaar en goed neer te zetten, tevreden klanten te hebben die wel reclame voor je willen maken ;-) ;-)

 

Ik krijg het vermoeden dat het met dienstverlening allemaal wat soepeler is, immers je kunt iemand gewoon aanspreken daarover is (gelukkig) niks wettelijk geregeld.

 

Soms is een negatief antwoord ook positief

Tussen goed en fout zit een wereld aan twijfel

Beter wel geprobeerd dan niet gedaan...

Maar uiteindelijk is ondernemen: dromen, denken, durven en vooral "DOEN"

Link naar reactie
  • 0

Ja vraag bestaat eigenlijk uit twee vragen: een juridische vraag en een commercie vraag.

Van het juridische deel heb ik geen verstand, daarom iets over het tweede deel van de vraag.

 

In tegenstelling tot het antwoord dat je 'van iemand' hebt gekregen is folderen zeer effectief. Als je het tenminste op de goede manier doet. Een paar aspecten zijn belangrijk:

 

- je timing: folders worden snel weggegooid, ze hebben geen 'bewaarwaarde'. Maar als je een airco aanbiedt op een snikhete dag dan ben je spekkoper.

- de boodschap: houd rekening met die timing. Speel in op een actuele behoefte en roep mensen op direct actie te ondernemen. Als het over een half jaar ook nog kan, verdwijnt je folder eerst onderop de stapel post en daarna in de papierbak. Maak dus iets in de sfeer van 'profiteer nu' of 'alleen aanstaande zaterdag'. Roep mensen op tot actie.

- je verspreidingsgebied: maar daar ben je al naar op zoek, geloof ik. Laat geen folders bezorgen voor babyspullen in een wijk met veel kamerbewoners. Probeer je te richten op één doelgroep en focus daarop met beeld, tekst, buurt en aanbod.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 1

Onze2ling, inderdaad netjes, ;) ( ik zie het alleen een beetje laat, sorry) Ik kan ook wel wat met de antwoorden. Mijn doelgroep moet ik eigenlijk ook zo gaan benaderen. Folderen in wijken met mijn doelgroep ga ik ook zeker doen. Voor mij is de ideale tijd ook net voor het begin van de basisscholen.

 

Rene, ook bedankt voor de info.

 

Ik ben zelf ook met deze zaken bezig en het timen van de folder verspreiding had ik nog niet over nagedacht. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.