Ik zou graag een nieuw topic beginnen: klanttevredenheid, een onderwerp wat mij erg aanspreekt. Tot nu toe heb ik op dit forum weinig kunnen lezen over dit onderwerp. Ook kon ik geen gepaste rubriek vinden. (misschien een idee voor een nieuw rubriek?)
Klanttevredenheid is het resultaat van klantenservice. En klantenservice is iets waar we in Nederland niet uitblinken. Kijk bijvoorbeeld naar de horeca en vergelijk dit met Amerika. De meeste mensen die wel eens in Amerika zijn geweest, hebben daar zeer wellicht uitstekende service ervaren. In de horeca daar is de bediening sterk afhankelijk van fooi, dus er is een goede incentive om goede service te leveren. Maar het is ook inherent aan de cultuur. Hoe zit het nu in Nederland?
Ik heb meerdere interessante discussievragen in mijn hoofd zitten, maar laat ik met een tweetal beginnen: in hoeverre kun je goede klantenservice leveren? En wat zijn voorbeelden van goede service?
Ik zal zelf enkele voorbeelden geven.
- klantenservice begint allemaal bij jezelf en je mensen. Als ondernemer moet je een cultuur in je bedrijf creeren om te streven naar uitstekende service. Begin al bij het interviewproces, Je zult in je gesprekken met kandidaten het element van klantenservice moeten inbouwen. Kan de kandidaat zelf met situaties komen waarin hij heel ver is gegaan voor zijn klanten bij zijn vorige werkgever?
- reageer zo snel mogelijk op klantverzoeken (maar ook offertes ed). Ook als je niet gelijk een antwoord op de vraag van de klant hebt, communiceer dat je ermee bezig bent en geef een indicatie wanneer je verwacht terug te komen. (hoe vaak heb je meegemaakt dat je geen reactie krijgt en ZELF erachter aan moet?)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Verwijderd account
Gast Verwijderd account
Ik zou graag een nieuw topic beginnen: klanttevredenheid, een onderwerp wat mij erg aanspreekt. Tot nu toe heb ik op dit forum weinig kunnen lezen over dit onderwerp. Ook kon ik geen gepaste rubriek vinden. (misschien een idee voor een nieuw rubriek?)
Klanttevredenheid is het resultaat van klantenservice. En klantenservice is iets waar we in Nederland niet uitblinken. Kijk bijvoorbeeld naar de horeca en vergelijk dit met Amerika. De meeste mensen die wel eens in Amerika zijn geweest, hebben daar zeer wellicht uitstekende service ervaren. In de horeca daar is de bediening sterk afhankelijk van fooi, dus er is een goede incentive om goede service te leveren. Maar het is ook inherent aan de cultuur. Hoe zit het nu in Nederland?
Ik heb meerdere interessante discussievragen in mijn hoofd zitten, maar laat ik met een tweetal beginnen: in hoeverre kun je goede klantenservice leveren? En wat zijn voorbeelden van goede service?
Ik zal zelf enkele voorbeelden geven.
- klantenservice begint allemaal bij jezelf en je mensen. Als ondernemer moet je een cultuur in je bedrijf creeren om te streven naar uitstekende service. Begin al bij het interviewproces, Je zult in je gesprekken met kandidaten het element van klantenservice moeten inbouwen. Kan de kandidaat zelf met situaties komen waarin hij heel ver is gegaan voor zijn klanten bij zijn vorige werkgever?
- reageer zo snel mogelijk op klantverzoeken (maar ook offertes ed). Ook als je niet gelijk een antwoord op de vraag van de klant hebt, communiceer dat je ermee bezig bent en geef een indicatie wanneer je verwacht terug te komen. (hoe vaak heb je meegemaakt dat je geen reactie krijgt en ZELF erachter aan moet?)
Iemand anders?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21388-klanttevredenheid-in-hoeverre-kun-je-goede-klantenservice-leveren/Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag